torsdag 26 juni 2008

Pyssel - Crafts

Idag var jag på pysselhumör, så jag klippte av några rosenknoppar och gjorde en krans.

Det gick nog åt ca 50 knoppar..men det gör inget..jag har nog tusentals i trädgården, jag älskar rosor!

Lite ståltråd, en gammal bok...och lite spets var det jag behövde...och så här blev den!
Jag gjorde en zink-tag också. Jag använde en kalligrafipenna och riktigt bläck. Sedan satte jag en gammal spets på baksidan som fick sticka fram lite. Och så ett par organzaband också :)

Jag hade turen att vinna hos Vita hjärtan och rosa drömmar!!! Ett sånt här gulligt paket låg i brevlådan!
Och detta var vad som fanns i: Ett jättegulligt handgjort hjärta! Nu pryder det vitrinskåpet i köket.
Tack snälla goa!

Rosenkransen hängde jag på den gamla dörren med dikten på.
Sist men inte minst vill jag tacka två jättegoa tjejer Lena och Lotten för denna award som jag fått av dem. Stort tack gulliga bloggvänner!!! Titta gärna in till dem för deras bloggar är så mysiga! Jag har fått denna awarden förut och har som vanligt väldigt svårt att ge den vidare. Jag ger den tillbaks till Lotten och Lena och sedan alla ni som jag besöker, ni ger mig så mycket inspiration! *bamsekram*
Ha en jättefin dag allihop!
Hoppas ni har en skön semester framför er och får njuta av mycket solsken och många glada dagar!
Kram
Mia

Hi!
Today I felt like doing some crafts..so I picked about 50 rosebuds, used some lace, a zinc-tag and pages from an old book, and made a wreath. I used my calligraphy pencil and some ink and wrote "my hero" on the zinc-tag. I glued some lace in the back of the tag. Finally I put a ribbon of organza at the top.
I was lucky the other day and won a gift from Vita hjärtan och rosa drömmar. It was a beautiful handmade heart. I put it at the knob (?) on the kitchen cabinet.
I hope the holidays are coming up soon for you too, and that you will have many beautiful days!
Hug
Mia

88 kommentarer:

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Men guuud va fint, va duktig du är.. Helt bedårande sött.. om du tar beställning på taggen så står jag på kö..
kram Linda

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Fantastiskt vilken fin roskrans! Jättesöt!!

Åh lyllos dig som vann ett sådant fint hjärta!

Kram Annica

My Lovely Things sa...

hej Vännen!1
Åh va lyxigt att du kunde plocka in 50 rosenknoppar och endå ha massa kvar..den dagen längtar jag efter..när jag kan göra så med..

älsakR ROSOR..

kransen är helt underbar..så fantstiskt fin du har pysslat ihop..så magiskt vackert..
ja du kan du!!

snart ses vi..det ska bli super trevligt..
ha det så gott..
kram anna

My Lovely Things sa...

glömde ju!!

grattis till utmärkelserna..det är du verkligen värd!!
kram

Mjuka sa...

Åh så toksött!! Jag dör!! Du är så duktig Mia!!!
Det är en fröjd att kika in till dig¨
Kramar Malin

Jenny Oak Fae sa...

Oj, vad fin kransen blev !!!

Hjärtat var verkligen en söt vinst..!

: )

Kram, Jenny

<3

Erre54 sa...

so wonderfull tjings you do
ciao
from Italy
Rita

Annas skattkammare sa...

Men så vackert du pysslat! Underbart! Kram /Anna

Färjtorp sa...

Åhh helt underbart fint!!
Hade nog varit svårt att klippa alla rosknoppar men har man många så kanske...

Kram Johanna

Lavendelkvisten sa...

Vilken underbart vacker krans du gjorde - så duktig du är!! Jag är imponerad!
Kul att lära lite mer om dig i utmaningen.
Tack för tipset om Stilero - jag ska nog försöka ta mig dit när jag är i Göteborg nästa gång. Pigtittaren är SÅÅ fin!
Kram Åse

Randi sa...

Men en så underbar rosenkrans du bundit! Helt bedårande med just knopparna. Den idén måste jag bara låna!!!
Stor kram Randi

Katja - Bag End sa...

I am loving pink at the moment. Very nice details! Have a lovely evening.

Katja

Lilla huset på prärien sa...

Vilken fantastiskt rosenkrans! En sådan kan jag inte göra eftersom jag inte har så hemskt många rosor... kanske en dag.

Försökte klicka mig vidare in på Lottens blogg men det gick inte så hon måste ha slutat?!

Kram Jenny

Janine sa...

Hi there, thank u for writting in english what you are doing, because i dind't onderstand a word of it. But, I like very much you're craftwork, asspecily the hart of rose. Very beautifull. greetings from Jeany

Solsjö - Under en vind sa...

Hej pysselfia, vad fiiiint du gör! Kan du skicka över lite inspiration hit också...här är just nu idétorka både ute och inne...det är kanske så det ska vara så här veckorna innan man får efterlängtad ledigheten!
Rosenkransen var ljuvlig!

Sååå fin present också! Å grattis till awarden, du är värd alla du kan få!

Jag har idag jobbat till halv sex...lagom mör i huvudet..visst är det sommarlov men på fritids är det mycket barn ändå.

Hoppas att ni får riktigt kul i helgen! önskar så att jag hade kunnat vara med....Hur många blir ni tror du? Du får skvallra om allt sen...

Ha det riktigt myspysigt! Kramar!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej mia!!!

Så underbart fint!visst är det mysigt med små rosknoppar.

Hoppas att jag kan öppna mitt "kondis" snart..då ska jag bjuda upp er alla goa vänner...hihihi..ska sätta lite fart i maken som måste hjälpa mig med lite stora saker....

Kram nilla

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej igen...

glömde ju att gratta till dina nya awarder.

Puss & kram Nilla

Malin - I min trädgård sa...

Men vad fantastiskt fint du gör! Jag blir alltid så imponerad! Tänk vad du kan, och framförallt vad du GÖR. Otroligt vackert!

Grattis förreten till awarderna (lite försvenskat ;)), de är du värda!

Många kramar!

Sara sa...

Vad vackert med rosenknoppar i en krans! Du är verkligen kreativ.
Kram Sara

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken underbar krans du gjort och vad fint det blev när du arrangerade det. Jättegulligt hjärta du fått.

Kram Ullis

Ann-Catrin sa...

Mia!
du är väl ett riktigt pysselproffs du.. jag är en sto beundarae.. inte klokt vad du får till det..både krans och tag är ju helt ljuvliga!
Tänk att ha sååå många rosor.. det har inte jag så jag får allt vara lite snål jag!
Tänk om det kunde få bli lite sommarväöder med... fast idag var det faktikt hyfsat... men tyckte jag såg på väderleksrapporten att det såg dystert ut!

Full av inspiration blir jag av dig min kära blogvän... tack för att du delar med dig så frikostigt!

Och grattis förresten... utmärkelsena rasar över dig..inte undra på!!

KRAAM Ann-Catrin

White Season sa...

Du är helt otrolig! Vilken bedårande rosenkrans, så vacker! Du ger då alltid energi och inspiration tusen tack för det! Ha det så jätte bra, Kram Malin

Anonym sa...

those rosebuds are so romantik!! your pictures are sweet!!
have a nice evening dear Mia

Anonym sa...

Hej Gumman!
(får man säga så till dig?)

Du känns verkligen som en mys och pysselgumma. Det är ju det jag säger att din blogg är en enda stor MYS faktor :))

Jag vet att du får många utmärkelser men jag vill verkligen uppmärksamma dig från mig för jag blir alltid så inspirerad när jag tittar in till dig och idag är verkligen inget undantag.

Fantastiskt söt o romantisk krans med tillhörande tag!!!!

På nittiotalet höll jag på hur mycket som helst med att binda och göra buketter av både färska och torkade blommor. Gick kurs på Årstiden här i Stockholm så de tjejerna har jag känt länge, det kommer ett inlägg om det på min blogg senare.

Ja och vill du veta lite mer om mig så är jag en riktigt inbiten Stockholmska, typ sjätte generationen ..... så när jag snackar så blir ä lätt ett e ;)

Mina barn säger att jag låter så här "Nu ska vi eta" Hrm, säkert gör jag det men det är inget jag tänker på, ja så är det med mig

Jag har köpt två nya rosor och en pion igår som mannen gräver hål till nu i halvlek.....

Tusen kramar Lena

Malin sa...

Hej!
Å vilka fina saker du gjort! Du är så duktig, jag förstår inte hur du kommer på allting.
Du har definitivt en av mina favoritbloggar!
Kramar Malin

Anonym sa...

Vilken underbár krans av rosor..
den blev ju helt ljuvlig....

Nina

Millas hem sa...

Himmel så duktig du är...vilka ideér!
Kransen är verkligen ursöt, önskar att jag hade så många knoppar att pyssla med! :)
Kram Camilla

Hemma hos Klara... sa...

Men så fin krans det blev! Grattis till den fina vinsten, kul att få paket :)

Kram Helena

Stämningsfullt sa...

Hej!
Mren åh så vackert det blev!1 Vad duktig du är!
Önskar att jag också hade tusentals rosor i trädgården....
Grattis till utmärkelsen!
Kram.

Mamma C sa...

Vilken vacker krans du gjort. Skulle oxå vilja ha mängder med rosor.
Fint hjärta som låg i paketet.
Kram mamma c

lottens vita och gröna sa...

nämen ser man på maken, nu ska här ut oh klippas....
- stopp skriker maken, nu får du hejda dig, rosenknopparna finns i morrn med.
jaja men fick ju sån lust ju hihihi!
guuuuuuuuu så söt krans mia, vilken ljuvlig tags till!

du är en sån stor inspiratör, om du anade vad du ställer till det här, ideer kommer som ett vattenfall ju, fniss!

ha det gott du härliga!
armkram lotten

Gry sa...

Men jisses vilken krans! Vilket jobb! Fattar inte hur du får till det.... du är verkligen pysslig av dig. Vore det mig, skulle rosorna blivit bladlösa och fula innan jag fått knåpat ihop en krans. Blir bara så imponerad av dig ;-)

Grattis till awarden föressten! Man blir så glad av att bli uppmärksammad lite då och då, eller hur?

Verkligen fart i ditt växthus, måste jag säga. Ser så häftigt ut med gurka. Jag har aldrig provat. Har ju inget växthus, men odlar tomater på balkongen och det är jättemånga på gång. Hoppas det finns några mogna när jag kommer hem från semester ;-)

Må så gott och hoppas du får lite riktig värme på dig och växthuset snart!

Kram vännen //Gry

Living by Milla sa...

Åh, vilken söt rosenkrans! Grattis award och söt vinst!

Ha det gott!
kram Camilla

K sa...

såååå himla fint !!! Du inspirerar mej verkligen !!! Fortsätt så ;D kramis :D pöss /K

A home far away sa...

Åh så vackert det blev med rosenknopparna. Och va bra att det inte är slut med rosor i trädgården låter helt underbart att du har så många rosor i din trädgård!

Ha en fin vecka
Kram Gunilla

Annika Christensen sa...

Underbar jag känner doften!
Det är väl bra när man kan bygga växthus själv fast då måste man vara händig och det är inte jag och min man.
Ha det bra
Annika

Designe sa...

Oj, va mycket jag har missat här...hur har det gått till?! Du är ju en av mina favoriter!..Hmm..har nog haft mycket att göra!
Vilken supervacker krans du har gjort och tagsen oxå! Passar ju superbra på din vackra dörr med den fina dikten! Du måste verkligen ha massor av rosor! Jag har nog inte ens 50 knoppar att klippa bort :)
Jo, ang. reportaget hos mig så kommer det att hamna i Drömhem om ca ett år! :) Kram

Tyra sa...

Oj, vad fina kransar du gör! Och for en nydelig blogg! Måste få länka tl denna blogg,massor av inspiration:0))
Kram, Cathrine från Norge.

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, men oj, pysselhumör? Önskar jag hade hälften av din kreativa förmåga och energi, såå snygg krans du har gjort! Jag är inte så "pillig" utav mej så jag skulle tycka den var lite jobbig att göra men verkligen vacker måste jag säga! Vilken lycka att ha så många rosenknoppar i sin garden! Vackra foton och vilken fin korg och ljuva arrangemang med spetsen! Och vilket bedårande hjärta du vann! Ha en skön helg min bloggvän! Mari.

Kol och Rosors sa...

Rosa rosor är så ljuvliga :))...

så vacker krans.

Grattis till vinst & utmärkelse.

Ha det så gott & en trevlig helg!
Kram /L-Lott

Anonym sa...

Åh herregud vilken krans och vilket fint paket och gåva du fått!! :)

eva sa...

hej..men hjälp vad fint hjärta du gjorde...bara sådär...sååååå fint...vilken underbar blogg du har..nu har jag lagt dig till mina favoriter/ kram eva

Anonym sa...

Men Mia! Vilken krans!! Ja du var pysslig och händig det har ju redan begripit, men vi får nog lägga till konstnärlig med.. Jesus vad fint du grejat till dig! :)
Heja Mia!

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och bara njuta av alla dina fina bilder! Man får ju komplex!! :)
KRAM

Bruno och Mig sa...

Här har kreativiteten sprudlat ser jag. Och vilket fint resultat! Så vackert med rosenknopparna i en krans.
Otroligt vackra bilder. Mycket inspirerande.

Trevlig helg och kramar till dig

L

Henrikohelen sa...

Du har så många bra idéer! Det blev fantastiskt fint!
Ha en underbar helg!
Kram
Helen

Anonym sa...

Mycket tjusig krans! Vilken lycka att kunna gå ut i sin egen trädgård och plocka så många rosor och ändå ha tusentals kvar :D

Anonym sa...

Vilken otroligt söt rosenkrans!Och den lilla skylten med kalligrafi på är så söt.Grattis till hjärtat och awarden!Tycker du vann det sötaste hjärtat.Kram Katta

Anonym sa...

Vilken jätte fin krans du gjort! Du är så duktig på att pyssla : ) Vilken fint hjärta du vunnit.

Ha en trevlig helg!
Kram Maria

Sallys hus sa...

Tack snälla gulliga du för din rara kommentar hos mig...jag blev alldeles tårögd......tycker själv att mina inlägg är dötrista....har så himlans lite tid till övers just nu....man vill ju hinna sååå mycket.
Jag känner att det kommer en massa energi från din blogg!!!
Hur hinner du med???
Fattar inte......fast å andra sidan bor du nog inte som jag i ett riktigt råttbo...ha ha....du behöver ju bara snurra runt och knäppa bilder på löpande band.....ha ha....
men jag har mycket på gång just nu så snart så.....ha ha...

Så himlans fin din krans blev.....1000-tals rosor....vilken lycka!
Jag har 4 st....cremevita, stora fina....med löss....ha ha...inte mycket att göra krans av.......Men kan tänka mig att köpa rosor för att götra en sån..Rosor brukar ju hålla sig fina även då de torkar.

Ha en härlig helg!
Vi ska inviga tv-rummet.
Kram Katarina

Magdalena sa...

ohhhh , da er du rik på rosor i din trädgård...
men VACKERT ble det....
~~~vidunderlig vackert~~~~
kram til deg fra meg

Inspiration i vitt sa...

vad härligt det är med kreativa människor som har glädje och fantasi, du är en sådan människa som uppfyller de kreterierna.
Allt är bara underbart.
Din dörr har jag beundrat många ggr.
Kram på dig/Ingela B.

Grodmamman sa...

Vilken ljuvlig roskrans du har gjort!
Kram

Lantliga drömmar sa...

Vilken underbar krans du gjort, och härliga bilder - som alltid! :-)
Kransen passar jättebra på den gamla dörren!
Grattis också till vinsten och awarden! Du är värd båda två!

Ha en riktigt skön helg!
Kram!

Anonym sa...

Otroligt fin roskrans du har gjort och jätte fina bilder =)
Ha en bra helg!
Kram Rebecka

Anonym sa...

Mia Hello, I'm happy to see you read, your achievements are superb! and your staging I love is beautiful!
good weekend
see you
Corinne

MormorRuthsAnn sa...

Men Mia vilken underbar krans du har gjort! Du är så himla kreativ!! Skulle bara pyssla lite...hihi...det bådar gott för vår pysselkväll! Den där etiketten blev helt bedårande fin...den lånar jag om det är ok...hihi...

Det skall bli sååååå roligt att ses imorgon, kör försiktigt så ses vi snart!

Kram Ann

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Så söt din rosenkrans blev!Trevligt att kunna plåcka själv, jag som nyss har köpt mig en stor påse torkade rosen knoppar:)
Grattis till ditt fina hjärta, också!
Passions frukts curden köpte jag på en kaffe/krydd butik vid redbergs platsen i göteborg.Dom har en heldel goda saker:)
Ha, en trevlig helg
/S

BELLE BLANC sa...

hej mia, your rosebud-wreath is just gorgeous also your little heart! You asked if the book I presented on my blog is my own, for my pity I must say no, it´s a great book from Caroline Clifton-Mogg (Informations under the pictures I made).. but who knows, maybe one day I will write my own book, but I don´t think that it will be easy to find a publisher... greetings Mira!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Helt otroligt vackert roshjärta du gjort... vilken talang!

Önskar dig en fin helg!
Kram Hanna

ChatrinesLiving sa...

Så vakkert!
Å grattis til din flotte award!!!
Jeg håper jeg får noen roser i min hagen også, snart;)
Roser er bare så vakre! Å her har du gjort mange fine ting, med rosene dine!

Ha en superfin helg!
Klem fra chatrine:)

The House That A-M Built sa...

Oh you are so clever. Pink roses are my most favourite flower! So pretty! A-M xx

vitating sa...

Åhhhh vilka underbara bilder o ljuvli rosenkrans, sååå fin!!

Ha det gott!
Kramar Maria

Karna sa...

FANTASTISK nydelig krans....har ikke så mange roseknopper i min hage, så jeg får nyte din krans!!

GOD HELG!

Unknown sa...

Åh himmel vad vacker din krans blev!! Skulle också vilja göra en sådan! Vad använde du för att fästa rorsorna?
Gud så fint det var tyckte jag!
Ha det toppen! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

C De-sign sa...

Vilka ljuvliga bilder du bjuder oss på!!!! En fantastisk rosenkrans du gjort!!! Imponerande!!! Sååååå duktig du är! Nu önskar jag dig en riktigt skön helg! Kram fr C

Snusilus o Sannibus sa...

Vilken underbart söt liten krans! Och vilket fint hjärta!
Ha en fin helg!
Kram, Susanne

sabina sa...

Underbart pyssel! Rosenknoppar är så söta!

Grattis till vinsten och en trevlig helg!

Anonym sa...

Hej vännen, shit vilken vacker krans!!

Ville du vara med i Vita gåvor? Håller en plats till dig men behöver veta om du bestämt dig.. kram!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hur mår semesterfiraren?
Underbar rosenkrans du gjort! Härligt!
Du har något att hämta hos mig!
Ha det gott!
kram
nina

Dorthe sa...

Super sød rosenkrans....
Jeg bliver altid så glad, når jeg kommer forbi din Blog....
Man bliver altid så inspirieret...
Glæder mig hvert år til at mine roser springer ud:-)
Du har linket til min Blog...
vær opmærksom på, at jeg har skiftet adresse;-)
Forsat god weekend til dig og dine kære..

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Tack!
oj kära nån 70 inlägg... va roligt för dig.. och de är du värd...
Jo jag googlade på loppisar i värnamo då kom din blogg upp, vi ska till high chaparall nästa v. Har du något litet tipps på loppisar...
Kram och fortsatt trevlig helg..
Linda

Malin sa...

Hej!
Ville kolla om det är ok om jag lånar/kopierar din bild på "hjärtat" =) Den var så fin! Tänkte nog isåfall lägga den på nån av mina sidor (med källhänvisning såklart).
Ha en skön kväll!
Kramar Malin

My Lovely Things sa...

Hej !!
jaa..tack för idag !!

det var super trevligt..
du jag mailar..jag blev rätt nyfiken på platserna ni stannade på!!

kram anna

Magdalena sa...

nu spør jag deg.. kan jag få visa dian bilder i min bligg og linka til deg?? vil så gjerne at de norska skal få se rosen kransen....
magny~~~

Marie sa...

Tack för en jättetrevlig dag, vi ses snart igen!

Ha en bra söndag Mia!
Kramar Marie

Magdalena sa...

takk, kjære du....
det var det jag tenkte gjøra~~~

Penny from Enjoying The Simple Things sa...

Hi Mia,
Your rose wreath is just beautiful! And I love the rose heart you hung on the door knob...
Penny

Eva Agnes sa...

Hej lilla Blanka!
Jag är helt förstummad över de vackra saker du har tillverkat. En sådan underbar krans.
Kramar Eva gnes

ColonialEast sa...

Vilken underbar krans! Du är ju otroligt pysslig och superduktig. Jättefint! Och riktigt inspirerande. Kram!!!!

Vardagstugg sa...

Viken underbart vacker krans! Du är verkligen duktig! Ha en fortsatt trevlig dag!

Annelie

Anna sa...

Va duktig du är! Sannerligen värd att vinna en present!!!

Hannis sa...

Men Mia!!
En sån vacker krans!!
Vad duktig du är!
Och underbara bilder från ditt växthus!

Kul att läsa mer om dig i utmaningarna.
Du har då en riktigt skön inställning till det där med pengar!
Underbart att njuta av det man faktiskt har=))

Kram till dig//Hannis

MormorRuthsAnn sa...

Hej Mia!
Tack såå mycket för en helmysig dag tillsammans! De två sista loppisarna var ju lyckoträffar för båda två! Du fick någonting efterlängtat och även jag.

Vi får verkligen ses snart igen!

Kram Ann

Minna Mercke Schmidt sa...

Vilken världens sötaste krans!!! Och zink taggen var perfekt till! Verkligen underbart vackert! Sommarkram, Minna : )

Mollys Hus sa...

Vilken bedårande liten krans! Blev väldigt sugen på att göra en sådan själv, hoppas det är ok :)

yanmaneee sa...

air max 97
air force 1
jordan shoes
birkin bag
coach bags
coach outlet
jordan shoes
supreme t shirt
balenciaga shoes
nike shoes

yanmaneee sa...

yeezy boost 380
jordan shoes
kd 13
yeezy
kyrie 7
golden goose sneakers
supreme clothing
golden goose outlet
moncler
off white x nike

sawhaez sa...

w8f98z7v64 g7f41n0w38 f1j30m7q76 g6l92z8d64 m9c12o8l26 p2w31w7z32