måndag 8 april 2013

Kreativ ~ Creative

Idag har jag en massa idéer i huvudet, så idag är det nog bäst att få ut några av dem till något konkret, annars svämmar det väl över i huvudet :-)

Sedan får jag nog fylla på i min idébok. Ett ställe där jag samlar mina idéer i form av text och skisser, för framtida projekt. Datorer och elektroniska inspirationsmappar i all ära, men jag gillar bäst att ha en riktigt tjock bok där jag kan skissa, skriva för hand och lägga med provbitar av olika material 


Kram och ha en riktigt skön vårdag, hoppas att solen strålar där ni är!
Mia
-

18 kommentarer:

Unknown sa...

super idea!I invite yoy to my blog!

Norregård sa...

Du är så flitig Mia:))

Ha det bäst!!
Kram M

Jennys Vita Villervalla sa...

Ljuvliga tändsticksaskar!
Jag håller med dig, har också en bok där det skissas, skrivs ner tankar och idéer.
Kul att gå tillbaka och bläddra i.
Ha det fint!
Kram!
Jenny

by.hårenberg sa...

Vad roligt att du gillade min små fyrkanter ;) jag ska kolla vilka som finns och kan du skicka en bild :) annars så letar jag efter fler monogram och kan höra av mig om jag hittar en med rätt bokstav :) vilken helt underbar blogg du har! länkar till dig på min bloggsida :) får man höra sig för var i västsverige du bor? jag bor nämligen också i väst för tillfället ;)

john sa...

What a great idea Mia ! we too enjoy sunshine but its so cold brrrrr ! Gail x

Annas skattkammare sa...

Så fin bild! Ibland har man många idéer i huvudet och ibland är det helt tomt. :) bra idé med en bok! Här är det lösa lappar lite här och var.. ;)
Kram Anna

Fru Lagom sa...

Vilka fina (på bilden). Jag har också en idébok :) Så bra när man får en sån där lysande idé och man bara inte kan få ta tag i den med en gång.

En fortsatt fin måndagväll önskar jag dej!

Meta sa...

de askarna blev ju jättefina.Det är nog best att samla på sig till hösten då går de åt som smör.
ha en fin vecka
Kram Meta

Frida sa...

Vilka fina tändsticksaskar du har gjort!. Kan bara instämma, skissbok och penna föredrar jag också framför de elektroniska apparaterna.
Må så gott!
Kram Frida

Anonym sa...

Åååå...kjære vennen, du er bare så utrolig flink:)
Gleder meg masse til å se alle dine kreative ideer:)
Ønsker deg en herlgi uke
Klem Merete

Lallbacken sa...

hej mia. men visst känns det bäst med riktigt papper och en riktig penna då man ska skriva något? det är alltid spännande att se vad du hittar på ;) ha en fortsatt bra vecka
/mia

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Så gör jag också, har en bok där jag samlar alla mina ideer o tankar..
Nu börjar tankarna komma, det är nog vår ljuset som gör att man blir mer kreativ !!
Kraaam Anette

Burlap Luxe sa...

inspiring idea Mia,

We still have not enjoyed spring here in California U.S
many windy, chilly days.
Looking forward to summer :)

Looking forward to all the beauty over here.

xx
Dore

Chokladvillan 1910 sa...

Det skulle man vara duktigare på ! Att skriva/skissa ner alla sina idéer man får i huvudet. För man glömmer de lika fort det dyker upp...
Värmen kommer snart !
Må så gott !
Kram Anki

Des guirlandes sa...

Simple but Very nice, those little boxes.
Love it!
Kram, Barry

by.hårenberg sa...

jag håller tummarna att jag ska hitta rätt monogram till dig :)
Trevligt, då befinner vi oss nära varandra :) Jag håller till i Göteborg, bor i östra göteborg :) (har lämnat skogen för en tid)
Kramar!

katha´s kortmakeri sa...

Så fint du skapat.
Ha de gott i vårsolen.
Kram Katha

Miss Maple sa...

What a gorgeous idea! That looks fabulous.