onsdag 17 april 2013

Kyckling med vitlök och chili ~ Chicken with garlic and chili

Vi har just ätit en av våra favoriträtter. Kyckling i krämig sås med smak av vitlök och chili. Såå god! Därför tänkte jag dela med mig av receptet. Tyvärr tog jag fotot innan jag hade dukat fram maten, hihi, så ni får tänka er hur maträtten ser ut, men ni får tro mig när jag säger att den är väldigt smaskig! Dessutom otroligt lättlagad


Kyckling med vitlök och chili

Kycklingfilé 
Philadelphiaost
Vitlöksost 
Vitlöksklyftor (2-3 stycken)
Vispgrädde
Riven ost
Chilipulver
Svartpeppar
Salt

Bred ut Philadelphiaost och vitlöksost (ex Boursin eller Creme Bonjour) i botten av en gratängform. Dela kycklingfilén i lagom bitar och tryck ner i ostblandningen. Kycklingen skall täcka osten helt. Krydda sedan med chili, svartpeppar, salt och pressa över vitlöksklyftorna.

Sätt in kycklingen i ugnen på 200 grader i ca 30 minuter, kontrollera att den är genomstekt och häll sedan på vispgrädde och riven ost och gratinera i ytterligare ca 10 minuter.

Servera med en sallad och pasta eller strimlad zucchini. Bon Appétit 
      
Nu skall jag bära in kaninen i växthuset. Hon har suttit ute på gräsmattan hela dagen och solat sig :-)

Ha det gott!
Kram
Mia

17 kommentarer:

Gabriella sa...

Åh så gott det lät! Roligt med nya recept att pröva, tack!=)
Kram

Meta sa...

det där "osade" verkligen "göra till helgen" tack för lättlagade grejor.
ha en fin torsdag
Kram Meta

Jennys Vita Villervalla sa...

Det lät väldigt gott-måste provas.
Fina Bilder som vanligt! :)
Ha det gott!
Kram
Jenny

Anonym sa...

Høres utrolig godt ut:)
Er selv veldig glad i kylling, så dette må prøves:)
Nydelige bilder:)
Sov godt
Klem Merete

Unknown sa...

I like this flowers-in Poland name-BRATKI.byby

mittlantliga sa...

Det lät gott.Det måste jag prova!

Så vackert du har det där på bordet!

Ha det gott
Kram
Heléne

Blommiga Rutan sa...

Åh, det där låter ju supergott!
Härligt med recept som är enkla och snabba att göra. Det här ska jag verkligen prova!

Kram Anncathrine

All Seasons sa...

The pictures are great, Mia.
But I think the recept smells good.
Yummie..

Have a nice tomorrow ☼

Hugs,
Patricia


Lallbacken sa...

Hej mia. detta låter gott! ska nog prova receptet, och kanske att det går hem här hemma, har en man som inte är så förtjust i kyckling :( jag gillar det däremot ;)
/mia

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt !

Och tack för tipset. Det får bli vår fredags mat och till efterrätt Chokladmousse :)
Fin fina bilder.
Sov gott !
Kram .kram

Miss Maple sa...

Love the salt and pepper pots.

Unknown sa...

Så flotte bilder, helt skjønne :)

Den oppskriften var fristende, virker kjempe godt!
God torsdag til deg :) klem

vitadrömmarobusigabarn sa...

Vackra bilder
och vilket härligt recept!
Ha en jättefin dag
kramar Tina!

Gårdsjenta sa...

Så flotte bilder :)

her går det også mye i kylling :) det er veldig godt :)

Johanna sa...

Åh den där tvåarmade ljusstaken tog helt andan ur mig! Något av det vackraste jag har sett:)

Kram Johanna

Anonym sa...

Åhh det lät verkligen gott!!
Ska tillaga redan i dag. Tack för tipset.
Kram kram från annalenaeriksson 😘

Alena sa...

Recept mě zaujal. Mám ráda sýry i kuřecí maso. Zkusím uvařit.