måndag 11 februari 2008

Måndag - Monday

Så var helgen redan förbi *svisch* och ny arbetsvecka har börjat *jippi* Nåja, vi fick gjort en hel del i helgen i alla fall. Mycket målande blev det...Jag målade te x om madonnan jag köpte häromdagen. Jag är ledsen, vissa tyckte jag skulle behålla ursprungsfärgen, men jag kunde inte behålla den aprikos/persikofärgad..så det fick bli "kalk-vit" i stället. Jag ställde henne i mitt gamla skåp i vardagsrummet.

Sedan har jag blivit såå inspirerad av Dorthe och Caroline för deras fantastiska kreativitet, så jag köpte denna gamla fula bruna lådan på loppis för 20 kr och gjorde om den lite :)
Vit och "shabby", och nu tycker jag den passar jättebra i dotterns rum som förvaringslåda.

Nu känns det som våren är på gång, jag har plockat in knoppande kvistar och köpt in fler pärlhyacinter och när jag gick ut på verandan kändes det som våren var här...underbart!
Kram
Mia
Hi,
I painted the madonna I bought the other day. Apricot/peach hasn´t been my favorite color since 1990-something, so I painted her white and placed her in my old cupboard in the livingroom.
I also found an ugly brown box at the fleamarket. I painted it white and made it a bit "shabby" and put a cute picture in the front. Now it will be perfect for my daughters room.
Mia

61 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så fin lådan blev!! Måste göra något liknande nu när jag blir så inspirerad av alla fina lådor :)
Kram!

Malin - I min trädgård sa...

Jag tycker Madonnan blev mycket finare vit! Och skrinet blev ju jättesött! Vad duktig du är! Ska jag nog också pröva någongång...

Nettan sa...

Jag tycker oxå Madonnan gjorde sig bättre i vitt & skrinet vart jättesött...
Ha en skön Måndagskväll...
Kram Nettan

lottens vita och gröna sa...

hej vad fint du har det! låan blev verkligen fin, hur får du på bilden är det decoupage (stavning??)kram lotten

Solsjö - Under en vind sa...

Både låda och madonna blev verkligen fina!! Tänk vilka underverk den vita färgen gör i våra hem! Jag målar dock mycket i antikvitt....tycker att det passar här hos oss.....

Spännande med ditt flickrum! Här står det som du förstår ganska stilla pga tak och tapetförsening....jag får sysselsätta mig med att förbereda smådetaljer så länge. Ska sy lite nya gardiner och annat.....

Har raderat bilden och lagt in den på nytt...om du har lust kan du väl kolla om den syns nu!

Ha det gott, stor kram!

White Season sa...

Vad fin den blev, lådan helt otroligt, tänk vad det gör med lite vitt, och sen förstås din goda hand! Underbart! Ha det bra, kram Malin

Änglahem sa...

Hejsan Mia,

Tyckte nog från början att du inte behövde måla madonnan, men jag erkänner...den blev mycket finare vit!!! Aprikosfärgad*yuck* såg jag inte att den var innan, men "jag inte gilla" aprikos!!! Och betänk då att vi har aprikosfärgade tapeter i sovrummet!!! Vad tänkte man med??! Inte konstigt att jag sover illa*fniss*.

Bruna "lådetyet" blev ju så superfin!! Decoupage gillar jag, och bilden är ju helt i min stil!

Med andra ord - SUPER!!

Hur är det med M? Mår han lite bättre eller?

Ha en bra måndagkväll, vännen!
Kraaaam
Ulrika

Guldkorn i min vardag! sa...

Så läcker den lådan blev, madonnan blev så fin, och visst väntar vi på våren nu!
Kram Ulla-Bella

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Fantastiskt! Såå himla fint det blev!!
Vårkänslor idag i solen:D
Kram
nina

Jessan sa...

Åh så fin lådan blev! Vad sugen jag blir på att göra nåt liknande!
jag skulle också målat om madonnan! Den blev jättefin i kalkvitt! Du gjorde helt rätt! Ha en underbar vecka och var rädd om dej! Hoppas sonen fortfarande mår bättre! Kramar jessan

Tema sa...

it's amazing what you've done with this uggly box!! it's very cute know, I'm sure your daughter loves it!!

Millas hem sa...

Så mycket fint du visar....väskan är helt underbar. Vitfärg är nyckeln till många fina saker.
Kram Camilla

Randi sa...

Madonnan blev jättefin och lådan är helt bedårande! Bilden är såååå gullig!
Hoppas din son nu är frisk igen!
Var rädd om dig!
Kram Randi

Designe sa...

Lådan blev ju superfin i vitt och vilken fin svartvit bild på! Jag tycker madonnan blev fin i vitt! Härligt med pärlhyacinter oxå! Ha en fin vecka! Kram :)

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Madonna blev jättefin vit , du gjorde helt rätt !!!
Blir så nyfiken hur ni får till era underbara väskor ???
Använder du vanlig färg , och målar ni över bilden lite ..eller ???
Jag vill osså ha en så fin väska som din :-)
Kram/Lotta

Marie sa...

Jag tycker att du gjorde helt rätt som målade madonnan, den blev mycket finare som vit! Lådan blev verkligen såååå fin, jättegullig bild på! Nu vill jag också hitta en låda, hihi.

Ha det bra Mia!
Kramar Marie

Linneagården sa...

Åh, Jättefin lådan blev!
Ha en bra vecka /madelene

Mamma C sa...

Den lådan vart ju jätte snygg när du fixade till den.

Anonym sa...

men *snark* du är så galet smart!!!
gillar lådan hur mycket som helst!

kramen

Elisabet sa...

Fint, fint, madonnan ska naturligtvis vara vit inte apricos..o så mysig väskan blev , var hittade du den fina bilden?
nu har du inspirerat mig , måste nog måla nåt liknande ,det blir ju så fint
Kram Tilde

Mitt hem i Frankrike sa...

Vad fin din plåtburk blev !!!
Vad mycket lite färg kan ge.

kram

Fredrik / Vit design sa...

Vitt var mycket snyggare. Och lådan var ju grymt snygg...mmm...älskar den :) kramkram

LOPPISLIV sa...

Håller med dig att om madonnan nu var aprikos till färgen att då är vitt att föredra...hon såg beige eller sand färgad ut på bilden tyckte jag...men hon blev ju så fin vit, så du gjorde helt rätt....och din lilla låda...Wow vad fin den blev då med vit färg och lilla ängel motivet fram....helt bedårande...Kram Paula

Jes/Vita villa vila sa...

Tack raraste Lilla Blanka för dina alltid så söta kommentarer hos mig - blir såå glad ska du veta!

Men du - såå himla fin lådan blev. Förstår att den passar perfekt i dotterns rum! Vad duktig du är - Supersnyggt verkligen!!!

Kram Jes

Anonym sa...

Fint och fint och fint!
Så söt lådan blev. Jag sa till Matilda att hon inte fick titta för då kanske hon vill ha en sån.....vad gör man då?!!

Jag har en utmärkelse till dig i min blogg om du vill ha den.

Stor kram och ett litet nyp i stjärten.

MormorRuthsAnn sa...

Jätte, jättefin låda!!!!! Härligt shabbad också! Får nog ta att göra nå´t liknande...
Även om det känns vår så brukar jag vara mycket misstänksam att låta mig hänryckas av detta naturens konstiga beteende. Men ack så underbart när man går ut och hittar snödropparna utslagna och solen skina.
Kram Ann

Anna sa...

Jag tycker du gjorde helt rätt som målade om madonnan! Den blev ju jättevacker!

För att inte tala om lådan! Ljuvlig:)

Kram
:)Anna

Karin i Villa Grå sa...

Hej Mia!

Den där lådan hade jag passerat, kanske rynkat på näsan åt men aldrig sett någon potential i - DU å andra sidan förvandlade den till något så vackert!

Hädanefter ska jag spana in allt i låd- och väskväg och smyga in hos dig och Dorthe för att "tjuva" era idéer *ler*

Kram!

Karin

husnummer30 sa...

Vilken fin låda du fått till! Bara älskar lådor och askar - både praktiskt och fina!

Nu vill jag också måla och dona...

Ha det super! //Jill.

Änglahem sa...

Jaaaa...det gör jag...*uuhh* hur vet du det, är du synsk eller...?

Du läste rätt bra mellan raderna vännen, men det bör nog avhandlas via mailen...MEN jag är mycket piggare nu!

Ha en goer tisdag!

Kramar
Ulrika

Majas mammelucker sa...

Tjingeling!
Vad otroligt fin lådan blev vad har du andvänt för bild?
Madonnan blev bättre med färg på..
Som sagt ..tänk vad lite färg kan göra!!
Det är härligt att vi går våren till mötes.Ha en bra dag! Kram Maria

Helena Sjögren sa...

Men hallå en aprikos madonna ? kan väll inte ha varit speciellt snyggt?!! Men det blev den vit målad, så vacker. Får nog shoppa loss på en själv, de är ju så fina. / Helena

Anonym sa...

Man ska förståss måla det man vill måla och välja precis den färg man själv vill ha :D

Linda sa...

Wow what a great job you did with that box it looks great! Love reading your blog and I am so glad that you write part of it in english.
Cheers Linda

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Så fin lådan blev!Jag letar efter något liknande fast jag vill ha den brun.Så den passar till min resväska på hyllan i hallen..*LER*
Får ut på jakt till helgen.
kram Pernilla

Jennys Vita Villervalla sa...

Både Madonnan och lådan är superfina!Din dotter måste vara lycklig över den vackra lådan! Tänk vad vit färg kan göra=)
Kram
Jenny

Mia sa...

Så flink du er ! Den esken ble jo bare utrolig fin (hvem skulle ha trodd det, når man ser på den brune esken...? Vel, du har jo tydligvis sett mulighetene. Kjempeflott!). Madonnaen ble også vakker med sitt nye hvite utseende.

MiaMaria sa...

Hejsan Mia!

Håller med att det var ett tag sen sist...Sen det vackra skåpet tror jag...

VAd fin ägg loppisfynd du har gjort. Och lådan blev ju så himla fin.......

HA´det så gott!
Miamaria

Grattis till utmärkelsen.

Karin i Villa Grå sa...

Vem som helst kan lockas att hålla sig borta från bloggandet ett tag bara för att få sådana rara kommentarer som du bjuder på *gillar* Du är så himla go!

Ha ha - det verkar drälla av stegräknare som skyfflats undan ner i lådor :-) Min kommer säkert också att hamna där förr än jag anar... *ler*

Kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Gud va du är duktig och så fint allt blev! Kul idé med lådan, den blev ju supersnygg och det blev madonnan med, så vacker i det arrangemanget! Mari.

sabina sa...

Den blev bättre som sit tycker jag! Du gjorde rätt! Lådan är helt underbar!! Du har öga för fynd med potential!

Pioner äro vita sa...

Hej Mia

Vill bara tala om att mönstret har kommit fram. Tack så jättemycket.

Hälsningar
Karin

Maria sa...

Det tog lite tid att skrolla ner alla kommentarer, kul för dig!!!

Anonym sa...

Vilkne fin låda du har hittat! Gillade den egentligen bäst när dne var omålad, men den blev jätte fin som vit med.

ängeln i vitt sa...

Du gjorde helt rätt i att måla madonnan. Lådan blev hur fin som helst.

Ha det gott
Kram Carina

Anonym sa...

C'est vraiment très très chouette, j'aime beaucoup ♡♡

My Lovely Things sa...

va fin lådan blev..verkligen trevlig är det decupageteknik du använder dig av...

jag vet så lite om alla dessa tekniker...

Madonnan blev ju mycket frächare vit..
Ha det gott!!
Kram Anna

Hannis sa...

Oki,pysselkvinnan=))
Madonnan blev mycket finare i vitt!!
Och lådan,så nice!
Kanske dags för dig att börja med lite försäljning!!
Kram Hannis

Anonym sa...

Oj vad fin hon blev! Och lådan känns som en favorit :) Den skulle passa hos mig! Kramiz//z

Penny from Enjoying The Simple Things sa...

They both look great painted white! The box looks so great with the shabby distressing and the cherub picture...
Penny
p.s. thanks for participating in my decorating survey!

Tankar tar tid sa...

Ang våren ... den har väl kommit lite längre hos dig som bor längre söderut än här hos mig. Som du såg på bilden med mitt hus på så ligger det lite snö kvar här än.
Vilka fina loppisfynd du gjort!
Tycker att du gjorde rätt som målade madonnan vit, den blev verkligen fiiin!
Kramar Christina

Min Skattkammare sa...

Tittar man in här hittar man alltid nåt vackert!
Lådan blev så söt....och med den fina bilden!
Jaaaa.....vår, kom till oss nu och stanna!
Ha´det så bra!
Kram Kicki

Anonym sa...

Så, fin lådan blev.Tänk vad lite färg o.s.v. kan göra!
Den där bilden har jag hängandes i mitt sovrum,den är så söt.
Ha, det så gott.
/S

Tingeltangel sa...

Så fantastiskt att den där trista lådan kunde bli så fin. Vilken känsla du har. Jättevacker.

MODERN COUNTRY sa...

Du er makaløs Blanka!! Så flott Madonnaen ble og ikke minst den lille skuffen. Jeg blir så inspirert av alt du viser. Dyktig er du!

Hulda sa...

madonnaen ble nydelig som hvit, jeg hadde gjort det samme. Virkelig stemningsfullt og vakkert i skapet der den står. Så fin den krukken med blomster er også. Likte også veldig godt det du har gjort med det gamle skrinet, fikk veldig lyst til å gjøre noe slikt jeg også!

Ewa sa...

Vilka underbara saker du har, och har gjort. Hit ska jag kika in fler gånger. Det är en fröjd för ögat!
Kram
/Ewa

Eva Agnes sa...

Lilla Blanka vad du har skapat mycket fint sedan jag var inne hos dig sist. Jag måste säga att jag är helt betagen och har fått många fina idéer från dig.
Skåpet är underbart!!! Och lillans låda likaså!!
Kramar Eva Agnes

My White Cottage sa...

Jag tycker madonnan och barnet blev superfina i kalkvitt!! Lådan blev också såååå bra! Jag har sagt det så många gånger förr, men tänk vad vit färg kan göra - underverk!

Ha en fortsatt bra vecka!
Kramar Jenny

My lovely cottage sa...

Again such a beautiful pictures! I really do love these angels print you put on the box. Greetings, Yvonne My lovely cottage

Jean M sa...

I love the picture of the two angels you put on your daughter's box!