torsdag 27 december 2012

Slappa dagar ~ Lazy days

Mellandagarna går liksom i varann och alla rutiner är som bortblåsta. De vanliga mat och sovtiderna finns inte ett spår av... och det är faktiskt ganska skönt, tycker jag :-) Total avkoppling!


Snön har i princip töat bort, och julkänslan börjar avta. Nu är det snart nyår och längtan om en ny vår börjar redan smyga sig på!

Idag visar jag en bild på köket. Min stora pappersstjärna hamnade i fönstret ovanför diskhon.

Förresten..! Är det någon mer än jag som irriterar sig på att bloggarna automatiskt öppnas i mobilversion (när man surfar från mobil enhet)?

För att råda bot på detta lilla bekymmer har jag justerat länkarna genom att lägga till /?=0 efter adressen t ex http://lillablanka.blogspot.com/?=0 för jag vill se hela bloggen, även från iPaden :-)

God fortsättning!
Kram
Mia
-

24 kommentarer:

Arja sa...

Halloj!
Jag är ledig tills den 7 Januari, så här fnns inga rutiner kan jag lova ;O) så otroligt skönt! Fin den är stjärnan i ditt fönster. Jag myser i total jul/vinterstämmning ett tag till :O)
Ha d gott kram Arja

mormorMärtas sa...

Ja, det är väl underbart att ta dan som den kommer...
Jag blev helt förälskad i din pappersstjärna och härmades lite... passade perfekt som toppstjärna i granen!
Underbar bild på ditt fina kök!

Kram Annika

Tinas bo sa...

Stjärnan är sååå vacker!!

ja du, jag städade ut julen idag... :)
Har ingen lust längre...

Vi har haft upp till +13 grader här..
Ingen julstämning alls ute..

Nu vill jag ha vååååår!! :)
Men jag antar att vi får svinkallt här i Februari.. Det brukar vi få... snyft..

God fortsättning
Kram Tina

balerinaszydełkowanie sa...

;O)
Pozdrawiam i zazdroszczę wolnego

Geli sa...

Hello Mia! Your kitchen is soo beautiful. I hope that in the future I also get a white kitchen. Your tree is a little sign of spring for me. Then after 1.1.2013 I also want to have spring and the sun like you. I wish you a good time and that all your dreams will come true in 2013! With love, Geli

STENLYCKA sa...

Tack för tipset om mobilversionen jag har också irriterat mig på detta.
Tack också för tipset om den fina pappstjärnan.Jag har gjort en men tyckte det var svårt med strutarna att få dom lika stora. Ja,ja den blev en stjärna till slut... om ej så vacker men personlig.....
Kram Raina

♥ Pia... sa...

HejMia.. såå vackert ditt kök är.. blir alldeles lyrisk..å vill ha ;)Tack för snälla söta och goa kommentarer... man blir glad av att läsa kommentarer.. stjärnan gör sej väldigt fint där i det gamla fönstret... ...nu ska jag surfa vidare.. har inte gjort så många besök hos andra under hösten... det är väl den där tiden..MEN den har vi nu i juletider.. så nu önskar jag dej en god fortsättning och passar även på att önska dej ett gott nytt år..;) kram...Pia

♥ Pia... sa...

å just det.. den där mobilversionen.. den förstod jag inte riktigt.. får testa och se??Pia

Gabriella sa...

Så fint det ser ut i ditt kök! Vackert med stjärnan i fönstret. Härligt att bara få vara utan måsten dessa dagar!=)
Kram

Junk De Lux sa...

Kjære vakre Mia, takk for dine gode ord hos meg...jeg trenger hver eneste varme tanke:) Jeg er vel mere klar enn noen sinne for å kvitte meg med dette året og starte et nytt, det skal bli herlig! Rutine og hverdag er det beste selv om det er godt å slippe litt på det innimellom;)
En stooooor varm klem til deg med håp om at siste rest av juleferien blir fantastisk!!!!!
De vakreste bilder hos deg!

<3

Anonym sa...

Høres godt ut å bare nyte dagene uten store forpliktelser:)
Sånn skal Julen være, bare kose seg:)
For en nydelig Stjerne:)
Klem Merete

Anonym sa...

I'm really enjoying the theme/design of your website. Do you ever run into any internet browser compatibility issues? A few of my blog visitors have complained about my site not working correctly in Explorer but looks great in Chrome. Do you have any recommendations to help fix this issue?
Also visit my web site - new super mario bros. wii u peach's castle red hot elevator ride

LantlivsAnette sa...

Men ohhh så fint du har det !!! Jaa dagarna rusar iväg, snart har vi ett nytt år och allting..
Kraaam Anette

Bleudelavande sa...

I wish you happy new year from Italy!!!
Friendly.bleudelavande

Med en doft av lavendel sa...

Vad fin stjärnan blev i fönstret, här är det oxå lata dagar och inga rutiner skönt när både jag o maken ligger i influensa.
kram Annika

yeyita sa...

Felices fiestas!!

Marita sa...

Du har så himla fint kök! Ser att du också har snöat in på de underbara pappersstjärnorna!! Jag knåpade ihop några stycken ett par kvällar före jul, det gick liksom inte att hejda sig! De är verkligen dekorativa i all sin enkelhet!
Visst är det väl skönt när man tar dagen som den kommer, även mattiderna! Då har man kopplat av ordentligt!
kram, Marita

Anne sa...

Best wishes to you in the coming year!
xx
Anne

Mamma C sa...

Blev ju strålande med din vackra papperstjärna där i fönstret.
Kram Mamma C

Melody and M.E sa...

Tack för tipset med tillägget på länkarna!
Melodys matte

Annas skattkammare sa...

Hej! Samma här, har unnat oss god mat, slappande i soffan, gott vin och gått och lagt oss sent hela veckan.. Helt underbart att ta dagen som den kommer. Idag har vi handlat ny dator och en kitchen aid! :)
Kram Anna

Rose Garden Malevik sa...

Hej SuperDuperDuktigaGulligaTrevligaRoligMia :)
visst e de skönt å inte behöva passa ngt,,,,,,
önskar Dig ett GOTT NYTT ÅR
kramkram
HåkanBråkan

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Mia !
Håller med dig.
Man får ju bläddra ner och ta fram den andra versionen men ibland hoppar det till iallafall till den mobila.
Så fint Ni har i ert kök.
Härligt att ändra och pynta.
Visst ska det bli mysigt att se frammemot våren.
Både ljuset, det gröna krispiga :)

Ha nu en fin helg och Gott Nytt år vill jag passa på att önska ! :)

Må så gott och njut !

Kramar Sirpa

Schwanenteich1966 sa...

Liebe Mia,
du hast eine wunderschöne Küche,daß Fenster finde ich besonderst schön,ach was sage ich,alles ist bei Dir besonderst schön:)))
Ich wünsche Dir einen "Guten Rutsch"in das Jahr 2013.

Es grüßt Dich herzlichst
Annett