fredag 1 februari 2008

Skåpet är klart! - The cupboard is ready!

Skåpet är klart! Maken kittade rutorna med ett gammalt grådassigt kitt för att det inte skulle sticka ut för mycket.. Jag tycker det blev ganska bra! Det var svårt att få till några vettiga foton i det här mörkret tyvärr, men jag har lagt in ganska många bilder, så jag hoppas ni ser hyfsat bra ändå :)
Helgen har börjat! *ett stort leende* Jag har ledig fredag ungefär var 8:e vecka, och det är såå underbart när den infaller!


Skåpet framifrån, med en massa konstiga reflexer i glaset tyvärr...
Snett från sidan, här ser man knappt att det är gjort av råspont, men det är det ;)

En liten lavendelbukett på porslinsknoppen..

Lite av innehållet i skåpet...

Ovanpå skåpet har jag färska kryddor, gillar att alltid ha det hemma för det doftar så gott och ser fräscht ut.
Några gamla kökshanddukar...

Råsocker i den gamla franska (marmelad?) burken. Jag använder inte socker i te/kaffe men tycker det ser så mysigt ut med de bruna bitarna :)

De gamla mjölkflaskorna stoppade jag in på nedersta hyllan tillsammans med en gammal soppterrin...
Och så sockeln igen, som jag så retsamt la ut i förra inlägget :)
Hoppas ni får en riktigt skön helg! NU skall jag ta mig en stor kopp te och en macka och titta in till er allihop, det skall bli så mysigt!
Kram
Mia

82 kommentarer:

Radhusdrömmar sa...

Åh vad fint det blev!

Och du har stylat det fint med detaljerna också.


Ha en bra helg!!!


Kram Johanna

Rumour has it sa...

That's a very nice cupboard with great things in it! I love the glass-door and the old 'patina' of this cupboard. Greetings from Belgium, Marjolijn

Trollmor sa...

ååååh vad fiiiint

varför kanjag aldrig få till det...jag ser så mycket fint och så försöker jag och så blir det inte alls som jag tänkt mej...

Anonym sa...

Åååååååå! Det blev ju jättefint! Bra idé med fönster som dörr.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Wow! Så snyggt de blev!
Kram
Marie

husnummer30 sa...

Det blev superfint! Tycker om att ni har markerat det gamla fönstret genom att inte måla det i samma färg som resten av skåpet. Då ser man verkligen det fina fönstret!

Ha en riktigt bra helg! //Jill.

Smycka dig sa...

vad fiiiint skåpet blev, det är alltid svårt att föreställa sig slutresultatet. Jag älskar glasburkar som har text..
Kram
Lotta

me and alice sa...

Kul att vi fick se skåpet! Vad fint det blev... Du har dekorerat det alldeles lagom också...
kram på dig och trevlig helg!/Susanne

Maria sa...

Vilket drömskåp, helt underbart!! Och du har jättefina saker inuti och ovanpå skåpet! Jag är helt imponerad!!

Ha en skön helg!!

PS...tror också att vita porslinsknoppar skulle passa bra till byrån.....

Tema sa...

a very beautiful "vitrine" as we say in French! and very cute decoration in it! your pictures are beautiful as ever

Hannis sa...

Men du!!!Så snyggt!
Ojojoj,
Vad duktiga ni varit!!
Ha en skön ledighet och en bra helg//Kram Hannis

Stämningsfullt sa...

Åh så fint skåpet blev!!!
Och så fina saker du har ställt i det!
Kram!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Jag är stum..........................................................................................!!!!
VACKERT som bara den!!
Duktiga du/ni.
kramizzz Pernilla

Min Skattkammare sa...

Nämen.......VOAV!!
Vad läckert det blev! Nu börjar min gärna gå på högvarv.......hm, undrar om inte vi har ett sånt där fönster??
Verkligen en toppenidé!
En riktigt skön helg önskar jag dig också!
Kram Kicki

sabina sa...

Det blev helt underbart! Precis som jag trodde! Bra gjort! Trevlig helg!

Anonym sa...

Men åh vilket vackert skåp det blev!!! Va roligt att skapa något så fint av egna ideér, jag vill oxå :). Men har ju bara en lägenhet än så länge så får inte plats med så mycket mer möbler än vad jag redan har så jag får väl vänta tills det blir hus innan jag kan ta mig an sånna där större möbelprojekt =)

H A N N A S - F O R M sa...

G R A T T I S till ditt nya jättefina skåp....vad avis jag blir....såååååå snyggt och vad många vackra saker du har i och på det...KRAM vännen!
Hanna

Änglahem sa...

Mia Mia sååå FINT det blev!!! ropade på M så fort jag fattat galoppen att du gjort inlägg. Skåpet är klart, kom och titta!!!
Ja du nu har han fått nått att tänka på*hihi* han har ju inte nog redan... Han blev allt lite impad!
Vad du är duktig!!!
Har saknat dig, vaaaar haar du vaaaarit!!! Jag får ju abstinens...*tihi*
Måste tillbaks och kika lite till...

Ha en bra och skön helg om vi inte hörs!!
Kram
Ulrika

cicci sa...

Men du vad fint det blev, väl värt allt slit! Vad fin lådan som du har örterna i var!
Kram cicci

spetsar och änglar sa...

Sååååå fint skåpet blev!Och vackert arrangerat var det också.Ha en härlig Fredag och njut av erat verk./Kram Heléne

Anonym sa...

Och vi som har ett helt gäng liknande fönster som jag inte vet vad vi ska göra med... nu blir det kanske ännu fler skåp...
Jättefint

Nettan sa...

Men va fint det vart, bra jobbat !
Ha en trevlig Fredag & fortsatt Helg....
// Nettan

Vardagstugg sa...

jättefint blev det! trevlig helg! /Annelie

Älfgärdet sa...

Jätte vackert! Kitta är inte så lätt & är sååå tålamodskrävande. Håller som bäst på med vår snedtaksgarderob i sängkammaren. Förhoppningsvis blir det något i stil med ditt skåp, fast väggfast!

My Lovely Things sa...

åh vad fint det blev...otroligt charmigt..Du har en händig man.Hälsa honom att han är helt grym på att snickra och få till det...jag misstänker ju att du har haft ett finger i spelet...designen!!
Kram

Hem & Harmoni Marie sa...

Superfint! Både skåpet och allt innehåll!
Ha en trevlig helg! Kram Marie

White Season sa...

Å vad du är duktig och så mycket fina bilder du bjuder på idag. Skåpet är en riktig pärla och alla fina saker i.. Du ger då verkligen inspiration! Önskar dig en trevlig helg. Kram Malin

Anonym sa...

Your cupboard is beautiful! I found your blog from Modern Country ... I love your style!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ljuvligt b�de sk�p och inneh�ll, vad duktiga ni �r!
Njut av ledigheten! Trevlig Helg!
Kram
nina

BailiwickStudio sa...

Your photos are very lovely and serene. I don't read Swedish, but the pictures speak for themselves!

::Jill

Desiree sa...

Verkligen ett vackert gammalt skåp som du har fixat till så att det ser jättefint ut. Ha en skön helg. Vad härligt med en ledig fredag, passa på att njuuta och ha det riktigt bra.

Sophie sa...

Skåpet blev ju jätte fint. Om jag inte hade så mycket andra projekt nu, så skulle jag gjort ett likadant :)

Ha en bra helg/ Wilmas vind

ängeln i vitt sa...

Viiiiiil.haaaaaa. Så jättebra det blev.

Trevlig helg
Kram Carina

My Lovely Things sa...

oj, vad du är duktig på att snickra..nu blev jag allt impad...jag är oxå sugen på att snickra ihop nått...nu blev jag inspirerad..
kram anna

Jes/Vita villa vila sa...

Underbart. Lovely. Bedårande. Smakfullt.

Så himla fint det blev - vad duktig du är & HURRA äntligen fick vi se det vackra skåpet!!!

Var har du fått tag på den fina porslinsknoppen?

Stor kram!! /Jes

tania sa...

Every time I spend here I see wonderful things!
Good evening
Mary

Kathys Home sa...

Jättefint skåp du fick...tjusigt tjusigt. Har själv ett skåp av gammalt fönster, å skall snart göra ett till...de blir så charmiga..eller hur?! Trevlig helg..//kat

Anonym sa...

Hej igen! Va roligt att du tittade tillbaka hem till min blogg :)

Näe bilden på tjejen har jag faktiskt inte ritat själv men jag tyckte den kändes som "mig" på nåt sätt så jag tyckte den skulle passa så bra! Jag är inne och kikar på din blogg rätt ofta och tycker det är så roligt att få ideér och inspiration från andra med samma härliga inredningsstil!

Marie sa...

Mia, skåpet blev verkligen sååååå fint! Du måste vara jättenöjd! Jättefint dekorerat också, många vackra detaljer! Imorgon ska maken fixa till det sista på vårat skåp, jag hoppas så att vi kan få det på plats på söndag.

Ha en toppenhelg!
Kramar Marie

Villa Nyhem anno 1918 sa...

mycket fint sk�p din gubbe har gjort,mycket fina detaljer s�nt vill man ju bara ha. kram Maria Villa Nyhem

Ann-Catrin sa...

Hej
sitter aldeles hänförd och tittar på ert vackra skåp..så sagolikt vackert det blev..det skulle ju passa varsom helst.. och alla fina detaljer i oxå..ohh så fint.
skönt med ledig fredag.
kramar a-c

Maria sa...

Super fint! Du har en händig man du, håll hårt i honom. Visst är det härligt att vara lite extra ledig. Själv har jag varit ledig tors och fre, det händer aldrig annars, då är det extra skönt!

Dorthe ♥ sa...

Åååhh Mia....skåpet blev underbart! Vilken tur att du inte målade fönstret ;o)

Kramar
Dorthe

Ängladröm sa...

Hejsan,
Guuuuud såååå fint. Kan säga att jag blir lite sugen att försöka göra något liknande med ett av min "bra att ha" fönster. Kram Catharina

Anonym sa...

Jamen, se där. Så bra det blev. Ser finfin ut. Hoppas att du är nöjd.

Ha en bra helg.

/Deesajn
www.metrobloggen.se/deesajn

Hulda sa...

Så nydelig skapet ditt er! Virkelig helt skjønt, og veldig originalt. Jeg likte også veldig det du har inne i skapet, og for ikke å snakke om den hvite kurven med urter. Herlig! !

Mia sa...

Åh, vad fint det blev! Du är så himla duktig.
Ha en trevlig helg!

kram Mia

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej!! Vad fint det blev ditt skåp!!Det har du designat bra!!! vackra små ting har du fullt det med.

Har ngr sådana gamla fönster i från våt gamla stuga, kan man kanske hitta på nåt fint med. Det ena har jag satt in 3kort i så det blev som en ram.

Mer beröm...vad duktig du är på att fota!!!
Trevlig helg//Millan

Unknown sa...

Åh himmel så otroligt vackert det blev, vad händig din gubbe är.
Jag borde verkligen låta min gubbe kika lite här...ler.
Det blev så bra, ni ska verkligen vara nöjda!
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Randi sa...

Tänk att du har snickrat skåpet själv!!! Jag är sååå impad! Det blev så läckert och du har förstås dekorerat det som bara du kan - så mysigt och kreativt.
Kul att du delar med dig!
Kram Randi

Anonym sa...

Tjusigt skåp!

MODERN COUNTRY sa...

Men det er jo ikke klokt, så vakkert!! Tenk hva våre gubbar klarer og fikse for oss. Utrolig..Så vakkert som det var med dine dekorasjoner og, elsker dine gamla kökshanddukar!! Sånne samler jeg på selv, og gjerne de med monogram.

Håper du får en herlig helg, og nyyyt av ditt vakre skap!!
Klemmer fra Aina

Snäckornas sjö sa...

MEN ÅÅÅÅHHH!!!!! Vad fint!!! Den är alldeles perfekt! Visste att den skulle vara det...är så grymt avis just nu ;-) Ska titta lite till.

Kramar

PS. Tack för mailet, upptäckte det nyligen. Ska svara snart! DS.

ChatrinesLiving sa...

Så fint det ble! Virkelig lekkert! Ha en super helg!
Klem:)

"M" sa...

Å vilket fint skåp.....verkligen fint..

Anonym sa...

Jätte...jättesnygg!
Jag önskar så att jag hade det skåpet! Din blogg är den bästa, läser den alltid.

Elisabet sa...

Snyggt det blev ju jättebra, jag är svag för gamla fönster...O du har inrett det så fint.

kram Tilde

H ennA sa...

Ås hit vad fint skåpet blev!!! Jag är riktigt impad! Wow! Duktigt gjort!

Trevlig helg!

Kram Anne

Jessan sa...

Men Mia så fint! jag blir så avundsjuk på dina snickerier! Jag vill också vara lika händig, och kunna hamra ihop nåt fint! Det är verkligen så fint!Ha en underbar Lördag! Kramar jessan

Anonym sa...

Oj så fint det blev! Jag har ju oxå funderat på att göra ett sådant som du vet av de fönster som står och skräpar i vårat uthus! Men nu är mina krafter i botten och jag plågars av foglossningar och på smärtstillande och om jag ska iväg någonstans går jag med kryckor... :-( Kanske blir det bättre då lillen har kommit ut och mina krafter kommer tillbaka. Kram c

sagolikflora sa...

Nämen så snyggt!!!!
Vilket snyggt skåp ni grejjat.
Det blev ju riktigt super!!!
Va kul att äntligen få se!
Stor kram Caroline -<@

Anonym sa...

Sanslöst fint skåp! Vad ni är duktiga!

n o r d i n g å r d e n sa...

Å så snyggt. Å så läckert!!! Skåpet blev ju toppensnyggt och så många vackra ting i det och foton, njutbart!!! Ha en fortsatt trevlig helg!! Mari.

Engsroom sa...

Det blev ett sött litet skåp, har massor med fönster nere i källaren som står på vänt att bli skåp, vi får se när det blir.
Kramar Ella

Solsjö - Under en vind sa...

Här kan man bara säga som Askungen på bal, Alldeles alldeles UNDERBART!!!! Ha en fortsatt skön helg! Kram!

Anonym sa...

skåpet bleb HELT JÄVLA (ursäkta!) UNDERBART!

bra jobbat =)

kram

Tidsmästarinnan sa...

Aj löööv it.
Superduperfint.
Trevlig helg på dig!

Linneagården sa...

Hej, å så vackert skåp med en massa fina saker i att titta på. Verkligen charmigt.
Ha en trevlig helg //madelene

mittiminvillervalla sa...

Det är bara inte sant så fint ditt skåp blev! Jag sitter här och ser ut som en fågelholk! ;o) Så charmigt det blev! Du måste vara mer än nöjd med det fina resultatet!

Nu blir jag sugen på ännu ett projekt! Jag som har nog många!
Finns nog snart ingen annan råd än att sluta titta på alla dina "godsaker" som visas här ;o)

Fast det skulle jag aldrig kunna låta bli. Bara att erkänna! Att titta in här hos dej är ju beroende framkallande! :o)

Ha det bäst!

Kram Monika

Unknown sa...

Wow, du är så duktig! Skojar du med mig, gjort detta själv? Åh jag önskar jag vore så händig!
Kram på dig!
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

FrenchGardenHouse sa...

What a beautiful blog! The online translation of Swedish leave a lot to be desired, but your photos are just beautiful. Thank you for visiting me, I have put you on my links list so I can visit you more often.
xo Lidy

Anonym sa...

Hej!
Tusen tack, kul att du gillade mina och Matildas fynd!

Jag håller med de 71 andra här före mig att skåpet är jättefint.
Vill själv ha ett skåp till ett hörn av vårt tv rum. Nu har man ju fått enorm inspiration till att tillverka ett! Tack för det!

Ha en skön söndag!
Kram Bodil.

My White Cottage sa...

Kan bara hålla med alla andra - skåpet är supersnyggt! Verkligen!! Å så mycket fina saker det innehåller... ojojoj...

Ha en skön söndag!
Kramar Jenny

Anonym sa...

Hello Mia !!! Your pictures are very beautiful !!!!

Anonym sa...

Hello Mia !!!! Your pictures are very beautiful !!!!

Färjtorp sa...

Men åååå vad fint skåpet blev! Men det visste jag redan innan =)fniss.
vitt, nött & slitet, det gillar vi =D
kram Johanna.

Anonym sa...

skåpet är så fint att jag var tvungen att kika in på det igen 8har liksom inte kollat mig mätt på det ännu, om man någonsin kan det *hihi*)

kram

Annika sa...

Skåpet blev verkligen jättefint! Jag vill också ha ett sånt! ;) Fint dekorerat också! Hoppas du får en fin söndag!

LOPPISLIV sa...

Fint med en shabby fönsterdörr till ditt vita skåp....och så fint dekorerat...alldeles lagom och stämningsfullt....nice...Ha en härlig söndag...Kram Paula

Mitt hem i Frankrike sa...

Tackar !! Vad fint skåpet blev !! Och du har gjort jätte fint inne i skåpet också, jag känner igen glasburken med socker i (hihi) Har själv massor av dem, loppisfynd.

kram

Jennys Vita Villervalla sa...

Helt fantstiskt blev skåpet!
Kram
Jenny

Lantliga drömmar sa...

Nej men åååh så fint det blev! Helt underbart!
Jag vill också ha! :-)

Ha en skön fortästtning på veckan!
Kram!