onsdag 2 april 2008

Gåva och fika - Gift and a coffee break

Igår kom ett paket på posten, helt oväntat! Det var av en blogg-vän, en liten ängel, som ville skicka mig en present bara så där! Jag blev såå överraskad och glad! TACK Ulrika!!!

Jag blev så glad att jag ställde till med kaffe-kalas :) Tyvärr ligger inte detta Änglahem granne direkt med mig, så du får titta på bilderna i stället Ulrika...och är välkommen hit någon annan gång.

Titta vilken jättesöt liten bakelse hon hade virkat åt mig!

Jag är inte så bra på att virka, så jag fick baka i stället :)

Det blev kaffekalas på det gamla slagbordet.


Snödropparna och krokusen hade så gott som blommat över så det här är nog de sista.
Stor kram på er både gamla och nya bloggvänner!
Mia

Hi!
Yesterday I got a big letter in my mailbox. It contained a gift from a blog-friend. She had made me this cute crochet cake!!!
I made some cupcakes and arranged for a coffee break at the old gate leg table.
Big hug to both old and new blogfriends!
Mia

75 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh vilken söt bakelse! Vad snällt av henne :)
Så fina bilder och saker du visar!
Muffinsen ser ju bara för goda ut!
Ha en bra kväll.
Kram!

Helena Sjögren sa...

Men vilken lycka att få paket som man inte väntat sig. Vilken smarrig fika fest det blev :)
Kram Helena

Betonggården sa...

Blommat över?! Här är det inte tillstymmelse till att BÖRJA blomma än. :) Det är ju bara att inse - man bor en aning fel. :)

Vad fint du dukat! Åh, vad fikasugen jag blir!

C De-sign sa...

Vilken fin gåva och ett inbjudande kaffebord du dukat upp!!!! Man blir riktigt sugen!
Ha en bra fortsatt vecka!
Kram fr C

Jenny Oak Fae sa...

Oj, vad fin! Det var verkligen gulligt av henne :)

Fina bilder på ditt vackra hem!

Kram, Jenny

<3

Änglahem sa...

Hihi....kan du inte skicka en muffins via mail...ser mumsigt ut! Attans också (inget svärord väl?), får flytta närmre så jag kan bli bjuden på så mysig fika!

Puss Puss

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken fin present! Det fikabordet hade man gärna suttit vid!

Har sagt det innan...tycker att du tar sååå fina bilder!


Ha en skön kväll, kram!

Karin i Villa Grå sa...

Vad go hon är, Ulrika!

Och vad duktig du är på att duka upp inbjudande och vackert..!

Jag tittar bara in helt kort för att suktas lite *flinar* Vet du vad vi ska göra nu? Åka och hämta en massa gammalt tegel! F sa att han tänkte fota högarna bara för att visa dig, hur ska man tolka det? Som att han retas eller som att han vill att du ska med dig familjen och hälsa på oss framöver? Jag gissar på det senare ;-)

Kram!

Karin

Beas sa...

Hon är en sådan raring!

Alla bilder såg så inbjudande ut, särskilt de på ditt eget bakverk.

Malin - I min trädgård sa...

Mmm... vad sugen jag blev på den där chokladvarianten, såg ju supersmarrig ut! Kan jag inte få receptet? Nä jag får nog komma tillbaka hit ikväll eller imorgon, för jag är hungrig och fastnar bara vid bakelsen hela tiden.

Ha det bra!

(Jag har inte glömt bort färgkoden... har bara inte kommit ut i garaget som ligger säkert hela 5 meter från huset... Men det kommer!)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men såå marrig fika du bjussar på,,jag som har diet,,då passar det j utmärkt med lite cyber fikis;)

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan!!

Hulda sa...

Så fint du har dekket på bordet, og de gamle rammene du viser nedenfor er virkelig flotte!

Hannis sa...

Du är då bara för genuint urgod!!
Dina rader hos mig fick då klumpen i halsen att växa lite till,fast av glädje den här gången=))
Tack för dina så fina ord!

Vilken fin gåva du fått.
Och vilket fikabord...
Försöker undvika sött för tillfället men börjar ångra mig efter dina vackra bilder!!

Kramis Hannis

n o r d i n g å r d e n sa...

Å vilket underbart fint uppdukat fikabord!!! Där skulle jag njuta! Vilken fin bakelse hon sände dig, så snällt, men det är du värd! Jag är inte heller så bra på att virka, kan inte alls rättare sagt, och baka är heller inte min starka sida ( va f-n kan jag då...) fast ska jag välja mellan att baka och virka en bakelse blir det defintivt det förstnämnda! Vackra bilder och fina saker på bordet!! Mari.

Anonym sa...

Visst är det kul att få presenter? Speciellt när man inte räknat med dem.
Härliga bilder, man blir verkligen fika sugen :)
Kram Lena

Linneagården sa...

Så överraskande kul med ett oväntat paket på posten, med så sött innehåll. Jättefin bakelse.
Du har verkligen känsla för att fota så att bilderna blir spännande att titta på. Givetvis har du ett supermysigt & vackert hem oxå!

Ha det bäst// madelene

Ljuva ro sa...

Så mysiga bilder! Ditt fikabord ser underbart ut! Så roligt med annat än räkningar i brevlådan, mer sånt!

Mamma C sa...

Kul att få en överraskning i brevlådan. Den var jättefin. Det ser mycket inbjudande ut ditt fikabaord.
Kram mamma c

Sara sa...

Härligt med kaffekalas, det hör våren till. Underbar bakelse!
Sara

drömmen om vitt sa...

såååå ljuvlig bakelse, man vill nästan äta upp den.
Dina bakelser ser också ljuvligt goda ut.
Lotta:)

Tankar tar tid sa...

Tavlorna blev jättefina när du gjort i ordning dem, helt otroligt fina ... är "lite" avundsjuk *ler*.

Mina krokusar har precis börjat blomma, de första slog ut igår när det var varmt och soligt. Det märks att vi bor i ett avlångt land.

Kramar Christina

ColonialEast sa...

Vilket fantastiskt kafferep! Ser jättetrevligt ut. Hoppas du hade någon som bodde närmare som kom förbi och fick njuta av allt det fina. KRAM!

My Lovely Things sa...

¨åh så mysigt du har dukat upp,,,

ja hon är väl för go Ulrika..så fin bakelse hon har knåpat ihop till dig...

Kram anna

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

S� koselig for deg Mia, presang i postkasssen n�r man ikke aner og den var utrolig s�t!
Ser virkelig hyggelig ut p� ditt langbord, der skulle vi kunne ha en laaaang kaffeslabberas og utvekslet ideer, fniis ;o)))
Varme klemmer

husnummer30 sa...

Så jättefina bilder du visar! Vem som helst vill ju komma på kaffebesök hos dig.

Och vad trevligt med en överraskningspresent sådär. Den är verkligen supersöt.

Ha det fint! //Jill.

Marie sa...

Vad kul med en present, vad gulligt av Ulrika! Jättesöt bakelse! Vad fint du har dukat, ser väldans gott ut! Här har också snödropparna och krokusarna gjort sitt för i år, nu njuter jag istället av alla vitsippor!

Ha en härlig torsdag Mia!
Kramar Marie

Lilla Trollbacken sa...

Vad roligt att få paket så där bara!
Klart värt ett kaffekalas. Ser väldigt mumsigt ut tycker jag!
Kram
Gabrielle

Millygarden sa...

Vilken överraskning!! Och så söt den är.. passar på ditt slagbord i ditt fina hem..

Kram Marina

Anonym sa...

C'est très joli, j'aime beaucoup!!
Bonne soirée
A bientôt

Guldkorn i min vardag! sa...

Ja här hamna man på kafferep, det passar bra för nu är jag ganska fikasugen, å vilken bakelse sen. Härligt med hembakat.
Kram Ulla-Bella

Solsjö - Under en vind sa...

Gokväll min vän!!! Jag bara ler åt vad du skrev....du ska se runtom kameralinsen...här finns post i drivor, leksaker på golvet, sambons dator mitt på matbordet, kläder över trappräcket osv osv....Det fina med bloggen är att man väljer vad man vill visa, det andra föser man bara undan innan bilden knäpps...hi hi.....
Sussa gott, nu blir det sängen! Kram!

♥ Pia... sa...

Hallo..hallo...va kul med presenter ..bara så där:)..urgulligt ..du hade så mycket kul på sidan nu som jag inte sett på ett tag..har varit lite dålig på att besöka alla bloggarna för tillfället...men ska försöka kommma igen....de där gamal ramarna ..vad fina de var..roligt när man finner sånt där riktigt gamal saker..som också är vackra att se på. ...nä nu väntar kojen..dax att sova ..Selma har tjatat på mej en lång stund..krafsat på mitt ben alltså:)...PIA

lottens vita och gröna sa...

halloj mia! så härligt du dukat, ser sååå mysigt ut, underbart med dessa vänskaper, ulrikas bakelse är underbar! ojdå nu släpper jag tummen då..hihi, det är så kul med utlottningar! kram lotten

Kol och Rosors sa...

Alla är vi bra på något,kanske baka,virka,sy...
Gratulerar till den vackra bakelsen,dina bakelser med kokos på såg smarriga ut... trevligt kalasbord du dukat.

Ha det så gott & natt!
Kram L-Lott

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilken go present , vad gulligt av henne !!
Ser så smaskigt ut där på ditt vackra uppdukade bord !
Kram/Lotta

Anonym sa...

Härliga bilder, blir så sugen på fika!

http://www.inredo.blogg.se

Mjuka sa...

Åh, så söt den ljuvliga bakelsen är. Tror du att hon säljer sådana, i så fall är jag intresserad. Jag tovar bakelser själv, men denna var ju helt fantastisk. Så fint du dukat. kram Malin

Cattis sa...

godmorgon!

Grattis till utmärkelsen och den fina, fluffiga bakelsen :)

vilket kaffekalas du ställt till med. Man vill ju delta ;-)

Kram
Cattis

Gry sa...

En trevlig överraskning! Så spännande att få present bara sådär, och en riktig söt bakelse är inte fyskam ;-)
Nu blev jag både hungrig och fikasugen... Har inte ätit frukost än, fastnade vid datorn...(hur man nu kan göra det, fniss).

Ha en fin dag! Kram Gry

Tvert-om-tanten sa...

Uventede gaver er vel noe av det koseligste som finnes. Man burde bli flinkere til å gjøre det, altså gi bort noe til noen uten noen spesiell anledning, er ikke flink til det.... Hm, der fikk jeg noe å tenke på... Så koselig du hadde dekket bordet, skulle gjerne slått meg ned der en stund!
Klem

Maria sa...

Hvor ser det fantastisk hyggeligt ud *smiler*.

Flot gave, og flot kaffebord du har dækket.

Uhhh, ser det er længe siden jeg har været herinde ved dig og kigge, må straks tage mig en rundtur.

Han er fin dag,
klem Maria

Liten Bod sa...

Så fina bilder! Och vilken gullig bloggvän! Kram, Tina

MormorRuthsAnn sa...

Vilken liten söt bakelse!! Vad mycket duktiga människor det finns som sitter och pysslar på kvällarna. Vilket mysigt dukat bord...när skall jag komma ;)

Kram Ann

Elisabet sa...

Att få oväntat paket..så härligt, och så fint du dukat upp, med blommor, o fint porslin.
Ha det bra
Kram tilde

johanna sa...

Heeej
Vad glad jag blev!!!!!TACK ,jag brukar aldrig vinna..TACK!!!! HI,hi vad roligt ,jag mailar dig...idag ska jag dra min vinst oxå
Kraaam

Designe sa...

Så underbart dukat och va gott fikat ser ut! Va snällt att skicka en virkad bakelse:)

Superfina bilder! Kram :)

Dorthe ♥ sa...

Så ljuvlig bakelsen är, och Ulrika är en helt underbar människa! Förstår att du blev glad.

Kramar
Dorthe

Goa sa...

Så ljuvligt inbjudande!!
Så vackert!
Förstår att du blev glad vännen min. Men så är det, man får alltid tillbaks det man ger...och du ger heeela tiden!
Bara man kommer hit så blir man glad...)
Tack!

Ha en underbar dag...med massa krama från mig!

My lovely cottage sa...

wish i could sit at your table and enjoy the coffee and cakes with you. It looks lovely, did you arange this just for the picture? have a great day, yvonne

MODERN COUNTRY sa...

Men Oj Mia, det er jo til å få tårer i øynene av, presang utne videre! For en god bloggevenn :))
Helt utrolig som du har dekket på til en mysigt fika, som de pleier å si på Svenk :)(eller?)
Jeg vil jo slå meg ned med en gang. Og et sånt fint slagbord skulle jeg også ville hatt, men bordet jeg har er også fint altså. Jeg bare nyter av dine bilder :))Mums så gode dine muffins ser ut, ikke bra for rumpa mi! fniss..

Ja, nå har jeg fått lagt ut bilder av noen av mine siste loppefunn. Jeg som er så treg med alt.
I dag er det også litt overskyet her, like greit for jeg må sy litt igjen.

Vi sees snart igjen!
Klem

Magdalena sa...

Du har det sååååå stemningfullt... og vakkert.... og trivelig.... og...
Kommer gjerne på på kaffebesøk til deg!
Kram M:)

faster atta sa...

Underbar bakelse! Lyllo dig!! Ditt kakkalas ser oxå ljuvligt ut, är det chokladmuffinsar??

Annica sa...

Vad härligt det ser ut! Din present är helt enkelt ljuvlig!

Tänk vilka underbara människor man möter här ute i bloggisfären!

Kram Annica

Anonym sa...

Lycka är väl att bli överaskad med en gåva! Vilken underbar blogg du har!

www.missfixtrix.com sa...

Härligt med överraskningar... Ha en härlig kväll. Underbara bilder som vanligt

H A N N A S - F O R M sa...

Hej vännen!

Gulliga du för kommentaren!

Så fiiina bilder...verkligen..och ramarna är ju helt underbara..och dumningen..och..och..vad fin present du fått, så gulligt!

Vad kul att så många ville vara med och tävla, helt förstårligt då örngottet och tvålen var så fina!

Ha det gott!

KRAM
Hanna

Mitt hem i Frankrike sa...

Härligt med presenter !! Vilken söt bakelse. Du har gjort det sååååå fint på bordet ditt.

kram

Lina sa...

Visst är det roligt med överaskningar!! i morgon skall jag hämta ut ett paket som jag beställt från cosas.. det skall också bli roligt!! Kram Lina

tania sa...

beautiful!!!!!!!!!!cupcakes !!!
Mary

Jes/Vita villa vila sa...

Å Mia - vilket kalas :) Underbara bilder...som alltid! Helt bedårande liten bakelse ♥ Älskar virkade saker!

Kram/Jes ♥

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad gulligt av Ulrika att överraska med en sån fin bakelse! Gulligt kaffekalas såg så gott ut!
kramiz
nina

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

kul, du é såå välkommen! :D
kram
nina

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja jag förstår att du fick lust att duka upp till fika =) Så kul att få en sådan fin gåva helt överraskande!

Kram Anita

pudelflicka sa...

Hej, Trevligt att du hälsade på hos mig.
Du har en mysig blogg.
Kram

Brunkullan sa...

Vilken snäll kamrat! Den var jättesöt.
Så fint du dukat också:)

Susanne

hemtrevnad marie sa...

Så mysigt vid ditt fikabord....jag tar och stannar en stund och njuter......
Så söt bakelsen var som du fått!
Men slår vad om att dina är godare,haha!!!
Kraam

Ann-Catrin sa...

Tänk vilka underbar bloggvänner det finns!!
och så vackert dukat..man bir ju alldeles varm i kroppen!!
kram på dig Ann-Catrin

tack snälla du för omtanke om mina raderade bilder...jag orkar inte ta fram dom..har förlikat mig med att dom är borta nu.. life goes on...men söta du tack ändå..!!
kramar A-C

My White Cottage sa...

Åh, en sån söt liten bakelse du har fått! Förstår att du blev glad för den!! :)

Underbara och vackra bilder som alltid här hos dig Mia! Det är verkligen en fröjd att kika in här hos dig. Inte ett dugg konstigt att du har så många besökare!!!

Önskar dig en toppenhärlig helg!
Många kramar från Jenny

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan.....tittar bara in å lämnar en hälsning...tar en paus nu över helgen...ska på loppis imorron.där mina svärföräldrar plockar upp massvis med nytt.....spännande.

Wow...så fin bakelse...!!!
underbart fikabord du dukat upp!

TREVLIG HELG
~~*PUSS & KRAM*~~
Pernilla

Sallys hus sa...

Men oj så söt!!!
Va snällt! Förstår att du blev glad...:)
Härligt med spontana presenter så där!

Du har dukat så fint där på bordet och de där muffinsarna tycker tom. jag ser smaskiga ut......är ingen älskare av sockerkaka o muffins.....
Ser så inbjudande ut.....
ha en härlig helg!
Kram Katarina

I ett litet hus sa...

Men så gulligt! Man blir så glad av sånna presenter som man får sådär oväntat!

Din blogg är urmysig!

Ha en skön helg!

Ett hus i vitt sa...

Åh vilken underbar bakelse! Förstår att du blev glad. Och jätteglad blev också jag för den underbart fina tvålen som kom i brevlådan idag :-). Tack, söta goa du. Kram, Anette

Tracie~MyPetiteMaison sa...

Mia,
I've been cleaning (ick!). I've missed your beauty here - lovely crochet cake. What's in the bottle - Elder flower? Love the colors of the label, of course. I think I have some downstairs, if I wasn't so tired (it's late here!), I'd run down and see if it's the same! Anyway, I've missed you and your beautiful ideas!
xo~Tracie

Millas hem sa...

Alltid lika fina bilder här!:)
Kram Camilla

Barbara Jean sa...

YAY! I found the change the language button!!
Now i can read as well as look.

Tried to drag myself away to go to bed, but it did not work. Here i am still up, with the celebration at my store tomorrow for our 1 year anniversary.
Oh well. Who needs sleep? =0)

Blessings,
Barbara Jean