tisdag 9 april 2013

Peace and wooden letters

Jag har just kommit hem från avslutningen på projektledarkursen. Det är alltid lite tråkigt när något som varit roligt är över... men samtidigt dyker det ju hela tiden upp en massa nya spännande saker att se fram emot!

Igår hade jag ju lite "överskott" på idéer, och här är ett litet smakprov på vad det blev av det :-)


Jag sågade ut en massa bokstäver ur 70 år gammalt virke. Sedan har jag fått dille på peacemärken, och har alltifrån tröjor till smycken med den symbolen, så det fick bli ett stort peacemärke i gammalt trä också. 

 Jag gillar när man kan återanvända saker och dessutom tycker jag att sakerna får en unikare känsla av gammalt material.

På tal om peacemärke, så måste jag visa mitt nya armband! Jag har köpt det av min goda vän Mia, som tillverkar alldeles underbara smycken. Ofta använder hon gamla återvunna pärlor, så smyckena blir på så sätt väldigt unika.♥ 
Ni hittar en del av hennes alster här, och har ni några frågor eller önskemål går det bra att maila henne också :-)

Armband av återvunna pärlor, från Känslans Väg

Nu skall jag skutta ut i köket och laga lite middag!
Kram
Mia
-

21 kommentarer:

chezbeccy sa...

Your wooden letters are gorgeous. And on that background, it makes a great picture. Beccy

Fru Lagom sa...

Jag har läst någonstans att peacemärket har gamla anor och har kallats bland annar witch's foot. Symboler är spännande tycker jag =)

Fru Lagom sa...

Och dina bokstäver är jättefina! (spamvarning på mej nästan!) ;)

Annas skattkammare sa...

Men vad duktig du är Mia!! Bokstäverna är ursnygga!!
Kram Anna

Jennys Vita Villervalla sa...

Jättefina bokstäver!
Och peacemärken är verkligen tidlösa symboler som passar in överallt!
Tack för värmande kommentar hos mig!
Kram
Jenny

Marl sa...

Wooden letters- soooo cool:D:D:D

Laila sa...

Så vackert trä det var i dina bokstäver. Dom blir så levande på ett helt annat sätt då.

Gabriella sa...

Åh så mycket fint! Härlig inspiration. Jag är också insnöad på peacemärken och stjärnor just nu=)
Kram

Miss Maple sa...

Yes!!! Decorating with letters is great. I love what you cut out from the old wood and how you arranged the letters. I remember that I saw a bathroom in an interior magazine that was decorated with monograms everywhere: on the towels, over the door, in pictures and so on. Everything was kept in black and white and it was simply amazing. I'm looking forward to seeing more of your work. Thank you for sharing.

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fina saker du har gjort, duktiga du !! Och såå fint armband Mia har gjort till dig !!
Kraaam Anette

mittlantliga sa...

Sååå fina bokstäver du har gjort.
Ha en härlig dag!
Kram
Heléne

lisashus sa...

Wow, vilka fina bokstäver! Det gamla träet gör sej verkligen med sina olika skiftningar! Så duktig du är!
Jättesnyggt armband!
Lisa

Husprojekt Drömhus sa...

Kreativa, duktiga fina du!
Kram Tiina

Vita små hjärtan sa...

Underbart du rara! Du är såååå full av fina idéer!
Kram Agnetha

kråke sa...

nämen, wow vilka urfina verk du har tillverkat...blir alldeles lycklig:))) Båda Miornas peacemärkealster är ju bara sååååå vackra:)))) Nä, nu måste jag titta igen och beundra:))))

stor kram vännen:))

kråke

AnaCristina sa...

Tracie~MyPetiteMaison sa...

Hi Mia,
I am loving your 70 year old letters, they turned out very lovely and peace sign is great, love, love, love it!

I am going to see if I can order a bracelet delivered to USA. Your bracelet is so cute, hope I can get one similar for me, maybe one for my daughter too!

Talk soon! xoxo~Tracie

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fint .Du har sådan himla härlig energi.Ha det gott.Kram Rita ♥

Rummet för välbefinnande sa...

Bokstäverna är UNDERBARA!!! ❤
Otroligt snyggt!
Ja, det var verkligen dina pärlor det där. Blir så glad att du tycker om armbandet.
Kram kram min fina vän

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej ! :)

Så duktig du är !
På alla fronter :)
Tack för allt inspiration !

Ha en fin torsdag och trevlig helg ! Kram från mig

Paula pearls sa...

śliczne te literki:)
nie bardzo rozumiem o czym piszesz ale zdjęcia masz cudowne

paulapearls.blogspot.com