söndag 13 april 2008

Han har gjort det igen! - He did it again!

Han har gjort det igen! Ja, min man alltså, han har smitit in till en inredningbutik och köpt en fin sak till mig! Jag börjar bli bortskämd!
Denna gången stannade han på mysiga Stilero och köpte detta fina snirkliga ros-klot :) Jag tycker det är urläckert!


Jag tycker det ser ut som ett prydnadsklot från en gammal fransk slottsträdgård!
Igår blev det en solig dag i Falkenberg, det var underbart att gå på stranden utan jacka och leta snäckor och gräva i den finkorniga sanden vid klitterna! Riktig sommarkänsla!
Idag skall jag kika in till er allihop och se vad ni haft för er men först måste jag berätta att jag är stolt som en tupp för jag har belönats med en utmärkelse av fina bloggen Layers of Color. (se nedan)
Ha en skön söndag allihop!
Kram
Mia

Hi!
My husband did it again! He came home with a gift to me, just like that, for no reason at all! This time he found this lovely roseglobe! I love it, I think it looks like it came from the garden of an old french castle :)

I´m also very proud to tell you that I received this award from the beautiful blog Layers of Color! Thank you so much Laura!


There are 5 rules attached to this award and they are:
1. You have to pick 5 blogs that you consider deserve this award for their creativity, design, interesting material, and also contributes to the blogging community, no matter what language.
2. Each award has to have the name of the author and also a link to his/her blog to be visited by everyone.
3. Each award winner has to show the award and put the name and link to the blog that has given her/him the award itself.
4. The award winner and the one who has given the prize have to show the link of “Arte y Pico’ blog, so everyone will know the origin of this award.
5. Post these rules on your blog.
There are so many lovely blogs out there, it´s very difficult but I have chosen 5 of them! ( I would have chosen everyone on my linklist if that was possible!)
Hannas form - Hanna
Something white - Marjolijn
Have a lovely Sunday everyone!
Big hug
Mia

91 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilket fint klot! Vad gullig av honom :)
Grattis till utmärkelsen!
Ha en bra dag!

Lea sa...

Tjenamoss!
Vilken himla gullig man du har, med mycket god smak dessutom.
Ha en mysig söndag!
/Lea

Mamma C sa...

Så fint klotet var. Får faktiskt en liten fransk känsla av det. Låter mysigt med sol. Tyvärr har den inte hittat till östergötland.
Kram mamma c

spetsar och änglar sa...

Vilket fint klot!

Ha en härlig Söndag
Kram Heléne

Änglahem sa...

Grattis till utmärkelsen!!!!

Fint klot N köpt till dig! Nu verkar han verkligen skämma bort dig!!

Så du var i Flkbg i går? Fick du fyndat något där?

Ha en härlig söndag!! Nu ska jag ut i trädgården och skita ner mig -Härligt!!

Kramaar
Ulrika

Smycka dig sa...

Hej.. det snöar ute och jag kan säga att datorn lockade mer än att gå ut idag, jag tror vädrets makter har blivit tokig;)))

Vilket vackert klot du fick..muummms jag har investerat i en byst och ett klot som ska få kumpera med pelargonerna på altanen i sommar;D

Vadå sommar här är ju full vinter igen!

Ha det bäst
Kram Lotta

Zizzi sa...

Vad gulligt av honom! Visst är det kul med små överraskningar?!
Vad fint det blev i amandas rum! Jag ska börja göra iordning min mans dotters rum och blev inspirerad!
Kram cissi

Mjuka sa...

Hej igen
vilken fin butik, tack för tipset Mia, det är ju alldeles här i närheten.
kram Malin

ColonialEast sa...

Åh vad härligt att få en sån fin present av maken bara sisådär! Min skulle nog gärna vilja men han skulle aldrig veta vad han skulle köpa om han väl kom in i inredningsbutiken :-) Hen an skön söndag!!! Kram

Goa sa...

Men Mia!...vad du är gullig!! Åh, nu blir jag jätteglad..:)...Tack så mycket!

Och din man...så kul att han kommer hem med såna underbara presenter!...vilket underbart klot!


Ha den bästa dagen och bara njut!
Mina varmaste kramar till dig...

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken man du har!! Klotet var jätteläckert, så kul att ha att dekorera med, både inne, ute och bland blommor! Och han blir nog så glad över din tacksamhet och hans berömmelse på internet så det kommer kanske mer gåvor! : ) Ha en riktigt skön söndag Mia!!

Mari,

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilket fint klot! Vad gullig din man är som kommer hem med såna fina presenter!
Vaddå sommarkänsla?? Snön vräkte ner här igår! Men idag är det borta och solen kikar fram emellanåt :D
GRATTIS till utmärkelsen, den är du värd!!
Önskar dig en skön söndag!
mvh
nina

Gårdsromantik sa...

Men så vackert klot - rosor och allt. Du är väl snäll mot honom?

Kram Maud

Rumour has it sa...

Hi Mia, many congratulations to you and thank you so much for this little bit of glamour on a rainy Belgian Sunday! I'll pass this award to some other bloggers, sure! There are some new treasures on the web which I would like to introduce to all of you. Have a nice day and once again thank you :D
Marjolijn

Grodmamman sa...

Vilken man du har! Och grattis till utmärkelsen!
Kram

BELLE BLANC sa...

Hello Mia,
your blog looks great, found you over something white! The picture on which you decorated "Franske Stemninger" shows me, that we share the same interior taste... for my pity I only have the pleasure to watch the pictures. But that is enough for me. Next month I will buy me "Franske Fornemmelser" greetings, Mira (my new blog: belle-blanc)!

K sa...

Men lilla blanka vicken underbar make du har!!!Hur kan han ha sån himla bra smak o veta exakt vad du vill ha!Såna växer inte på träd... jag skulle blitt helt tä mej om min kunde få såna bra ideér... ;D Kan det att smitta tror du?skicka i såfall hit lite baciller ;D Kram K

Unknown sa...

Va kul det är när man blir överraskad bara sådär!! Sån´t blir man gärna bortskämd med.
Grattis till den fina utmärkelsen!!

Kraaam Pia

My Lovely Things sa...

hej Mia!!!

grattis till utmärkelsen!!!
Så fin award!!!

Åh vilket vacker ros klot...
Tänk vad din man kan!!!Han vet precis vad du gillar-fantastiskt!!!

Åh vad det låter trivsamt..at vandra vid stranden....

Här har det blivit loppis..jätte fina fynd...

ha det så gott vännen..
krma anna

Hulda sa...

Virkelig nydelig den kula med roser på. Den kan du pynte fint opp med ute i hagen i sommer også. Så heldig du var, virkelig en flink mann du har. :)

husnummer30 sa...

Vad trevligt med överraskningar! Och att de är så fina saker han kommer med gör ju inte saken värre... :-)

Ha det fint! //Jill.

Malin - I min trädgård sa...

Jamen den utmärkelsen är du väl värd - GRATTIS!

Och vilken toppenman du har! Men det är väl härligt att bli lite bortskämd... Klotet var ju härligt! Speciellt, jag har nog aldrig sett ett sådant tidigare...

Hoppas du haft en skön helg annars och att söndagen fortsätter lika bra!

Kram M

PS: Jag har en liten utlottning på min sida nu!

Annie - Annalunda sa...

En utmärkelse du förtjänar väl!!! Grattis! Åhhh vilket klot!!!!! *Vill ha...vill ha!!!* Såååå vackert!

Kram Annie

Solsjö - Under en vind sa...

Stort grattis i dubbel bemärkesle, både till utmärkelsen och till en man som lyckas shoppa så fina saker som blir så rätt!

Hoppas att du haft en riktigt skön helg! Här har vi idag städat lekstugan, burit ut trädgårdsmöbler och eldat en del skräp..Jag har även fortsatt med en del långdraget målande....det tar sån tid med vissa projekt...

Ha en skön kväll, kram!

IKT i min vardag sa...

Han är en riktig raring mannen din, överöser dig med fina presenter...

Vad roligt att du fått ett fint pris, det är du så väl värd!

Kram ♥

Hannis sa...

Vad mysigt för dig att gå och strosa på en strand!
Och grattis,grattis till den fina utmärkelsen!!
Himlarns vad roligt.
Som jag sagt förut.
Inte konstigt Mia,du bjuder på så mycket,inte bara fina saker och inspiration utan också dig själv!

Och gubben din e ju go.
Han vet han, vad hans kvinna gillar=))

Kram Hannis

Jenny Oak Fae sa...

Grattis till utmärkelsen...och även grattis till bra val av man...med tanke på hur fint klotet är!!!

;)

Kram, Jenny

<3

Nicole sa...

Ja en sån present skulle man inte ha tackat nej till! Lyckost...
Grattis också till den fina utmärkelsen!

vitating sa...

Superfint! Oj, var får man tag på en sådan, klotet alltså *fniss* Okej då! Jag syftade lite på mannen oxå, min karl skulle nog aldrig ge sig in i en affär med inredning frivilligt o inte skulle det bli något i min smak är jag rädd, hi hi. Men jag älskar honom ändå :-)

Ha det gott!
Kramar Maria

Wolf sa...

Ja vår Loke var en underbar kisse, vi kommer aldrig att få en katt som honom. Redan när han var en liten bebis (född hemma hos oss) var han speciell, bara man pratade om honom eller lockade på honom började han spinna. Sedan älskade han att ligga i knät och bara spinna. Grym kisse som sagt.

Mässan var så där, visst hittade vi fina saker, du får se på våra bloggar inom kort.

Ha det så bra,

Kram Wolf

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Underbart klot , han kan han den mannen :-)
Grattis till den fina utmärkelsen oxå !!
Kram/Lotta

Kathys Home sa...

Vad kul att få presenter sådär, jag har skrivit det förr men ja´gör det igen...vad gullig han är din man!//kat

Kannor och karaffer sa...

Låter helt underbart det du skriver om att gå och leta snäckor........avis!

Grattis också till klotet som var helt fantastiskt fint och till den fina utmärkelsen - den är du värd!

ha det gott!
Ann

MormorRuthsAnn sa...

Men vad kul med en sådan fin award! Grattis på dig, den är du verkligen värd!!!
Vad glad jag blev för din skull att det faktiskt var trägolv under mattan...man får tacka en stjärna att de lämnade kvar det under och inte tog bort det helt. Jag har samma förhoppningar om mitt pestrum, men har inte orkat ta tag i det ännu...kommer att måla om flera andra golv på nedervåningen först...sedan kommer sommaren och då blir det nog inte prio...vem vet!!

Vilken gullig man du har! Var rädd om honom! Klotet var jättefint!!!

Krya på dig!
Kram Ann

Färjtorp sa...

Han verkar verkligen veta vad du gillar, det är inte dumt det ;)
Jättefint klot!!

Kram Johanna

Tracie~MyPetiteMaison sa...

Oh Mia,
You did it again too with all the beauty here. What a nice thing for your husband to give you and it's out of a French Castle - so wonderful! So, so pretty!
Congratulations on the award - you so deserve it Mia.
I am going to go visit the people you have awarded and see some new blogs.
Happy day!
xo~Tracie

Livet i Gläntan sa...

Det var ingen dålig make du har. Vilken härlig present! Kram jessica

Sea Angels sa...

Congratulations Mia...very well deserved, your posts are always so lovely. Just look at your new globe....that is just so fabulous, it looks all vintage and magical, can you make wishes with it?
Hugs Lynn x

H A N N A S - F O R M sa...

MEN VAD DU ÄR GO!!! TACK SNÄLLA SÖTA! Jag känner mig så tagen av allt det här med Engla så jag orkar faktiskt inte blogga just nu...vilken gullig make du har..och vilken bra smak han har!

KRAM till dig vännen och tack än en gång!

Hanna

Millygarden sa...

Oh vilket fint klot! Verkligen snirkligt och gammaldags...snäll make du har som köper inredningsprylar!!

Trevlig Söndag kväll
Kram Marina

Karin i Villa Grå sa...

Grattis till utmärkelsen och ett ännu större grattis till att ha satt klorna i en man med så god smak!

Visst såg du inlägget som Gúa hade gjort, om utdraget ur en bok som beskrev henne så väl? Alla som lämnade kommentarer verkade nicka instämmande och tyckte att texten stämde väl överens med den bild de har av Gúa. Då kom jag att tänka på dig, och den bild jag har av dig! För att sammanfatta det på kortast tänkbara sätt: kristallklara tankar och ett stort hjärta. Sådan är jag helt säker på att du är!

Kram!

Karin

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Måste bara säga att det är fantastiskt vackert, ditt lilla klot. Vilken omtänksam man du har!

Kram Annica

Anna sa...

Wow vilket vackert klot! Helt ljuvligt! Vilken himla snäll och omtänksam man du har:)

Kram
:)Anna

Skogsdoft & havsbris sa...

Vad roligt att bli överraskad med en så fin present! :) Det var gulligt av din man!

hemtrevnad marie sa...

Sicken snäll gubbe du har, och vilken smak han har!!!
Klotet är verkligen sååå vackert!!
Grattis till din utmärkelse!!
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kraam

Anonym sa...

I'm sure your husband is the prince of the old french castle! Congratulations for your award!
Have a nice week Mia!
Anne.

Mjuka sa...

Hej Vännen
Vilken fin man du har och sen vet han vad du gillar, imponernade. Du, tack för tipset angående Stilero. Vår kompis bor mitt emot, men inte inredningsintresserad :-)Jag åker dit i veckan och kollar sortimentet. Klotet var ju jättefint och så fint du fotat sen.
hoppas att din måndag blir skön
kram Malin

White Season sa...

Grattis till utmärkelsen, det är du verkligen värd!
Du verkar vara en härlig tjej, och har verkligen sinne för inredning och detaljer.
Och en bra man såklart :-)
Kram Malin

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Underbart klot!!
Japp älskar ju med att bli bortskämd, men inte får jag mer presenter för det juuuu;)
hmmmmm

Grattis till awarden!!!!!

Ha en skön Vecka!!!!
Kramizzz ♥ Millizzzzz

Marie sa...

Grattis till utmärkelsen Mia, den är du verkligen värd!
Vilket vackert klot du har fått av din man, vad gulligt av honom.
Låter härligt att promenera vid havet och leta snäckor, får mig att längta efter sommaren.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

The House That A-M Built sa...

Greetings from Australia! Thank you for taking the time to visit my new blog and for your lovely comments. I have only been in the blogworld for just over one week and everyone has made me feel so welcome. Your blog is absolutely beautiful. I cannot wait until I can photograph similar beautiful things in my home. I just need the house first...stay tuned! I will bore everyone with photos of builders house frames and earth moving machines, etc!!! I will link to your blog and visit you daily for inspiration...you have such exquisite taste. Best Wishes, A-M

Kol och Rosors sa...

Vilken vacker presentdu fick av maken.
Gratulerar till den fina utmärkelsen.
Lät härligt att kunna ströva på stranden & leta snäckor i kortärmat... här har solen inte visats sej...regn...

Ha det så gott & en bra start på veckan.
Kram L-Lott

Lila sa...

Oh, vad roligt att få present. Jättesöt ros. Vad ROLIGT med utmärkelse!!

Kramis Lila

Annas skattkammare sa...

Vilket vackert klot! Jättefint verkligen.. Vart har du hittat honom? Eller har du fostrat honom väl? ;) Grattis till utmärkelsen! Hoppas du haft en trevlig helg! Kram /Anna

Pixi sa...

Grattis t utmärkelsen o grattis till det underbara vackra ros klotet...du har en snäll man!!Hehe...Må gott denna måndag!

Syster vit sa...

Jättegrattis till utmärkelsen. Din man har oxå bra smak på inredning, hihi. Visst är det underbart rofyllt att strosa på en strand...jag brukar alltid ha fickorna fulla med snäckor o stenar när jag kommer hem, har man tur hittar man lite drivved oxå. Kram Liselott

Maria renoverar sa...

Vilken man du har...och vilket vackert klot!
Hälsningar MARIA

Anonym sa...

Men du har väl för underbar man :)
Är säker på att du är värld alla rosklot i världen!
Ha en bra måndag! Kramiz//Zassi

Helena Sjögren sa...

Grattis till awarden och det fina klotet. Inte illa att bli bortskämd så där utav mannen.
Ha en bra vecka ! Kram Helena

Anonym sa...

Vilken snäll man du har : ) Klotet är jätte fint!

Ha en bra dag!
Kram Maria

Anonym sa...

Vilken snäll man som kommer hem med fina presenter till dig och fina dessutom=)
Jag har några krukor som påminner lite om stilen.//Karin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken snäll man du har! Klotet är jättefint, har sett något liknande någonstans...
Grattis också till din utmärkelse!
Kram
Marie

bykerstin o. butikblandannat sa...

Härliga blom- och kakbilder du visar! Vill också få så fina presenter :) Vilken bra smak han har! Måste titta på dina bilder än en gång, finns så mycket fina detaljer att inspireras av! Ha en bra dag! Kram Kerstin

MiaMaria sa...

Hejsan!

Har han nu gjort det igen din man. Han kan han så vackert klot......

Grattis till dig!
Miamaria

Anonym sa...

riktigt fint!

Liten Bod sa...

Så fint klot! Din man kanske får arga mail snart av andra bloggares män som tycker att han höjer ribban för mycket :)) Såg på Oprah att det gick så för maken som övade in avslutsdansen från Dirty Dancing till sitt bröllop...Fniss! Som andra sagt: min skulle inte heller veta vad han skulle köpa, men han är bra ändå. Kram, Tina

Liten Bod sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
inga Heiddal sa...

Tack so mycket för dina kommentar...
Va tradig de er för ENGLAS familj.
Många her i Island tankar på ENGLAS og hennes familj.

p.s Vackra sida du har. kram. INGA

Jes/Vita villa vila sa...

Raraste Mia!
ÅÅÅ jag blir så glad. Gulliga du som ger mig denna fina award ♥ Tack!!! Jag blev så himlans glad ska du veta :)

Största kramen!
Jes

Jes/Vita villa vila sa...

...Så glad att jag glömde säga GRATTIS till din award ♥ Den är du verkligen värd vännen!

Kram :) Jes

My White Cottage sa...

Vilken man du har!!! Klotet är verkligen urfint!

Grattis till din utmärkelse!

Önskar dig en fin vecka!
Många kramar Jenny

Hanna i Det stora grå huset sa...

Allvarligt talat... Vilken karl du har!!!! Klotet är ju jättefint, så gulligt av honom! Själv får jag vara glad om jag får en puss på alla hjärtans dag... ;-)

Kram Hanna

Tankar tar tid sa...

Jättefint klot!
Vad har du gjort för att få honom att bli sån´ ... eller är han det av födsel och ohejdad vana? *skrattar*.
Var rädd om honom, för mig veterligt växer inte sådana män på träd! *ler*

Grattis till utmärkelsen.

Kramar Christina

Annika Christensen sa...

Hittade hit via Idémakeriet och det var ju en kul upplevelse.
Lyckost dig som har en händig man.
Gillar ditt bord du gjort och växthuset blir jag väldigt nyfiken på. Trädgårdsgalen som jag är.
Rosklotet är helt underbart.
Annika

BELLE BLANC sa...

Hello,
thank you for linking my blog on your blog.... greetings Mira!

Cattis sa...

Åhh vilket fint klot din gubbe har köpt till dig! ;)

Ville bara säga att du har något att hämta hos mig...så välkommen in!

Kjamis

Guldkorn i min vardag! sa...

Grattis till din fina utmärkelse, den var du verkligen värd.
Kan man skicka maken på kurs till din goe man en naturbegåvning när det gäller att hitta vackra saker= imponerad:-)
Låter härligt att gå på stranden.
Kram Ulla-Bella

Elzie sa...

Jag förstår inte vad ni gör med era män eftersom dom köper så fina saker?!?! Min gubbe skulle aldrig få för sig att köpa något sånt till mig. Han skulle snarare inte veta VAD han skulle köpa *s*.
Hoppas du har en bra tisdag.
KRam Elzie

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Gratulerer med så fin award!
Så god mann du har! Som bare kommer hjem til deg med så nydelige saker!! Heldige du!:)
Roser er jo alltid vakkert, og kulen med roser på var helt skjønn!
Ønsker deg en kjempefin dag!
Klem fra chatrine:)

Anonym sa...

Lyckost där! Dessutom vet han vilka butiker han ska handla på!
Kram / Ina

~~*Pennyshouse*~~ sa...

vilket tok fint klot du fått!!!

GRATTIS till din nya award!!

Kram Pernilla

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei vennen1 åhh men du er heldig, for en nydelig gave, vil også ha....
Gratulerer med award. Den hadde et nydelig bilde.
Håper du har flotte vårdager.Her skinner solen og da blir det mer glede og smil hos folk.Skjønt!
Klem

Designe sa...

Wow, vilken man du har! Så fint klot!..och Grattis till utmärkelsen! Kram :)

sabina sa...

Igår var vår familj på shopping och då köpte jag faktiskt ett klot jag med! Men det är inte likadant.

Anonym sa...

Vilken snäll man du har.. Tänk om min man med kunde köpa presenter så där.. och överhuvudtaget kliva in i en inredningsbutik på eget bevåg! haha
kram

Anonym sa...

var hittar man såna män?? *fniss*
nåja, jag är nog ganska bortskämd jag me =)

klem

yanmaneee sa...

nike max
kyrie irving shoes
supreme clothing
hermes
off white
goyard
lebron 17
supreme new york
converse outlet store
golden goose

Liam sa...

Allhomeworkhelp Provides the best HRM homework help in the world. We have high educational experts and they always ready to help you.
college homework help

hookstefan sa...

Your website is so cool. I'm impressed by the details that you have on this web site. It reveals how nicely you perceive this subject.
Sequence diagram assignment help
Compensation management homework help

yanmaneee sa...

lebron james shoes
supreme t shirt
off white
kyrie 5 spongebob
stone island
kevin durant shoes
yeezy wave runner 700
golden goose shoes
supreme sweatshirt
golden goose

Unknown sa...

replica bags near me replica bags karachi replica bags and watches