söndag 22 juni 2008

Regn - Rain

Ni kanske jag trodde att jag flytt landet..jag har ju inte visat mig här på bloggen på flera dagar..men det är bara att jag haft en släng bloggtorka...Ute regnar det däremot.. och regnar lite till...och lite till..Det känns som de 8 veckorna vi hade utan regn skall kompenseras, och det med råge!


Tur att man kan sitta på verandan under tak. Man kan inte annat än le åt den mängd vatten som vräker ner från himlen :) Kolla in rännilen nedför taket haha :)

Hoppas ni har haft en skön helg, även om inte vädret har varit så bra.
Själv har jag städat som en galning. Ett riktigt Feng shui-röj, det känns bra:)
I morron åker jag till Borås, tänkte ta en sväng in på Bettys om jag hinner...
Kram & ha det så bra!!!
Mia

Hi!
The dry weather we´ve had the past 2 months has changed over the weekend, and it´s been raining constantly.
I have taken the opportunity to do some serious cleaning in the house :) Viva Feng Shui !
Have a great week girls (& boys!)
Mia

52 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen!här med piskar regnet och vi har tänt ljus, längtar efter ljumma vindar igen! ljuvliga bilder mia!

varmastekramen lotten

Mitt hvite hus sa...

Hei

Ja det regner i bøttevis her også, begynner å bli ganske så lei nå.
Men en får bare ta det som kommer lite en kan gjøre med været. Riktig god tur til Borås.=)

Klem

Älfgärdet sa...

Din halvliterskanna är så vacker! Är det ett loppisfynd eller en nytillverkad?
//Madeleine

Annas skattkammare sa...

Ja det var väldigt vad det öste ner hela dan igår! Hoppas verkligen att värmen kan komma tillbaka snart. Vad härligt det ser ut där under veranda-taket! Skönt att bara sitta och lyssna på regnet som smattrar.. =) Ha en fin start på veckan! Kram /Anna

Solsjö - Under en vind sa...

Godmorgon!!

Sa faktiskt det till sambon igår...undrar vad Mia gör i midsommar, hon har inte gjort inlägg på hela helgen...fniss....Vi kikade in på ditt skåp som du gjorde av ditt fönster....jag har ju en plan för fönstret jag köpte i Moheda....Vad använde du som stomme?

Visst öser regnet ner, men då får man tid att röja, jag gjorde det hela dagen igår...sonens garderob och alla papper i pärmar rensades upp igår....har dock lite småhögar kvar som jag inte vet var det ska ta vägen...

Vi hade iallafall en riktigt trevlig midsommarafton!

Ha en trevlig tur till Borås, hoppas att du hittar mys på Bettys!

Kramar!

Mamma C sa...

Här har det regnat hela natten och blixtrat och mullrat. Men nu på morgonen lyser solen igen.
Ha en bra vecka.
Kram Mamma C

My White Cottage sa...

Hoppas ni du haft en bra midsommar! Här regnade det också igår, fram på kvällen började det till och med åska lite grann. Kändes rätt så mysigt att tända massa ljus och bara slappa... :)

Blir det någon tur till Skillinge för din del i veckan?!?? I så fall bara MÅSTE vi försöka ses!!!

Ha en fin vecka! Är avis på ditt besök hos Bettys... Vill också dit! :)

Många kramar Jenny

Henrikohelen sa...

Bra shoppingväder med andra ord... :-)
Vi hade hyfsat i midsommar, men idag är det riktigt hällregn och tråkigt. Det gör inget att man sitter på jobbet... men nääästa vecka då måste solen skina... :-)
Kram
Helen

n o r d i n g å r d e n sa...

Smärtsamt vacker bild med den fina kannan och rosorna... bloggtorka? Du? Alltid så fina inlägg men man måste ta små raster fr bloggen i bland med : ) Ha en bra ny vecka och hoppas helgen varit skön! Mari.

Lilla huset på prärien sa...

Surfade förbi och läste ditt inlägg så jag lämnar ett avtryck. Alltid trevligt att vara här!

Kram Jenny

vitating sa...

Så fina blomsterbilder trots regnet! Här med är det dåligt väder :-(
Du har en utmaning att anta hos mig om du vill!

Kramar Maria

Sjöboden sa...

Ja, här är det oxå ruggit och kallt... tur att du piggar upp med så vackra bilder!

kram C

Radhusdrömmar sa...

Fina bilder (som vanligt)
Kul att man ser hur det verkligen rinner ner vatten på den översta bilden.
Tur att man inte har semester ännu. För då hoppas jag på lite sol.

Ha det gott!

Kram Johanna

Lina sa...

Hej!
Hoppas att helgen varit bra! Vi har haft de lugnt och sk�nt med god mat och trevligt s�llskap. V�dret var s�d�r, men man �r ju en luttrad midsommar firare! ;- )

Ja, j�sses vad de regnar! Nu f�r de vara nog! Saknar solen, v�rmen och de ljumma kv�llarna! Men man ska v�l ta till vara tiden man har inomhus antar jag� De blev storst�dning hemma ig�r kv�ll. Vi f�rlustade oss p� Freeport i Kungsbacka p� f�rmiddagen, sen blev de st�dning n�r vi kom hem! De �r ju s� sk�nt att s�tta sig ner efter�t i den ny puffade soffan och k�nna doften av Ajax! ;- )

Bettys i Bor�s, vad �r de? Vi �r ju d�r ibland. Inredning, eller?

M� s� gott & ha en bra vecka!
/Lina

Galleri MochB sa...

Fina, Fina bilder!! Lavendel är såå härligt! Här regnar det också idag, ett riktigt vått regn...:O) Det är ju skillnad på det också... Men i helgen klarade vi oss utan en ända droppe regn! Ha en skön första semestervecka! Kram Mia

Anonym sa...

vilken fin lavendelbild!

Anonym sa...

vilken fin lavendelbild!

Mjuka sa...

Hej vännen!!
Ja vad kan man hitta på bär barnen har sommarlov och det bara regnar!! vackra bilder du visar!!
kram M

Elzie sa...

Här har det inte kommit så mycket regn, bara några skurar då och då. Och visst behöver vi det. Åtminstone där jag bor för det är fortfarande torrt.
Inte lätt med sommarlovslediga barn, men vi får väl hoppas att det blir bättre väder framöver.
Ha en bra dag.
kram Elzie

Gry sa...

Usch, för regnet... Nu vill vi ha sol och värme- resten av sommaren!!

Men du har ju med dina stämningsfulla bilder lyckats få även regnet att se mysigt ut...

Jag har precis läst ut två böcker om Feng Shui; en för hemmet och en för själen....Jag kanske ska passa på att använda mig av min nya kunskap ;-) Ingen dålig idé!

Tack för knuffen ;-)

Kram Gry

Bruno och Mig sa...

Ja visst är det lite mysigt att sitta med tända ljus och se ovädret dra fram över himmelen.
Jag har gjort samma sak denna midsommarhelg. Men snart vill jag nog att solen kikar fram...

gillar bilden på lavendeln jättemycket.

Kram

My Lovely Things sa...

Hej !!

jaaa..det bara öser ner..tänk man längtar så redan efter sol...man glömmer fort bort hur det är med sol när det regnar..innnan regnet kom så längtade jag efter regn..men nu räcker det tycker jag..

underbara bilder..
låter trevligt med en tur till Borås..ska dit nån dag med..
ha det så gott..
kram anna

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

vilka fina bilder, lavendel är ljuvlig..
kram Linda

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ja visst regnar det för mycket! I natt kunde jag inte sova. Det åskade så in i bomben. Jag trodde nästan blixten skulle slå ner här i närheten som det dundrade!

Tur man kan njuta inomhus istället:)
Kram Annica

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hopp!!!

ja visst är vädret roligt.Antingen så varmt så man stårknar..sen öser regnet ner...vad ska det bli härnäst..hihihi..

Ha en lyckad dag i Borås.

Kram Nilla

Living by Milla sa...

Det gäller att passa på att fixa och dona inne när det är dåligt väder för snart kommer värmen tillbaka! *håller tummarna hårt*

Tur att man kan mysa till det inne med tända ljus och vackra blommor!

Ha det gott!
kram Camilla

"M" sa...

Härligt att röja i bland...och loite mysigt att få vara inne när regnet piskar mot rutan...

Anonym sa...

Vacker bild hos dig som alltid.

Vi har oxå haft regn men jag har jobbat och inte märkt så mycket av det och mannen tycker att det är skönt för då kan han vara i köket att jobba utan att ha dåligt samvete för trädgården.

Men nu börjar vi bli rätt klara så jag tänkte beställa vackert väder till hela Sverige. Vad tycks om det? :D

Kramar Lena

Malin - I min trädgård sa...

Såå härliga bilder... Lavendel är så vackert... jagkkan inte riktigt få till fotona när jag försöker... men övning ger kanske färdighet en vacker dag ;).

Ha en trevlig resa till Borås!

Kram!

Sara sa...

Nä vad kan man göra åt regnet?! När det väl regnar ja då kan man ju vara inne och ägna sig åt bloggen, men då har man ingen inspiration direkt, men när solen skiner ute och man får en massa inspiration, ja då vill man ju inte sitta inne vid datorn!

Randi sa...

Åhh...vilka sköna sommarbilder!
Du kan gärna få skicka lite regnmoln hit. Visserligen går mörka moln förbi norr om oss, men jag önskar mig mer regn.
Kram Randi

Goa sa...

Hej hjärtat!
Ja, nu straffas vi för våra soliga synder..;) Men det gör inte så mycket när man kan njuta av alla dina vackra stilleben! Lovely!!

Le och så ler livets tillbaks..:)

Största kramen...och må bästast alltid!!

Vecka - Vecka sa...

Visst är det trist med regn.. men det är ju bra att man kan mysa under tak och göra det bästa av saken!

Kram,Lotta

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så härliga bilder! jag gillar verkligen kannan.
Här är det knas-väder. Spöregn samtidigt som solen skiner.
kram!

sabina sa...

Det är likadant här... regn, regn och mera regn.... Hörde idag att det ska hålla på så en vecka till... MINST! *suck* Hoppas juli månad blir finare!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Men vad härligt med ett som jag kallar det "feng-släng" röj! Skulle behöva det här hemma. Lilla flickan har kommit på själv att röja och möblera om i sitt rum, inte illa!
Vilka ljuvliga bilder!!
Blir avis - vill oxå till Bettys igen, kanske snart.. :D
Ha det gott!
kram
nina

Unknown sa...

Ha det så bra i borås! Fast jag bara bor 3 mil därifrån är jag väldigt sällan där o handlar!

Jag har inte besökt Bettys än och det är väl på tiden! En kompis till mig brukar handla massa vackra saker där.

Ja nu får det sluta regna...kram Pia

Ann-Catrin sa...

halloj i regnet.. här är det likadant.. rätt som det regnar så kom det en skur...
jag får så ont i huvudet när det är sånt här väder!

kan tänka mig det måste vara härligt ändå att sitta där under tak.. sagolika bilder!!

KRAAAM A-C

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Vilka mysiga bilder du visar :) Förstår att ni saknar solen men det är mysigt att sitta under tak och höra regnet smattra. I Frankrike bodde vi i en etagelgh med ett enormt fönster, så himla härligt att ha fönstert öppet och höra regnet smattra och åskan gå :) Nåja, hoppas att solen snart återvänder!

Hehe jo det är mycket att göra. Hehe vi ska ju ha trätrall och gräs där uppe så det blir mysigt :) Renovation och innovation vettu :P

Ha en skön tisdag!

Kram, Susanne

Annas Vita Hjärtan sa...

Hejsan vännen!

Nu är jag hemma och paketet ligger klart att postas till dig.

Hoppas du får en riktigt trevlig tur till Borås!

Kram Anna

maiju sa...

Oj, vad vackra bilder du visar! Tycker också att det börjar räcka med regnet - har försökt måla om mina trädgårdsmöblerna men det går ju inte när det öser ner hela tiden! Hoppas det blir soligt snart!

junhe sa...

bloggtorka har vi allihopa, allihopa, allihopa.
bloggtorka har vi allihopa, jag med och du med...lite från och till iaf *fniss* ha en bra tisdag/ kram junhe

Malin sa...

Hej!
Å ser mysigt ut att sitta där under taket.
Här har vi så konstigt väder just nu, först regn, sen sol, sen regn, sen blåst, sen sol, man vet inte vad man ska göra riktigt =)
Hann inte posta hjärtat igår, men idag lovar jag att åka iväg med det!
Är hemma med en liten snart 9-månaders tjej så dagarna blir lite konstiga ibland.
Kramar Malin

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan!

Här är det bara bra.....lite bloggtorka här oxå faktiskt.men jag har massvis med ideer som jag vill förverkliga.*LER*

Ja visst är jag florist.Blir helt tokig när jag ser så ljuvliga butiker.Kan gå å njuta i flera timmar...hihihi..Längtar tillbaka till mitt yrke.Får se om några år när barnen blivit lite större å börjat skolan.Jag gör ju lite begravningsbinderi å brudbinderi till släkt å vänner lite så där ibland.JÄTTEKUL !!

Har du adress till Änglahem?
tänkte skicka henne ett litet paket...hihihi..nu när vi inte kan cyberfika.

Kram Nilla

Anonym sa...

Svar: ja bil nummer 2 Är ju perfekt att lasta alla loppismöbler i *leR* allt bra med dig idag?

Sallys hus sa...

Hallå min vän!

Nu kommer jag äntligen åt internet igen...
fast jag har eg. inte tid men var tvungen att smita hit o få lite inspiration...var tvungen att spana på er altan igen....fniss...
Sedan hittade man ju både det ena och det andra. va flitigt du varit på att göra nya inlägg!!
Badsaltet måste jag testa....
Sååååå fint det blev i köket med tallrikshyllan.
Kan inte kommentera bara en sak för allt är sååå fint!

Önskar dig en trevlig semester nu då!!
Kram Katarina

Bodil sa...

Feng shui-röj är fint det. Gott att få en massa ny energi. Jasså till skall till Borås. Vi var och hälsade på goda vänner som bor i Borås - min man kommer därifrån. Då var vi så kulturella att vi gick på konstrunda i stan. Nere vid busstorget fanns en jättemysig affär med en massa trevliga inredningsprylar. Kommer inte ihåg namnet bara. I Borås har de verkligen jobbat med att få det lite charmigt. Mycket lyckosamt tycker jag.
Ha det gott!
Kram Bodil

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Vilka vackra bilder du tagit, en riktig njutning för ögat:)
Ja, det blev väl en klassiksk midsommar med regn här också:)
ha det gott
/S

Ullis/Leva på landet sa...

Det är inte så lätt att få inspiration när det är sådant här väder. Härlig bild med regnet i bakgrunden.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Anonym sa...

Låter som om du har det ganska mysigt på altanen med regnet utanför : )Jätte härlig bild med ljuset och regnet!

Kram Maria

Anonym sa...

Hej vännen!

Du har något att hämta på min blogg. En av många men ändå, till dig från mig........

lottens vita och gröna sa...

hallå du goa mia, du har nåt hos mig att hämta, stooooooor kram lotten