torsdag 7 februari 2008

Gammal trälåda - Old wooden box

Idag blir det inte något speciellt långt inlägg...Sonen är sjuk och läkarna kan inte ge oss något besked om vad det är, så jag har känt mig väldigt orolig de senaste dagarna...
Jag tänkte i alla fall visa er en gammal tvättlåda som jag fyndade på loppis igår.

Fin text på båda sidorna...

...än så länge vet jag inte vad jag skall ha den till, så för tillfället står det ett par stora växter i den :)

...Men jag tror den skall vara i tvättstugan framöver...Kanske med ett par fina burkar med tvättmedel i eller nåt...
Ha det så jättebra!
Kram
Mia

50 kommentarer:

Trollmor sa...

Men jättefin låda, varför kan jag aldrig hitta sånt?
Går jag på loppis finns mest bara skit....eller väääldigt dyrt...

Stämningsfullt sa...

Hej!
åh en sån fin låda skulle jag också vilja ha! Men de är så svåra att få tag i.
Den skulle säkert passa fint i tvättstugan men det var minst lika fint så som du har nu.

Stackars din lilla son :( Hoppas att han kryar på sig snart...

Kram.

Mitt hem i Frankrike sa...

Tackar !! Vilken fin låda du har hittat, en sån skulle jag vilja ha !! Det är så kul när det står någonting på tycker jag.

Jag skickar dig min mail adress, och tack så mycket.

kram

RANA sa...

Fattar att du är orolig... Massor av lycka till-hälsningar från en som just hittat hit till denna fina blogg. /Rana

Änglahem sa...

Hej Mia min goa vän,

Tänker på er det hoppas jag du känner!!! Dj...a läkare, ursäkta men jag blir så arg!!! Vart är sjukvården på väg?

Men till roligare saker...vilken fin låda du fyndat!! Vad skoj med texten som syns så bra fortfarande.
Passar ju perfekt i tvättstugan...!

Kramaaaar i massor!
Ulrika

husnummer30 sa...

Hoppas att sonen kryar på sig snart! Kram! //Jill.

Nygammalt sa...

Hej!
Tänker på er...hoppas han snart blir bättre!

Lådan du hittar är jättefin. Kommer passa jättebra i tvättstugan också.

Din äggkorg som du vann är jättefin, likaså dina egna fina ägg.

Kram.

Snäckornas sjö sa...

Hejsan!

Förstår din oro...hoppas han snart kryar på sig!!

Underbar låda! Och vilka fina ägg du har knåpat ihop!!! Inspiration!

Kram

Sallys hus sa...

Men fy!!
Ja det är jobbigt att inte veta vad en sjukdom är...hoppas han blir frisk snart!

Lådan är helt underbar!
Man vill ha dem till så mycket så det är alltid svårt att bestämma sig......man får prova runt lite.

Vet du jag måste berätta nåt lustigt.....
Jag är ju så sugen på att göra några sånna där ägg men har inte tid just nu.....jag vet ju precis vart de finns på vinden men tänker att det där får jag ta i tu med nästa helg eller så....
helt plötsligt ligger det ett ägg här inne i vårt lilla kontor....
Hur katten har det hamnat där???
Ingen i familjen vet....
Jag fnissar och tror att det är ett tecken...så måste det vara.....ett tecken på att jag ska inte alls vänta en vecka...det där ska provas redan nu snart!!!
Hi hi...
Ha en härlig helg!
Kram Katarina

Katja - Bag End sa...

Hej Mia, what a lovely box and absolutely massive money tree you got. And thank you for your comment on my blog.

Ha en fin kväll!
Katja from the Netherlands

Radhusdrömmar sa...

Jag vet hur det är när ens barn är dåligt. Jag brukar få en klump i magen... som inte går bort förens de är bättre.
Hoppas att han blir bättre snart!!!

Stor kram!

Johanna

P.s fint loppis fynd!

Tema sa...

this old box is very kind and makes a beautiful "cache-pot" as we say in French!!

Tema sa...

this old box is very kind and makes a beautiful "cache-pot" as we say in French!!

Tea Kristin sa...

Kjempefin boks!!! Håper veslegutten blir bedre snart!! :)

Ottilias Veranda sa...

Hoppas lille sonen blir frisk snart! Det är inte roligt när man inte vet vad som är orsaken. Med 3 egna barn vet jag hur det kan kännas. Man är alltid orolig!
Kram
Liisa

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj vilken fin låda och annorlunda !!
Hoppas sonen kryar på sej snart !!
Aldrig lugnt med sjuka barn .
Måste bara berömma dina fina ägg , du är så duktig !
Kram/Lotta

me and alice sa...

Hoppas sonen kryar på sig snart. Förstår verkligen hur du känner dig. Tänker på dig...

Lådan var så fin. Blir perfekt i din tvättstuga...
kram Susanne

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Det var läckra lådor, blir perfekt till tvättstugan!
Krya-på-dig-strålar till sonen, förstår att du är orolig.
Kram
nina

Desiree sa...

Tvättlådan var fin. Funkar bra att ha blommor i. Hoppas att sonen din kryar på sig snart så att du slipper oroa dig.

Hannis sa...

Vad jobbigt med sonen.
Hoppas du får några svar snart!
Håller tummarna för att det ska ordna sig!
Lådan...Suck,vad fin=))
Kram Hannis

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka fina lådor!!!! De passar ju till det mesta!

Hoppas att sonen snart frisknar till, det är aldrig roligt när man inte riktigt vet vad det är....DE är ju det mest värdefulla man har!

Kul att du vill vara med på bloggträffen! vi kommer förmodligen att hålla oss söder om Jönköping....men vi hoppas att det vi tänkt kommer bli lyckat! När vi bokat resten återkommer vi med möjlighet att anmäla sig!

Ha en bra fredag! Kram till dig!

Jennys Vita Villervalla sa...

Vilket härligt fynd!
Jättefin låda!
Kram
Jenny

Pernilla sa...

En sån underbar låda.. kommer nog att passa super i din tvättstuga. Gillar dina ägg i förra inlägget oxå.

Och hoppas sonen kryar på sig snart
Ha det gott /pernilla

Jessan sa...

Vilken fin låda! Jag har aldrig turen att hitta såna fina saker....
Jag förstår att du är orolig för din son...hoppas verkligen att han blir bättre snart! Tänker på dej! Önskar er en mysig helg vännen! Kramar Jessan

Randi sa...

Hoppas verkligen lille sonen kryar på sig och att ni får svar på vad han drabbats av. Förstår din oro och känner med dig.

Din Fynd-låda är otroligt charmig - men ... den här målar du väl inte vit...*fniss*
Kram Randi

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hoppas din son blir bättre snart, det är jättejobbigt när man inte vet vad det är...man blir såå orolig...
Din trälåda är jättehärlig med den fina texten på...
Kram
Marie

My Lovely Things sa...

vilken fin låda...super trevlig!!!!

Förstår att du är orolig för sonen....men läkarna finner nog snart på svar....

kram Anna

Maria sa...

Jätte super fin låda *vill ha*!!!

Hoppas det reder opp sej med sonen, kram!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Hoppas lille sonen kryar på sig inom kort och att de hittar problemet. Vilken otroligt vacker trälåda du har! Så himla snygg, till vad som helst! Tusen tack för dina vänliga och rara ord om min blogg, jag blir så glad! Trots krasslighet önskar jag er ändå en hyfsad helg! Mari.

Anonym sa...

Så fin! Älskar gamla trälådor, det är något visst över dom helt klart! :)
Ha en toppen helg nu!

kramar

Marie sa...

ÅÅåh Mia, vad jobbigt att sonen är sjuk och att läkarna inte vet vad det är, förstår att du är orolig! Hoppas att han blir bättre snart!

Trälådan är helt underbar, den kan man ha till mycket!

Ha en bra helg!
Kram Marie

Helena Sjögren sa...

Känner med dig... Det är väll det värsta som kan hända att ens barn blir sjuka. Hoppas han får bli kry snart. Sköt om er / Helena

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Ååå vad tråkigt att pojken är sjuk å särskilt när man inte vet varför...huvva.
vilken häftig trälåda....verkligen ett fynd!
Ha en mysig helg//Pernilla

Karna sa...

Kjempe tøff trekasse....finner nok sin plass til slutt...

Håper de finner ut hva som feiler sønnen din, og at han snart blir frisk og rask igjen, God Bedring iallefall og god helg!

Designe sa...

Vilken superfin låda och lykta med! Usch så trist att sonen är sjuk, hoppas han kryar på sig snart! Ha en bra helg! Kramar från Signe :)

Anonym sa...

Vilken läcker låda - passar väl utmärkt i tvättstugan i framtiden :D

Anonym sa...

Tråkigt att sonen är sjuk och ännu värre när man inte vet vad.Hoppas det blir bättring snart.
Fin låda du fyndat den hade jag kunnat tänka mig=) /Karin

sabina sa...

Vilken fin låda! Den kan man ha till mycket!

Va tråkigt med din son! Jag hoppas verkligen att de snart får reda på vad det är eller ännu hellre att han blir frisk!! Kram

Malin - I min trädgård sa...

Vilken härlig låda! Den kan man ju hitta plats åt var som helst!

Jobbigt med din son, hoppas han kryar på sig och de kommer på vad det är... Har själv en sjuk son här hemma - 3,5 månader gammal. Det är tufft när de är sjuka. Som sagt hoppas han blir bättre snart.

Kram

Cattis sa...

Vilket fynd!
och du har ju stora fina pengaträd i den såvitt jag kan se :)

Hoppas din son blir frisk snarast och att ni får en behaglig helg

kram
Cattis

Färjtorp sa...

Hoppas lilla sonen kryar på sig, aldrig kul när barnen blir sjuka!!!
Trevlig helg trots det.
Kram Johanna.

Hulda sa...

Jeg er så glad i slike kasser, de er jo så full av sjarm! Jeg kjøpte en nylig, på en blomsterbutikk. Du så den kanskje på bloggen min. Denne er jo fin både med blomster i, og sikkert fin å ha på vaskerommet også. Flotte bilder i innlegget under.

Håper sønnen din blir frisk snart!

Jes/Vita villa vila sa...

Hoppas verkligen sonen blir bättre snart!!! Ta hand om er...

Jättehärlig tvättlåda!

Kramar Jes

Vanilladreams and humblebees sa...

Nämen vad hemskt att sonen är sjuk och ingen som vet vad det kan vara!!! Är det något allvarligt tror du?

Jag blir så oroligt när min dotter är dålig... det är det värsta jag vet!!! Hon har astma och när hon var liten fick vi åka ambulans för att hon fick så allvarliga anfall! Usch... får ångest bara jag tänker på det!

Hoppas verkligen att ni får veta vad det är och att han blir frisk fortare än kvickt!!!

Lådan kommer att passa så fint i tvättstugan med tvättmedelburkar i!

Kram från Jenny!
--<-@

Husbilsresan sa...

Ja, man blir orolig när ens barn är sjuka.....hoppas verkligen att det inte är något allvarligt han drabbats av.....
Den lådan var jättefin och passade väldigt bra att ha blommor i om du inte hittar ett annat användningsområde.
Ha det så gott nu.Tänker på dej och sonen.
Massa kramar/Gunn

junhe sa...

finfin låda, finns ett par hos mig oxå...passar så bra i mitt lantliga kök =) ha dt gott/ kram junhe

Anonym sa...

Hoppas att sonen kryar på sig snart! Sjukvården är inte vad den varit...
Kram från Klara

Dorthe ♥ sa...

Hoppas att det inte är något allvarligt med din son...håller tummarna.
Lådan är sååå fin!

Kram
Dorthe

Goa sa...

Bara jag som är inne och njuter..:)
Hoppas allting är ok. med din son!!
Tänker på dig!
Massa kramar och en härlig vecka önskas dig

Fredrik / Vit design sa...

Åh gamla lådor i trä. Det gillar jag skarpt. Är alltid det första jag kollar efter på loppis.. Kram