måndag 2 juni 2008

Halmstad

Helgen har varit fantastisk, tre underbara heldagar i Halmstad..humöret och vädret på topp (liksom solbrännan, eller där kanske det har blivit lite för mycket färg när jag tänker efter...). Jag ville bara lägga ut en bild från en vacker solnedgång i Halmstad, och återkommer med ett nytt inlägg (inrednings-) under morgondagen.

Rosorna blommar för fullt och jag tänkte jag skulle passa på att plocka några knoppar och göra några kransar och spara lite rosenblad som dekoration.

Ha en jättefin dag!
Kram
Mia

36 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej!

Vad fint du gjort med byrån i förra inlägget, jag ska just till o texta på min nya köpmandisk....

Halmstad är en såå gullig stad tycker jag och det är så fint efter kusten, brukar alltid tänka att här skulle man ha ett litet sommarhus......

Fint med rosenblad som dekoration, själv ska jag ut o bekämpa lössen som fått tag om mina stackars rosor

Kram kram Lena

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh vilken fantastisk bild! Så vackert!
Smart att spara lite av rosorna så att du kan njuta av dem sen också.
Ha en bra dag.
Kram!

Gårdsromantik sa...

Vilken härlig solnedgång?

Torkade rosor kan man göra mycket vackert med.

Kram Maud

My lovely cottage sa...

Mia, what a gorgeous sunset that is! did you take the picture close to your home?

Hannis sa...

Åh,vilken vacker solnedgång!
Vad skönt att ni fick det bra.

Kram Hannis

My Lovely Things sa...

hej!!
åh vad härligt medhalmstad..vacker bild på solnedgången..
ja visst är det härligt med solen..

Så trevligt med rosen..ja mina röda klängrosor vill slå ut ..så många knoppar..
ha det så gott..
kram anna

Lina sa...

Hej!
Vilken UNDERBAR bild! Nu är de verkligen SOMMAR! De är bara att njuta i full drag! ;- ) Vi var ute med båten i helgen och fick en STOR dos av hav och sol. Precis vad vi frusna nordbor behöver!

Må så gott!
/ Lina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättetjusig bild!
Nu är det inte mycket tid för att blogga. Jag har inte varit ute på bloggen på nästan en vecka...
Passar på att njuta av det fina vädret, och dessutom har vi varit på landet i helgen, och där har vi ingen dator...SÅ då blir det lite långt mellan varven...
Så härlig den lilla byrån var, i ditt inlägg innan. Det blev jättefint med maskinskriven text..
Kram
Marie

Annas skattkammare sa...

Åhh vilken vacker solnedgång! Låter som du haft en underbar helg! Visst är det härligt med lite solbränna.. Ha en fin vecka! Kram /Anna

Malin - I min trädgård sa...

Men vilken vacker bild på en otroligt vacker solnedgång! Härligt!

Men rosorna blommar alltså nere hos er? Har precis skrivit ett inlägg i nya bloggen om den första blommande rosknoppen.

Ha en skön kvälL!

Ullis/Leva på landet sa...

Ljuvliga bilder. Rosor är ju så vackra. Jag är helnöjd att min första pionknopp slagit ut. Får vänta ett tag till på rosorna.

Ha det bra! Kram Ullis

n o r d i n g å r d e n sa...

Sagolikt vackra bilder! Båda två! Mari.

Liza i pepparkakshuset sa...

Vilken vacker solnedgång. Det var länge sedan jag tog mig tid att se solen gå ned. det blir på "att göra listan" imorgon.

Kram Liza

Iris // Alla dagars kaos sa...

Ja det har verkligen varit en mysig helg. Det blir nog fint med rosenknopparna :)

LOPPISLIV sa...

Hej Mia! Visst är det härligt med hav och sol....man riktigt laddar batterierna....Ditt lådarkiv är superduper fint...och skrivmakinstexten perfekt....underbart charmigt alltihop med krukorna på med text....Vad roligt att få se ert hus också...spröjsglas väggen är en jättefin avdelare...fick griller i huvudet nu när jag kollat...var tvungen att visa gubben...-titta...skulle inte vi kunna göra så någonstan?? Ja det här bloggandet ger minsann så många ideér hela tiden...så härligt det är...Ha en underbar vecka....Kram kram Paula

anna k. sa...

Åh, det ser så härligt ut med solnedgången! Du verkar ha haft en skön helg med andra ord!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilken underbar helg du haft!
Superfina bilder!
Ha det gott!
kram
nina

drömmen om vitt sa...

Men oj..oj..oj vad jag missat så fina inlägg och så mycket fint du visar, byrån var ju bara så fint tycker att texten var super.

drömmen om vitt sa...

Idag gick det visst för fort.
Ha det gott med, skulle jag ju också skriva.
Lotta:)

drömmen om vitt sa...

Idag gick det visst för fort.
Ha det gott med, skulle jag ju också skriva.
Lotta:)

Mamma C sa...

Ha det så bra du oxå. Fin bild på solen som går ner.
Kram mamma c

Marie sa...

Låter som ni har haft ett par riktigt härliga dagar i Halmstad! Bilden på solnedgången är jättevacker!
Hihi, jag har också tänkt att plocka lite rosenknoppar för att göra kransar av. Såg idag att flera rosor redan blommar, var tvungen att plocka in några och njuta av här inne också.

Ha en bra tisdag Mia!
Kram Marie

Änglahem sa...

Så Mia...du överlevde helgen i tält!!!*tihi*...sån lyxmadrass du skulle ha med dig kan det ju inte bli annat än bekvämt!!*!tihi*

Fixat....Färdigt....det du bad om!!! Allt för att behaga dig vet du!!*fniss*

Sov Så Gott!
Kram, Ulrika

Anne, anness design sa...

Är du i Halmstad. Det är så vackert vid havet, ska ta en sväng till Grebbestad till helgen, till vår lilla stuga :)

Linneagården sa...

Vacker bild...
Önskar dig en bra start på nya veckan. Jag kikar väl över snart igen. Vädret är ju så underbart fint så bloggtiden har krymt..!

Kram /madelene

Designe sa...

Vilken underbar solnedgångsbild! och sött arrangemang nedan oxå! Ha det så bra i värmen! Kram :)

ColonialEast sa...

Vilket underbart lådarkiv nedan! Jag röstar på bruna skyltar ...

faster atta sa...

Mmm, det ser så underbart ut med den vackra solnergången! Skönt att höra att ni hade det bra på lilla semestern!

sabina sa...

Å vilken underbar bild!

Lindesnäs-Annika sa...

Hej hopp,

visst är västkusten härlig. Helgen har varit helt otrolig.
Man blir alldeles lycklig av alla varma kvällar!!!

Stora Kramar!
Annika

Mjuka sa...

Härlig bild Mia!! Älskar Halmstad så gullig stad!
kramar Malin

Anonym sa...

Åh, det låter sagolikt härligt! Lite avkoppling kan man nog aldrig få nog av!
Lite solbränna hade jag inte heller tackat nej till just nu.. men man blir inte värst solbränd inne på ett kontor hela dagarna.. haha
Kram på dig Mia! ♥

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan!

Halmstad en stad jag älskar...så sommrig liksom.Härliga bad vacker natur!

Soliga kramar från mig!
Nilla

Anonym sa...

What sublime couher sun! Very good!
good day
see you
kisses

Anonym sa...

Jag måste bara säga att bilderna i din blogg är underbara! Kram

lille stofhus sa...

Vilken fanstatik blog.
Superfina bilder!
Gela