lördag 7 juni 2008

Blommor och mat

Nationaldagen igår var riktigt härlig..! Det blev först ett par timmar på stranden, sedan åt vi god mat på terassen och på kvällen blev det ett impulsivt spontanbesök hos ett par vänner där vi tog en biljardrunda...(Jag förlorade).
Högsommarvärmen håller i sig..men nu när det inte har regnat på 7 (?) veckor börjar det se rätt torrt ut i trädgården.

Lite skönt är det faktiskt att slippa klippa gräset :) Rosorna frodas dock.

Igår kom gode maken hem med bilen full med blommor. Här är bara en liten låda...Så nu har jag mycket plantering framför mig *hihi*

Jag pratade ju om att det kanske skulle bli grillat och chévrelasagne igår..och det blev det!
Fast jag valde färsk bred bandspaghetti i stället för plattor. Gott blev det! Tack Terese för tipset!

En blandning av chévreost, creme fraiche, färska örter, soltorkade tomater och mjölk=MUMS!
Lite mer grillat..vårlök och paprika. Mums :)

Ha det så jättebra!!!
I morron träffar jag ett par bloggvänner, det skall bli såå kul!!!
Kram
Mia

54 kommentarer:

Moodboardwithflowers sa...

å det ser underbart ut! var det mitt recept eller hittade du något annat?

Hem och Harmoni Marie sa...

Ser ju väldans gott ut! Har du lust att dela med dig av receptet?
Kram Marie

Moodboardwithflowers sa...

ja men då är det samma... det är ju inte mitt men det känns som mitt hihi... visst är det sjukt gott. Kan jag låna bild av diG? skriver såklart att dte är din!

Ann-Catrin sa...

kommer på mig själv att sitta nästan och dregla.. det där måste jag bara prova.. allt med getost är sååå gott!!
Underbar dag ni haft.. tänk vilket härligt väder det är.. man har ju gått och blivit van ju!!
men som du skrev.. torrt torrt torrt!
KRAAM A-C

Anonym sa...

hej! jag har tittat in till dig ett par gånger,tycker du har en mysig blogg,och du har såå fint i ditt hem!!ville bara hälsa trevlig sommar!!

Hem och Harmoni Marie sa...

Tack och bock! Klart du hade länkat till receptet...jag som missade. Får skylla på solsting eller nåt... :)
Tack igen! Kram Marie

Mjuka sa...

Det receptet skriver jag ut direkt!! Ser helt underbart ut!! Så fint md blommorna i korgen
kramar Malin

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka ljuvliga bilder!!! Ser såå gott ut!

Är det verkligen sju veckor utan regn...man har tappat räkningen...jag njuter till fullo av solen men visst behöver naturen massor av regn nu!
Idag har vi haft en heldag på stranden vid havet på en av Halmstads fina stränder. Barnen badade massor av gånger, själv solade jag bara och det känns i huden nu...det stramar så det är turen att morgondagen ägnas åt annat! fniss....
Ha det bäst tills vi ses! Stor kram!

Malin - I min trädgård sa...

Men vad härligt med en man som kommer hem med en massa härliga växter! Mums vad smarrigt det ser ut med den där lasagnen... den måste jag göra någongång.

Ha en skön kväll!

Sara sa...

Hej
Vad gott det ser ut! Fina bilder.
Kram Sara

Gårdsromantik sa...

Mums så gott!

Menar du att han självhar inhandlat trädgårdsblommor - det skulle jag aldrig överlåta till min make - men din kanske är specis på det ... min är specis på annat.

Kram Maud

Beas sa...

Mums...för både bilder på vackra blomster och underbar chevrepasta...inte bra att läsa det så här på kanten till nattakvisten då jag nästan börjar bli hungrig igen. Vilken underbar blogg du har...jag älskar att kika in till dig! :-)

Kram Bea

Snusilus o Sannibus sa...

Mums vad mycket gott!! Härligt att grilla :) Så fina blommor också :) Vad kul att spela biljard, jättelängesen jag gjorde det sist. Ha en trevlig helg och njut av värmen!
Kram, Susanne

MiaMaria sa...

Så vackert & gott!

Och en låda full med blommor....vilken man du har.

HA´nu det så gott i solen och njut!
MiaMaria

Stämningsfullt sa...

Hej!
Oj så mycket gott och så fina blommor!
Kram!

Tina sa...

Åh så gott det där verkade!!! Ni verkar ha haft det helmysigt. Kram Tina

Karin sa...

Mums, lasagnen ser fantastisk god ut! Den måste jag testa. :) Det låter som om ni har haft en härlig helg och kul att träffa bloggvänner! Fina bilder! Tänk att du har en make som kommer hem med bilen fullastad med blommar, det tror jag många bara kan drömma om! ;-)

Ha det gott! Kram Karin

Mamma C sa...

Ha det så kul idag. Vilka bilder du visar. Det vattnar sig i munnen, det ser verkligen gott ut.
Kram mamma c

Annika kort & gott sa...

Vilka underbara bilder från din trädgård! Nationaldagsfirandet ni hade lät riktigt härligt.
kram Annika

Designe sa...

Vilka underbara bilder och så god maten ser ut! Jag måste ta och spana in receptet!..nu blev jag hungrig..men kanske borde äta frukost först! :) kRAM

ängeln i vitt sa...

Vilken make du har och vilken mumsig mat...ska testa :=) Hoppas att du får en trevlig träff med bloggarna.

Varma kramar / Carina

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilken snäll make du har. Roligt med växter!
Maten såg så smarrig ut, måste testa nån gång, har du förresten testat att grilla halloumi som tilbehör? Det är också riktigt gott! Vad jättegulligt av dig att åka förbi Ullebulle och hjälpa henne med datorn!!
Hoppas ni får en trevlig träff!
Kram
nina

Jes/Vita villa vila sa...

Å Mia, vilka ljuvliga bilder!!! Jag blir förtrollad varje gång jag kommerin här på din blogg :) Underbart!

Så smarrigt det såg ut - t o m jag som inte gillar chevre blir sugen på den där gratängen :D

Kram i sommarvärmen!
Jes ♥

Ullis/Leva på landet sa...

Mmmm vad du frestas. Ser verkligen gott ut. Vi har också tilbringat dagarna med bad, härligt.

Kram Ullis

Mjuka sa...

Glömde säga att du lagt upp allt så vackert!!!
Det blir till att prova den goda lasagnen till nästa helg
kramar Malin

Annas skattkammare sa...

Åhh vilka härliga blommor och gud så gott det såg ut med chevré lasagne! Kanske ber om receptet snart.. =) Kram /Anna

My Lovely Things sa...

åh så smaskigt det ser ut...
ja det är verkligen torrt..det skulle inte skada med ett par droppar regn..
hoppas att du hade det trevligt på Tyrasgård..
ha det så gott..
kram anna

Skatan sa...

Oj så mycket fint du har grejat med! Jag har kikat igenom många gamla inlägg och måste säga att bilden av snigeln blir en ny favorit för mig :) Hoppas allt är bra med dig. Nu skall jag koja lillan. Vi hörs!

Kram.

Hem och Lycka sa...

Mums, ser hemskt gott ut det där! Såg också tipset hos Terese. Hon har tipsat om en potatissallad som jag tänkte testa att göra lite längre fram sedan. kram!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Mmm vilka bilder och Mmmmm vilken mat !!! Den där lasagnen måste jag göra , älskar Chévre !
Hoppas du haft det trevligt idag med dina bloggisar :-)
Kram/Lotta

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Det såg smaskens ut!det måste jag nog prova ,roligt med lite nytt ibland får man mattorka svårt att komma på något nytt! vad kul att träffa bloggisar, mvh Maria

Maria sa...

Hej Mia.

Herlige stemningsfulde billeder her :-)

Du har vundet konkurrencen inde ved mig. Vil du sende mig din addresse, så vil jeg sende dig en pakke i løbet af ugen der kommer *smil*

Klem Maria

Sofia på Me and my home sa...

Åååh vad gott det ser ut! Skall definitivt prova någon gång!
Vacker ros du visar - vad är det för sort? Jag har äntligen planterat en New Dawn och väntar ivrigt på blomst!
Ha en fin vecka!

Syster vit sa...

Lasagnen ser superläcker ut, den ska jag också göra. Vi är visst många som ska äta chevrelasagn nu, hihi. Kram Liselott.

C De-sign sa...

Den lasagnen ska jag prova att göra!!! Blommor och god mat ..kan det vara bättre???? Ha det så bra i sommarvärmen! Kram fr C

Millas hem sa...

Ser så fruktansvärt gott ut allting! Blir sugen både på mat och att plantera nya blommor!
Kram Camilla

Marie sa...

Visst är vädret helt fantastiskt! Dock känns det nu ikväll som om det är väderomslag på gång hos oss, ser nästan ut som om det ska bli regn. Fast det hade nog inte varit dumt med lite regn, det är verkligen torrt ute! Kan ju regna på nätterna och vara fint på dagarna!!!!
Härliga trädgårdsbilder och vilken man du har!!! Min skulle ALDRIG komma hem med blommor till trädgården!!!

Maten ser jättegod ut, blir nästan hungrig!

Hoppas att ni har haft en riktigt mysig dag, skulle sååå gärna velat vara med!! Tur att det blir fler gånger!!

Ha en bra vecka Mia!
Kramar Marie

Ps. Mailar dig imorgon!

Gry sa...

Så spännande med chevrelasagne! Har jag aldrig hört om ens... måste prova! Har varit runt hos flera och fått tips, så nu blir jag alldeles snurrig i huvudet. Måste nog ola om vilket jag ska testa först, haha...

Njut av de sköna dagarna!

Kram Gry

LOPPISLIV sa...

Nams vad det ser gott ut....sitter här och blir lite hungrig fast det är nattdags redan...hihi...Fina trädgårdsbilder....Så roligt med bloggträff...Ha en härlig vecka...Kraaaam Paula

Anonym sa...

Men nu blir jag alldeles jättesugen på den lasagnen.
Tack för tipset, fina blomsterbilder

Kram Lena

Les Cotrions sa...

Ciao! What a delicious receipe! I've never tried lasagne with chevre! What a good idea! I love pasta (of course I'm Italian!) and chevre too! I'll try it! I suggest you lasagne al pesto too...very good!
Ciao!
Vale

Från A till O med Jenny sa...

Tycker din flaska...eller vad det nu heter....på första bilden är så otroligt vacker
Ser ut som ni haft en helt underbar helg
Kram jenny

Lindesnäs-Annika sa...

Hej hej,
det var väldigt kul att ses igår, jag blev med salt och peppar kar hos Kicki, hade ju egentligen köpstopp.....
Det hade varit jätteroligt att komma upp och hälsa på dig i Göteborg, det är ju bara ett stenkast bort!!
Ha en bra måndag!

KRAAAAAAAAAAAAAAM

Lina sa...

Visst måste vi ha bloggträffar oftare!! Det är så roligt att träffa likasinnade! Maten ser riktigt god ut!! Ha en bra vecka!!

Elzie sa...

Det såg så gott ut att jag blev hungrig flera timmar före lunch *s*.
Tänk att gubben kommer med så fina blommor till dig. Här är det lika bra att jag köper dom för annars blir det alla möjliga kulörer!! Han har inte kommit in i det vita än, ha, ha.
Hoppas du får en bra vecka och ha så skoj på blogträffen idag (var den väl???).
Kram Elzie

Anonym sa...

Härliga sommarbilder och fint inlägg. Ha de gött på bloggträffen!

Designe sa...

Missade dina verandabilder tidigare! Så fint och mysigt du gjort! Har sparat chevre-receptet, ser så smaskigt ut! Kramis :)

Anonym sa...

Härliga sommarbilder!

Les Cotrions sa...

Ciao Mia! I'd like to have you in my favourite blogs...can I link you???
Have a good day!
Vale

Lina sa...

Hej!
Härliga bilder du visar, och maten!!! Oj vad jag blev hungrig nu!!! Lasagnen MÅSTE jag prova i helgen! Den ser jätte god ut! Toppen att du länkat till receptet!

Må så gott!
/ Lina

Lönnergårds Anna sa...

Men du va gott det ser ut !
Slurp.

Kanske skulle vi ta nästa träff hemma hos dej och den där lasagnen *blink blink*

Tusen tack för igår. Vad mysigt det var.
Vi åkte ju vidare till Urikas butik, du får knalla in hos mej o titta va jag fyndade där. Så söta rödvinsglas från Lisbet Dahl. 19:- st nästan gratis.

Må väl !

Kramar Anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Milda tider så gott det där såg ut!!! Och vilken mysig helg ni lät att ha haft! Underbar bild med korgen på stolen och den där syfonen och blomman! Så fint!! Mari.

sabina sa...

Det såg gott ut! Hoppas ni hade en rolig träff!!

Minerva sa...

Jaha, saa haer firar man Svenska Nationaldagen i Sverige, Helt annorlunda aen i Atlanta ;-) och med en helt annan mat!