fredag 29 februari 2008

Fredag - Friday

Åh vad det skall bli skönt med helg! Veckan har varit otroligt hektisk... Dels har jag haft jour och dels har det varit mycket möten och annat, så det är därför jag har brutit mot "varannan dags principen" som jag brukar köra med när det gäller nya inlägg :)

Här är min gjutjärns-urna som jag gillar så mycket..

Bredvid ligger ett gammalt fotoalbum med förfäderna i...Jag har en liten idé som har att göra med gamla vintagebilder...berättar mer sedan när jag klurat vidare ;)

Här står urnan i fönstret med ägg av alla de slag både i och utanför krukan..Påsken närmar sig med stormsteg...
TACK för alla era otroligt vänliga kommentarer om min dörr som jag målat..! Mitt självförtroende steg flera hundra procent (!) så nu kanske jag vågar mig på fler dekorationsmålningsprojekt...
Ha en jättebra helg i vårsolen..! Här har vi 10 plusgrader och strålande sol så jag hoppas det håller i sig!
Kram
Mia

57 kommentarer:

Nettan sa...

Vilken fin urna, påskpyntad & allt.
Verkligen snyggt..=0)
Ha det gott..
Kram Nettan

Jenny Oak Fae sa...

Fin urna, och vilket charmigt fotoalbum, jag har också ett gammalt, dock utan bilder, för det är trasigt inuti...jag ska nog scanna av albumet och visa på min blogg! jag kan ju inte fota det, för kameran är på lagning...

Trevlig helg!

Kram, Jenny

<3

husnummer30 sa...

Vad härligt med vårvärme och sol!!! Det är nästan den bästa tiden på året - att gå från vinter, mörker och kallt till sol, värme och ljus!

Ska bli spännande att se vad du nu ska hitta på - med fina gamla bilder kan man göra mycket!

Ha en riktigt bra helg! //Jill.

MODERN COUNTRY sa...

Heisann!

Så det var flere enn bare meg som har hatt en hektisk uke. Ja, det er kanskje en tid på året hvor det skjer endel forandringer. Selv står huset på hodet og jeg har knapt vært så sliten som jeg har vært denne uken. Så det er deilig at det er helg! Nå kan vi begge sette føttene høyt og nyte av noen timer med fri, eller?
Et herlig bilde av din nye urne gir en god start, og påminner meg selv egentlig at jeg skulle lage en krans. Bilder av dine forfedre er et vakkert minne, undrer hva du vil lage denne gang? Kjenner jeg deg rett vil det sikkert noe underbart vakkert.

Ha en herlig weekend og nyt Mia!!
Klemmer fra Aina

Stämningsfullt sa...

hej!
Åh så fin kruka!
Vad härligt med så många grader!! Det ser ju tom grönt ut på din gräsmatta :)
Njut helgen.
Kram!

Ele sa...

What a wonderful blog and with many heartwarming pictures!
I will come again
greetings from Gabriele-Germany

Färjtorp sa...

Oj ni har verkligen vår ni, så härligt!! Jättefina bilder.
Vi har haft ca -10 istället =(
Kram o trevlig helg
/Johanna

Radhusdrömmar sa...

Vilka fina bilder!
Var har du hittat den urnan?
Den var jättefin!

Ha en bra helg!

Kram Johanna

"M" sa...

Urnan är sååå fin...vill ha ett par stycken sånna...helst ute och lite rostiga...

Margareta sa...

Fint med urnan och påskdekorationen ned ägg och ris. Mycket vackert!

Anonym sa...

Mia, How lucky you are to have sun with you...here it's grey since days. The fotoalbum is splendid! Have a nice we. Anne,

Änglahem sa...

Ska bli oväder imorgon.....kommer jag och förstör*fniss* men bara vad jag hört. Vi har ju också haft solsken idag och gott, men du vet väl att vi inte får vara glada för länge. Hoppas att dom har jättefel om vädret...

Gjutjärns krukor me like oxså, jättefin din och stor...me like stor....nä nu håller jag helt på att spåra ut, får ta mig i kragen här.

Vad är detta du spånar på nu mån tro??? Retfia där*hihi*.

Ha en bra fredagkväll vännen!!!
Kraaamaaaar
Ulrika den tokiga

Ps Hälsa gubben din

Ann-Catrin sa...

Så vackert så vackert..njuter av dina vackra bilder. krukan är så underbar!!
kram A-C

Tea Kristin sa...

Kjempefine bilder - gleder meg til påske!! Ha en strålende helg!! :D

Hannis sa...

Vad kul att ha gamla bilder på släkten!
Många av våra gamla bilder försvann tyvär,lite tråkigt.
Fint arrangemang med krukan!

Och vet du,jag tror inte att det gör något att du bryter mot varannan dag principen.
Vi kikar in hela tiden=))

Kramis Hannis

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Jernurner synes jeg er uendelig vakre, får aldri nok av dem, som smykker hvor enn de står.Og gamle foto med sin egen historie, nydelig! Ha en herlig helg i det flotte været du har! Jeg prøver å rydde i mitt uthus, aj, så mye rot, hi,hi.
Klem

Marie sa...

Hej Mia!
Gillar din urna jättemycket! Hade en liknande utomhus men den gick sönder förra året, snyft! Nu blir man ju nyfiken vad du har för planer med vintagebilderna!!!!

Ha en riktigt mysig helg, här har vi fortfarande vinterkräksjukan, usch!

Kramar Marie

lottens vita och gröna sa...

underbar järnurna! oh vad mycket fint du har ser nasidobilder varje gång, jag såg att vi har samma grekgudahuvud, jag visar det idag. kram lotten

Beas sa...

Så otroligt fina saker du visar. Jag vill också ha en urna - det är ju så vackert. Äggen i var ju så dekorativa - har du dekoratiosnmålat dem också? Jag älskar verkligen din dekorationsmålade dörr jag med. *faller in i kören*

Ska bli spännande att se vad du hittar på härnäst! :-)

Ha en underbar helg!

Kram Bea

Anonym sa...

Förstår att du är förtjust i urnan, den är vacker! Ska bli spännande att se vad du har på gång med bilderna. Ha en skön helg!

Millas hem sa...

Hej, det är väl helt ok att bryta, det finns ju annat också. Men den som väntar på något gott.....och du visar alltid så fint!:)
Ha en trevlig helg!
Kram Camilla

Frida sa...

Vilket fint fotoalbum! Urnan är ocksåjättefin.
Ha en trevlig helg!
Kram frida

Anonym sa...

so lovely!! I know I've already said it but I'm sure that Easter will be wonderful in your home sweet home!!

.:Klara:. sa...

Jajamen,synd bara att jag jobbar hela helgen...

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Sååå fin urna.Jag har en i guld liggandes någonstans...ska nog leta upp den å måla om den.

vårigt härliga bilder!
Kram Pernilla

IKT i min vardag sa...

En urna står definitivt med på min jag-vill-ha-lista!
Ja du ska definitivt fortsätta med dina projekt, du är himla duktig!

Kram Linda

H A N N A S - F O R M sa...

Hej Mia!
Tack för din omtanke vännen! Kändes extra skönt då jag har haft ett bakslag idag...
Så fiiint du har det med urnan och äggen...verkligen!
Hoppas du får en fin helg med många vårkänslor!

KRAM
Hanna

n o r d i n g å r d e n sa...

Så fint du dekorerat i den fina urna och vilket otroligt vackert gammalt fotoalbum, ett snmycke! Ha en riktigt skön helg! Mari.

Anonym sa...

Så fin urne, og det ble jo riktig fint med de nydelige eggene i :) Ha en trivelig helg! Synnøve :)

Anonym sa...

Hej!

Så vacker urna och fint med ägg!
Njut av ert vackra vårväder.
Ha en trevlig helg.
Kram Bodil.

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men oj så fin urnan blev med äggen! Ja jag förstår att du har vårkänslor med det härliga vädret! Sitter här och fryser...ute är det 10 grader kallt och inne 14 grader varmt...=) Maken är nere och eldar förfullt...
Kram Anita

sabina sa...

Urnan är vacker! Vilket bra väder ni har. När jag tittar ut genom fönstret ser jag en massa snö och så är det flera minusgrader... Vilken skillnad!

ColonialEast sa...

Vilken fin urna! Är jätteintresserad av mer ideer för vintage bilder. Ha en supertrevlig helg!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilken urna så fin!!! Står på min önskelista. Så vackert påskpyntad, ja nu springer det fort till påsk också. Fint fotoalbum!
Trevlig Helg
nina

Jenny Oak Fae sa...

Men vad roligt att du också gillade buren :)

Kram, Jenny

<3

Nämnkarls sa...

Hej
Jag har läst din blogg ett längre tag nu och gillar den jätte mycket. Du har alltid så fina bilder och bra tips.

Ha det så bra!
A

Evas Paradis sa...

Ja det är ju så kul att få börja påskpynta ... väldigt vacker urna!
Här har det slutat regna nu ... solen tittar fram lite grann och talgoxarna har verkligen "fått spelet! *ler*
Kram Eva

Solsjö - Under en vind sa...

Samma urna finns här men den hamnade under den vita penseln....

Så härligt du har dekorerat och solljuset är snällt som hjälper till att skapa ännu mer vår i dina fina bilder!

Ha en fortsatt skön helg, kram!

Kannor och karaffer sa...

Åhh så fina arrangemang - ser super läckert ut. Kul också med egna gamla foton!

Tycker verkligen du ska sträcka på dig du är jätte duktig!

Ha en bra dag - vännen!
Kram
/Ann

Hulda sa...

Så fint det var med blomsten og den gamle albumen ved siden av. Vi har et album som ligner veldig på ditt, det er min mormors. Veldig fint med slike gamle ting. Her har vi også ordnet til helga. :)

Tankar tar tid sa...

Jättefin urna ... precis en sådan som jag är på jakt efter ... var har du fått tag i din?
Vad fint med murgrönan och äggen i den.
Vilken lycka att få äga ett så fint familjealbum ... ska bli intressant att se vad du tänker göra med bilderna.
Trevlig helg
Christina

My White Cottage sa...

Åh, det är verkligen ett sant nöje att kika in här hos dig! Du bjuder alltid på vackra och inspirerande bilder!! Din dörr är såååååå fin, jag är grymt imponerad över att du har målat den själv!!!

Ha en mysig lördagskväll och en skön söndag!

Kramar Jenny

Karin i Villa Grå sa...

Jajamensan Mia, klart att du ska fortsätta med dekorationsmålningsprojekt! Sedan kommer vi att glufsa i oss dina bilder med ögonen och önska att vi också hade den där blicken för vad som funkar, på riktigt :-)

Din urna är så fin, den ser tung och rejäl ut och blir till ett smycke bland allt ditt vita *gillar*

Det ÄR F på bilderna i hand blogg, förresten. Inget fejkande där inte!

Kram på dig!

Karin

Nina sa...

underbar dörr !!! Du är bara helt fenomenal!
ha en underbar helg !!

Karin i Villa Grå sa...

Jipiii - världens jättekommentar från dig fick mitt leende att bli så här brett:
<-------------------------------------------------->
Och det är en bedrift med tanke på att min mun är rätt liten *fniss*

Aha, så du har en långhårig skatare där hemma? Har han någonsin fått höra någon kalla honom för tjej eller dam, tro? Jag ser gärna att sonen sparar håret och låter det bli riktigt långt. Sedan ska jag bygga en tipi och ge honom lite fjädrar att pynta sig med, ha ha!

Nä, det börjar bli dags för att undvika melodifestivalen, men något annat skoj finns säkert att kika på :-)

Kram!

Karin

♥ Pia... sa...

Hej......tack får man väl säga..du ger mej inspiration varje gång jag kikar in här..dörren i förra inlägget var bara såå ljuvlig...och urnan här..förstår om du gillar den...finfina bilder ...ha det så gôtt...PIA.

Lea sa...

Härliga bilder som vanligt!
Lyllos er som har så vackert väder, här har vi haft snöstorm idag... känns lååångt till vår.
Ha en fortsatt trevlig helg!
/Lea

Designe sa...

Vilket underbart gammalt fotoalbum, kul att ha!..och så fint med äggen i den fina urnan med murgrönan! Hoppsan, har du 10 plusgrader..hos mig har det snöat men sen blev det ca 5 plusgrader..jag har åkt skidor idag! :) Kram

ChatrinesLiving sa...

Så hærlige bilder!
Urnen din likte jeg godt1 Fin Ide med de gamle bildene. Oftest blir disse gamle albumene liggenede i en skuff bortgjemt, og glemt...
Vår har vi ikke hos meg, her er det vel 10minus grader... Men det er i allefall flott sol! så det er fint å "titte" ut;)
Ønsker deg en kjempefin søndag!
Klem fra chatrine:)

Jes/Vita villa vila sa...

Å vilka mysiga bilder vännen!!! Och nu blir jag sååå nyfiken vad du tänker hitta på härnäst? ☺

Kram Jes

White Season sa...

Å vilken fin påsk eller vårdekoration, ljuvligt! Ha en fortsatt skön söndag. Kramar Malin

Snäckornas sjö sa...

Gudomlig urna! Den vill jag ha...kan du ju skicka hit *tittar bedjande* ;-)

Dorthe ♥ sa...

Ååhh så härligt det ser ut i ditt fönster. Längtar efter ljuset nu!

Kram
Dorthe

Anonym sa...

Vad fint! Har oxå gjort en påskdekoration i min glaskupa men jag lät mina ägg vara vita. Dina ägg är jätte fina!

Kram Maria

yanmaneee sa...

air max 97
air force 1
jordan shoes
birkin bag
coach bags
coach outlet
jordan shoes
supreme t shirt
balenciaga shoes
nike shoes

theslol sa...

great post to readcheck out here imp sourcetry this web-site find more infocheck my site

Unknown sa...

company website go to this web-site Read Full Report visit the website have a peek at these guys check out the post right here