måndag 29 april 2013

Livstecken ~ Signs of life

Det blev en väldigt lång meditation :-) 5 dygn med 39 graders feber och de tillhörande klassiska influensasymptomen.
Jag hade tänkt att jag skulle vakna idag, pigg som en mört och baka stekpannebröd! Jag har levt på yoghurt nu i 5 dygn så nybakat stekpannebröd med smältande smör toppat med ett par goda ostar  låter himmelskt gott i mina öron. Men det verkar alltså som meditationen får pågå ett litet tag till, och stekpannebrödet får jag längta efter någon dag till. 


Nu skall jag luta mig tillbaka i sängen, och låta tankarna suddas ut igen...

Jag önskar er en riktigt fin dag!
Kram
Mia
-

22 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Kram gumman ❤❤❤
Tänker på dig ska du veta!

Solstrålå sa...

Uffameg,,,ja,jeg har og ligget iflere dager,,,ikke noe koselig med influensa.Det henger i kroppen noen dager etterpå.
Men nå er det snart vår,,,,gleder meg!
Ha god bedring og en fin ny uke!!!
God varm klem fra Sol

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Uff da , stakkars deg , det er ikke noe godt ! God bedring ! Stekpannebrød høres spennende ut ?! Klem

Gårdsjenta sa...

God bedring :) Ikke moro å være sjuk.

Veldig fint bilde, hva slags tre er det? :)

Anonym sa...

buona guarigione!
foto come sempre incantevoli!
un abbraccio dall'Italia

Sara

Jennys Vita Villervalla sa...

Krya på dig!❤
Snart är du på benen igen!
Ha det fint!
Kram
Jenny

Lallbacken sa...

Hej mia. Du får jaga iväg dom där bacillerna nu ;)
/mia

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej fina Mia !

Stackars dig ! :(
Jag hoppas hoppas och håller tummarna att du kryar på dig till helgen.
Jag hade också influenssa nu i våras och låg i två veckor.
Har aldrig vart så sjuk.
Så lider med dig...


Annars lät det himla gott med stekpanne brödet.
kanske vill du dela med det receptet..



Tack fina du ! Tack själv ! Det samma ....jag blir ju också så glad av dina hälsningar.
Krya på dig och en varm kram från mig

hemma hos lilla mej sa...

Sänder dej massor av krya på dej kramar .Ha en skön start på nya veckan.Kram Rita ♥

Meta sa...

Vad fina myrten träd du har ( mina dog i vintras snyft)Krya på dig nu det duger inte att ligga så där nu när det är vår. Visserligen regnar det idag.
Ha det så bra du kan
Kram Meta

Änglarnas hus sa...

Men usch och fy för influensa..speciellt nu när våren är här :(

Krya på dig nu!! Kram Sanne

Fia sa...

Krya på dig ♥ Känner igen det där med matnoja när man gått på svält några dar, stekpannebröd låter väldigt gott faktiskt;)) Hoppas du frisknar till o får en härlig vecka! Kram fia

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilken fin blogg du har,roligt att hitta hit!
Stackars dig som är sjuk!
Krya på dig i massor.
Kram Maria

lisashus sa...

Jag förstår att stekbrödet lockar! Krya på dej nu så du blir frisk tills den riktiga värmen kommer!
Tack för rar kommentar hos mej!
Valborgskram
Lisa

Anonym sa...

Uff...kjære vennen....
Dette høres ikke godt ut, håper det virkelig snur snart!!
Ønsker deg masse god bedring:)
Varme tanker og klemmer
Merete

Piffa och Puffa sa...

Så tråkigt att vara sjuk. Jag har också legat sjuk i först en och en halv vecka, var sedan frisk i fyra dagar och är nu dålig igen. Kanske gick jag ut för tidigt.
Krya på dig och hoppas du är på benen snart igen.
Kram

Tracie~MyPetiteMaison sa...

Hi Mia,
I hope you are feeling better soon. Your bread sounds so good! Sending good wishes to you to be better this week!
xoxo~Tracie

Tinas bo sa...

Låter inge roligt alls...
Krya på dig!!

Kram Tina

Frida sa...

Låter inget roligt, krya på dig! Hoppas du kan baka ditt efterlängtade bröd snart.
Kram Frida

Gabriella sa...

Åh, stackare! Rackarns trist när det är långvarigt. Krya på dig nu! Kram

Annas skattkammare sa...

Usch vilken seging du åkte på!! Skickar varma krya på dig kramar!! Hoppas att vi ses på lördag!
Kram Anna

Huset på Backavägen sa...

Tack för receptet på chilikycklingen. Det var hur gott som helst! Barnens spontana kommentar, kan vi inte ha det varje söndag?!
Kram Anki