fredag 14 december 2012

Olivgirlang ~ Olive garland

Idag trimmade jag mina olivträd och passade på att göra en girlang av de avklippta kvistarna. Sedan hängde jag i några julgranskulor av fattigmanssilver och knöt upp girlangen på tallrikshyllan i köket.

Jag fixade även till en liten julgran av en reslig rosmarin genom att hänga i mina kristyränglar. Krukan täckte jag med gamla notpapper och lite grovt hampasnöre.


En hyacint blev också inslagen i notpapper, och en hjärta i fattigmanssilver och en olivkvist fick ligga på fatet bredvid.


Nu är det lite julkänsla i ena hörnet av köket :-) Jag tror att jag skall göra en girlang till och hänga i en annan del av köket, för jag har en massa olivkvistar över. 

Ha en riktigt fin tredje adventshelg nu!
Kram
Mia
-

37 kommentarer:

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Så fint det blev! Verkligen härliga, juliga bilder :) kram Tilda

Des guirlandes sa...

Very, very nice! I like your style.
Your blog is wonderful!
Kram
Barry (a girls name in the Netherlands)

mittlantliga sa...

Så vackert du har pyntat!
Ha en fin dag!
Kram
Heléne

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fint har du pyntat.Ha en mysig fredag.Kramar Rita ♥

~ INA ~ Inas☆House sa...

Så charmant med kristyränglar! Det måste jag också införskaffa mig.

Önskar dig en fin adventshelg!★

Kraam
Ina

Lantligt i Smultronbacken sa...

Vad fint med girlangen. Jag som sopade en hel skyffel med olivblad igår. Skulle kunna gjort mycket fint med dem:)
Ser att det är fler som samlar på skålar, hihihi. Undrar just om man kan få för många som maken många gånger har sagt till mig.

Kram Teres

sagolikflora sa...

Hej hopp! Så rart du gjort och stämmningsfullt. Jag hängde Kristyr änglar igår på ljusstakarna i matsalen. Genast lite mer jul ;)
Ha en härlig 3:e advent
Kram Caroline

Anne sa...

Beautiful! LOVE your plate rack with your beautiful dishes and silver.And that olive garland is so pretty and festive too!Everything looks beautiful!I am ALWAYS inspired by my visits to your beautiful blog! Have a wonderful weekend!
xx
Anne

fröken knopp sa...

Så vackert!!!

VarmaKramar Elin

It's me sa...

So nice !!!...12 days to go...love from me...xxx...

WhiteWhispers2u sa...

Simply Fabulous! Happy Holidays~Cheers Kim

WhiteWhispers2u sa...

Simply Fabulous! Happy Holidays~Cheers Kim

Anonym sa...

Fantastic!! Have a great weekend, Xo, Ashley

Blommiga Rutan sa...

Vackert!
Väldigt bra idé med olivgirlangen!
Har faktiskt två olivträd som behöver klippas! Tack för den fina idén!

Önskar dig en lugn och fin tredje advent, underbart att höra någon som inte stressar halvt ihjäl sig...
Kram Anncathrine

Meta sa...

Vad fint det blev med olivgirlangen, kanske skulle ta efter hm....
Ja just ja kristyrmedaljer gjorde vi förra julen undrar vad de är. Får väl leta lite i mina lådor.
Ha nu en jättefin sista advent i lugn och rooo.
Kram Meta

Anonym sa...

Absolutely Beautiful!!! I love how you wrapped old paper around the Hyacinth bulb!
Hope you have a lovely weekend.
Sincerely,
Melinda

Rose Garden Malevik sa...

Hej Bästa Duktiga Mia
jisses vad fint......bara GILLAR :)
tack för fina ord hos mig.....
å missa nu inte....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
HåkanBråkan

Geli sa...

Hello Mia! I love your decoration with the olive! You have wonderful plates in your kitchen! So wonderful treasure! I wish you a lovely weekend! Bisou, Geli

LOPPISLIV sa...

Ohhh vad fint Mia! Ser så rofyllt och juligt ut. Girlangen av olivträdkvistarna är helt ljuvligt fin!!! Ha en fin helg! Kram Paula

Anonym sa...

Utrolig vakkert og for en kjempe idee:)
Tenk at noe så enkelt kan bli så vakkert:)
Du er bare utrolig flink og jeg stor koser meg inne hos deg:)
Nyt helgen
Klem Merete

Gabriella sa...

Åh så tjusigt! Fint och fiffigt=)
Kram

Burlap Luxe sa...

I visit when I need beauty in my heart. It's so calm, relaxed with perfectness.
Xx
God Jul
Doré

Levindas Värld sa...

Vilken fiffig ide med girlangen å kulorna, det blev väldigt fint!!! Måste kika om jag har några fler fina kulor att dekorera med jag med :) En fin adventshelg önskar jag tillbaks till dig!

In my house sa...

Hoppas du får en fin jul
kram josse

G:a Affären sa...

Men du så fint det blev med olivgirlangen och änglarna i rosmarinen. Mitt olivträd är alldeles för litet för att jag ska våga sätta saxen i det så jag får njuta av dina bilder. Tänk så mycket lite grönt gör!
Vackra foton, som vanligt!

Önskar dig en fin tredje advent!
Kramar
Cia

Peggy sa...

Jättefint Mia, du har en underbar känsla för det som är vackert :-)
Hoppas att allt är bra och att du har haft en fin helg!
Kram!

Anna sa...

Åh, va mycket vackert!
Väldigt snyggt med olivgirlanden och den inslagna hyacinten.
Ha en fin 3:e advent

Kram Anna - Mitt hus på landet

Tinas bo sa...

men guud vad vackert!!!
Helt fantastiskt... :0)

ha en mysig adventshelg
Kram Tina

kråke sa...

Vilka underbara bilder och vacker girlang!:)) Önskar dig en underbar tredje advent rara:))

kram kråke

June sa...

This is so lovely Mia! Just beautiful! I have been enjoying all of your pretty decorating.

Ett Vitare Hem sa...

Så vackert!
Ha en finfin söndagskväll!
Kram/Lena

Cattis sa...

Väldigt vackert!!

Ha en mysig tredje advent!!
Kjamis Cattis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint med kvisten som girlang, blev juligt med kulorna.
Önskar dig en mysig adventskväll
Kramar
AnnaMaria

Annica Östlund sa...

Vackert! Dina olivträd måste vara stora om du kan klippa av dem så mycket.
Ha en trevlig vecka nu, slutspurten, om en vecka är det jul :)
Kram Annica

Anonym sa...

Hi www.blogger.com owner, are you interested in links exchange? Reply to my email
[url=http://www.youtube.com/watch?v=UeMUwLIKpX4]Unlock HTC Windows Phone 8X[/url]
[url=http://www.youtube.com/watch?v=cIqdsgJvQsI]Unlock Samsung Galaxy Premier[/url]
[url=http://www.youtube.com/watch?v=Xj0UCgLUK98]Unlock Nokia Lumia 822[/url]

Anonym sa...

How to unlock your mobile for free
[url=http://www.youtube.com/watch?v=HvulYWEHJB4]Unlock Nokia 3555[/url]
[url=http://www.youtube.com/watch?v=w3QJ0xx9Exs]Unlock Nokia 5310[/url]
[url=http://www.youtube.com/watch?v=-_CHEn4Kplw]Unlock Nokia 6350[/url]

Anonym sa...

A lot of quality articles i see on your www.blogger.com
Unlock Nokia 6500 Slide
Unlock Nokia 7510
Unlock Nokia C3 01