måndag 28 april 2008

Bloggträff - Blogmeeting

Bloggträffen igår blev en oförglömlig dag..! Vi träffades på morgonen i Värnamo och fick sedan en guidning till de mest fantastiska butiker och loppisar runtom i smålands djupa skogar. Sara och Anna hade planerat en riktigt trevlig dag som man sent skall glömma! Vi var 21 bloggerskor..Ni må tro att det var kackel i hönsgården...! *haha*

Ett av smultronställena var Klockaregårdens trädgårdsbutik. En jättemysig trädgårdsbutik som även hade fina inredningsdetaljer. Jag köpte ett par trådkorgar, men hade gärna tagit med mig denna vackra skulptur.

Vi var också på en äkta småländsk loppmarknad där det fanns allt mellan himmel och jord. Jag fick bland annat med mig detta, samt ett par större grejer som jag inte fotat ännu.



Den här fina zinkkronan köpte jag av gulliga Malin och hennes butik Unik som vi besökte. En jättecharmig liten butik som antagligen slog besöksrekord på "samtidigt antal besökare" denna dag. Alla bloggerskor ville in i butiken samtidigt *hihi*
Som alla roliga händelser tog även denna dag slut, men den blev lång och jättelyckad... och vi har redan små planer på nästa bloggträff :)
Kram
Mia

Hi!
Some photos from the blog meeting yesterday! We had the most wonerful day, visited a lot of beautiful shops and a huge flea market. It was really nice to meet all these wonderful girls...and we are already planning for the next meeting :)
Hug
Mia

68 kommentarer:

Mamma C sa...

Ser att du oxå har hittat en massa fina saker när ni hade bloggträffen.
Kram Mamma C

Liza i pepparkakshuset sa...

Verkar ha varit en bra dag! Fina saker du fick med dig hem.

Kram Liza

Mjuka sa...

Åh det låter som du har haft en oförglömlig dag. Hoppas att det kommer fler tillfällen. vackra saker som du visar.
kramar Malin

Tidsmästarinnan sa...

jag förstår att det var en superhärlig dag - och du milde, vilka fynd du har gjort!

Och vad det hade varit kul att vara med och kackla!! :-)
Kanske nästa gång...

Stor kram!
S

Jenny Oak Fae sa...

Vilka fynd du gjorde, jättefina bilder också!!!

Verkar som om ni har haft det jättetrevligt på träffen, KUL!

: )

Kram, Jenny

<3

Gårdsromantik sa...

Men vilken vacker flaska du fyndade!
Ja det andra var ju också fint!

Kram Maud

Älfgärdet sa...

Åh så kul det verkar att ha bloggträff, men det säger sig ju självt eller hur?! Får nog försöka höra med mina värmländska bloggerskor om vi inte ska ha nån!

Nettan sa...

Vad kul, ser att du oxå fyndat fina saker på " bloggträffen ".
Kan tänka mig vilket kackel det blev med så många " höns " på ett & samma ställe ;0)..*fniss*
Ser med spänning fram emot bilder på dina stora fynd !!
Kram Nettan

My Lovely Things sa...

Hej Mia!!

så kul det var att ses!!! Så fina saker du fyndad..flaskan med den speceiella kranen på är ju helt fantastikt fin-vilket kap...

Ja det var verkligen en lyckad dag..Ja ville gärna ha den statyn med..men priset var ju inte direkt plånboksvänligt...
I dag är jag lite trött och mör..Varmt ute är det och tvätten torkar bra i vinden..
ha det så gott..
kram anna

husnummer30 sa...

Jättefina saker du har fått med sig hem! Den zink-kronan är ju så söt.

Må gott! //Jill.

Solsjö - Under en vind sa...

Hej vännen!!

Stort tack själv för igår! Det var så kul att träffas, nu har man både en ansikte och en röst då man läser dina inlägg! Ler då jag ser att vi fastnade för att fota i samma del med lavendel och olivträd...bara ur en annan vinkel!

Kul att se vad du köpte, man hann ju bara se en bråkdel av allt alla packade in i bilarna!

Min dag blev inte som jag tänkt idag, sonen drabbades av magsjuka vid tre inatt och först efter elva har det avtagit, han har sovit nu och fått i sig lite ätbart.....

Jag utnyttjade hans sovtid till att grundmåla verandataket som var målartvättat då jag kom hem! *lycka*.....hi hi......

Ha det gott, kramis!

Kol och Rosors sa...

Vad trevligt ni har haft...med en massa fynd och inspiration...

Ha en bra vecka!
Kram L-Lott

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej!

det var så roligt att träffa dig och alla andra i går. VILKEN DAG! Vilket otroligt bra jobb tjejerna hade gjort. JAG ÄR AVUNDSJUK PÅ DIN SIFON!!!

Ha det så gott!
Kram Anna

Designe sa...

åH VA SKOJ!..så fina saker du köpt och vilka fina bilder på dom! Kram :)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

åå ni verkar ha haft det så mysigt...nästa gång SKA jag vara med....inga sjukdomar då inte...

Fina saker du köpt.

Kram Pernilla

Tina sa...

Vilken härlig dag vi hade...Var så kul att träffa alla ansikten bakom bloggarna...Vad fina saker du hittade då...de såg inte jag..:-) Ha en härlig måndag. Kram Tina

Unknown sa...

Va mysigt!!! Supermysigt att träffas allihopa och dessutom besöka dessa guldställen! Nästa gång vill jag gärna följa med, kram Pia

Snusilus o Sannibus sa...

Låter som om ni har haft en jättemysig dag! Vilken söt liten krona! De andra grejerna var också fina. Så kul att springa på grejer som man tycker om! Ha en trevlig kväll!
Kram, Susanne

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så fina saker du köpte!
Har läst på flera bloggar om bloggträffen och det verkar ha varit fantastiskt roligt :)
Kram!

Annas skattkammare sa...

Låter hur mysigt med bloggträff! Kul att dagen blev lyckad! Och fina saker har du köpt.. Ha det gott! Kram /Anna

me and alice sa...

Åh, vad härligt med en bloggträff. Det måste vara jätteroligt att få träffa dessa tjejer live.
Härliga grejer du fick med dig också...
kram Susanne

IKT i min vardag sa...

Så himla mysigt er dag lät! Vilken fantastisk flaska du hittat, urfin!

Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Gud så kul! Tänk att få träffa likasinnade, det är annat än att shoppa med make och barn i släptåg det ;)

Fina saker du fick tag i!

Kram Annica

Anonym sa...

Ja, åh vad det var roligt. Nu har jag ju ett ansikte och röst på dig med Mia. Men du, du skulle ju vara mörkhårig enligt min fantasi?? hahahaha
Det absolut roligaste och mest avkopplande jag gjort på länge!
Ska bli riktigt roligt och se vad Jeanette drar ihop till Danmark! Weee..
Kram!!

LOPPISLIV sa...

Hej Mia! Ja visst var det kul att träffas...känns så bra med ett ansikte bakom bloggen nu...men först i början var det lite förvirrande innan man satte ihop vem som var vem tyckte jag *fniss*...Loppiset var en riktig höjdare...jag som älskar gamla ting blev alldeles tokig nästan...dit ska jag garanterat fler ggr i sommar...nu längtar jag tills nästa träff alla redan :-)Oohhh blir avis på din franska sifon flaska du hittade...ljuvlig med sin blekblåa färg....Ha en härlig vecka...vi höres...Kramis Paula

drömmen om vitt sa...

Vilka fina fynd gillade lilla sprayflaskan.
Ha det så gott
Lotta:)

Fru Grön sa...

Hej!

Det var så roligt att se hur alla man läser ser ut! Visst var det bra ordnat och en helt superduper-loppis! Flaskan med pipen var ett riktigt fynd!

Kram Linda

Anonym sa...

Mia Thank you for these beautiful pictures and sharing your reunion of blogger!
Trs sympad!
Oh I put the same crown in a post on my plant!
A soon
Corinne

Goa sa...

Tack du söta rara Mia för igår!!!
Så himla glad jag är att ha fått träffat dig..:)
Du är precis så mysigt god som jag bara visste..:)

Massa kramisar till dig...alltid!!

Nygammalt sa...

Hallå där!
Vilken härlig dag ni verkar ha haft det. Inte avundsjuk alls, näää ;) *fniss* Superfina grejer har du hittat.

Vet du, det är helt ok att tacka nej till utmaningar. Fick själv tänka så det knakade innan jag gjorde min. Det är svårt att välja ut eftersom man har så mycket man tycker om. Men men...

Önskar dig en härlig start på veckan! Kram.

White Season sa...

Vilken dag ni verkar haft, så avundsjuk man kan bli....
Underbara saker du hittat och härliga butiker ni varit på.. En supersöndag helt enkelt! Kram och ha det så bra, malin

Hannis sa...

Men åhh,vad ni verkar ha haft det bra!
Vad kul!
Och jag kan tänka mig att det var kackel=))
Och det var inga dåliga saker du shoppat!Fint.

Ha en fin vecka/Kram Hannis

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilken härlig dag ni haft! Det lever ni på länge nu!! Fina grejer du fick med dig hem också!
Ha det gott!
Kram nina

Unknown sa...

Tack snälla själv för trevligt sällskap och medverkan!! Så kul att du kom! Hoppas att du blev nöjd med dina fina saker du köpte..tröttnar du på sifonen nån gång så köper jag gärna den av dig ti-hi....=) Stor kram på dig och ha en fortsatt trevlig vecka..kramar Malin

Marie sa...

Hej Mia!

Hihi, idag när jag läser ditt inlägg hör jag din röst och ser dig framför mig, jättekul! Visst var det en superrolig dag igår, jag längtar också redan till nästa bloggträff.
Vilka fina saker du köpte, sifonen blir man ju bara såååå avundsjuk på, din lyckos!!!!

Ha en toppentisdag!
Kramar Marie

Änglahem sa...

Hejsan Mia,

Nuuuu äntligen har jag vaknat till!*hrmm* liiite sent...men det blir bättre i morgon.
Vartendaste liten punkt som värker är värd gårdagens fantastiska dag!!
Sifonen förstår jag att du hade svårt att avstå ifrån...så fin så!

Klockaregårdens....suck och suck...
sååå mycket fint det var där!! Har meddelat M vart det bär iväg på dagsutflykt i sommar.....Loppis och blomster...tror du jag fick en uppskattande blick eller?!! Inte!!!*fniss* men var det inte i nöd och lust......usch vad elaker jag är...!*hihi*

Statyn missade jag!!! Inte vet jag hur jag bar mig åt då.....fullt upp med att titta på alla växter!!
Men de hade en liten en som var alldeles ljuvlig....måste tillbaks!!

Hihi...Mia...jag ska fixa ett bättre kort till bloggen, vill ju inte skrämma mina medbloggorskor!*fniss*

Jaa, jag "suddade" ut ditt ansikte, misstänkte att du inte ville synas?! Har jag fel så sätter jag mer än gärna in ett nytt med en söt Mia på!!

Sov Gott vännen! Tror jag somnar bara huvudet kommer på kudden....zzzz

Kramar/Ulrika

Tankar tar tid sa...

Åhhh, vad härligt det låter! Jag vill också åka på bloggträff *ler* ... hörde av "Kol och rosors" att det kanske blir en här upp senare framåt sommaren ... hoppa på det!

Fina saker du köpt och ska bli kul att se vad du köpte mer.

Kramar Christina

Tingeltangel sa...

Det är så roligt att läsa om och se bilder från er bloggträff. Det låter som om ni hade en underbar dag. Försöker låta bli att vara lite avundsjuk.

lottens vita och gröna sa...

oh så fina saker du hittat och vilken dag det måste ha varit! varmkram lotten

Hulda sa...

Så spennende med bloggtreff! Det må ha vært ordentlig artig. :)

Flott sted dere besøkte, og nydelige ting du kjøpte!

Lotta 8`) sa...

Oj vad många bloggare det var som träffades! Och jag gissar att ni hade mycket kul på er träff! Och att åka till butiker och titta å shoppa vackra ting - oj,oj,oj..... Ha det gott 8`)

MiaMaria sa...

Hej!

Vilken dag ni haft!!!!!!!!!!

Så kul att träffas så många och ha det så härligt, med shopping, prat och god mat........

HA´det så gott!
Miamaria

K. sa...

Låter ju som ni haft en underbar dag! Fina fynd du gjort!


Kramis

n o r d i n g å r d e n sa...

Gud vilken spännade och kul dag ni verkar ha haft, vilka vackra butiker och ett sånt snyggt fotomontage du har gjort! Mycket fina loppisfynd, flaskan var läcker men hur kunde ni , en hög med kvinnor med samma smak, samsas och enas om fynden: )!? Ha en fortsatt skön vecka Mia!
Mari.

A home far away sa...

Så mycket fint ni lär ha sett, zinkkronan är jag själv på jakt efter, hihi!

Kram Gunilla

cicci sa...

Åh nu har jag hunnit lnada lite efter alla intryck man fick under dagen, så härligt att träffa dig och alla de andra!
Kram Cicci

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Mia!
Det var så roligt att träffa dig "på riktigt"! Nu blir det mer personligt när man pratar med varandra på bloggen, för man vet ju vem man pratar med.
Så kul att få se dina fynd! Man hann ju inte med att se vad alla köpte, så därför är det extra roligt att kolla det nu...
Så du lyckades hitta en sifon! de är så fina. Ska bli spännande att se vad det var för större grejer du hittade också!
Kramisar
marie

lily-g sa...

Thank you Mia for visiting my blog,my blog didn't get noticed for awhile so i just kept on chatting to myself, but lately it's been too exciting getting comments hooray! I would love to add you to my blog if that's okay, and wow! so many comments and how wonderful meeting up with blogging friends.

Vecka - Vecka sa...

Härliga grejer du fyndat! Bloggträff låter ju bara för härligt!
Kram, Lotta

vosgesparis sa...

It must have been great to meet same minded people and what better to do then shopping ;)

Reginas Cottage sa...

Hi Mia
I think you had a wonderful time with
your blogfriend.
Wonderful photos!!
Have a nice week!
Regina

Livet i Gläntan sa...

Vad kul med bloggträffen. önskar att jag kunde varit med, men det får bli nästa gång. Kram

Emma sa...

Hej!
Vilken härlig blogg du har. Återkommer gärna.
Mvh

Evas Paradis sa...

Du har shoppat loss ordentligt ser jag ;-) Förstår att ni hade en toppendag! Får nog försöka hänga med nästa gång ...
Kram Eva

Ann-Catrin sa...

Hej Mia!

Så härligt att få ta delav er bloggträf... tänk 21 st..helt otroligt.kan bara föreställa mig hur kul ni hade..ett riktigt minne för livet!'

Vilka söta saker du fick med dig hem då..ojoj..underbara ting.

Härligt ditt förra inlägg var med grösakerna.. riktigt inspirerande!!

KRAM A-C

Rumour has it sa...

I think there are many, many Swedish women who are blogging and many addicts of 'inredning' and 'loppis' amongst them. :D
For sure you had a great day together in those nice shops!

Annika Christensen sa...

Vad kul det låter med eran träff och jag har faktiskt kacklet ända ner till Ängelholm. Vilka fynd du gjort dessutom.
Ha det bra
Annika

Annika Christensen sa...

Vad kul det låter med eran träff och jag har faktiskt kacklet ända ner till Ängelholm. Vilka fynd du gjort dessutom.
Ha det bra
Annika

Lina sa...

Så roligt det var att träffas!! Härligt med ansikte bakom bloggarna!! Hittade du en siflon!! De är så fina!! Stor kram

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilken dag och vilket gäng !! Ni verkar ha haft det så himla kul .
Njuter av dina vackra saker !
Kram/Lotta

Livet och träning sa...

Roligt att höra att det blev en lyckad dag för er.
Måste vara kul att se vilka man bloggar med.
Vilka fina saker du fick med dig hem.
Trevlig valborg y.

ColonialEast sa...

Vad kul med bloggträff! Och att ni var så många som kom med!!

Änglahem sa...

God Morgon Mia,

Bara tuppen som tittar in....eller rättare sagt hönan som var uppe med tuppen idag....vaknade 05.05.
Så här är dagens inlägg klart! ska ut i trädgården en stund nu på fm tänkte jag...INNAN regnet kommer!
Här har ju blåst som attan i två dar ju, så nån trädgård har det inte blivit....inte ens om min kropp tillåtit det. Betalar fortfarande av för söndagens lyckade utflykt...*grrr*, att två dag bara försvinner för att man hade roligt i en....inte skoj!

Men vad jag igentligen ville säga var att Thyras Gård har öppet hela helgen, tors-sön. Bara för din info...fast du kanske gjorde slut på din shoppinkvot i söndags...gjorde ju definitivt jag*hmm* fast jag ska se om jag kan åka på loppis imorgon som Anna rekommenderade.....smyga ut ur huset*fniss*

Ha det gottigt vännen!
Kramar/Ulrika

The House That A-M Built sa...

Oh Mia, can I come too next time? It's only a short 24 hour flight from Australia! Wish I could. Sounds wonderful. A-M from Oz

Skogsdoft & havsbris sa...

Vilken dag ni verkar ha haft! Jättekul att träffa bloggvänner i verkligheten, och det i kombination såna fyndtillfällen låter ju perfekt!
Ha en bra valborg! :)

Tracie~MyPetiteMaison sa...

Hi Mia,
That's so nice you all met and went shopping, sounds like a lot of fun.

I love the gas bottle, such a pretty blue and the greenhouse store (I think that's what it is...) looks like something out of a wonderful dream.
xo~Tracie

(your crumble was wonderful, thank you for the recipe!)

Hem och Lycka sa...

Vad roligt ni måste ha haft det och vilka fina fynd du gjorde! kram!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Bare meg som er innom igjen og nyter av dine vakre foto.
ha en skjønn dag:o))
Varme klemmer