onsdag 13 februari 2008

Nästan Alla hjärtans - Almost Valentines´s

I morgon är det Y Alla hjärtans dag Y , så idag är det passande att visa ett "hjärtan-på-tråd-hjärta" tycker jag :) Idag är jag hemma och hostar, nyser och snorar som allra bäst..vårförkylningen har slagit till och jag kommer inte ihåg när jag var så här förkyld senast...men man får inte deppa ihop för det..så jag sätter mig i soffan med några sköna inredningstidningar och böcker och myser i stället.

Och så måste jag visa er några nya fynd som jag gjorde häromdagen...en stor utsnidad träram, en zinkkanna och en låda som jag inte vet vad jag skall ha till, men jag älskar lådor så den fick följa med hem. Eftersom jag gillar ord och texter så skrev jag "Artois" på lådan som dekor :)

Ha en jättebra dag! Tack så mycket för att ni är så snälla och besöker mig, ni gör mig jätteglad!
Mia
Hi!
Tomorrow it´s Valentine´s Day so I thought it would be appropriate to show you this heart. The plant is called "heart on a thread" here in Sweden so it´s actually a "heart on a thread-heart" now :)
I also want to show you a couple of other things..an old frame, a zinc pot and a box that I have decorated with the word "Artois".
Have a nice day! Thank you so much for visiting me, it really makes me happy!
Mia

75 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilken pampig och fin ram!! Det andra var ju också jättefint :)
Vad gulligt det var med blomman. Det börjar verkligen bli dags för lite blommor här hemma. Kanske blir det så imorgon...:)
Kram!

Anonym sa...

Underbara fynd! Är speciellt svag för lådan.

Krya på dig!

n o r d i n g å r d e n sa...

Helläckra fynd och vilket vackert mösnter på ramen! Alla hjärtan på båge, vackert, jag har likn fast plättar! Ha en riktigt mysig alla hjärtansdag i morgon!! Mari.

Anonym sa...

Oj oj oj!
Så mycket fint...

...ramen, äggen, skåpet, resten...

Jag blir länknödig!

kram
ingela ;)

MiaMaria sa...

Underbara fynd!
Ibland vet man inte var man ska ha sakerna, men så helt plötsligt så går det upp ett ljus. Och man är så himla glad att man köpte det....

HA´en bra dag!
Ett hjärta till dig!
Miamaria

Hannis sa...

Vilken ram!!
Har du målat den själv?
Lådan var ju cool.
Och nu när du är sjuk, ligg ner, drick the, läs tidningar och vila!
Stora krya på dig kramen//Hannis

Maria sa...

Vacker ram! Har en större som jag nog skall förvandla till spegel.Tänkte att den kunde passa på min nyköpta byrå!

Trollmor sa...

Hm jag förstår nu vad det är jag saknar i mitt liv...

Pärlhyacinter...ska jag åka o köpa nu!

Du ibland kan det va skönt att va sjuk, lite...

Felicia sa...

Hej.
Skriver genom min dotters blogg nu.
Såg du undrat över min blogg...den har bara försvunnit, vet inte hur el varför...så trist...vet inte hur jag ska få tillbaks den.
Har skrivit till blogger om hjälp men de svarar inte.

Du har ingen aning om hur man gör??

Mamma Millan

MormorRuthsAnn sa...

Vilken gedigen och vacker ram, vacker låda. Superfint alltihopa!
Ha det så hjärtligt på Alla hjärtans dag!
Ann

Ann-Catrin sa...

jag sitter bara här och njuter av dina sanlöst vackra v bilder.. det nadas vår!!!
Spå söt låda.. jag älsakr oxå sånt och dras till dom..
Trädhjättat..ohhh så fint!!
ha det gott och krya på dig nu!!!
kram A-C

Änglahem sa...

Men goa Mia, har du blivit förkyld? Är det inte det ena så är det det andra...här är lillsnuttan sjuk i feber och förkylning, känns som en evig rundgång. Hon hade så skoj i gårkväll när hon fick vara med och tjöta*hihi*.

Fina fynd!! Gillar sådana ramar..lite svulstiga och gammeldags, lite bulliga så där.

Kan du informera en annan som inte är så hemma på franska språket vad artois betyder?

Inget i brevlådan idag, men tar det 5 dar från Norrland ner till Halland, så tar det väl ett par dar mellan oss. Postverket i ett nötskal!

Krya på dig vännen!!
Kraaamaaar
Ulrika

Vardagstugg sa...

Vilken fin blomma du har. Varje gång jag försöker mig på att hålla liv i en "hjärta på tråd" går det åt skogen.. brist på gröna fingrar ;-) trevlig hjärtedag på dig i morgon! /Annelie

Anonym sa...

I love this plant on a heart metal frame!! and this old white frame with patina is beautiful!! it makes me happy too to come visit you!!

My Lovely Things sa...

vilka fina fynd...jätte trevli kanna..

har du fixat till hjärtat själv..väldigt fint...

krya på dig.. kram Anna

Kristin sa...

Hej! Så fina fynd, och härliga bilder! Som alltid, med andra ord, när man tittar in till dig! :-)

Hoppas du kryar på dig, det är inte kul att vara sjuk. Hoppas du får en fin alla hjärtansdag imorgon!

kram Kristin

lottens vita och gröna sa...

krya på dig med goa inredningstidningar! ha en underbar valentindag!vilken fin låda, gillar det där skarpt när du skriver på...ska prova kanske ta det nu lungt! styrkekram lotten

Nettan sa...

Inte kul & vara sjuk.. =0(, jättefina bilder du tagit !
Krya på dig...
Kram Nettan

Randi sa...

Vilken vacker ram och hjärtat är bara sååååå gulligt!
Tack söta rara för din underbara kommentar till min läskiga bild!
Det är inte alls en liten gullig mus eller råtta. Örnen kräver ett bättre skrovmål ...*fniss*. Det är ett vildsvinsben som hänger i ett träd. Det är bara klövarna som är kvar - resten har örnen smaskat i sig. Benet till höger är helt rent från kött.
Visste inte om jag skulle våga visa bilden, men jag kunde inte låta bli.
Ha en riktig HAPPY VALENTINE i morgon!
Kram Randi

Beas sa...

Underbara saker...och ramen ger mig en föraning om hur min egen ram kan komma att se ut när jag målar den.

Lådan var jättefin, vilka fynd du gör.

Kram Bea

sabina sa...

Jättefin ram! Glad Alla Hjärtans Dag till dig med! Kram

På Norrgården sa...

Helt rätt medicin mot förkylningen - inredningstidningar och böcker! Vilka fina saker du hittat! Ramen var supersnygg! Ha en bar alla hjärtans dag! Kram Ida

Smycka dig sa...

Tjenis vilka fina fynd och hjärtat passar bra med tanke på morgondagen sitter med färg i håret och det kliar... måste snart sluta titta.. ha det bäst
Kram
Lotta

Anonym sa...

Hei :-) Så leit at du har blitt syk! Ønsker deg god bedring!! Kjempe lekker ramme!! Har du laget hjerte planten selv? Nydelig!!

Anonym sa...

Krya på dig nu. Hoppas du får en riktigt mysig valentin dag imorgon, trots förkylning och hosta.
Jag har ju haft samma sak hela veckan, men det verkar som det börjar ge med sig nu.. Fast nu är det dotterns tur verkar det som.. nåväl!
kram på dig!!

LantlivsAnette sa...

Åhh du vilka fina fynd du gjort..och vad fint du textat på lådan..
Vet du..jag måste tacka dig för instruktionerna hur man gör så fina Påsk ägg..nu har jag lyckats göra några jag med..jag har kikat på dina..dina är sååå jäkla fina så det är inte klokt !!
Tänk vilken inspiration vi ger åt varann..hoppas att jag också är en källa för någon..
Krya på dig Kram Anette

Marie sa...

Ännu mera vackra fynd, superfina saker! Vad fint det var med texten på lådan, du är duktig du Mia!

Hoppas att du kryar på dig snart och att du får en bra Alla Hjärtans Dag imorgon!
Kramar Marie

Pioner äro vita sa...

Hej

Vilken fin kanna du har hittat, en sån vill jag ha. Ramen var fin också.

Krya på dig

Karin

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

For en vakker blogg du har ,nydelige bilder!
Ha en skjønn uke
Lisbeth

Guldkorn i min vardag! sa...

Du gör så vackert av så enkla saker, tycker verkligen att det var jättefint trådhjärtat, lådan och den vita gamla ramen.
Alla-hjärtans-kram för imorgon!
Ulla-Bella

Nina sa...

kannan var helt bedårande - ha en härlig helg /kram

Thyrasgård sa...

Hej
superfina grejor du visar - kul idé med texten på låda!
Kram från Kicki

Jessan sa...

allt du tar i blir guld! Lådan blev jättesöt med texten ! Och ramen är så fin! Vill också ge dej en Valentine kram för att du ärså go o rar och inspirerar så! Kramar Jessan!

Tankar tar tid sa...

Inte kul att vara förkyld...men lite mysigt är det allt när man verkligen kan tillåta sig att bara mysa med en tidning och ta det lungt.
Vulka fina fynd...förstår inte var ni hittar allt. De gånger jag varit på loppis har det bara varit skräp där. Får göra fler försök.
Kramar Christina
krya på dig!!!

Jes/Vita villa vila sa...

Vilka härliga fynd :) Jättemysigt med hjärtan på tråd & alla fina saker!

Hoppas du får många ♥ i morrn, Kram Jes

Tidsmästarinnan sa...

det är alltid så mysigt att kika in hos dig. Lådan föll jag pladask för (men gillade även de andra fynden skarpt...)
Kram!
S.

Anonym sa...

Tack för din underbara kommentar i min blogg! jag blir så glad! :) Vilket superfint hjärta! Hjärta på tråd, vad passar bättre egentligen :) Trist att du har blivit förkyld, själv har jag lyckats klara mig ett bra tag nu.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Krya på dig!
Vilka underbara bilder - ängelbilden är urgullig, vilket arrangemang!
Önskar dig en fin Alla Hjärtans Dag!
Hjärtestrålar till dig!
Kramiz
nina

MormorRuthsAnn sa...

Då var jag här igen....
Vad glad jag blev att du också fick dig ett gott skratt...det är härligt att skratta i all vanlig vardag!
Jag hittar mina madonnor på lite olika ställen. Allt från 89:- till 400:- (ca). Atmosphere i Göteborg, Från Slott till koja (Borås)...det var den som jag handlade sist. Två av dem har jag köpt via blocket. Bra inläggsidé, ja, snart kommer det nog ett inlägg om mina madonnor. Håller med dig, madonnorna på de danska sidorna är hiskiligt dyra...antika...antar jag.
Kram, ha en fin alla hjärtans dag
Ann

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka vackra bilder!!!!

Varmaste krya på dig hälsningarna!

Ha en mysig Alla hjärtans dag! Kramis!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej kära du!!!

Då var jag här igen då!!! Med en ny blogg!! Kunde inte vänta , får ju abstinens...hoppas jag hittar den andra...men så länge, får ni läsa i denna!!

Tack för mail o omtanke...så snällt!!Massor av kramar till dig!!

Ha en underbar Alla Hjärtans dag!!

Härlig blomma du hade där o ramen var jätte läckert!!!Vi hörs

Kramisar Millan

Anonym sa...

Hej min vän!

Först får jag då säga krya på dig!
Sen får jag tacka för fina ord om mig och min blogg, det värmde gott!
Kul att du blev glad för utmärkelsen även om du redan fått den en gång.
Vad fint du visar, ram och grejor. vad fin det blev med ordet artois.
Jag önskar dig en riktigt fin Alla Hjärtans Dag.
Matilda och jag skickar en bukett med krya på dig kramar.

Marie sa...

Hejsan, hittade hit till din sida genom Pia. Vilka vackra saker du visar upp, kommer garanterat besöka din blogg flera gånger. Ha en fin Alla hjärtans dag

Marie

spetsar och änglar sa...

Vilka härliga bilder!!!Med så fina saker...Ha en härlig alla hjärtans dag och krya på dig/Kram Heléne

Peters Projekt sa...

"Fantastisk, unik & cool!" Jösses, tack för fina superlativ kring lampan! Vi är verkligen nöjda med den.

Spännande att du håller på att tillverka en lampa du med. Skall bli kul att få se den vid tillfälle.

Hjärtan-på-stålråd skulle man väl kunna säga om ditt hjärte-pyssel. Jättefint - inte minst kring Alla hjärtans dag. Hoppas att du haft det mysigt i soffan med dina inredningstidningar.

Ha en fin "Hjärtan-dag"! / Peter :)

Färjtorp sa...

Så sött med blommorna!!
Önskar dig en fin alla hjärtans dag idag =)
Kram Johanna.

Lantliga drömmar sa...

Fina saker du visar!

Önskar dig en riktigt härlig alla hjärtans dag!

Kram!

Gården på höjden sa...

Vilken underbar blogg du har.
Hit återkommer jag gärna!!

Kram L

tania sa...

GODD Valentine´s Day !!
MARY

Radhusdrömmar sa...

Åh vad fint!
Gillar hjärtat och ramen var ju superfin.

Ha en bra Alla hjärtansdag!

Kram Johanna

Karin i Villa Grå sa...

Är du förkyld, din stackare? Det var väl inte länge sedan du var det sist? Det är snorigt här också, men allt går an om bara solen skinder och det gör den idag! Jippi!

Åh, vad jag gillar dina bilder! Ramen har skyhög dreggelfaktor, ditt grönskande hjärta är så fint och att skriva ord på lådor är helt rätt!

Krya på dig och ha en riktigt bra dag idag!

Kram, Karin

H ennA sa...

Så fint hjärtat ditt är!
Vill önska dig en härlig Alla hjärtans dag till dig!

Kram Anne

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag tycker att lådan var jättehärlig! Man kanske kan ha recept i den? De har ju en förmåga att drälla omkring överallt! Alla fall här hemma, du kanske har bra ordning på dina
Önskar dig en härlig Alla Hjärtans Dag!
Kram
Marie

Anonym sa...

Happy Valentines Day Mia for tomorrow! We hope you will have a gorgeous day. We love the plant heart on a thread, how absolutely adorable! We love heart topiary. Jenn and Jacqui

Rumour has it sa...

Hi Mia, that heart-plant is wonderful. A nice symbol for today's Valentine's Day! I have the same blue flowers in my house (don't know their name in English). Hmm, there's a Belgian beer called 'Stella Artois' ('Star from Artois'). Artois is a region in Belgium. Did you know that? Have a nice day. See you! Greetings, Marjolijn

Majas mammelucker sa...

Mycket vackra saker du har fyndat!
Hoppas du är piggare idag..
Ha en underbar Alla Hjärtans Dag!
Kram Maria

IKT i min vardag sa...

Hej snuvis!

Vad kul att du tittade in hemma hos mig! Du är hjärtligt(dagen till ära...)välkommen tillbaka!
Du har en härlig blogg!
Den där ramen var inte att leka med...väldigt vacker!

Kram Linda

Anonym sa...

Vilka vackra blomsterarrangemang! Ha en bra Alla hjärtans dag och krya på dig!

Gry sa...

Å, så fina fynd! Jag tycker också det är fint med ord, tryck och monogram :-)

Tråkigt att va förkyld :-( Du är inte allergisk då? För pollensäsongen har tydligen redan börjat!!

Krya på dig, och ha en fortsatt fin Hjärtans-dag! Kram Gry

Millas hem sa...

Superfina bilder.
Lådan är så fin, texten passar perfekt. Krya på dig, förkylningar nu för tiden verkar vara "segare" än förr...eller har man kanske ett sämre immunförsvar...hursomhelt..kram Camilla

Sallys hus sa...

Ååå va fint!! Viilll haaaa!
Stor kram från mej

Marie sa...

Hej Mia!
Hoppas du har haft en mysig Alla Hjärtans Dag!
Kram Marie

Anonym sa...

Drömhem & Trädgård var i låddan idag - prenumererar du på den så borde du också fått något extra att sätta ögonen på... vilket du tycks behöva, sjuk o allt. Extra många kramar på alla-hjärtansdag!

me and alice sa...

Vilka härliga fynd du gjort! Ramen blev hur snygg som helst! Ska nog gå en kurs hos dig om textning!?
Du e så duktig på det...
kram /Susanne

White Season sa...

Vilka fina saker du hittat, och hjärtan på tråd passar väl bra så här i alla hjärtansdag tider. Kram på dig, från Malin

linnea-maria sa...

Hej vilka vackra saker. Ha en trevlig alla hjärtans dag /linnea-maria

Anonym sa...

jag är kär i den nästsista bilden!

♥ Pia... sa...

Härliga fynd...trevlig helg oxå..PIA

sagolikflora sa...

Hej!
Vilka fina fynd du hittat... Du verkar så ofta fynda... Vad har du för härliga fyndställen...

Va fint du textat på lådan. Jag älskar oxå lådor. Det blev super! Det lilla korset med värmeljuset sitter det ihop? Ser jätte gulligt ut.

Alltid lika kul att kika in hos dig!!!!

Kramisar C -<@

h.espe sa...

Så nydelig den "hjerte blomsten" var. Flott blogg!!

Ønsker deg en herlig helg!

My White Cottage sa...

Hoppas du hade en alldeles underbar Alla Hjärtan dag! Fin, fina bilder att njuta av... som alltid vännen! :)

Ha en superskön helg!
Massor av kramar!

Designe sa...

Så gulligt med hjärtan på tråd på hjärteställning och pärlhyacinter!..Vilka superfina saker du köpt och jag håller med ..det är så fint med lådor och bra att ha! Har du målat ramen? Superfin! Krya på dig och Trevlig helg! Kram :)

Livet i träsket sa...

så fint, massor av inspiration!

Willewira sa...

Din stackare!! Vara förkyld är aldrig roligt!!
Hoppas du mår bättre idag.

Många fina fynd, ser jag. Ramen är jättefin!!

Lådan i förra inlägget blev också jättefin! Din dotter måste ha blivit jätteglad.

Ha en skön helg och krya på dig!!

Kram Willewira

Rosa sa...

Love your heart topiary and the grape hyacinths. So very pretty.