tisdag 5 februari 2008

Mer ägg - More eggs

Nu har jag har fått mitt paket som jag vann hos Aina! TACK igen Aina, du är så generös!
Ett jättefint inslaget paket kom på posten..och det innehöll bland annat den här fina äggkorgen!


På tal om ägg så var det så roligt att göra påskägg så jag har gjort några till, här är ett :)

Väldigt många har hört av sig angående mina ägg och det är jätteroligt...! Tack snälla för era gulliga ord!!!

Många undrar hur jag har gjort och jag tror att jag svarat alla personligen, men om jag missat någon så tänkte jag beskriva här hur man gör:

Använd "vanliga påskägg av papp" och klistra fast bilder. A4 storlek passar för medelstora ägg. Ett papper på varje ägg-halva alltså. Jag har skrivit ut fina bilder jag hittat på internet eller kopierat fina gamla brev. Sedan täcker man ägget med lim, mycket lim går åt. Sedan pressar man pappret runt ägget och låter torka. Sedan är det dags att "klippa rent" runt kanten på ägghalvorna. Som dekor har jag satt en liten bild, som jag även har bränt i kanterna för att få en "antik look". Som avslutning har jag ett vackert band av spets. LYCKA TILL!

Kram
Mia

57 kommentarer:

Änglahem sa...

Tack goa Mia för din kommentar! Ja virka är väl något som jag själv känner att jag är bra på.

Men gumman...ska du starta eldsvåda?! Bränner i kanterna!! fast det låter ju lite roligt...

Du är duktig du!

Kramisar
Ulrika

Jes/Vita villa vila sa...

Jättemysiga bilder på dina otroligt fina ägg! KUL! Kanske kommer testa om jag känner mig "pysslig" nån dag :D

Stor kram! J

Hannis sa...

Blir så himla inspirerad av dig!
Alltid!
Kram Hannis

Annika sa...

Grattis till din vinst! Det är så kul när man vinner något - det händer ju inte så ofta, tyvärr! Vilka jättefina ägg du gör!

Färjtorp sa...

Tack för beskrivning, kanske man ska prova göra ett. De blev jättefina allihopa!!
Kram Johanna.

Marie sa...

Idag har jag rotat fram en hel hög färgglada ägg, så nu äggpysslas det här också, hihi. Dina ägg är ljuvliga! Vilken vacker korg du fick av Aina, alltid kul att få paket!

Ha en bra onsdag Mia!
Kram Marie

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Stort GRATTIS till vinsten!
Dina vackra ägg gör mig sugen att försöka mig på att klä om de äggen vi har här hemma! Tack för din inspiration!
Solstrålar på dig!
kram
nina

Villa Nyhem anno 1918 sa...

såå underbara ägg jag måste nog prova jag med kanske om 8 dagar när jag blir ledig nästa gång.kramis Maria Villa Nyhem

Mitt hem i Frankrike sa...

Ja bara 30 kr, kan du fatta !! Nu har jag målat om fönstret, jag kommer att visa det snart.

Vilka underbara ägg du är så duktig !

kram

Randi sa...

Tack Mia, för att du så generöst bjuder på dina kreativa idéer. Jag har nu äntligen bestämt att jag ska fixa till mina grälla påsk-ägg.
Din bild med äggen är störtskön!
Kram Randi

My Lovely Things sa...

åh..du är verkligen en stor källa till inspiration..nu ska här inhandlas påskägg som ska trollas till fina vintageägg...
vilken trevlig äggkorg..
kram Anna

Unknown sa...

Hejsan!
Skoj att du gilla min kudde. Tack för hur man gör din underbara påskägg, jag ska ge mig på och prova, men i början skriver du "vanliga påskägg av papp" är det något som går att handla på panduro?
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.1494192#lasKommentarer

sabina sa...

Dina ägg är superfina! Kul ide´!

Guldkorn i min vardag! sa...

Att bränna i kanterna för att få antik look var ju ett bra tips.
Dom är ju för söta alla dina ägg1
Kram Ulla-Bella

Katarina sa...

Go morron Mia:)
Så vackra ägg du gjort!!
Jag måste flytta ner vår skrivare så jag kan få till lite vackra ark att jobba med. ler*
Hoppas att du får en härlig dag !
Kram KAtarina

Anonym sa...

Enkelt och effektfullt, äggen är superfina!

Anonym sa...

Så lekker eggkurv! Takk for oppskriften på påske eggene, de er såå lekre, så kanskje jeg må prøve selv ;-) Ha en fiin dag :-)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

fantastiska ägg åter igen!!!

Tack för beskrivningen!

Kram Pernilla

Tema sa...

what lovely eggs, the white and yours!! Easter will be wonderful!

sagolikflora sa...

Hej!
Jag har en blog blessing att hämta hos mig till dig.
Kram Caroline -<@

Ljuva ro sa...

Vilken fin äggkorg! Dina ägg är verkligen kanonfina, tack för beskrivningen på hur man gör!

"M" sa...

Bedårande fina ägg...tack för tipset...kram

MODERN COUNTRY sa...

Så moro at du likte innholdet Mia, da var det iallefall verdt energien! Dine egg er underbara. Så faktisk noen lignendes i en eller annen nettbutikk her om dagen og tenkte da at det var jammen meg en vakker ide. Unike!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

tack snälla för din fina kommentar...du är så välkommen så:)

Så ljuvliga påskägg...ska faktiskt prova på det där, ser ju kul ut...o så fina de blir, helt underbara...får man baka nåt gott o fylla dm med!!

ha det GÖTT!!!MILLAN;)

Maria sa...

Tack för att du delar med dig hur man gör dessa fina ägg!

My White Cottage sa...

Men så himlans fina påskägg!!! Jag är otroligt imponerad, verkligen urfina!

Må så gott! Kramar Jenny

Lindesnäs-Annika sa...

Tjusiga ägg, tack för att du delar med dig av alla dina pysselidéer.
Kram, Annika

Karin i Villa Grå sa...

Vilka underbara påskägg! Har du gått någon hemlig intensivkurs i pysslande eller är du en naturbegåvning? De är riktigt fina, tror du inte att påskharen skulle vara mycket gladare och nöjdare om det var sådana ägg han fick nöjet att dela ut? :-)

Kram!

Karin

Designe sa...

Vilken vacker korg du har fått!..och vilka vackra ägg!..man kanske borde prova! :) Ha en fin vecka! Kram

Helena Sjögren sa...

Tack för inspirationen. Här ska det tillvekas påsk ägg som tål att titta på.Håller fullkomligt att de flesta ägg som man kan köpa är fullständigt anskrämliga.
Hoppas att det är ok att länka till din vackra sida . Mvh Helena

Hanna sa...

vilket tjusig korg...och äggen...ja du dom är allt bra fina. riktigt duktig tycker jag...
ha de gott
kram

Marie sa...

Hej Mia!
Jag har också bokat in den 27:e, ska bli jättekul med bloggträff! Hoppas att många kan komma!

Kramar Marie

Evelina sa...

Vad fint ditt skåp blev och äggen är jättesöta. Jag som just rensade i mitt förråd och slängde massa gamla fula påskägg...hm...får nog gå och plocka in dem igen kanske :-)

Kram

Rumour has it sa...

Hi Mia, you are in a very creative mood!! Such beautiful eggs... I'll try the same style one day.

tania sa...

These eggs are very beautiful can copy your idea? Allowed to succeed!
Mary

Sophie sa...

Vilka fina ägg du har gjort. Lite roligare än vanliga påskägg, de är ju oftast lite för färg granna :)

Ha det bra/ Wilmas vind

Mitt hem i Frankrike sa...

Jo jag tÄnkte fråga dig om en sak, vart hittar du dina bilder som du har satt på dina kuddar? Dem är bara för fina.

kram

Solsjö - Under en vind sa...

Så kul med äggpysslandet!!! De blir verkligen fina! Jag ska ge mig upp på vinden och plocka ner dem som lägger där.....

Ha det bäst, kram!

tania sa...

PERFECT! We hope they are beautiful as yours! Mary

Sallys hus sa...

Fniss...det var ju det jag sa....att du skulle starta en ny trend......äggfeber......nu sitter nog alla som bäst och knåpar ihop ägg för glatta livet....
Dina är sååå fina.....måste nog testa jag med....
Kram Katarina

Ann-Catrin sa...

Du kan du... härligt att du delar med dig både av tips och vackra bilder!!
Kramar A-c

White Season sa...

Mia, vilka underbara ägg! Jisses, så duktig du är... här gav du mig inspiration till tusen, vad kul! Kanske även något för mig att våga sig på :-) Tusen kramar Malin

Dorthe ♥ sa...

Visst är det kul med äggpysslandet....såå himla roligt!

Kram
Dorthe

Evelinas hus sa...

Hallåj,
Du gör jättefina ägg. Jag blir också sugen på att pyssla.
Ha en trevlig torsdag.
Kram Caroline

LantlivsAnette sa...

Nämen du..tack så himla mycket för att du delar med dig !! Nu jäklars ska här göras vackra påsk ägg...såå fina dina är..jag måste få härmas !!!Se,det är det som är bra med att blogga..man får sån inspiration !!TACK!!!
Kram Anette

Vitt är vackert sa...

Å gud vilka fina ägg!!!! Underbar blogg överhuvudtaget!! Kul att ha hittat hit! Måste prova mig på att pyssla ihop ett ägg nån gång, när tid finnes. Tur det är en stund kvar till påsk. Tack för tipset iallafall!

Kram Ellinor

n o r d i n g å r d e n sa...

Tack för beskrivning av dina vackra ägg! Och äggkorgen av Aina var jättefin den med! Mari.

Vanilladreams and humblebees sa...

Tusen tack för beskrivningen! Gud va kul! Jag ska göra påskpyssel i helgen... vintageägg och fågelbon!
Längtar dit! Innan dess ska jag måla möbler så det glöder i penseln! :)

Kram kram!
---<-@

Jenny

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Tack för att du berättat hur du gjort! Jag vill också se om jag kan göra några ägg...ska bli innan påsk iaf...hi,hi
Kram
Marie

LantlivsAnette sa...

halloj igen..jo men visst har jag sett ditt vackra skåp..har jag glömt att kommetera det ?hmm..ibland,som nu,så bloggar jag på jobbet och hinner inte alltid kommentera det jag ser..men rackarns vilket vackert skåp alltså,nu måste du vara nöjd !!
Min mail kommer här...
anette.hjerpe@telia.com
Kramis

Anonym sa...

Kurser blir inte aktuellt för min del... jobbar på schema som aldrig är sig likt så det är omöjligt att pussla in en stämpelkurs... då måste den ligga på en helg... en som jag är ledig på :)
Ja Nora är min lilla snäcka :)

Min Skattkammare sa...

Åhhh.....vad fiiint!! Åhhh.....
Jag har letat fram lite gamla brev (som du sa) och pysslat.
Tänk om de vetat förr när de skrev dem att de skulle hamna i inredningsvärlden.......!
Må gott!
Kram Kicki

Unknown sa...

hihih vad osmart jag känner mig, att det inte koppla. Ja, då är det väl bara att sätta igång!
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

LOPPISLIV sa...

Vad roligt med en beskrivning på hur du gjort dina vackra ägg...Tusen tack...ska försöka mig på detta också...Ha en bra kväll...Kram Paula

Anna/Ikea sa...

Föll för dina ägg...Har du kvar dem så lägg gärna upp dem hos oss och var med i vår tävling.

/A

GodX Ninja sa...

Thank you for awesome writeup. It if truth be told used to be an amusement account it. Glance complex to more brought agreeable from you! Also Check: YoWhatsApp Apk & WhatsApp Groups.

suresh pawar sa...

Hi,Thanks for the information about this Really nice Post.