måndag 16 juni 2008

Tack Fröken Fryd

Idag blev jag så glad så att jag grät..! När jag kom hem från jobbet hade jag fått ett paket. Det var från Maria, den gulliga danska tjejen som har bloggen Fröken Fryd.

Det här rosa vackra paketet fick tålmodigt vänta på att öppnas, så att jag kunde föreviga det på bild.

Och här är det fantastiska innehållet. Det var nu jag började gråta. Att någon kan vara så otroligt snäll och gullig att skicka en sån här fin gåva till någon som hon inte känner alls gjorde att tårarna rullade ner för kinderna..Jag blev så rörd! Tack snälla goa Maria, du är fantastisk! En jättesöt box (som min dotter genast frågade om hon fick *hihi*), en underbar ängla-relief, ett fint hjärta med band av den danska flaggan och litet hänge, och sist men inte minst en jättefin väska som ser ut som en topp!

Dessa rosor har jag plockat och vill ge dig Maria, och en stor kram!!!


Sedan skulle jag vilja be om ursäkt till er som skrivit till mig de senaste dagarna och inte fått svar. Jag har inte hunnit svara på alla kommentarer. Tiden har helt enkelt inte räckt till. Men ni skall veta att jag uppskattar era ord jättemycket! TACK snälla!
I kväll, när det regnar (!) skall jag passa på att titta in till er och se vad ni hittat på de senaste dagarna :)
Jag har fått en Award av "Snäckornas Sjö" ! Jag har lagt den högst uppe i här i högermarginalen. Tack snälla fröken M! Jag ger den såklart tillbaks till dig för att din blogg är så vacker och för att du är en så rolig och go person. Sedan skall man ge den vidare men denna gången kan jag bara inte välja fyra utan låter alla i min länklista få den. Ni ger mig alla otroligt mycket inspiration!
Stor kram till er alla!
Mia

61 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så gulligt uav henne! Förstår att du blev glad och rörd! Jättefina saker :)
Grattis till utmärkelsen också!
Kram.

Maria / Frøken Fryd sa...

Jamen altså.... Hvor er jeg glad for, at du blev så glad for pakken. Det er jo herligt at give gaver, og specielt når gaven blir så godt modtaget.
Andrea ville også gerne have haft esken, så mon ikke din datter blir glad for at få den :-)

Og tak for roserne, de er smukke.

Må også sige at det skab du har stående på skrå med blomsterne oppe på, ser rigtig fint ud.

God uge til dig,
klem Maria.

Lotta sa...

Så fint paket du fått! Förstår att du blev rörd av det! Alltid är det ju roligt att få paket!

Kram,Lotta

Hwita Villan sa...

Men vad underbart gulligt! Sånt gör en ju verkligen glad! Nu måste jag ju såklart kika in hos henne, för där har jag aldrig varit förut.

Ha en skön kväll!

Kram!

Hwita Villan sa...

Haha, trodde jag ja!

Mamma C sa...

Men så gulligt av Maria. Vilka fina saker det fanns i paketet. Förstår du blev rörd.
Kramis Mamma C

Annas skattkammare sa...

Förstår att tårarna rann, vad gulligt av henne och vilka underbara saker! Kram /Anna

Leva som jag sa...

Åh vilken härlig överraskning! Så fint paket du fått, förstår att du blev rörd
kramar Malin

Hannis sa...

Men så gulligt!
Och vilka fina saker!
Det var eftertanke bakom det där paketet.
Sånt värmer =))

Må fint//Kram Hannis

"M" sa...

Vad kul att få paket sådär....man hinner ju inte med att svara på kommentarerna man får....även om man så gärna vill...kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilket härligt paket förstår att du blev rörd till tårar, det hade jag oxå blivit.
Grattis till awarden!
Inte behöver du be om ursäkt!
Ha en riktigt skön vecka!
Kram
nina

latara sa...

"...krymper som en ylletrasa i torktumlaren..."

Ha ha ha - vilket UNDERBART uttryck, det snor jag rakt av! Precis så är det med bloggtiden och med mycket annat. Du beskrev det klockrent! *gillar*

Vad rart av Maria att skicka så urgulliga presenter! Det finns verkligen många godingar och de dras till dig som flugor till en sockerbit. Hm. Det var den bästa liknelse jag kunde komma på ;-)

Jaaa - fler bilder på er vita mur vill jag gärna se! Vilken duktig make du har *applåderar*

Okidoki, då räknar jag med att vi ses i sommar :-)

KRAAAM!

Karin

lottens vita och gröna sa...

gu sååååååå underbart gulligt av fröken fryd, ska kolla den bloggen! du är ju en sån gom människa mia so bara bjukkar mumma till oss som bara sitter och njuter, grattis till din award med, du m nån är den såååååå värdig! varmkram lotten

Ullis/Leva på landet sa...

Ett stort grattis till utmärkelsen. Vilken underbar gåva du fick. Jag skulle också ha blivit rörd om någon skickat ett sådant paket till mig.

Ha en bra vecka! Kram Ullis

Hemma på Landet sa...

Men vad gulligt! Det finns så fina människor så man tror inte sina ögon ibland. Många av dem har jag fått via bloggen.
Puss Stina

livetpåfyran sa...

Va gullig hon är! Visst är det härligt att man kan "känna" för varandra fast man inte har träffats...

Bilder och det skrivna ordet berör mer än vi anar ibland tror jag.

Fin färg på dina rosor...kram Pia

a home far away sa...

Vilket härligt paket och ljuvlig reaktion från dig. Får lite resultat ångest nu när jag ska skicka iväg min vinst i min utlottning, får nog göra den lite finare, hihi!

Kram Gunilla

Hannis sa...

*Fnissar*
Du är då som ett gulligt yrväder!
Sprider energi genom dina besök=))
Kram Igen

My Lovely Things sa...

hej Mia !!
åh så fina gåvor du fått!!
Ljuvligt fina skatter..förstår att du blev överlycklig..

underbara bilder..
ha det så gott..
kram anna

Under en vind sa...

Gokväll!

Sååå fina presenter!!! Tänk vad glad man kan bli!
Dina bilder är så tilltalande för ögat!

Grattis till ännu en värd som du förtjänar!

Hoppas att allt är bra med dig! Här är det just nu mycket på jobbet....imorgon börjar vårt fritidsläger som håller på i dagarna två. Jag sover dokc inte över utan åker hem över natten. Men några andra i personalen och drygt 20 barn övernattar på en loge. Nu håller vi tummarna för vädret!

Ha det gott, stor kram!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tänk vilka vänner man kan få i bloggvärlden! Härlig present från en härlig bekantskap:)

Grattis till din utmärkelse förresten. Den är du SÅ värd!!!

Kram Annica

Marie sa...

Grattis till den jättefina presenten, förstår att du blev rörd. Finns så många gulliga människor i bloggvärlden så det är nästan inte sant! Underbara bilder du har tagit!

Ha en bra vecka Mia!
Kramar Marie

Hemma på Landet sa...

Tack detsamma, gurksnutt!;-)

Lena Kristina sa...

Känner med dig. Jag kände likadant när jag fick min skylt av Tina, det kändes som om hon kände min frustration just då och jag fick mig ett sådant hjärtligt skratt av det hon skickade till mig.

Jag har ju oxå tänkt på det den senaste tiden att det är väl konstigt att man kan få så bra kontakt med vissa bloggare..... personkemin stämmer fastman inte träffats eller pratat irl.

Man blir så rörd att någon annan kan känna för just mig och vilja göra mig glad........

Jag är ju sköterska och jobbar med människor och empati, tror att jag har lätt för att ge till andra och jag tycker det är naturligt för mig men jag blir alltid lika förvånad när någon känner för mig.....

Nkut av dina gåvor och av känslan att just du betydde speciellt för den tjejen du fick paket av.

Jag gillar dig med du har så mycket värme i dig

Stor kramiz
Lena

Marres Hörna sa...

Men vilken underbar sak att göra! Jag kan verkligen förstå att du blev rörd till tårar! :-)

KRAM!

Tidsmästarinnan sa...

Å vad härligt, och vilka fina bilder du visar på härligheten också...

Jag fick också utmärkelsen av Snäckan M... man blir ju så himla glad så man vet inte vart man ska ta vägen! Grattis till din!

Badsaltet måste jag testa också, härligt med receptet - tackar!
Kram!

Hemma hos Klara... sa...

Grattis till den fina presenten! Vad fint det blommar på dit härliga skåp!

Ha en fortsatt härlig vecka!
Kram Helena

Anne (anness) sa...

Tänk vad mycket underbara människor det finns! Jag hade nog blivit lika rörd jag om man fick en present bara så där i brevlådan från någon man inte kände :)

Sofie sa...

Jag förstår att du blev glad, vilka vackra gåvor! Så snällt av henne. Finns många rara människor på vår jord :)

Kramar, Sofie.

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Mia,
Å vad mysigt med ett sånt paket på posten - det förstår jag att du blev så glad för vännen! Mysigt!

Vilka underbara bilder...nu igen!

Be inte om ursäkt - tiden räcker inte alltid till för bloggrunda till alla underbara bloggar därute - jag hade lite svårt med det där, men har blivit tvúngen att inse min begränsing tyvärr... Tiden är knapp ibland!

Stor kram till dig!
Jes ♥

Ellas Inspiration sa...

...tack för dina gulliga ord hos mig...

Men va gulligt med ett litet rosa paket!

Är uppe i ottan.. Snart skall det grattas...

Ha en bra dag!

Kram Karin

vitating sa...

Åhh så roligt!! Fina saker! Kul med en utmärkelse oxå, grattis!

Ha det gott o trevlig midsommar!
Kram Maria

lyckostunder sa...

Ett så fint paket, förstår mycket bra att du blev både glad och rörd!
Härligt med så söta människor!

Ha en fin dag,kram!

Elzie sa...

Vilken jättefin sak att göra. Förstår mycket väl om du blev rörd över den fina gåvan.
Hoppas du har en bra vecka.
Kram Elzie

Anna sa...

Men gud så gulligt att skicka en present bara sådär ändå! Ååh vad tårarna skulle sprutat på mig då också så det förstår jag helt å hållet att de gjorde på dig :)

Jättefina saker hon skickat!

Ha nu en underbar dag!

Vita hjärtan & rosa drömmar sa...

Hej! Å så snällt!! bilden på pelargonerna i dom vita krukorna var superfin. Kramar Malin

Vita ljuva tankar sa...

Men vilket vackert paket! Det är ju så roligt att få paket, ännu roligare att få oväntade paket! Förstår verkligen att du blev rörd.

Ha det gott!

Kram

Fjant på hjul sa...

FIiiint och lantligt, älskar spets och rosor!!!

http://snappla-av.blogspot.com

Fredrik sa...

så underbara bilder!

LISBETH---<-@ sa...

Så utrolig søtt av henne. Men hun er da en engel vår kjære Frk. Fryd. Forstår godt ar du ble rørt. Så mye hyggelige ting som hender her i Bloglandia.
Sommerklem

Drömrum sa...

Åh vad gulligt av henne! Jag förstår att du blev rörd!
Vad fina bilder du visar!
Hur har du målat på krukorna? De var jättesnygga!
Kram
Helen

Ann-Catrin / finthemma sa...

Mia!

Sitter ju här och tokryser jag med.. tänk vad bloggvärlden är fantastisk.. så underbara gåvor.. kan förstå du grät av rörelse!!

Jag är så glad över alla fina bloggvänner jag med... du är en av dom som är något extra med.. hoppas du förstår det!!

Vackert hem, varmt hjärta!

Ha en fin midsommarvecka

kRAAAM A-C

Marres Hörna sa...

Nämen? Var du där du med!? Kul! Det är roligt när det händer lite grejer i en sån liten stad. Ljusfestivalen är mysig med. Vart och kikat på den?

Kram!

MormorRuthsAnn sa...

Åhhh, vad gulligt av Fröken Fryd att skicka en sådan fin present...det var en massa fina saker som säkert kommer väl till användning.

Tack för din kommentar hos mig....jag liksom rodnar när du skriver såå, jag blir otroligt glad.

Jag måste givetvis kommentera nedan inlägg som jag har missat....men vilka fina tryck du har gjort på flaskan och på krukpåsen....sätter du samman trycken själv? Verkligen superfina!!!! Vi kanske kan träffas till hösten och ha en sådan där kul pysseldag!

Nu börjar det närma sig....det skall bli såå kul.

Kram Ann

Magny sa...

du er heldig som har fått gave...
Hvilke vakre blomsetrbilder du har!! Nostalgisk... jag gillar det!!!
du behøver inte svara alla...
- men takk for titten hos meg~~
klem fra magny

Anna sa...

Jamen visst hade jag tur som sprang på det vackra fönstret, så glad!! Ibland ska man ha lite flyt också...hihih!

kram!

Från A till O med Jenny sa...

Vad kul att få en liten present, det blir man glad i hjärtat av
Ha en bra dag
kram jenny

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

men vad roligt med ett oväntat paket...tänk vilka underbara människor det finns ändå...så rart.
underbara saker du fick.

Läcker bukett!
Grattis till awarden!

Kram Nilla

MY WHITE COTTAGE sa...

Förstår att du blev glad och överraskad av att få sådana fina presenter! Verkligen gulligt!!!

Fina bilder har du tagit också... Vilken underbar rosenbukett!

Kram till dig!

Vita hjärtan & rosa drömmar sa...

Hej vännen!
Jo den där fliken kan man göra med ett javascript som brukar kallas "page peel".
Här finns det bla att ladda ner + instruktioner:

http://www.donalyza.com/how-to-add-a-free-page-peel-corner-ad-script-in-wordpress-theme/

Hoppas det hjälpte!

Kram kram Malin

Hem & Lyckas Mia sa...

Men gud vad gulligt, vilka underbara presenter! Vackert inpackade dessutom.. Vad söt hon är..

Vet inte om flikfunktionen bara funkar på blogger och jag vet inte heller hur man lägger in den. Fråga Helene, hon vet säkert om den bara funkar i blogspot. kram!

Saramedflera sa...

Åh vad roligt att få så fint paket, med så mycket fina saker. Vakra rosor du gav tillbaka.
Kram Sara

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj så mycket fina presenter du har fått! Förstår att du blev glad! och rörd... Det är ju inte ofta det bara dyker upp något med posten!
Har inte bloggat knappt något på en lång tid... Det är sp mycket annat som upptar min tid just nu, så jag vet precis vad du menar.
Men ha en härlig Midsommar och semester
Kram
Marie

Grinden på glänt sa...

Grattis till en fin bloggvän som skickar så härliga presenter! Tänk att det finns så snälla människor... Härligt! Dina bilder är sååå ljuvliga!!

drömmen om vitt sa...

Så jättefina saker du fått, förstår att du blir rörd det skulle jag också bli.
Ha det gott!
Lotta:)

Betty sa...

Ville bara säga att du är varmt välkommen till butiken om du har vägarna förbi o så ville jag oxå säga fy 17 för dig som får ett så vackert växthus jag får hålla tillgodo med mitt i aluminium.
Kramar från Betty !

Guldkant På Livet sa...

Vilkan jättefina gåvor du fick av Maria! Jag ska kolla in hennes blogg! Mycket fint och så vackert fotoat av dig! Läckert med dina krukor på rad och de var lagomt målade, snyggt! En sån vacker rosenbukett med band runtom!

Ja, du Mia, jag känner lika, jag håller bloggen uppdaterad men hinner inte med att lämna kommentarer till alla som i samma utsträckning som förr, det tar ju verkligen sin tid men det tror jag alla förstår, man bloggar det man hinner helt enkelt, det får inte bli ett tvång, det ska vara kul!

Jag kikar in sen igen ; ) Mari.

Lindesnäs-Annika sa...

Hej hej vännen!
Vad kul med presenter på posten! Hur blev det med Lavendelvattnet, luktar tvätten så där gott som man inbillar sig att det ska göra?? Etiketten var mucho fin. :)

Ville önska dig en riktigt go midsommar!

Kram

Annika

Lena Kristina sa...

Hej vännen!

Kikar in igen och vill bara önska dig och de dina en härlig midsommar.....

I kväll ska jag fotbada :D

Sommarkramar Lena

Hannas form sa...

Nämen gud så rart av Maria! Då hade jag oxå börjat att gråta. Så fiiina saker som du fångat så vackert på bilderna!

Önskar dig en riktigt fin midsommar!!!! KRAM och tusen tack för dina alltid så uppiggande kommentarer!

KRAM
Hanna

Janneke sa...

Goedenavond Mia,

You know which picture i like best?
The one with the 3 pots with the geraniums! Fantastic, you could actually use it for a postcard :)
Have a nice weekend !
Janneke.