torsdag 11 april 2013

Penséer ~ Pansies

Idag köpte jag årets första penséer, ja första för mig alltså. Det var ovanligt sent, men jag har inte riktigt känt att det har varit vår än, så jag har liksom bara gått förbi dem utan att köpa. Idag visade de dock sina mest vädjande blickar och då kunde jag inte motstå utan en kruka åkte ner i kundvagnen. 


Jag har inte fixat i ordning ute på verandan än, så blommorna får stå på det lilla slagbordet i köket så länge. Kanske det blir lite fix ute till helgen (om vädret tillåter det). Jag har i alla fall tagit fram dynorna till trädgårdsmöblerna, så det är på gång, hihi 

Blomsterspråket säger...


Tusen tack för era snälla kommentarer om mina träbokstäver... Ni är världens gulligaste bloggläsare och jag blir så himla glad av att läsa allt fint ni skriver! 

Ha det riktigt gott! 
Kram
Mia
-

33 kommentarer:

Rustic Vintage Country sa...

So lovely! x

anemonen sa...

Så mycket vackert var det här. Jag bara njuter av allt det vackra och nu måste jag bara köpa penseer och sätta som du i lerkruka för det gillar jag. En fin helg önskar jag dig.

Meta sa...

Så fint det är när du visar dina bilder. En sak är säker och det är att det blir vår när penséerna kommer fram
ha en fin fredag
Kram Meta

Marie sa...

Så vackra bilder Mia! Måste också köpa penséer i helgen och göra lite vårfint.

Kram Kram
Marie

Ps. Älskar det fina peacemärket du har gjort i förra inlägget!

Geli sa...

Hello Mia!
Thanks for your beautiful photos!
Happy week for you!
Hugs
Geli

mon bazar organise sa...

Marvellous
Petites pensées aussi sur mon blog
Littles pansies on my blog

LOPPISLIV sa...

Underbara bilder och söta penseér!! Just den lila färgen du har är min favorit :-)

Kraaaam Paula

PS: finfina bokstäver i förra inlägget, du är sååå duktig Mia!!!

Jennys Vita Villervalla sa...

Ljuvliga bilder!
Det blir nog härligt väder i helgen får vi hoppas!
Ha det fint !
Kram!
Jenny

Gabriella sa...

Underbart med penseér! Jag längtar efter att inhandla några=) Så vacker färg du hittade på din!
Kram

Anonym sa...

LOVE IT:)
Fortryllende vakkert og det bordet var nydelig:)
Herlig tekst også:)
Og ja jeg har fått din Mail om loppis og jeg skulle så inderlig gjerne vært hos deg, men er ikke sikker jeg får bil til å komme meg ned med!!!!
Skulle så gjerne hatt noen av dine herligecskatter:)
Klem Merete

Tove `blogg verden sa...

Utrulig flott :)
God helg til deg
klem Tove

Anonym sa...

Beautiful, i love violets and this color is so lovely.

mittlantliga sa...

Underbara penseér!Och vackra bilder!

Ha en härlig helg!
Kram
Heléne

Tess på Tilda och Mamma sa...

Underbar bild, även här har köpts penser. I norr är det för kallt att ställa ut dom under nätterna och eftersom jag alltid glömmer bort att plocka in så hamnade mina i köket.
Önskar dig en fin helg/Kram

Things and Thoughts sa...

Love your interior style and arrangements !

Things and Thoughts sa...

Love your interior style and arrangements !

Johanna sa...

Det där slagbordet är så himla vackert!

Önskar dig en finfin fredag,

Kram Johanna

mormorMärtas sa...

Hej fina Mia!
Jag längtar också efter penseer men än har jag inte vågat köpa några... jag bor ju på sydsvenska höglandet och här är det vinter läääänge...

Men nu tror jag nog att våren närmar sig iaf...♥

Kram Annika

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej fina Mia !

Åååå...ljuvliga penseer ! Jag tycker man blir så glad av dom...färgen gör sig så bra mot den patinerade lerkrukan.

En riktigt fin fredag till dej... kram från mej

Frøken Anker sa...

Jeg har også været ude og købe blomster. Det er så smukt, når de står ved døren og modtager en.

God helg
Birgitte

Unknown sa...

Great blog i love it thanks for sharing Greetings Mirjam

HWIT BLOGG sa...

Dina bilder andas VÅR! Härliga!
Önskar dig en finfin helg...

Titti

Blommiga Rutan sa...

Åhhh, vilka ljuvliga penseér!
Älskar den färgen!
Har inte köpt en endaste penseé ännu och det är den 12 april!!!
Snart kommer nog värmen och då kommer jag att fullkomligt frossa!

Trevlig helg
Kram Anncathrine

Annas skattkammare sa...

Så fint och vårigt!! Det behövs nu i detta snöslask, så att man inte deppar ihop totalt.. ;)
Trevlig helg du fina!
Kram Anna

Junk De Lux sa...

Nyyydelige bildet, enkelt og sååå vakkert!! Ønsker deg en herlig avslappende helg min venn :))

KLEM!

Ulrikeღ sa...

...wunderschöne Bilder, ich mag deinen Blog sehr <3

ich wünsche dir ein schönes und sonniges Wochenende,
bei uns in Deutschland soll es sehr schön werden :O)

liebe Grüße
Kram
Ulrike

Vita små hjärtan sa...

Så fint där på bordet!!!
Önskar dig söta fru Blanka en fin helg
Kram Agnetha

kreativa stunder sa...

Här kommer en kommentar till på dina fina träbokstäver.....Är jätteimponerad!! vet hur svårt det är att såga ut något i trä.
Mvh Anneli

Lallbacken sa...

hej mia. så jättesuperduperfint ditt slagbord är. jag har inte tagit hem någon pensé ännu, vi har för mycket snö känns det som :( Den första blir nog i blå också, som din ;))
/mia

Jes/Vita villa vila sa...

Finaste Mia,

Så mysigt att få kika in till dig och njuta av de vackra bilder du alltid bjuder oss på! Måste köpa penséer, bara måste nu känner jag :)

Stor kram!
Jes ♥

Om Ett Hus sa...

Åh jag älskar penséer! De är så fina! :) har dock inte köpt några själv ännu. Det var ett jätte fint bord som dina stod på. :)

Anci sa...

Oj, vad mycket inspiration jag får här !
Fantastiska bokstäver, fina armband och blommor !!!
Tack :)

Kram
Anci

jasonbob sa...

air jordan
goyard handbags
paul george shoes
supreme hoodie
curry shoes
pandora jewelry
kenzo clothing
canada goose outlet
hermes
curry 7