onsdag 18 juni 2008

Tallrikshylla

Jag har äntligen (med hjälp av maken) fått upp tallrikshyllan!

Jag har satt i några cremevita favorittallrikar och lite pynt :)

Hyllan hänger på väggen bredvid det runda bordet i köket. Detta bord brukar vara belamrat med allt möjligt. Även nu ;)

Vid sidan står en pall från ellos. Den är fin tycker jag men tyvärr håller den inte att sitta på...men den duger till att ha lite fina flaskor på :)

Några småsaker från Danmark ligger fortfarande på lilla "pigtittaren". De får ligga där till dess att jag hittat nån bättre plats för dem, hihi. Ibland köper jag saker bara för att jag gillar dem, men vet inte riktigt var jag skall ha dem (till). Men är det "kärlek vid första ögonkastet" så är det :)


Det finns små flaskor med rosor över hela huset..jag tycker det är såå mysigt och så luktar det jättefräscht.

Stearinljus är tända året runt..för mig är det alltid ljus-säsong :)

På fredag är det midsommarafton och med det börjar min semester - åh vad härligt!!!
Hoppas ni får en jättefin midsommarhelg!
Kram
Mia

PS
Jag har fått en award av goa Hannis! Jag har lagt awarden i högermarginalen. Hannis har skrivit så jättefina ord om mig & min blogg att jag rodnar. Tack och stor kram Hannis!!!
Gå gärna in och titta på hennes mysiga blogg!

70 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Jättefin hylla - skönt att den äntligen kom upp också :)

Ha en trevlig midsommar!

Vänliga hälsningar Jenny

Sara sa...

Hyllan var jättefint och pyntet också. Hoppas att ni får en fin midsommar.
Kram Sara

Solsjö - Under en vind sa...

Stort grattis till awarden! Det är precis som hon beskriver det!

Sååå fin hörna i köket! Man kan kika om och om igen på bilderna och alla detaljer!

Vad skönt med semester! jag kämpar på ca tre veckor till....

Önskar dig och din familj en riktigt skön midsommarhelg med nära och kära!

Är så glad att du är en av dem som man träffat här genom bloggen!

Kramar!

Hannis sa...

Men du är då för gullig!

Fint som bara den med tallrikshyllan!
Såna skulle jag kunna ha lite överallt=))

Är också en sån som köper sånt jag vill ha fast jag inte vet vart.
Det hamnar i bra att ha högen=))
I takt med loppisbesöken har den vuxit lite väl mycket..

Har en dag kvar att jobba sen äntligen så är det ledigt!
Önskar dig och din familj finaste helgen.
Och en skön semester!!

Stor kram tillbaka till dig//Hannis

På min gatan i stan sa...

Det var en fin hylla! Fint med lyktorna...det blir så fint med levande ljus!

Kram!

Vecka - Vecka sa...

Det var ju en fin hylla! Och så fina grejer över allt! Jag samlar också ofta på mig grejer som inte har någon plats genast, ofta kommer de nog till sin rätt efter en tid..

Kram, Lotta

Vardagstugg sa...

Skönt att du fått upp din hylla =)
Gillade flaskora i sin lilla hållare!

Trevlig midsommar!

Annelie

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis till awarden! Hon beskriver dig helt korrekt! Du är jätteduktig!
Vad fint det blev med tallrikshyllan resten också och det där med kärlek vid första ögonkastet vet man ju hur det är, när prylarna liksom bara står och ropar på en ;)
Vad trevligt med semster! Jag jobbar två veckor till.
Önskar dig en skön midsommar med massor av god mat och dryck tillsammans med familj och vänner!
Kramis
nina

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härligt att du fått upp din fina tallrikshylla! Tycker du gjort ett kanonjobb när du dekorerat den!

Vad sött det var med dekoration på pallen oxå:) Trist att pallen inte håller för det den är tillverkad för men å andra sidan passar den ju perfekt hos dig iallafall!

Måste klämma in ett litet ååååh oxå till sist... det gäller din "pigtittare" som jag blev helt förälskad i... Underbar är ordet!

Kram Annica

Marie sa...

Så fint det blev med talrikshyllan och så vackert du har pyntat den! Hihi, jag köper också saker ibland av ren kärlek utan att egentligen veta vart jag ska ha dem.
Rosor och tända ljus finns det här hemma också, mysigt!

Grattis till utmärkelsen, du är sååå värd den Mia!

Ha en riktigt härlig midsommarhelg och en bra start på semestern! Vi ses snart!
Kramar Marie

White Season sa...

Det blev jätte fint! Känns så ombonat med en tallrikshylla, och fina saker som alltid :-)
Du har ett jätte härligt hem, så trivsamt och alltid så mycket inspiration att ge vidare, tack snälla!
Kram och ha nu en jätte skön midsommarhelg, vi ska till kusten och hoppas på lite sol...
Kram Malin

Malin sa...

Hej!
Jättefin tallrikshylla, sån har jag också tänkt skaffa, tycker det är så fint. Ditt hem ser ju ut som en butik =) allting är så fint och fint arrangerat!!
Kram kram Malin

Kristin sa...

Hej, vilka stämningsfulla bilder du visar!!! Håller med, det är alltid passande med tända ljus, oavsett årstid.

Önskar dig glad midsommar och hoppas du får en skön helg!

/Kristin

Mamma C sa...

Så skönt att hyllanhar kommit på plats. DEn blev fin däe den sitter nu. Du ska ha en skön och bra semester. Trevlig midsommar på dig oxå.
Kram Mamma C

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till utmärkelsen. Du har gjort så fint. Jag är så nöjd för jag har börjat min semester idag.

Ha en riktigt skön midsommar!
Kram Ullis

lottens vita och gröna sa...

hallå där härliga mia!
du, stoooort grattis till award!
vilka ljuvliga bilder på din tallrikshylla, vilka vackra saker, så vackert arrangerat!
ha en underbar midsommar vännen!
varmkram lotten

MormorRuthsAnn sa...

Vilken fin tallrikshylla...hihi...har en också liggande färdigmålad som skall sättas upp...hihi igen...har ett sånt där bord du har där men mitt står och gömmer sig ännu...det är en obehaglig brun färg...blä typ...

Din pigtittare är verkligen helt underbar och i mina ögon ovanlig...den måste vara gammal!

Men du är ju så duktig...är det i photoShop du sitter och leker..sakerna du gör är såååå fina...kanske vi kan göra sånt till vår höstpysselkväll...(för visst har vi liksom bestämt det redan att vi skall ha det...hihi...).

Jag hoppas solen skiner på dig under Midsommar...det är du värd.

Kram Ann
ps: håll på att glömma, GRATTIS till utmärkelsen!

MiaMaria sa...

Hej!

Vilken hörna du har så vacker...

Köper också på mig saker som är vackra men inte har någon aning om vart jag ska ha det.....

Grattis till utmärkelsen, den är du så värd!

Glad Midsommar till dig och massor av sol och värme!
MiaMaria

Ann-Catrin sa...

Mia!

Tänk jag kan sitta här och titta på din fina hörna med hyllan hur länge som helst.. så mycket söta detaljer att vila ögonen på.. helt underbart fint!

jag vill önska dig och de dina en härlig midsommarhelg!!

kramar A-C

Stina sa...

Otroligt fint allting. Du kan få min adress så kan du skicka hit allt. Bra idé va?
Puss

Anonym sa...

Jättmysigt och fint har du fått till det! Gillar verkligen tallrikshyllor :)
Pallen från ellos var oxå gullig! Har sneglat på dom så det var bra att du skrev att dom inte håller att sitta på :)

Ha en underbar midsommarhelg!
Kramiz

Sjöboden sa...

Glad Midsommar till dig oxå!

Verkligen fin hylla... gillar ditt pynt på pallen... men vad knas att man inte kan sitta på den :-O

soliga kramar C

Lina sa...

Hej!
Oh, va härliga och inspirerande bilder du visar!!! Min tallrikhylla kom upp för 2 veckor sen, men den ska piffas upp ytterligare med lite krokar undertill. Hoppas att sambon snart kan hjälpa mig med detta! Pallen från Ellos gav mig en ny idé också! Jag har en likadan från IKEA, med lite vit färg blir den ju som ny!

Må så gott & glad midsommar!
/Lina

Från A till O med Jenny sa...

Vilka vackra och inspirerande bilder...man blir så glad av dem
Glad midsommar
Kram jenny

Snusilus o Sannibus sa...

Vilken söt hylla! :) Härliga bilder också! Ser så mysigt ut! :) Ha en skön midsommar! :)
Kram, Susanne

inga Heiddal sa...

ohh... va härliga bilder och mysigt hem du ha. Ha en skön midsommar.
Hilsen från Island. INGA

Anonym sa...

Hej Mia!

Jag gillar såå att skriva till dig.

Först supergrattis till awarden, det är klart att allt stämmer som Hannis skriver om dig och det är ju verkligen en gåva du har att sprida inpriation och glädje omkring dig med dina mysiga och personliga inlägg.

Sedan tycker jag det är såå skönt med folk som liknar mig :) jag köper nämligen oxå mycket saker som jag inte riktigt vet vad jag ska ha dem till. Men de är bara vackra eller tilltalar mig på något vis. När sedan inte skåpen räcker till och min lilla man undrar varför jag handlar så mycket då känner jag att är det verkligen ingen som förståååår????

Så nu har gubben kollat på ditt inlägg så han vet att det finns fler som jag.
Ja ja sa han, men jag gillar mer de där bloggerskorna som har lite loppis på grejerna med.... :))

Jg är oxå en ljusmänniska och tycker det är såå mysigt året om.

Allt är jättemysigt ordnat på dina bilder och de är perfekta att ha på näthinnan nu i midsommar.

Skänker massa goda tankar till dig att du ska ha en bra semester och härlig midsommar med de dina.

Sommarkramar Lena

Anonym sa...

Vilken fin liten hörna du har fixat till!!

Hoppas Kram Pia -livet på fyran

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så mycket fint!! det blev jätte bra med talrikshyllan 1
Ha en underbar midsommar och start på semestern :)
Kram!!

My Lovely Things sa...

Hej!!

åh så vackra bilder..

ljuvlit fin tallrikshylla..så fint du har piffat den..

pigtittaren är helt bedårande..så fin alltså...
Ja ljus är så härligt.jag har faktist vita ljusslingor inkopplade året runt..

ha en trevlig midsommar och grattisa till sem..härligt nu är vi ju 2 sem firare..
kram anna

Annas skattkammare sa...

Vad fint tallrikshyllan passade där, du har shabbat den så fint! Ljuvliga bilder du bjuder på, vilka vackra detaljer du har.. och jag håller med dig, är det kärlek vid första ögonkastet så är det.. =) Önskar dig en trevlig midsommar och en skön semester! Kram /Anna
Ps. Grattis till awarden!

sabina sa...

Jättebra blev det! Jag är också en sån som kan köpa saker jag fastnar för utan en tanke på var de passar... men det brukar ordna sig till slut! Jag gillar dina stilleben!

Anna sa...

Vanliga flaskor med rosor i... Så enkelt men ändå så fint. Tack för inspirationen.

Och Glad midsommar!
Lisa

Anonym sa...

Hello again!

Ja Feng shui (hjälp hur stavas det?) fösöker jag med tänka och det är det mannen menar, skåpen är ju fyllda men jag vill ändra och ta fram nytt hela tiden inte slänga nåsgot av mina saker bara hans data mojänger hihi...

Mina burkar har jag verkligen fått beröm för och det förstår jag, blev ju själv alldeles kär i dem.

De är köpta på nätbutiken Nordljus, där jag även har köpt en jättefin hängar som jag glömde ta med men den kommer i nästa inlägg.
Gå in och titta hos dem de har helt enkelt massor av "vill ha" saker.

Jag har en städ och data dag idag. Det betyder städa och fixa tills man behöver paus, då tar man en kaffe vid datorn.

Barnen har sple och utedag, det betyder ute o leka tills man tröttnar och då får man spela tv-spel samtidigt som mamma sitter vid datorn.
Sådana dagar bara äääälskar de sin mamma

Kramelikram

n o r d i n g å r d e n sa...

Så vackert Mia med tallrikshyllan, flaskorna, lavendeln , spetsen och alltihopa!!! Önskar dig en riktigt skön och glad midsommar min bloggvän! Mari.

Goa sa...

Hej min äraste hjärtevän!
Jag bara ville önska dig Glad midsommar, samtidigt som jag njuter av allt ditt underbara som alltid!!

Det har varit mycket och är mycket just nu, men mysigt och roligt också och jag har verkligen fått datorvila..:)
Men nästa veca så kanske jag kommer igen, men sen ska vi eventuellt åka till Island ngn. vecka...det blir kul! I så fall tar jag med en älva till dig..*thi,hi*
Största kramen Mia min Mia...ha det bästast och fira nu midsommar ordentligt med alla de dina!
Kraaaaaaaam...

Anonym sa...

Hej!
Är dålig på att kommentera men tittar in på din blogg ofta!
Härlig inspirationskälla och en stund att bara drömma om inredning och ideér, tack för att du delar med dig.
Trevlig midsommar!

MVH Karin
http://skattkammaren.tradgardsblogg.se/

Malin - I min trädgård sa...

Hej Mia!

Vilka vackra bilder (som alltid) du visar! Jag förstår precis vad du menar, så där köper jag också grejer ibland (ofta). Det är någonting som gör att jag bara måste ha just den där ljusstaken, eller vad det nu är. Men det är väl härligt att känna så för en liten sak som man vill ha i sitt hem.

Men tänka att du pyntar så fint hemma! Jag känner ofta att jag skulle vilja har orken, men det finns inte riktigt... Men att ha lite rosor runt om i huset är någonting jag ska försöka anamma. Vackert!

Ha en riktigt underbar midsommar!

Många kramar!

Katja - Bag End sa...

What a pretty corner. Looks so peaceful.

Have a lovely Midsummer!
Katja

ängeln i vitt sa...

Så fint hylla. Ja, jag gillar allt som du har. Vill önska dig en trevlig midsommar.

Kram Carina

Emma sa...

vad fint det blev!!! Och mysigt pyntat är det!!! Önskar dig en trevlig midsommar helg!!!

Mjuka sa...

Så fint du visar!! Vi har också sådana pallar från ellos, använder dem som sängbord!! Hoppas att du får en jättemysig midsommar!!
kramar Malin

Living by Milla sa...

Hej Mia!
Härliga bilder du bjuder på!
Vad fint du har fått till det med tallrikshyllan ! Jag har två stycken i garaget som väntar på att få vitfärg på sig,en är tänkt till dotterns rum.
Visst är det det underbart med tända ljus.. är också ljusoman och mannen bara skakar på huvudet. *skratt*

Ha en härlig midsommar!
kram Camilla

Anonym sa...

Grattis till awarden!Vilken vacker hörna av ditt hem du visar. det lilla bordet har du överbelamrat på ett vackert sätt.Känner igen det där med att köpa saker utan att veta var man ska ha dem, det gör jag med. Önskar dej en underbar midsommar, kram Katta

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Har inte läst de där böckerna men förstår att jag måste kolla in dem, tack för tipset. Var inne på Adlibris och sökte, det finns ju hur många som helst!
Önskar dig en mysig midsommarafton och en skön efterlängtad semester!
kram
nina

Cattis sa...

Ville bara önska dig en riktigt mysig midsommar!!

PS. Vilken fin tallrikshylla som pryder din vägg.

Kram

marga sa...

Love your pictures......to bad i can't read a word you'v wrote!!!!!

MiaMaria sa...

Lycka till inne hos mig!

Glad Midsommar!

MiaMaria

Anonym sa...

Vilken fin tallrikshylla och vad fint du har fått till det,ser jätte mysigt ut ,fina bilder!
Har just hittat din blogg, gillar den!
Ha en bra midsommar !
Kram Rebecka

Inspiration i vitt sa...

Hej: Din lilla hörna är verkligen mysig du har fått till det så bra.
Allt passar så fint ihop Kram på dig i midsommar/Ingela B.

Anonym sa...

Jisses så fint du har det! Önskar dig en fortsatt trevlig midsommarhelg :)

Malin sa...

Hej hej!
Hoppas din midsommarafton var bra! Med mycket mat och trevligt umgänge!
Jag har haft lottdragning idag för min lilla tävling. En av tre vinster går till dig!
Om du skickar mig din adress så kommer ett litet paket med posten.
Du kan maila mig på vitahjartan@gmail.com
Ha en fortsatt trevlig lördagkväll!
Kramar Malin

vitating sa...

Sååå fin tallrikshyllan blev!
Jag bara tappar hakan över din vackra pigtittare oxå!! Åhhh så fint du har det, jag blir aldrig mätt!

Hoppas du har fått en fin start på din semester!
Kramar Maria

C De-sign sa...

Härligt att du har semester, det har jag också nu!!! Man blir alldeles handlingsförlamad....men jag vaknar nog till snart! Så fint du har det och krukpåsen blev jättefin tycker jag! Trycker du ut trycket från datorn? och stryker på det? Ditt badsalt ska jag göra...vilken bra idé! Nu vill jag önska dig en fortsatt fin midsommarhelg! Kramar fr C

linnea-maria sa...

Vad snyggt. Den där lilla pigtittaren är ju alldeles underbar! Ha en trevlig midsommar /linnea-maria

Radhusdrömmar sa...

Vad fint du gjort!
Gillar verkligen alla detaljerna, fast pigtittaren är nog en favorit. Lite annorlunda och väldigt vacker!

Hoppas att helgen varit bra.

Kram Johanna

♥ Pia... sa...

Hej..åh så fint ..vilken hylla..önskar sååå att jag kunde ha en hylla i köket..men får inte plats tyvärr:(..det runda bordet ..kom ju på att det har ju jag med ett ..utlånat..hm..ett likadant ..kanske ska be att få låna det tillbaka...jag gör oxå sådana köp...total förälskelse ibland ..och så kommer man hem..var ska jag ställa/ hänga detta nu då????..men fina saker är det..kram och ha de..PIA

Lavendelkvisten sa...

Vilken underbar pigtittare - får man fråga var du har köpt den? (såvida den inte är ärvd, eller så...). Härliga bilder! En tallrikshylla vill jag också ha - det står högt upp på min önskelista.

Hoppas du hade en härligt midsommarafton! Ha en skön semester!

Kram Åse

Millas hem sa...

Hej!
Ville bara säga att tallrikshyllan blev så fin och alla andra detaljer du visar i bilderna efter är hur charmiga som helst!!

Konsten att sätta ihop saker...den behärskar du definitivt!

Kram Camilla

Hemma hos Klara... sa...

Så vackert sååå! Jag har en tallrikshylla jag med men tröttnade(!)på den, men nu tror jag att det är dags att sätta upp den igen.

Ha en skön vecka!
Kram Helena

revesdargile.canalblog sa...

Hello Mia

Magnificals pictures, as usual !!!

Good week

KISS

Monique

revesdargile.canalblog.com

Magdalena sa...

utrolig vakkert her hos deg... jag vil flytta like inn...
fin spehel men mønster på... og al sammen er jättefint! skal mala min loppis- tallerkenhylla idag, hadde ikke hvit maling, men har skifer-grå, tør jeg male min hylle grå???!
Ja det regnar i Bergen også, men jeg har intet tak å sitte under ute...
og nå som lavendel og roser blomstrer....- ~
vi skulle sitta ute med rosèvin ~~
klem til deg, og takk for inspirasjonen i din blog...

Magdalena sa...

utrolig vakkert her hos deg... jag vil flytta like inn...
fin spehel men mønster på... og al sammen er jättefint! skal mala min loppis- tallerkenhylla idag, hadde ikke hvit maling, men har skifer-grå, tør jeg male min hylle grå???!
Ja det regnar i Bergen også, men jeg har intet tak å sitte under ute...
og nå som lavendel og roser blomstrer....- ~
vi skulle sitta ute med rosèvin ~~
klem til deg, og takk for inspirasjonen i din blog...

Kristina sa...

Åhh va vackert!! Och vilken fin tallrikshylla! jag vill också ha en sån, undrar var man kan hitta en sån :)
Ha det bra. Kram Kristina

Anonym sa...

Vilken underbar tallrikshylla. Jag har en jag fick av min morfar som ska målas vit. Vill ha upp den snart ju! Kram

yanmaneee sa...

cheap jordans
hermes handbags bag
kobe shoes
fila
vapormax
yeezy shoes
kd 10
off white
lebron james shoes
supreme outlet

yanmaneee sa...

golden goose sneakers
yeezy
cheap jordans
curry shoes
kyrie 6
lebron shoes
giannis antetokounmpo shoes
jordan shoes
stone island clothing
kyrie 7 shoes

Procurement Resource sa...

Procurement Resource does an in-depth analysis of the market trend to bring forth the monthly, quarterly, half-yearly, and yearly information on the Acetone Prices, Acetylene Prices and Acrolein Prices in its latest pricing dashboard. The detailed assessment deeply explores the facts about the product, price change over the weeks, months, and years, key players, industrial uses, and drivers propelling the market and price trends. Each price record is linked to an easy-to-use graphing device dated back to 2014, which offers a series of functionalities; customisation of price currencies and units and downloading of price information as excel files that can be used offline. The pricing database and analysis of Acetic Acid can prove valuable for the procurement managers, directors, and decision-makers to build up their strongly backed up strategic insights to attain progress and profitability in the business.

Also Visit my Blog - https://procurementresource.blogspot.com/

Write my Essay sa...

Warm regards to all! Here is San welcoming you. You seem to be having trouble with Write My Book Report. No need to take the stress! I'm here to answer any inquiries or address any concerns you may have.

hp printer sa...

RESOLVING EPSON PRINTER COMMUNICATION ERRORS

Resetting your Epson printer. This method is relatively simpler and easier and can fix all types of Epson communication errors. The Epson printer users are supposed to download the “Re-setter” button first, and then they should press the “Reset” button on their printer. Thereafter, users will be asked to download and extract the files of “Resetter”. After it’s done, users can easily reset their Epson printer.


Visit Us: http://printersofflines.com/blog-post/a-genuine-way-to-get-rid-of-epson-communication-errors/

Contact Us: +1-970-794-0109

We are one of the most reliable and knowledgeable service providers for problems related to Epson printers. We have technical experts who have expertise in resolving all types of Epson communication errors.