tisdag 4 december 2012

Origami stjärna ~ Origami star

Jag har roat mig med att vika origamistjärnor. Inte en helt lätt sak! Just när jag trodde att jag kommit på hur jag skulle göra glömde jag bort det igen, haha. Som vanligt när jag följer anvisningarna för hur man skall vika, så går det så lätt i början. Men rätt som det är så kommer det där omöjliga knixet... och jag tappar helt kollen :-)
Jag tänkte att jag skall göra en massa stjärnor och ha i julgranen, så det är bäst att jag kommer på hur man gör igen.


Det snöar ute..! Kanske vi får en vit jul i år, det skulle vara mysigt.

Kram Mia
-

31 kommentarer:

Hajan sa...

jag tycker stjärnorna ser fina ut-
jag tror Du kan vara säker på¨en vit Jul.
Enligt SMHi skall det bli
sååååååååååååååå mycket snö.
man får tacka
kram

LissasVita sa...

Så himla söta....nej tack ingen snö i Skåne....det blir bara vägkaos i blåsten och sedan slask....Kramen Lisbeth

Anonym sa...

Hej!

Å vilken fin blogg du har. Verkligen inspirerande bilder!

Kram Linda

Tinas bo sa...

Vilka vackra stjärnor!!
Origamisstjärnor - har jag aldrig hört talas om... :)
Kan du kanske visa hur man gör/viker dem..?

Kram Tina

linnea-maria sa...

Men åh de är ju helt underbara! Jag måste söka på beskrivning och göra liknande :) Jag brukar göra andra stjärnor till granen.

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Superfina! Måste jag absolut prova.

Hälsningar Monica

Vida sa...

hej goa Mia..så vackra dina stjärnor är..och vad läckert att göra i gammalt papper..
jag lärde mej göra stjärnor av Monika med denna bloggen..
http://fintofult.blogspot.se/2012/11/vik-en-stjarna.html

Vidavikareivinterlandkram

Mari Brown and Colourblob sa...

Jatte vackra sjarnor, skulle vara kul o gora med min dotter... Vart hittade du hur man gor dom?

Manga halsningar fran (just nu inte typiska kalla o snoiga) Ottawa, Ca.

PS, skika sno over hit!!!

Shabby soul sa...

They are soooooooo charming!
Silvia

Hanna sa...

Här har vi fått riktig vinter med snö och kallt.
Kram
Hanna

Beatrix sa...

Beautiful photo, I love the atmosphere of your blog !

Lallbacken sa...

Hej Mia. Gud så söta små stjärnor!!! Vill du dela med dig av receptet...? Vi har också fått massor av snö ;)
/mia

Agneta sa...

Hej, vilka söta stjärnor! Jag har letat efter beskrivning på nätet men hittar inte just dina fina stjärnor. Kan du inte visa eller länka så jag kan lära mig, snälla.... Tack o kram från Agneta

La Dolce Vita -Vardag när det är som bäst! sa...

Vilka underbaringar, dem måste jag prova!
Jag vill gärna ha mycket snö här i Småland och allra helst på julafton :)

Kram Caroline

CARINA I OCKELBO sa...

SÅÅ VACKRA STJÄRNOR DU HAR GJORT

Geli sa...

Hello Mia! The stars are soooo beautiful! I wish you a wonderful time with a lot of snow! Geli

Zinkhjärtat ♥ sa...

Dina stjärnor är jättevackra!
Förstår att det var lite "pyssligt":)
Stor Kram Annelie ♥

mittlantliga sa...

Riktigt fina !

Ha en fin kväll!

Kram
Heléne

Marta sa...

a men tack så mycket! det värmer! riktigt fina bilder hos dig här med! och ja det snöar det enda bra med vinter är att det ser bra ut på bilder :p gillar varme :)
kramisar
Marta

Frida sa...

Jättefina stjärnor Mia! Tycker också det kan vara svårt att följa beskrivningarna oftast är det bilderna som kan vara otydliga tycker jag. Den där vita boken har jag också de är så fina. Din gran kommer säkert bli fin med stjärnorna.
Må så gott!
Kram Frida

Ewa`s Galleri sa...

Jättefina har du nån beskrivning på hur man gör ?
Ha en bra dag

Anna sa...

Vad duktig du är!
Stjärnan av notpapper var jättefin.

Kram Anna - Mitt hus på landet

maria luisa sa...

I wanted to learn how to make this!
So lovely!

Vibeke Sæther Svenningsen sa...

Å så fine stjerner:)))Også med litt glitter på blir de jo bare "smahing":))Her er det kaldt, 13 minusgrader og litt hvitt på bakken.
Jeg vil oså ha en hvit jul men det trenger ikke å være så kaldt...Brrrrr!
ønsker deg en fiiin dag,klem Vibeke

LOPPISLIV sa...

Ja det ser minsann ut som vi skulle få en vit jul i år, jag tycker det är så vackert ute nu, vitt vitt vitt :-)) Härligt!!

Så söt stjärna, vad duktig du är Mia. Kraaaaaam Paula

Mys och hemtrevnad sa...

jag skulle med vilja lära mig hur man viker stjärnor...kramis semlan

Anonym sa...

Åååå... de var bare kjempe fine:)
Skulle gjerne lært å lage de ja:)
Nydelig bilde:)
Ha en herlig dag
Klem Merete

Gabriella sa...

Ja, planksteken var riktigt god! Faktiskt länge sedan jag åt det sist.
Åh vilka vackra stjärnor! Så duktig du är=) Hade jag vikt några hade de nog inte sett hälften så tjusiga ut=)
Kram

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej fina du !

Vilka härliga stjärnor. Blir så fint !

Ha eb fin fortsättning på vinter veckan!

Kram Sirpa

Du är pysslig Mia ! :)

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej fina du !

Vilka härliga stjärnor. Blir så fint !

Ha eb fin fortsättning på vinter veckan!

Kram Sirpa

Du är pysslig Mia ! :)

Ulrikeღ sa...

...wunderschön, ich liebe deinen Blog...

liebe Grüße und
eine schöne Woche

Ulrike