måndag 9 juni 2008

Vardagslyx - A bit of luxury

I kväll, när barnen gått och lagt sig, skall jag sätta mig här på verandan...med en kopp te och...

... min nya bok, Den gode maken på zebra drive...(här ligger boken, bredvid min afrikanska wonjoplanta i lejonkrukan, tyckte den passade bra in *hihi*)

Fötterna i ett fotbad...

Jag har plockat lite rosenblad och gjort badsalt av.

Maken kollar garanterat på EM fotbollen :)
Hoppas ni får en jättefin kväll!
Kram
Mia

Hi!
Tonight, when the kids are in bed, and the hubby is in the livingroom watching football..I´m going to
sit down on the porch, with a cup of tea..with my new book..my feet in a hot bath filled with the "rosesalt" I made today. Mmm :)
Hug
Mia

65 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Ser ju riktigt härligt ut och här är en till som ska göra ta ett fotbad ikväll faktiskt! Hihi, lustigt när jag precis sitter på kanten av stolen för att resa mig och så läser jag vad du skulle göra. Kul! kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Här tittar maken oxå på fotboll. Tur att Sommartorpet gick i pausen så slapp vi slåss om tv:n ;)

Ser mysigt ut på verandan:)

Kram Annica

Solsjö - Under en vind sa...

Sååå skönt det ser ut!!!

Jag har precis lämnat tvsoffan och Sommartorpet, nu sitter det plötsligt en man med chips på samma plats med em på tv...fniss......tror inte att han märkte då jag gick....så här blir det en månad framöver....

Tusen tack för igår! Det var så kul att du kom hela vägen ner! Fler såna här små träffar är verkligen att rekommendera, det behövs inte en massa planerande bakom och man är lagom många för att hinna prata med alla!

Idag har det varit en vanlig arbetsdag, sedan var barnen och jag nere vid sjön för ett dopp....jag höll mig dock på bryggan....

Ha det riktigt gott! Stor kram!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Njut! Det är verkligen en lyxig egenstund att ta vara på!
Så fint du gjort med rosenblad och badsalt! Lyx det också! Har kollat sommartorpet ikväll och det var nästan så jag ville krypa in i rutan, jösses vilket mysigt ställe! Såg du?
Ha det gott!
kram
nina

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Ser alldeles fortryllende ut! Viktig er det å pleie seg selv og nyte en fredelig kveldstund.Her er det også forball for alle pengenen, får omtrent ikke kontakt med gubben tjihii! Kos deg med fotbad og bok:O)
Tudelu ~

Annas skattkammare sa...

Hoppas du får en mysig kväll, låter härligt! Ja mitt enda sätt att träffa sambon lite är att se fotbollen ihop med honom, även om jag inte är så vidare intresserad.. =) Men imorgon får vi heja på Sverige! Kram /Anna

Vardagstugg sa...

Vad mysigt med eget badsalt!
På så vis är fotbollen bra, man får mycket tid för sig själv ;-) fast då sverige spelar får jag nog lov att kika lite !

Fortsatt trevlig vecka/Annelie

drömmen om vitt sa...

Hallå! Gud så mysigt, och så mysigt med egetgjort fotsalt. Ha en skön stund.
Lotta:)

Ullis/Leva på landet sa...

Åh, vad mysigt det ser ut. Ska också läsa den boken, men har precis avslutat Camila Läckbergs senaste.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Ullis/Leva på landet sa...

Åh, vad mysigt det ser ut. Ska också läsa den boken, men har precis avslutat Camila Läckbergs senaste.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Sara sa...

Vad mysigt det låter, men jag skulle gärna ta ett fotbad framför TV:n. Är ju sportnörd :-)
Kram Sara

Johanna sa...

Det låter som ett bra sätt att fira kvällen på!
Er veranda ser helt supermysig ut!
Ha en skön kväll!

Anonym sa...

Åh va mysigt å härligt! Där skulle jag gärna slå mig till ro :)

Kram!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan vännen!!!!

hihihi...jasså du har varit hos Plejka...du måste hälsa henne så gott om du träffar henne igen innan datorn funkar..hihihi..

självklart får du komma på våra cyberfikor...fniss...bara roligt om vi blir fler.

Ljuvligt skönt det ser ut på terassen...kommer över en sväng ikväll..*LER*

Badsaltet ser ju helt underbart ut....måste pröva.

Ha en god kväll!
kram nilla

Lavendel & Romantik sa...

Gudars vad mysig det ser ut hade gärnat tagit både fotbad bok och lite vin....Kram/Majsan

My Lovely Things sa...

Hej Mia!!
åh så mysigt det ser ut på din altan!!

Badsalt som är hemma gjort- åh vad trevligt...

Roligt att ni hade trevlig shopping..Köpte du nått???

Ja det ska bli jätte trevligt att träffas igen..
ha det så gott..
nu ska jag stax sova..jobbat i kväll och börjar tidigt i morgon med..
kram anna

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh vad mysigt!
Själv la jag mig ner och läste lite men jag somnade och vaknade igen för en liten stund sen... Så var det med den kvällen..haha.
Kram!

Mamma C sa...

Så mysigt du kommer att ha det med boken och fotbadet. Men matchen Italen - Holland är inte så dum heller. 3-0 just nu till Holland
Kram Mammma C

Anonym sa...

Ljuvligt med eget badsalt. Tar man bara grovt salt och blandar med rosenblad eller???

*Jag har gjort örtsalt a la Ernst en gång tillsammans med min dotter. Det hällde vi sedan på fina burkar och gjorde egna etiketter som vi satte på. Sedan hade vi med oss det som gå bort presenter tillsammans med blomman, blev såå uppskattat.

Själv skulle jag behöva handvård då jag är så mycket i trädgården och jag har svårt att ha handskar på :)

Hoppas du får skön läsning

Kram Lena

Kol och Rosors sa...

Härligt att få pyssla om sig själv...fotbad är så härligt...

Ha det så gott & en bra tisdag!
Kram L-lott

White Season sa...

Ja här snackar vi vardagslyx må jag säga :-) Inte så illa...så fint du gör till dig själv och så mysigt på eran altan... Förstår inte hur du hinner, du har ju tre barn :-)
Kram på dig, Malin

♥ Pia... sa...

Oj det där såg skönt ut..själv har jag måååålat och mååålat i flera dagar....för tillfället målar jag åt mina föräldrar..nästan så jag tagit mej vatten över huvudet:) guuud så slitigt..laserar väggar och tak i en stor hall..men snart klart allt ..blir nöjd.....ha en trevlig vecka...PIA

Ellas Inspiration sa...

Härliga bilder!

Kram Karin

Sandra Evertson sa...

Ah, this does sound divine!
Sandra Evertson

Inspiration i vitt sa...

Ojoj vad mysigt du gjort med tända lycktor och ljus,hoppas du fick sitta en stund med din bok.
Vilka ljuvliga rosen bilder du visar helt sagolikt vackert.
Kram på dig /Ingela B.

Lindesnäs-Annika sa...

Hejsan,
vad skönt det låter. Hoppas att du fick en go kväll. Själv somnade jag på soffan till de hollänska skarornas skanderande på tv:n.
Jag är lite smygintresserad av fotboll, så det blir fotboll varje kväll.... så länge jag håller mig vaken.....

Ha det bra!
Kraaaaam

faster atta sa...

Ååå, så underbart det låter! vad använder du mer förutom rosenbladen i badsaltet? Är det svårt att göra själv??? Färgkombinationen med se skira rosbladen och det vita saltet är sagolik, hoppas att njutningen sitter i länge!
kramis

Galleri MochB sa...

Låter underbart!! Det kunde jag också göra... för här tittas det också fotboll varje kväll...:O) och så ljuvligt badsalt du gjort!

Mjuka sa...

Åh det låter som superavkoppling det!! Så fint allt ser ut
kramar Malin

Ann-Catrin sa...

Godmorgon vännen!!

men så underbart det ser ut.. en lisa för själen att sitta där!!
så vackert så vackert!!

Tänk om vi kunde sitta ihop alla bloggerskor nu under fotbolls EM.. jag satt oxå själv ute i trädgården igår kväll...

stor kram A-C

Anonym sa...

Cäldigt stämningsfulla och vackra bilder som vanligt, den understa är underbar!

Helena Sjögren sa...

Hoppas du fick en härlig kväll på verandan..
Badsaltet såg spännande ut , hur gör du ?

Kram Helena

Anonym sa...

Låter som du haft en härlig kväll igår : ) Vilket fint badsalt!! Du får gärna skriva hur man gör det! Vore super roligt : )

Ha en fortsatt underbar sommarvecka!

Kram Maria

Lilla Trollbacken sa...

Mmmm, det där ser mysigt ut. Vilket ljuvligt badsalt du gjort. Det måste provas! vill oxå veta hur du gjort badsaltet!
kram
Gabrielle

Helena Dovier sa...

Vad härligt det lät - hoppas att du hade en fin kväll på verandan! Nu verkar det ju vara slut på solskenet för den här gången, men fördelen med det för mig som har hund är att nu kan det bli ordentliga skogsrundor igen utan att riskera värmeslag varken för mig eller Justus :-).

Ha en bra fortsättning på veckan!

Kram från Helena

Les Cotrions sa...

Good idea! A hot bath with rose salt!
How do you make the salt???
Ciao
Vale

Radhusdrömmar sa...

Härliga bilder!!! Vad mysigt det ser ut.
Här hemma är det jag som är sporttokig, så det är jag som sitter framför TV´n och maken som suckar lite.... :-)

Ha det gott!

Kram Johanna

Hannis sa...

Myspys!
Ja, kanske inte fotbollen då=))
Fnissar för mig själv,
Du tänker då på detaljerna,
(Boken bredvid krukan)


Må väl//Kram Hannis

Anonym sa...

How cosy it looks on your veranda!
I also plan other things when the football is on! I am knitting at the moment, but the idea of a footbath is also very appealing !!!
Have to go to the chemist tomorrow for "rosesalt" :)
Hae a nice week.
Janneke.

Snusilus o Sannibus sa...

Så mysigt det ser ut :) Härligt med lugn och ro och en härlig bok, något gott att dricka samt fotbad :) Ha en fin tisdag!
Kram, Susanne

sabina sa...

Badsaltet ser underbart ut! Å, va ett fotbad lockar!! Kanske ikväll... :)

alidas sommaräng sa...

Bra ide att ta ett fotbad istället för att våndas framför tv:n och fotboll .Min make gör garanterat det också-kollar fotboll! Ha de´Kramar Laila

Smycka dig sa...

sååå mysigt att sitta i den verandan med fotbad och god bok;D

Ha det bra
Kram
Lotta

Malin - I min trädgård sa...

Det låter riktigt härligt! Och vad härligt saltet ser ut... som en riktig dröm.

Du ska veta att dina fina ord hos mig alltid värmer - tack!
Ha nu en riktigt njutbar stund ikväll med din goda bok! Kram!

Lantliga drömmar sa...

Åh, du hade säkert en underbar kväll! :-) Badsaltet du gjort är så vackert, enkelt men så härligt!

Ha det gott!
Kram!

Anonym sa...

Nice place to enjoy a cup of tea, I like me also take foot baths with salt flavored!
Gorgeous photos
A soon
Corinne

Maria sa...

Det ser rigtig dejligt og hyggeligt ud. Skønt med fodbad, har faktisk selv taget fodbad idag.

Bogen kender jeg ikke, men glæden ved at fordybe sig i en god bog er jo uvurderlig.

Klem Maria.

Henrikohelen sa...

Man behöver vara för sig själv också! Det såg jättemysigt ut!
Badsaltet såg underbart ut! Har aldrig provat att göra eget, en bra idé!
Kram
Helen

MiaMaria sa...

Låter så underbart härligt och ser så himla mysigt ut att jag önska att det vore jag...men jag ska faktiskt se på fotboll ikväll. Heja Sverige!

Ha nu det så himla skönt och njut!!!!!!!!!!

MiaMaria

Anonym sa...

Åhh den vardagslyxen skulle jag med verkligen vilja unna mig.. Ett härligt fotbad och en kopp te! :)
Låter tok härligt Mia!
kram

Jes/Vita villa vila sa...

Men Å Mia vad det lät cosy!!! Hoppas du njöt av en stunds spa-fix hemma ♥ det behöver man verkligen ibland!

Mysiga bilder...as always!

Kram/Jes ♥

spetsar och änglar sa...

Sååå mysigt på din veranda.Och ditt badsalt ser underbart ut.Hoppas att du hade en härlig kväll.

Kram Heléne

anna k. sa...

Ha det så mysigt med boken!

Marie sa...

Härlig bild från verandan! Kan tänka mig hur mysigt det är att sitta där och läsa en bok samtidigt som man tar ett fotbad. Ljuvlig bild på fotsaltet!

Ha det bra Mia!
Kramar Marie

Anonym sa...

Vilken härlig och fin bild på din veranda.Fotbad med rosenblad lät ju inte helt fel en sådan här fotbollskväll=)
Ha det så bra!/Karin

Anonym sa...

Tack f�r tipset om fotsaltet. Ska nog prova p� att ta min vita ros n�r den blommar d� s� f�r vi se hur gott det doftar om fossingarna, den rosen doftar verkligen som parfym.
Jag har en ros till som skulle kunna vara t�nkbar det �r Louise Odier som doftar ljuvligt, bra tips om du k�nner f�r en ny ros.

Vet du en g�ng var jag p� en salong i London och fick f�tterna inpackade i choklad!
Det luktade godis om mig i en vecka, f�tterna var superlena och bsarnen tyckte att jag luktade som det underbaraste som fanns.

Det var min 30 - �rs present, svindyrt s� det blir v�l till 60-�rs dagen n�sta g�ng men kul �r det att ha gjort det. Hade man f�tt v�lja sj�lv hade man v�l k�pt n�got vitt f�r pengarna *fniss* s� tur att jag inte fick v�lja f�r den upplevelsen vill jag inte vara utan.

Kramiz
//L

Abacaxi & Hortelã sa...

The rosesalt foot bath sounds gorgeous, please share your secret recipee with us :-).
The porch is just stunning in candle light. Enjoy your evening of peace!!
Love, Chantal

MormorRuthsAnn sa...

Vad underbar bilden med salt och rosa rosenblad är!!! Jag känner att den ger mig en sådan där varm, harmonisk och helt igenom lugn känsla...älskar ljuset du har fångat upp i den.
Det fotbadet måste varit helt ljuvligt att sitta i....hur är boken du läser?...den ser speciell ut...

Du, jag har en liten sak till dig från mig...kika in om du har lust!

Kram från en som nästan inte kan vänta på vår träff...!!!!

Ann

Liten Bod sa...

Härliga bilder! Jag blev tvångskommenderad till TV-soffan igår för att se matchen... Hela Sverige tittar ju, sa maken och tittade uppfodrande på mig. Under andra halvlek smög jag bort till datorn och bloggade lite under tiden :) Ditt badsalt ser så härligt ut! Kram, Tina

marita blücher sa...

Vilket ögongodis ! Låter som en härlig avslutning på en fin dag med ett härligt fotbad och en god bok.
Ha det så gott.
Kramis/Marita

Designe sa...

Åh, va mysigt det ser ut där i mörkret! Hur gjorde du badsaltet? Ser jättefint ut! Kram Signe:)

tania sa...

Hello, I am finally back on line, the case was a moving and a telephone line that I never gave! I thank you for your messages, could read on my phone!
a big hug here it rains a lot!
Mary

My lovely cottage sa...

It's such a good thing that we women take care of ourself!! No soccer for you but a good food treatment with candlelight. A bookworm as i would like to know what book it is your reading.
have a lovely evening
take care.
yvonne

Vecka - Vecka sa...

Så mysigt det ser ut! Skulle också behöva ett värmande fotbad, då jag känner att jag kanske håller på att bli förkyld..

Kram,Lotta

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken helt ljuvlig bild på din mysiga veranda, vilken känsla!! Och rosensalt, så romantiskt, vackra bilder!! Mari.