onsdag 30 april 2008

Valborg - Walpurgis

Idag på Valborgsmässoafton har vi härligt soligt väder, lite blåsigt, men inte alls som det var igår. Jag passade på att fota lite blommor när det var så fint ljus. Här en fransig tulpan :)

Här är min orchidé som jag fick av en jobbarkompis, jag tycker den är så fin!



Och så måste jag visa mitt Traderafynd, som visade sig vara från My Lovely Things-Anna. En skulptur på en vacker ”Donna”. Tack igen Anna för att du släpade med den till bloggträffen så jag slapp frakt!

Ha en riktigt bra Valborg nu alla goa vänner!
Kram
Mia

Today we have Walpurgis night here in Sweden, and the weather usually is cold and cloudy/rainy this day, but this year the weather is beautiful, sunny and warm :)
Today I would like to show you some flowers, my orchid and a tulip with fringe.
The sculpture is a Tradera find (eBay)
Have a nice day!
Mia

77 kommentarer:

Nettan sa...

Åh så vacktra blommor du visar, vilken härlig orkide du fick !
Ha en trevlig Valborg...
Kram Nettan

husnummer30 sa...

Vilken fin skulptur!

Och härliga blommor passar ju utmärkt nu när våren är kommen.

Hoppas du får en trevlig Valborg.

Må gott! //Jill.

Guldkorn i min vardag! sa...

Kul med lyckad bloggträff, kan se er när ni kom in i butiken hela bloggarskalan ...fniss..
Tänk så vackra blommor egentligen är, små underverk varenda en.
Idag skiner solen och det är en underbar valborgsdag :-)
Kram Ulla-Bella

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilka underbara bilder , tulpanen ser knappt ut att vara på riktigt!!
Va kul att du traderat från en bloggkompis :-) det tyder ju på att man gillar samma saker , men varför ville hon inte ha den kvar den är ju underbar !!!
Här skiner solen och det är sommarvarmt , bränner på näsan :-)
Hoppas du får en fortsatt trevlig valborg !!
Kram/Lotta

Anonym sa...

You spoil us with all these flowers is that happiness!
I have the same stumbles j'adoooooooore!
Good day
A soon
Good 1st May much happiness!
Corinne

marita blücher sa...

Vilka underbara foton du tagit på dina orkidéer och skulpturen var fantastisk !
Önskar dig en härlig Valborgsafton.
Kramis/Marita

Lindesnäs-Annika sa...

Hejsan,
det var så kul att träffa dig i söndags. Jag hoppas att du fick med lika många fynd som jag. Hoppas att hinna ta kort snart på allt det fina....
Hoppas att du får en riktigt fin valborg!

Stora kramar,
Annika

Lindesnäs-Annika sa...

Hejsan,
det var så kul att träffa dig i söndags. Jag hoppas att du fick med lika många fynd som jag. Hoppas att hinna ta kort snart på allt det fina....
Hoppas att du får en riktigt fin valborg!

Stora kramar,
Annika

Solsjö - Under en vind sa...

Hej min vän! Så den där bysten blev din, såg den på tradera...hi hi...jag har också sålt flera gånger och då upptäckt en bloggare som köpare!

Vilka vackra blomsterbilder! Här sken solen på förmiddagen, men nu är det ganska grått så det utlovade regnvädret är väl förmodligen på väg in....

Önskar dig en riktigt skön helg! Stor kram!

Kol och Rosors sa...

Underbart vackra bilder...

Ha en skön Valborg!
Kram L-Lott

Mamma C sa...

Vilka fina blombilder du tagit. Ha en trevlig valborg
Kram mamma c

Hannis sa...

Hej Vännen!
Tack för den stora kramen, den värmde när humöret var uselt=))

Vilken Orchidé du har!
Massor av blommor!
Skrattar högt, jag tror att det var den "donnan" jag var med och bjöd på!
Vilken tur att den får stå hos dig och vara vacker!

Ha en fin Valborg!
Kram Hannis

Unknown sa...

Vilka fina bilder du har tagit!! Ha en trevlig Valborg, kram Pia

♥ Pia... sa...

Hej och trevlig valborg till dej... (fina bilder...PIA

Jenny Oak Fae sa...

Fina bilder du plåtat!

Väldigt vacker skulptur : )

Önskar dig en trevlig Valborg!

Kram, Jenny

<3

Gårdsromantik sa...

Så ljuvliga blommor!
Ha en trevlig Valborg du också.

Kram Maud

.. sa...

Your flowers look great my friend! Beautiful photos!!
hugs

My Lovely Things sa...

Hej vännen!!

så vackra kort på dina fina blommor..
Här är det soligt och gott med..men emellanåt mulet och regnskur..

Min mann hå¨ller på med veden..så lill killen är ute och tittar på traktorn med kranen som är här..Han tycker det är super spännande...

Så fin donnan blev hos dig..du gjorde ett kap..för nu så gick en annan donna för 190 kr..Så du köpte i rätt tid..Är glad för att du fick den så billig...

Ha det så gott ..

I morgon ska jag på den lokala idrottsföreningsloppisen och förhoppningsvis fynda utemöbler..
kram anna

Hem och Lycka sa...

Ljuvliga blommor och en otroligt vacker donna.. kram!

Tracie~MyPetiteMaison sa...

Hi Mia,
Come by and say hello when you get a chance. I was given something and would love to pass it on to you and your beautiful blog.
Happy day!
xo~Tracie

En inredoholic sa...

Vackra bilder!!

Trevlig bilder...

Kram Jannice

Jes/Vita villa vila sa...

ÅÅÅ

Vackra bilder på vackra blommor!!! Makalöst ♥

Önskar dig en fin helg!

Jes

Marja Kristiina sa...

Önskar dig en jättetrevlig Valborg!

Anonym sa...

Så härliga och ljusa bilder! Härligt när solen är framme!
En riktigt skön och trevlig valborgs helg till dig med Mia!
kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Mia, vilken otroligt vacker skalle du har fyndfat på tradera, via bloggträffen!!! Och såna ljuvliga blomsterbilder, den tulpanen var ju bara så vacker!! ( jag jobbar i kväll och passade på att ta ett par min bloggning; ) Ha en forstatt skön valborg!! Mari.

Änglahem sa...

Hihi....samma donna som jag har!! dom är ju sååå fina!!

Åhhh...här får man en liiiten tjuvkik på ditt växthus.....vill se MEEEER Mia!!!

Pling....du har mail!

Puss & Kram

Henrikohelen sa...

Vilka fina bilder!
Ha en härlig Valborg du också!
Kram
Helen

Marie sa...

Hej Mia!

Underbara blombilder! Här har vi inte haft mycket sol idag, låter som ni har haft bättre väder hos er.
Vad fin statyn är och vad lustigt att det var Anna du köpte den av. Världen är allt bra liten ibland!

Ha en härlig torsdag!
Kramar Marie

Anonym sa...

Orchideér är fina. Vilka snälla kollegor du har?

En vacker Madonna...världen är underbar liten.

Ha en skön valborg.

hälsar,
//chie
http://pikitinianos.blogspot.com

Synnøve sa...

Vakre blomster og vakre farger hos deg :) Her har jeg begynt å kjøpe litt sommerblomster også, vanskelig å vente...! Nydelig statue, den var du heldig med :) Ser ut som dere hadde det veldig fint på bloggtreff, og flotte ting du fant på loppisen der! Ha en fin Valborgsmesse, har dere også fri i morgen mon tro...? Synnøve :)

Hulda sa...

Vakre blomster! Skulpturen er virkelig nydelig. Så heldig du er. :) God langhelg!

lottens vita och gröna sa...

så ljuvliga bilder! fransiga tulpaner är vackert, fick av min syster en bukett med piontulpaner idag, ska fota dem, vilka knoppar! varmkram och ha en underbar valborgshelg! lotten

Anonym sa...

Mia
What a beautiful sculpture! The orchid is just gorgeous too!
xoxo
Diane

casa nostra sa...

thank you for visiting my blog. i like yours very much. i will visit it often.
greetings,

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Så glad for at det flott vær hos deg, bildene blir så vakre tatt i sollys. Høres ut som bloggetreffet var en riktig suksess,bare gjett om jeg hadde lyst å være med.. og så til Unik også...sukk!!
Håper du har fått mange gode minner fra den dagen.
Klem

Abacaxi & Hortelã sa...

Amazing these orchids, and so are your pictures. They're putting me in a spring-spirit (but we're up to fall unfortunately...)
Take care and have a lovley weekend!
Chantal

"M" sa...

Fina blommor, valborg var bra med eld å allt....i dag regnar det, vaknade av att det amattrade på rutan lite mysigt,,

Karin i Villa Grå sa...

God morgon Mia!

Hur hade du det igår kväll? Blev det jättebrasa eller något annat kul?

Gissa om jag hade velat träffa dig och andra på bloggträffen, det hade varit så kul!

Vilken rar kommentar du lämnade, jag blev superglad! Här kommer ett självporträtt som återger mitt smajl ganska väl:

:-D

Jag ser fram emot dina svar på utmaningen! Det var ju därför jag ville att su skulle anta den ;-)

Kraaaaaaaaaaaaaaam!

Karin

Beas sa...

Bysten var ju helt underbar! Så otroligt fin. Och tulpanen var verkligen "frasig" (nytt tulpanuttryck jag lärt mig via bloggvärlden) :-D

Ha en underbar första maj!

Kram Bea

MiaMaria sa...

Hej!

Så vackra bilder..
Och bysten är ju så söt.....

Trevlig helg!
Miamaria

C De-sign sa...

Vilka vackra bilder du bjuder oss på!!!! Önskar dig en skön första maj!
Kramar fr C

The House That A-M Built sa...

I have never seen such beautiful flowers. Perfection!

Nettan sa...

Nu har DU en utmaning hos MIG, den är inte så svår ;0), om du vill !!
Kram Nettan

Snusilus o Sannibus sa...

Vilka vackra Phalahopsis! Så smäckra och vackra :) Har just klippt ner en av mina och hoppas att de tar sig igen. Ha en skön första maj!
Kram, Susanne

Liza i pepparkakshuset sa...

Underbara blommor. Tänk att nått kan vara så fint.

Kram Liza

Malin - I min trädgård sa...

Vilken underbar tulpan! Härligt med lite blommiga bilder... Hoppas er valborg blev skön, här var det regn och rusk... Idag har det vrit lite bättre, men lite blåsigt. Imorgon bär det av till en liten loppis - det ska bli kul!

Ha en skön kväll!

Kram!

(jag har fortfarande inte glömt dig och färgkoden... den är påväg... det är alldeles för långt till garaget ;) hihi!)

Mjuka sa...

Åh, så vackra bilder du tagit. Orkide´n är helt underbar. Ha en mysig 1 maj
kramar Malin

Lilla Trollbacken sa...

Mmmmm, den donnan ser ljuvlig ut!!
Kram
Gabrielle

Sara sa...

Vilka vackra bilder du visar!
Hoppas att ni hade en fin valborg.
Kram Sara

n o r d i n g å r d e n sa...

Hall igen, du har mail.... Mari.

idémakeriet sa...

Vilken härlig bild på tulpanen, älskat också sådana fransade.
Donnan är jätte fint, du hittar säkert en jätte fin plats till den.
Kram Gerda

Radhusdrömmar sa...

Åh vilka fina blombilder du visar!
Och den där "donnan" är ju jättefin, såg den på Tradera. Men den skulle liksom inte passa i mitt lilla radhus....

Hon kommer bo fint hos dig!

Ha en fortsatt bra helg!

Kram Johanna

Skogsdoft & havsbris sa...

Tulpanen är för ljuvlig! Och orkidéer är det något speciellt med. Skulle bli jätteglad om jag lyckades få mina (har 2 st) att blomma igen!

sabina sa...

Jag önskar dig en trevlig helg! Din "donna" är väldigt charmig! Låter som om ni hade jätteroligt på bloggträffen, och att sen fynda så fina saker var inte heller det illa! Kram

~~*Pennyshouse*~~ sa...

underbara bilder på vackra saker.

Fint traderafynd!

kram Pernilla

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilka härliga blombilder!!
Ditt Traderafynd är jättefint, så slumpigt att det var en av bloggartjejerna som var med på träffen!
Önskar dig en skön helg!
kram
nina

Designe sa...

Vilka vackra blomsterbilder! Härligt! Ha en härlig helg! Kram :)

Lallis sa...

Åh, tack för fina blombilder:)
Ha en fin helg.
KRam Lallis

Nicole sa...

Underbara blommor och fin skulptur!
Här börjar de första tulpanerna slå ut först nu.
Trevlig helg!

ColonialEast sa...

Vilken härlig skulptur! Och underbart vackra bilder på dina orkideer. Såna är jag också svag för. Kom in för att önska en trevlig helg!!

Lavendelkvisten sa...

Vilka härliga blommor! Jag bara älskar orkideer! Hoppas du fick en skön Valborg. Trevlig helg!
Kram Åse, Lavendelkvisten

Signes Vind sa...

Underbara bilder - hoppas du njuter av en riktigt skön helg.
Kram Lotta på Signes vind

tre nyanser av vitt sa...

Vackra blommor! Alla verkar ha haft det så kul på bloggträffen, hoppas jag får uppleva det jag oxå ser fram emot det. Kul att hitta din sida
Ha de bra
Marie

MormorRuthsAnn sa...

Halloj Mia!
När jag nu äntligen har lite mer tid till bloggen igen så märker jag hur kreativa alla bloggare är....ojojoj vad jag får läsa ikapp mig.
Ser att ni alla hade det jättekul på bloggträffen...ja, nu har en annan kommit in i branschen så nästa bloggträff vill jag absolut haka på :)
Vad kul att skulpturen kommer från My Lovely Things...!!!

Ha det så jättegott, kram...trevlig helg!
Ann

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Skulpturen och blommorna är helt underbara!
Vad roligt att ni hade det så bra på bloggträffen =)

Ha det så gott!

Kram Anita

Anonym sa...

Vad roligt ni verkar ha haft på bloggträffen, hoppas jag är hemma nästa gång det är bloggträff.
Ha det gott
Kram Lena

Karin i Villa Grå sa...

Gissa vad - det är dags för en utlottning hos mig! Har tänkt (och säkert skrivit det) så många gånger, men är disträ av naturen och har inte fått tummen ur förrän nu ;-)

Kram!

Karin

MODERN COUNTRY sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
MODERN COUNTRY sa...

Hei Mia!

Håper du hadde en riktig skjønn Valborgs aften! Så fint vær som det har vært i det siste hadde dere nok en kjempekoselig dag. Hadde det regnet hadde det jo vært litt tråkig. SÅ vakre bilder du har tatt av din fine hvite orkide, jeg liker dem veldig godt! Har også en her på spisebordet, og i en gammel leirkrukke gjør den seg så godt.
Så herlig også med bloggetreff, det hørtes ut som dere hadde en fantastisk dag! Supert av Sara og Anna og arrangere noe spesiellt. Da blir det litt lettere kanskje å "bryte isen".
Vakre bilder fra trädgårdsbutiken!
Skandinavia har virkelig mye vakkert innen dekorasjon til hage. Jeg blir helt betatt..

Nå skal jeg ta meg en tur ut på terrassen igjen. Nyte et glass vin og tenne på en lykt :) Håper du også har hatt det trivelig i dag.
Ha det så godt gode venn!
Klemmer

Ninis74 sa...

VIlka fina bilder du visar.. wow!

vitating sa...

Fina blommor, fina ting du handlade på bloggträffen oxå! Förstår att det var en rolig dag!

Såg att du hade turen o vann hos Anna, grattis!

Kram Maria

Hannis sa...

Hej=)
Kikar in för att önska dig en fin vecka.
Hoppas att allt är bra och att du har haft en fin Valborg//
Kram Hannis

Lina sa...

Vilka bilder!! Och skulpturen var ju otroligt fin!!!

Sallys hus sa...

Hallå där!!
Vilka härliga bilder!!

Har inte orkat sitta vid datorn på länge nu....minns inte när jag var så sjuk senast...typiskt att man måste jobba ändå...
Den där blogggträffen hade jag såååå himla gärna velat vara med på.
Nästa gång kanske....
vad mycket fint du handlade....
Men ditt tradera fynd tog nog priset!!!
Åååå va fin...viiiilll haaa!!
Stor kram Katarina

Iris // Alla dagars kaos sa...

Vilka vackra blommor! Jag är väldigt förtjust i de fransiga tulpanerna :)

Nygammalt sa...

Himmel vilka underbara bilder du visar. Hoppas helgen har varit skön också!
Kram.

Tingeltangel sa...

Vilka vackra fotografier av blommorna. Helt underbara. Och skulpturen var ju jättefin. Vilket roligt sammanträffande att den fick åka med på bloggträff.