söndag 29 juni 2008

En regnig dag - A rainy day

Först av allt skulle jag vilja ge er varsin blomma och en bamsekram..som tack för alla era gulliga kommentarer om min rosenkrans, ni är såå goa!!! Det är inte klokt vad man kan bli lycklig av ert engagemang..jag tycker det är helt otroligt vilken glädje och lycka bloggandet ger. Igår träffade jag Marie, Ann och Anna, och vi hade en heldag fylld med loppisbesök, skratt och fika!Det var så roligt...människor jag inte kände alls för några månader sedan har blivit som de godaste vänner!

Ytterligare en vallmoknopp har spruckit ut, jag tycker de är så majestätiska.
Vädret var lite ostadigt idag, regnet hängde i luften..och jag fick världens pyssellust (japp, igen!) Den här gången blev det strutar, fyllda med en blandning av rosenblad, lavendel och grovt salt.
Här ligger de - väldoftande - i en nyinköpt urna från gårdagens loppisbesök...
Gammal spets och gamla skrifter hör ju till mina favoriter så de fick stå för materialet till strutarna :)
Jag dekorerade även strutarna med några kors och madonnaemblem från Honning og Flora. Vid sidan ligger några gamla trådrullar..som jag också fyndade igår *hihi*Jag har virat mina gamla spetsar kring dem. Tycker det ser sött ut och så har jag ordning på spetsarna :)
Kram mina vänner, och ha en jättefin söndagkväll! Här blir det lite slappande, vi hämtar thaimat och sätter oss på verandan och myser.
Mia

Hi!
A rainy day was perfect for some more crafts..! Today I made some cones and filled them with roses and lavender. Lovely fragrance! I decorated the cones with old lace and some crosses and charms.
I wish you a beautiful week!
Hug
Mia

83 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilket fint pyssel! :)
Tack för tipset, min lavendel är ju som finast nu, så man borde ju plocka in lite och njuta av det.

Låter som ni hade en trevlig bloggträff och kul shopping.
Ha en skön söndagkväll! Kram Marie

Anonym sa...

Hej!

Vilka fina och söta strutar du har gjort, kan tänka mig att de doftar otroligt gott också :)

Jag blev också väldigt pysslig idag så jag målade och slipade lite...hihi!!

Ha en fortsatt skön söndag!
Kram!

Lila sa...

Så söta strutar. Ni verkar haft en härlig loppisdag.

Kramis Lila

Lilla huset på prärien sa...

Riktigt läckert! Själv har jag tyvärr inga lavendel i trädgården... men min granne har så jag har gått och suktat efter dem ett tag nu. Han är 50 år och ungkarl... så vad ska han med dem till ;)

Vart hittar du dina fina gamla skrift-papper?

Kram Jenny

Lilla huset på prärien sa...

Riktigt läckert! Själv har jag tyvärr inga lavendel i trädgården... men min granne har så jag har gått och suktat efter dem ett tag nu. Han är 50 år och ungkarl... så vad ska han med dem till ;)

Vart hittar du dina fina gamla skrift-papper?

Kram Jenny

Snusilus o Sannibus sa...

Så fina de blev, strutarna! :) Härligt med lavendel också!
Ha en trevlig kväll!
Kram, Susanne

Evelinas hus sa...

Hallåj du pyssliga kvinna!
Vilka fina strutar och vilket härligt innehåll. Rosenkransen du gjort är ju bara helt ljuvlig.
Kul å träffa bloggvänninor också.
Ha det så bra.
Kram Caroline

Malin - I min trädgård sa...

Vad härligt roligt det låter! Men vad fantastiska grejer du gör. Jag är imponerad som vanligt. Jag har faktiskt börjat läsa Damernas Detektivbyrå igen! Blev inspirerad av dig häromkvällen. Men jag fick börja om eftersom det var så längesen.

Efte en härlig dag på sjön så blir det lite mysig grillning i trädgården. Det ska bli smarrigt!

Ha en riktigt skön kväll!

My Lovely Things sa...

Hej Mia!!

jag fixade kommentarsfältet i går kväll efter dina instruktioner..tack så mycket för hjälpen!!

Jaa..det var så kul i går..såna där trårullar hade jag gärna fyndat med..Jag har ett par sycken i mindre varianter!!

Dina strutar är så fina..tänk jag gick innan och lurade på om jag inte skulle ta och knåpa ihop några i brunt papper med..men det får bli en annnan dag..Just nu tvättas det och packas inför vår lilla tripp!!

urannan är så fin-kanonfint med strutarna i!!

Låter jätte gott med thaimat..här gottade ja och småkillarna med pizza..gott vare !!

ha det så bra..
kram anna

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Jag säger bara ÅÅÅ vad jag har missat flera underbara, sagolika inlägg a la Mia!!! Vilken rosenkrans och inte minst: vilka bilder! Så ljuvliga!

Härligt med en liten bloggträff också :)

Det är sannerligen en fröjd att kika in här vännen!

KRAM Jes ♥

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhhh så fina strutar..
Och tusentack för tippset jag gick in på deras hemsida och typiskt de har bara öppet på söndagar... Men jag ringde dit och hon sa att jag kan få smita in en timma på tisdag när igenterligen de som köpt stora möbler kommer för att hämta.. Hur snällt som helst, jag kommer nog springa runt som en skollad råtta och inte hitta något för de... men åhh tack igen..
Kram Linda

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Nej åhhh de är jag igen, har du sett på deras sida den slitna arbetsbänken och skåpet i ljus turquise blå nää men, jag kunde se massor... Jag får helt enkelt åka en vända senare i sommar och pricka in på en söndag... åhh cafèt sen då med alla loppis saker på hela gården...
kram Linda

Stina sa...

Så fint!
Du är duktig du...
"blanka lalla stjarna dar"...:-D
Puss

Solsjö - Under en vind sa...

Visst är det en rolig effekt av bloggandet, tänk alla underbara likasinnande som man lär genom detta!

Så underbara pysselbilder!

Här har helgen varit bra...i fredags var vänner här hemma på tacos, igår var vi på fest hos andra vänner (de som ska flytta utomlands) och idag har vi varit hemma...barnen har haft kompisar här och jag har rensat i skåp, lådor och dammat en del....Det behöver man lite då och då....

Nu vecka med jobb väntar....nu är det inte så långt kvar till det DÄR du vet....hur ska ni göra?

Ha det gott, kramis!!

My Lovely Things sa...

Hej!!
var det där ni stannade och jag åkte som du köpte rullarna??

kram anna

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilka vackra strutar:)

Kram Annica

Mamma C sa...

Vilka fina strutar du gjort. kan tänka mig att det doftar gott.
Kram mamma c

Anonym sa...

Du borde nog öppna en liten shop Mia.. Sälja ditt underbara pyssel som du gör! Det hade blivit en given succé!! :)
Låter bra att du har lite Perlan abstinens, det borde alla ha en dos av ibland! hahahahaha
Skoja bara.. Jag hoppas verkligen att vi ses snart igen, det var ju så tok roligt!
kramen!!

Anonym sa...

Åh vilka fina strutar du har gjort, de ser verkligen jätte mysiga ut och tråd rullarna var ju hur läckra som helst, gillar såna gamla saker.
HA en bra kväll!
Kram Rebecka

BELLE BLANC sa...

and once again you made some gorgeous things! I love rainy days! They are full of creativity!

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Så søte kremmerhus! de lukter sikkert kjempegodt!
Disse valmuene en så skjønne! Jeg likte også godt min blå, håper den lever neste sommer også:)

Ha en finfin søndagskveld!
Klem fra chatrine:)

Anonym sa...

Vackert med sådana gammeldags strutar!

Sara sa...

Vilka söta strutar du gjort.
Kram Sara

Ann-Catrin sa...

Mia!
kan bara tänka mig hur mysigt ni hade det igår.. tänk vad bloggvärlden är fantastisk!
och sen ditt pyssel.. jag skulle vilja ärva din gen.. de söta strutarna är ju gudomliga..kan bara tänka mig doften oxå..
kanske dags att öppna lillablanka e-shop!

Här i Stockholm har det varit en strälande sommardag.. man blir nästan förvånad när det är sol numera.. grillat och myst i trädgården!
Min kram till dig!
Ann-Catrin

Sallys hus sa...

Hallå gumman!

Var ni i KÖPING????
Då var det ju bara en ½timme hit ju.........fast å ansra sidanhade jag inte släppt iväg dig om du hade kommit hit...
Ta tex syrran....hon kom i eftermiddags.......hon fick åka nu.....20.30......jag tvingade henne att sitta i en däckstol och dricka vin med mig här på eftermiddagen........hon fick förvisso middag också men ändå!!!

Vet du....det är ju inte ugglöebo bloggen jag hoppas kan inspirera dig utan huset vid skogens slut där jag bjuder mer på mig själv....
Ugglebo är alldelles för många runt omkring mig som läser...
Sånna i barnens skola osv....
Den är ju främst för mina kunder och inte för min skull.....
Tyvärr hinner man ju inte sitta så mycket framför datorn nu men ikväll har jag i alla fall tänkt hitta lite inspiration.....har semester i 2 hela dagar nu och har 1000 saker på min vill göra lista.

Inser att om bara några skaer blir gjorda så är jag fullt nöjd.
Så du har semester!!
Det är ju superhärligt bara att vara hemma.

Ha en härlig måndag!
Kram Katarina

Ullis/Leva på landet sa...

Jättehärliga strutar du har gjort. Va kul med träff och loppisbesök. Tänk att man kan hitta så goa vänner genom bloggarnas värld.

Kram Ullis

Sallys hus sa...

HA ha...va knasig du är!!!
Inte behöver du spana in båda.....jag vet ju hur mycket tid det tar....huset vid skogens slut har jag ju nte uppdaterat alls ofta men hoppas råda bot på det from med nu.....samtidigt som ni är ju inte så många som är inbju´dna dit så det känns fånigt att ge pyseltips där!!! Ni kan ju redan allt!
ugglebo är så många "kunder" som läser som knappt vet vad en blogg är.
Där kan man kanske inspirera mer....vet inte....
Där blir det i alla fall inga helhetsbilder....

men du...jag skrattar så jag ligge rdubbelvikt!
Norrköping......ja nog för att jag är urkass på geografi emn nog vet jag att Köping ligger mycket närmre Örebro än vad Norrköping gör.

Simmar han aldrig här i Örebro???
Så fall kan ju du förklara för mannen och barnet att en simtävling kan du ju missa.....så kommer du till mig och tar ett glas gott på altanen och pysslar ett å annat pyssel i stället!

Kram Katarina!

Mitt hvite hus sa...

Så koselige bilder du viser. Koselig med gode venner sammen på loppemarked:=)

Ønsker deg en fin kveld!
Kle,:O=)

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fina strutar du har gjort! Det var väldigt fint med de gamla trådrullarna och spetsen också :)
Kram!

Inspiration i vitt sa...

Hej Mia, ja jag säger bara det wow vilka underbart härliga strutar du gör allt blir så vackert det du får sätta händerna i.
Köpte oxå sådana emblem när jag var till Honning o Flora.
Kram på dig/Ingela B.

Maria sa...

Du er så krestiv og dygtig. Hvor er de fine dine kræmmerhuse. Smart med blondesnoren på rulle.

Og din rosenkrans... Uhhh, såå fint.
Du er lidt af en mester :-)

Klem Maria

Ps: jeg har forresten fået lavet badesalt også nu, sikke en duft det har. Tak for tippet.

I ett litet hus sa...

Så fint och vad kreativ du är! Man blir alltid positivt överaskad av allt fint när man besöker din blogg!

Ha det gott!

Anonym sa...

Hejsan svejsan!

har nu suttit och kollat allt jag hade att ta igen hos dig.
Alltid lika vackra inlägg. Underbart och inspirerande.
Så roligt ni måste ha haft. Likasinnade människor. Fina fynd hade du gjort också. Jättekul!
Ha en fin början på veckan.
Kram från hon på andra sidan plurret.

Marie sa...

Ljuvligt! Bilderna är som hämtade från Franske stemninger. Fantastiskt vackra strutar, du är så duktig Mia!
Tycker att det var så kul att du hittade trådrullarna. Var och kollade på mitt ställe idag och det fanns fortfarande några kvar, men de var inte alls i lika fint skick som dina. Jag har nog redan norpat de finaste på det stället, hihi.
Var ju iväg på den där loppisen idag, jag och typ några tusen till!!!!!!!!! Har aldrig någonsin sett så mycket folk på ett och samma ställe. Fanns massor av skolplanscer, men de finaste gick nog med en gång. Var många som inte var något kul alls, så jag köpte ingen.

Ha en bra vecka Mia och så ses vi snart igen!
Kramar Marie

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ljuvligt söta strutar du gjort, Mia! Är det silkespapper? Får jag fråga om du gör fyllningen på en höft eller har du recept? Det ser så gulligt ut med spetsar på trådrullar, men det har jag inte hittat några. Vad mysigt att ni träffats igen! Härligt!
Nu ska det väl komma lite sol och värme till semesterfiraren? Hoppas det!
Jag jobbar bara denna veckan också, jippi!
Ha det gott!
kram
nina

Living by Milla sa...

Jag dånar...igen!:) Ljuvliga strutar!

Oh, så kul att träffa bloggvänner, den träffen hade jag också gärna varit med på!;)

Ha en härlig vecka! Det sägs att et högtryck är på väg...*håller tummarna hårt*

Varm kram
Camilla

cathypentonatelier sa...

Hi Mia
Your crafts are just so pretty, I so love coming and visiting your blog...Take care Cathy xx

Designe sa...

Vilka underbara strutar! Så vackra de blev i urnan! Fin vallmo oxå och klart du ska ha beröm för din rosenkrans, den var ju underbar! Ha en fin kommande vecka! Kram :)

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Mia! Ja jag säger då det...din rosenkrans är ju helt underbar...och himmel vad fint du gjort med strutarna i urnan....Så mycket inspiration jag fick nu.....Jisses vad många härliga inlägg jag frossat i nu, så skönt att vara tillbaka igen...thihi....Det var en restaurang jag hittade i Polen som var så vackert inredd...inte en butik tyvärr...såg inte en enda inredningsaffär förutom några få antikaffärer som var svindyra...suck...så borta bra men hemma bäst :-) Låter som om ni hade en underbar dag ni tjejer...härligt att träffas sådär särskilt när man gillar samma saker :-) Ha det gott...Kraaaam Paula

Anonym sa...

Ja, det var inte helt fel att åka o grilla! ;) Även om det var myggigt! :/

Jag var faktiskt också på loppis igår med en kompis, hittade mig en korg att ha tidningar i, får visa upp den sen i bloggen när den hamnar i gästrummet när det är klart *fniss*

En "under-tiden-bild" är tänkt att komma upp idag! :)

Graadskan sa...

Tycker att jag bloggar runt ganska mycket, ändå händer det titt som tätt att jag hittar helt nya (för mig) bloggar som är helt fantastiska. Förstår inte hur jag kunnat missa denna pärla!
Glad att jag hittade hit nu i alla fall!
Kram Camilla

LantlivsAnette sa...

Men vad du kan alltså..göra strutar och rosen kransar..himmel vad fint !!
Och vad härligt med en bloggträff så där..
Kram Anette

Unknown sa...

Vilket fynd, urnan är ju jätte fin! Och så himmla pysslig du är! det ser ju ut som en liten butik! så mkt vackert!
Och en liten bloggträff, visst är det väl så skoj! Skulle vilja ha en i värmland, för alla är så långt borta... men men det får bli ett senare projekt. Ha det gott! KRAM Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

"M" sa...

Vad fint du gjort...som alltid...och ni måste haft roligt på er lilla träff...kul att lära känna likasinnade...

Karin sa...

Hej Mia! Så söt den är rosenkransen - helt bedårande! :) Kul att träffa bloggvänner, jag har träffat flera stycken å det senaste och det är alltid lika trevligt. Badsalt - ja det kanske jag borde göra med lite rosenblad i. Trevligt att ha till vintern.

Ha en riktigt skön vecka! Kram Karin

Stina sa...

Hej gumman!

Jo, jag har gjort den där traskronan/mobilen/vindspelet och allt vad den kallas för. Haha...
Har pysslat lite. Det måste man ju.
Kramis

Vit Spets sa...

Ååå så vackert! strutar med doft, fint inslaget i papper, emblem & kors...vilka utsökta gåvor!
Jag gillar oxå sådana träspolar & letar febrilt efter likasinnande även till mina ack så älskade spetsar...
Roskranser va så bedårande söt...
Måste njuta av bilderna på din blogg lite till...
Kramis
//Siv

Bodil sa...

Finfina strutar du har gjort. Träspolar skulle vara jättekul att få tag på. Jag har massor av gamla fina spetsar som jag fått av en väninna. Det är Marie som tipsat om ditt arrangemang i nyinköpta urnan! Förstår att ni hade kul på loppisrundan.
Kram Bodil

Malin sa...

Hej!
Jättefint! Vad kan man säga =)
Funderar lite på om du jobbar med dekoration eller liknande?
Ha en bra dag!
Kram Malin

Vit Spets sa...

Hej igen!
Tillverkar du en sådan vacker roskrans på beställning eller?
Kramis
//Siv

Lantliga drömmar sa...

Jättefina strutar du gjort! Doftar säkert underbart med både rosor och lavendel!

Ha en riktigt bra vecka!
Kram!

Annas skattkammare sa...

Vilket underbart arrangemang du gjort med strutarna i urnan! Spetsen under var verkligen pricken över i:t.. Otroligt fint! Kram /Anna

sabina sa...

Här inne sprudlar inspirationen och kreativiteten! Idag har jag en sån där slapp- och slödag...

Annika Christensen sa...

Lyckost dig som har vallmo kvar att njuta av. Här är alla över fast en annan i vägkanten kan jag se. Du har en sådan fin blogg.
Alltid kul att titta in bara man har tid.
Gröna Hälsningar
Annika

Min Skattkammare sa...

Hallå där!
Vad roligt att få påhälsningar från dig!
Jag är allt inne hos dig också och tittar på allt fint du gör, men har varit lite snål med min tid vad gäller kommentarerna. Allt har sin tid, sägs det ju!
Rosenkransen är bedårande! Precis så ska en sån se ut, tycker jag.....mitt i prick! Du är väldigt duktig och konstnärlig och har öga för det vackra! Strutarna är också så fina!
Må så gott i sommaren, min vän!
Kramar Kicki

Anonym sa...

Hej Vännen!

Vad fint det blir i all pyssleanda hemma hos dig.
Jag vill verkligen hitta sådana rullar till mina spetsar men hittar inte någon stans.

Jag jobbar sista natten nu sedan är jag ledig en vecka. å ska här både röjas och pyntas men framförallt pysslas.
Jag har inga barn så jag kan ha dagarna för mig själv vilket ska bli jättehärligt.

Tack för all inspiration den ska jag ha på näthinnan nu

Bamsekramar Lena

Unknown sa...

Va kul att träffen blev så lyckad och att ni hittade så många fynd!!

Vilka underbara strutar...får man köpa en?
Kram Pia

Madame Petite sa...

Din blogg blir bara vackrare och vackrare vännen! Vilka ljuvliga inlägg och pyssel du fixat med! Grymt tjusigt!

Kram från Jenny

Anna sa...

Hej Mia!

Vad roligt ni verkar ha haft på bloggträffen! Jättekul ju att träffas irl...

Du är så pysslig du! Strutarna är ljuvliga och passar verkligen fint i urnan. Ser ut som en bild från Honning og Flora!

Spetsen på trådrullen är underbar...

Kram
:)Anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Mia, gud vilka snygga strutar du gör, så otroligt fina, säljer du? Och mycket läckra sammasättningar som vanligt! Va kul ni fyra verkar ha och så trevligt med vänner med samma smak, jag menar, även om man har andra vänner så är det sällan de har samma intressen, här får man ju verkligen utbyte av det som intresserar en mest, kul! Underbar urna, såg den hos Marie med! Ni inspirerar! Mari.

Bruno och Mig sa...

Hej Mia!

Fantastiskt vilken kreativ ådra du har! Kan du inte sända över lite inspiration?

Jättevackra bilder du bjuder på.

Kram

Radhusdrömmar sa...

Men vilken fin krans du gjorde!
Jättesöt.

Och finfina loppisfynd också.

Kram Johanna

Solsjö - Under en vind sa...

Gokväll!

Hoppas att allt är bra!
Det finns en award till di på sagans solsjö....

Kramis!

♥ Pia... sa...

Åhååhhh..säger jag bar..stum.av beundran av både roskransken och dessa strutarna..gud vad du är duktig..var får du all inpiration från:)..den kransen..hur virade du rosorna..:?..nää måste kolla en gånmg till..den fina tagen den får man tjuva va:).så fin..ha de..PIA

BailiwickStudio sa...

I love your cones! What a charming idea. ::Jill

Anonym sa...

Självklart är jag inte besviken på dig! Jag höll bara en plats åt dig ifall att det skulle gå undan i anmälningarna så det är absolut inga problem. Det ska ju vara en kul grej och inget måste! kram!

Goa sa...

Hej min Mia!

Åh, vilka underbara bilder och sååå vackra saker!! Love it...all of it!! Den underbara rosknoppskransen, åhhh, jag känner doften och så dina strutar!!
Du är helt magisk...jag blir förtrollad, så fort jag sticker in näsan hit! Det är visst bara älvor som kan trolla så som du gör, så nu vet du det..:)
Tänk om jag ahde varit med på er resa...drömma kan man ju!
På fredag ska vi till Göteborg över helgen, det ska bli mysigt! Jag kanske skulle våldgästa dig...*thi,hi*

Du...jag skulle bli så glad om du hör av dig när du är här nere, verkligen superglad!!!...LOVA, om du har möjlighet!!

Jag blggvilar lite nu när alla är lediga och samlar krafter och inspiration, vet inte hur länge, vi får se!

Största kramen min är din, min alldeles favorit Mia, jag är så glad att få vara din vän..:)
TACK!

Massa värme och sol önskar jag dig och alla dina...njuuut på nu!!!

Anonym sa...

Hej!

Tack! Vad kul att du gillade min lilla hörna.
Ha det så gott!
Kram Bodil.

junhe sa...

verkligen söta strutar!!! ha en bra vecka/ kram junhe

Anonym sa...

WOW otroligt fina strutar! Den urnan är ju underbar den med. Kul att åka på loppisbesök med anra bloggerskor.Håller med om att vallmo är en vacker växt.Kram Katta

Nygammalt sa...

WOW så snyggt Mia!
Me like väldigt mycket. Vart har du hittat den vita fina texten som du virat runt strutarna?

Förstår att ni hade väldigt kul ihop.

Och du...din rosenkrans är helt fantastisk fin! Duktiga du.

Kram.

Lina sa...

Så fint!! Jätte söta strutar och en otroligt söt krans!! Ha en underbar dag!

Smycka dig sa...

Hej vilken vacker krans..jag får pyssel värk i fingrarna bara av att titta..måste nog ge mig vid datorn och gå och pyssla tack för inspirationen;)))))

Ha en skön sommar
kram
Lotta

MormorRuthsAnn sa...

Hej där kära bloggvän!
MEN med STORA BOKSTÄVER...!!!! Gud, vad fint du har gjort med strutar i urnan, helt bedårande!!

Jag är så glad för din skull att vi stannade till på den där loppisen där trådrullarna bara fanns sådär! Det ser såå fint ut med spetsen runt rullen.....

Tack själv för en underbar dag tillsammans! Vi ses snart igen...

Kram Ann

Karin i Villa Grå sa...

Mia!

*dreglar*

Mmm, jag vet att jag borde vara en smula finkänslig när jag lämnar kommentarer och inte hålla på och dreggla, men det är så svårt att låta bli! Gott im Himmel, dina bilder är fantastiska! Och den där kransen, med små rosknoppar, är helt sagolik! Det krävs en Mia för att få till det på just det sättet och en Mia bakom kameran för att bilderna ska bli ljuvliga..!

Du borde jobba på en inredningstidning och ansvara för deras gör-det-själv-sidor. Sverige skulle bli så mycket vackrare om folk fick sätta tänderna i sina hem och trädgårdar vägledda av dig.

Jag ser VERKLIGEN fram mot att träffa dig i sommar, det måste bli av!

KRAM!

Karin

Tusenfröjd sa...

Ja, den där rosenkransen var ju helt underbar! Och de där vackra strutarna går ju heller inte av för hackor! Snyggt jobbat. Ha en fortsatt bra dag/ Liv

Anonym sa...

Hej Mia!
Vilken jättefin blogg du har (och alltså jättefint där hemma också!) Mamma berättade om att du skrev men inte visste jag att det var så mycket fina pyssliga och kreativa saker inte! :-)
Ska definitivt gå in här och kolla flera gånger!
Hälsa familjen också!
Kram /Paulina

Henrikohelen sa...

Vilka fina strutar! Kul med bloggträffen! Tänk vad fantastiskt internet och bloggar är, man träffar likasinnade, lika inredningsgalna människor... :-)
Ha det gott!
Kram
Helen

Liza i pepparkakshuset sa...

Kanonfina saker...

Har varit borta ett tag från bloggandet men är nu tillbaka, himla kul att "läsa igen".

lät mysigt med thai på verandan *ler*

Hoppas du får en fortsatt bra vecka
Kram Liza

Eva Linnea sa...

Hej växthusvän! Jag kommer tillbaka och kollar in mer från ditt växthus. Kolla gärna mitt också! Kram Eva Linnea

Hannis sa...

Ojojoj, nu väntar jag bara på att det ska dyka upp en länk så man kan få handla lite av ditt kreativa vackra pyssel!!

Blev vansinnigt in löööv i dina strutar!!

Ha det gott Vännen//Kram Hannis

Fabrikken sa...

Hei
Vilken fin blogg. Her var det mye inspirasjon å hente. De kremmerhusene var jo bare kjempesøte :)
Jeg er forresten ny i bloggverden, kom gjerne og besøk meg en dag.

Klem fra nr. 5

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!

Så fin urna du fann på loppisrundan.
Vackert arrangerat som bara den.Men det var ju väntat.Underbart med vallmo tycker jag oxå.
Ha det gott i solen!

Kram nilla