lördag 26 april 2008

Lanligt - Country style

Idag blir det lantligt tema...först ut en korg full av grönsaker :)
Av spetskål, morötter och färska lökar kan man göra en god Express Cole Slaw lärde jag mig av Nigella. Självklart passade jag på att testa när jag hade grönsakerna hemma. Mums!

En gammal kökshandduk med monogram fick ligga i botten.

Idag på loppisen fick jag tag på en kanna som passade perfekt till 1-liters-kärlet som jag hade sedan tidigare!

Jag fick också tag på (ännu) en engelsk mjölkflaska.

Jag tycker de är så fina med sitt relieftryck..."Absolutely Pure Milk"

Som avslutning vill jag bara säga att i morron bitti drar jag på Blogg-träff!

Ni får rapport i nästa vecka från både mig och säkert en hel del andra ;)
Ha det så jättebra och njut nu av den härliga värmen!
Idag skall jag klippa gräset...alla grannarna har gjort det för flera dagar sedan så nu känner jag lite press på att få det gjort också :)
Ha en jättefin helg!
Mia

Hi!
Todays theme is "country style". I bought a jug at the flea market this morning. It was a perfect match for my 1 litre vessel. I also found an old english milkbottle with relief letters.
I was inspired by Nigella Lawson and bought some vegetables and made her tasty Express Cole Slaw.
Time to move the lawn...all the neighbors have already done theirs days ago :)
Tomorrow I´m going to a "Blog-meeting" with 21 other girls, who I never have met before!
Have e nice weekend!
Mia

57 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men vilken lycka med den matchande kannan - ha så kul på bloggträffen - du skvallrar väl om alla spännande detaljer! ;-)

Kram Maud

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken fräsch korg, underbara färger, en fröjd för ögat! Vackra kannor och annat också, ska bli spännande att se vilka fynd du gör imorgon! Nu vill man bara att det ska bli söndagmorgon så man kan ge sig iväg!
Vi ses vid 9 snåret! Kramis!

Jenny Oak Fae sa...

Vilka fina saker du köpt!

Ha det bra på bloggträffen : )

Kram, Jenny

<3

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh vilka fina fynd! Jag har också varit på loppis idag. Egentligen var det vi som sålde men ett fynd fick jag med mig hem :)
Hoppas du ffår det trevligt på bloggträffen!
Kram.

Unknown sa...

Congratulations on the lovely finds. Have fun tomorrow!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Mmm vilka fräscha grönsaker! Härliga fynd du gjort, vilken tur du har!
Hoppas det blir trevligt på bloggträffen!
kram
nina

My White Cottage sa...

Härliga bilder! Jag brukar också se på Nigella Express men har nog missat avsnittet med cole slaw receptet... men det kanske finns på tv4:s hemsida... Får kika där!

Imorgon ses vi! Kuuuuuul!
Ha en härlig lördagskväll, här blir det grillat!

Kramar från Jenny

Mjuka sa...

Hej Mia
Så vackra bilder som vanligt, och ha det så kul på bloggträffen, låter jätteroligt!!
Min dator har legat nere så jag har haft lite abstinens :-)
kramar Malin

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilka härliga fynd du gjort! Kul att du fick tag i matchande kanna!

Ha så kul på bloggträffen!

Kram Annica

Nettan sa...

Jättefint fynd & passade bra med det andra, du redan hade =0)!
Ha en underbar dag på " bloggträffen i morron.
Kram Nettan

Annas skattkammare sa...

Vackra fynd du gjort! Jag är extra förtjust i gamla flaskor, speciellt mjölkflaskor, därför gillade jag VERKLIGEN den engelska gamla flaskan.. =) Vacker bild överst med alla grönsaker i korgen!
Ha det så kul på bloggträffen!
Kram /Anna

Hannis sa...

Gillar dina bilder!
Måste slipa mina fototalanger tänker jag jämt=))
Fina fynd!!
Kannan är perfekt!
Ha en fin Lördagkväll//Kram Hannis

Tone Lindblom-Brunes sa...

skulle gärna klippa gräset, om det inte var för all den förb...snön...
kramar filuri

drömmen om vitt sa...

Vilka underbara fynd du gjort. Griffeltavlan var jättefin, har du gjort den själv?
Klippte gräset här om dagen och det luktade så ljuvligt.
Ha det så gott!
Lotta:)

Sara sa...

Det ser verkligen härligt ut när man arrangerar grönsakerna sådär!
Ha en fin helg.
Kram Sara

Malin - I min trädgård sa...

Åh vilken härlig korg! och den där cole slaw:n låter jättegod! Älskar Cole slaw...

Ja vad spännande det ska bli att höra hur ni hade det på träffen, ni får det säkert jätteskoj.

Vi har varit ute hela dagen och är nu helt slut. Plutten ska sova och jag ska njuta av mian fynd från auktionen idag.

Ha det jättebra!

Kram!

Snusilus o Sannibus sa...

Mums, låter gott! Vilken söt kanna och, sicken tur att den matchade den andra! Söt mjölkflaska också. Sällan man ser sådana nuförtiden. Ha en skön kväll!
Kram, Susanne

MiaMaria sa...

Hej!

Vilken härlig korg med grönsaker, tror jag slänger ihop en soppa.

Och här har det fyndats....vilken söt kanna.

HA nu det så himla kul och trevligt på bloggträffen!
Miamaria

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Mia, gud så läckert du har arrangerat där i korgen med alla grönskarna aoch handduken, så läckert, man får lust att slita ur gurkorna och tomaterna ur kylen och lägga dem i en korg på en gång! : ) Vilka fynd du gör, hur bär du dig åt!? Kul att du hittade broder kanna och vilken snygg flaska! Ha det så kul på bloggträffen, hoppas ni får tur med vädret och vill du vara snäll och framföra en hälsning till alla jag känner fr mej? Mari.

Anonym sa...

Vilka underbara grönsaker.. =)
Önskar dig en skön helg!

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Så nydelige bilder! grønnsakene ser jo bare himmelsk gode ut!:)
Alt bare lekkert!
Ønsker deg en kjempefin lørdagskveld!
Klem fra chatrine:)

Änglahem sa...

Hej Mia,

Jaa imorgon bär det iväg!! Spännande såååå!!

Kannan måste ju höra ihop med skålen, dom är ju så perfekta ihop!! Fina, fina....

Cole Slaw som är sååå gott!!! mums!

Kör försiktigt så ses vi imorgon bitti!! *hihi*

Kramar/Ulrika
Sov Sött!

Lila sa...

Halloj, vad fina saker du visar. Kult med bloggträffen, ni får säkert SUPERkul. Hoppas ni får lite sol också.

Kramis Lila

My Lovely Things sa...

Hej vännen!!

i morgon ses vi..ska bli så kul att träffa dig...

Åh så fint att du hittade 1/2 liters kannan..jag har ju samma fast 1 liter..super mysig flaska med...

Nu måste jag fixa inför morgon dagen ..
kram anna

C De-sign sa...

Så härligt det ser ut....grönsakerna arrangerade i en korg med handduken!!! Ljuvliga bilder! Hoppas ni får kul på bloggträffen, var ska den vara???? Så spännande att träffas! Kram fr C

Linneagården sa...

Korgen ser verkligen inbjudande & nyttig ut.
Bra fynd du har gjort!
Å, jag är både avundsjuk på att ni redan har gräsmatta & bloggträffen som äger rum snart...

Kram /madelene

.. sa...

Have a nice day tomorrow with the other "blog-girls"!!
Hugs from Argentina

lottens vita och gröna sa...

gillar dina fynd! är avis på träffen med ha de såååååååååååååååååååå kul! varmkram lotten

Marie sa...

Hej Mia!

Mums, så gott det ser ut med grönsakerna i korgen! Jättevackra bilder! Vad kul att du hittade kannan och mjölkflaskan är så söt! Blir spännande att se om vi gör några fynd imorgon!

Sov gott och så ses vi om några timmar!
Kramar Marie

Ps. Kör försiktigt!

Jes/Vita villa vila sa...

Mia, min Mia... jag blir helt tossig när jag kikar in hos dig... Varje gång! Urläckra bilder, så mysigt med alla grönsaker samlade i en krg sådär & med den fina handduken till!

Ha det så himla roligt på bloggträffen i morgon! Kommer bli superkul för er, det är jag 100 på!

Kram Jes ♥

Henrikohelen sa...

Det lät verkligen supergott!
Vad spännande med bloggträff! Ska bli kul att höra hur det var!
Ha det bra!
Kram
Helen

Lotta 8`) sa...

Grönsakskorgen ser ju bara så inbjudande ut - så nyttig och god =) Ha det så roligt på bloggträffen - väntar här på rapport =)

Nygammalt sa...

Korgen med innehållet såg ju bara sååå fräscht ut! De andra sakerna var jättefina. Kan tänka mig att du har hittat ännu mer på er bloggträff. Kul, är nyfiken! =)

Har utmanat dig om du har tid och möjlighet.Kram.

Designe sa...

Vilken härlig lantlig korg med grönsaker och fina kannor och flaskor oxå! Gulligt med den lilla griffeltavlan! Ha så trevligt på bloggträffen! Kram :)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men ska ALLA med på bloggträffen utan jag eller!!!!;)
Hoppas ni får skoj, ta massa bilder..vill ju se ju;)!!!!!!
får hänga på nästa gång!!!!

härligt med grönsakskorgen!!!!Älskar glasflaskor!!

Ha en underbar Söndag!!!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan!!

Anonym sa...

vilken fin sida du, inspirerande bilder! Det blir fler besök hos dig framöver. Titta gärna in på min sida som är ganska ny! Glad vår (igår såg jag att första slånbärssnåret slagit ut!)
Växthusmadam

Randi sa...

Vilken fullträff - att hitta en kanna som passar perfekt till burken! Jag är också svag för gamla flaskor, men jag har ingen med den texten :(

Önskar er alla ett underbar blogg-träff och ser fram emot en utförlig rapport nästa vecka!!!!
Kram Randi

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fina saker du visar, vad mycket fint du har köpt på loppis..
Blogg träff..åhh om man ändå hade kunnat vara där nu..ni får säkert en helt underbar dag tillsammans, det ska bli roligt när ni rapporterar och visar oss bilder från träffen..
Kram Anette

Tone Lindblom-Brunes sa...

Hej på dej!
Ja, vi ska vara med i en tidning som heter Kustland, som delas ut till alla här uppe vid kusten. Kommer att lägga ut bilderna själv också eftersom tidningen inte finns söderut.
Kram Tone

Anna sa...

Vilka jättefina kannor! Är de nyproducerade eller gamla?

Country French Antiques sa...

Love your little country finds!
Have a great weekend!

Anonym sa...

Gorgeous finds, I love!
We're done the lawn is mowed and handles maintenance flowers!
I wish you a happy time with your girlfriends blogger,
Good Sunday
A soon
Corinne

IKT i min vardag sa...

Åhh vad härligt och gott det ser ut med en vacker korg primörer. Fina fynd du gjort, I absolutly love mjölkflaskan!;-)

Ha det så underbart roligt på träffen och shoppa flitigt!

Kram

Tingeltangel sa...

Så underbart vackert och got tmed grönsakerna i korgen. Jättefina bilder... Hoppas ni alla fick det toppen på er bloggträff.

Guldkorn i min vardag! sa...

Härligt med grönsaker....
Vilken tur att du hittade maken till enliterskärlet så jättefin.
Ha det så kul på bloggträffen!!
Kram Ulla-Bella

White Season sa...

Fräscha bilder, så friskt och gott! Hoppas söndagen var jätte kul och att ni hittade massa mysigt och fick trevligt. Kramar Malin

MODERN COUNTRY sa...

Men oj for et herlig innlegg Mia!!
Dette er jo bare helt perfekt for meg da, en stor velfyllt kurv med friske grønnesaker, vakker håndduk med monogram og fine loppefunn. Så vakkert alt er, og friske landlige farger! Ikke fritt for at man plutselig ser Engelsk cottage hus med små vinduer og urtehage med høner :))Ja, du vet vel hvordan jeg dagdrømmer nå, fniss..
For en fin flaske du fant, de er så underbara vakre!

Oj som jeg undrer hvordan bloggetreffet var. Håper dere har hatt det toppen!
Ha en super uke vennen!
Klem

Frida sa...

Vilken fin korg! Ser frächt ut med grönsakerna. Fin kanna du har hittat.
Kram frida

Tankar tar tid sa...

Fina loppisfynd ... gillar kannan. Var på loppis i helgen och köpte också en kanna men inte lika fin som din ... men jag tyckte om den.

Hoppas ni haft en kul träff ... ser fram emot att få se lite bilder från den.

Kramar Christina

Marie sa...

Hej Mia!

Ville bara kika in och tala om hur kul det var att träffas idag! Hoppas att vi snart ses igen!

Sov gott!
Kram Marie

P-lina sa...

Vilka fynd! mjölkkannan var verkligen charmig....
Hoppas ni hade roligt idag!!

Ha det gott!/P

Änglahem sa...

Morgon Mia,

Hihi...orkade du sätta dig vid datorn igår kväll?! Visst var det så roligt att träffas, "Don´t be a stranger!!". Nu svänger du av vid våran avfart nästa gång!!?? jaaa?

Träffen var ju jättelyckad!! Så många glada tjejer och vilka mysiga ställen de tog oss till!!
Har redan meddelat M om sommarens delvisa utflyktsmål!!*fniss* Vet inte om han blev jätteimpad precis*tihi*

Ha en jätteskön måndag, ska tydligen bli varmt, vad det sägs*hoppas*.

Det var inga problem att komma hem förstår jag, skönt.

Många bamsekramar, Ulrika

Liten Bod sa...

Så fina saker du hittade! Vad kul med bloggträff, det har jag inte provat ännu. Vi har inte klippt gräsmattan ännu, men det börjar nog bli dags :)Kram, Tina

Syster vit sa...

Vilka juvliga loppisfynd. Ser fram emot bloggträffsrapporten. Kram Liselott.

Skogsdoft & havsbris sa...

Mer lantligt än så kan det knappast bli! Cole slawen låter jättegod, det borde man ta och testa! Nyttigt och gott! :)
Jättefina saker du hittat! Mjölkflaskan är bara för ljuvlig! :)
Hoppas du hade det bra på bloggträffen! :)

Anonym sa...

Vilka fina saker! Korgen med grönsaker ser ju bara för härlig ut : )

Kram Maria

Tracie~MyPetiteMaison sa...

Hi again Mia,
The country style post is great. I love Nigella and her carefree style. The pictures of your veggies look so good and your flea market finds are very cute.
We are always the last ones to do our yard, at least the back part. Finally did it last Saturday.
I may have to try Nigella's Express Cole Slaw, it's starting to get really warm here.
Happy day!
xo~Tracie