söndag 30 oktober 2011

Söndag ~ Sunday

Söndag... En helg har passerat och oktober är i princip till ända.

Jag är tacksam över att termometern ännu visar så många plusgrader, och undrar om vi kanske får en mild (och snöfri) vinter i år, hihi. *hoppas*

Helgen har varit lugn. Vi har umgåtts med våra trevliga grannar, vi har strosat på stan, och vi har fikat hos mormor och morfar. Det har inte blivit så mycket husfixande, men ibland kan det vara skönt att pausa alla måsten, och ha en riktig vilohelg.

Jag lovade ju att lägga ut lite varor till försäljning, och de kommer att finnas i butiken efter kl. 20:00 i kväll.

Här är ett smakprov...

Sedan måste jag visa en så fin sak som jag köpte igår... jag blev alldeles förälskad!
När jag ser den tänker jag mig Afternoon tea... för hundra år sedan. Våningsfat fulla av goda kakor och skorpor, en massa olika marmeladsorter att välja bland, delikata ostar och te som serveras ur utsmyckade kannor. Allt detta intas i en skön gammal skinnfåtölj vid en sprakande brasa. Ja, det var denna synen jag fick när jag såg denna smörgömma... så då kunde jag förstås inte låta bli att köpa den, hihi.

Kram och ha en fin vecka!
Mia
-

13 kommentarer:

john sa...

How lovely...the butter dish...and I love afternoon tea, always very relaxing . Here we have had such a warm,sunny day we spent all day in the garden tidying and putting things to bed for the winter..have a nice week !
Gail x

Millas hem sa...

Hej Mia!

Helt rätt. Ibland behöver vi pusta också.=)

Håller verkligen med dig om plusgraderna...de är så välkomna sååå.
Låter som ni haft en mysig helg. Ska bli spännande att kika in i butiken sen då!=)

Kram till dig!♥

Servies en Brocante sa...

I love youre pics over and over again
Have a nice week
Greets
Sanne
www.serviesenbrocante.nl

Rummet för välbefinnande sa...

Hej gumman, jag skrev precis en kommentar hos dig men den försvann bort. Det var nog inte meningen att den skulle publiceras helt enkelt.

Gott att ni haft en slapparhelg. Det behövs verkligen ibland. Själva tog vi oss en tur till Magnus idag och "lämnade verkligheten" för en stund. Det var gott det också.

Vi hörs och jag läääängtar efter att ses. Ser fram emot "räkmackan" *ler*

Kram kram

Marie sa...

Skönt med en slapparhelg. Här har det varit kalas i dagarna två, känner mig helt slut eftersom jag dras med en envis hosta som aldrig tycks ge med sig. Men, nu har jag och barnen höstlov en hel vecka, ska bli jättemysigt!

Söt liten smörgömma, kommer gärna på afternoon tea, hihi.

Trevlig kväll!
Kram Marie

Maria sa...

Skön och slapp helg här också tycker jag. Tyvärr blir skåpet för stort. Attans...! Men det kommer nog någon annan som blir glad. ha en skön vecka nu Mia. Kramar Maria

Blandet-landhandel.dk sa...

Hejsa!
Det lille skab er helt fantastisk fint. Ud fra billederne at dømme, tror jeg det er et 1700-tals skab.....:-) Din pris er derfor MEGET rimelig.
Kh Katinka

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja va skönt det är med en sån där baravara helg . En sån hade jag med , lag in en maskin tvätt bara .
Vilka fina saker du visar , nu ska genast in i shopen .
Kraam

Anonym sa...

Härligt med en slapparhelg och jag liksom du välkomnar + graderna!

Vilken underbar fin smörgömma du kommit över och så vackert du skönmålar dina tankar.

Ha en fin start på veckan!

Kram Renate

Sofia sa...

Hejsan! Vilken mysig blogg du har, med många vackra bilder.... Gillar verkligen den där smörgömman, känns lite lyxig. Kram Sofia

Unknown sa...

Que recipiente para mantequilla tan precioso, ese reloj y esos guantes divinos. Siempre me sorprende la calidez de tus fotos. Un saludito desde España.
Paloma.

Rosor och Spetsar sa...

Förstår att du inte kunde gå förbi denna skönhet, vilket vackert handtag och snygg text på dessutom.
Vackert stilleben du gjort med handskar och klocka
Kram
Annelie

Piffa o puffa sa...

Hoppas allt är bra med dig. Det var jättelänge sen jag kikade in här så jag har mycket läsning att ta igen.
Kram