måndag 10 december 2012

Härlig helg ~ Wonderful weekend

I helgen var jag och Mia hemma hos Carina i hennes rofyllda torp utanför Trollhättan.
Vilken avkoppling att sitta där i köket och höra knastret från vedspisen och smutta på lite glögg...
Det bakades danska madelkager och hela köksbordet fylldes av en massa pyssel, allt ifrån origamistjärnor till julgranspynt. Vi satt kvar långt fram på natten och drack te och skrattade, så mysigt!
 


Förutom vedspisen i köket finns flera kakelugnar i Carinas hem. Den här runda tyckte jag var så fantastiskt vacker.


Nu finns jag även på Instagram, så är det någon som vill följa mig där så sök bara på användarnamn lillablanka. Där kan ni bland annat se mina kristyränglar som jag gjorde hos Carina.

Ha det gott!
Kram
Mia
-

PS. Tusen tack för era söta ord om mina pepparkaksjulgranar!

16 kommentarer:

Liten Bod sa...

Det låter så härligt! Kram, Tina

hemma hos lilla mej sa...

Låter supermysigt.Vackra bilder.Ha en fin start på Luciaveckan och en härlig måndag.Kramar Rita ♥

Anonym sa...

Dette hørtes kjempe koselig ut:)
Nydelige bilder og den ovn var bare lekker:)
Er ikke på Instagram, så får følge deg på bloggen:)
Ha en herlig kveld
Klem Merete

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint...
Vad du är duktig !!
Kraaaam Anette

Marie sa...

Så mysigt det låter, önskar såååå att jag hade kunnat vara med!!!!!

Kram Kram
Marie

Geli sa...

Hello Mia! What a wonderful weekend you had! This is the real Christmas feeling! I love the decoration above the mirror on your first picture! Very beautiful! I wish you a lovely week! With love, Geli

Vida sa...

låter som en perfekt helg;) och så fina dina änglar blev;)

ha en härlig vecka i vita vintern..

Vidakvällsvandringisnönkram

Sallys hus sa...

Åå va mysigt det låter!
Härligt med lite kvalitéts tid..
Kram Katarina

kråke sa...

Vilka vackra änglar och stjärnorna är såååå fina:)))

Kram going och ha en fortsatt skön vecka:))

kråke

LOPPISLIV sa...

Så mysigt det låter, härligt att träffas och dricka glögg i goda vänners lag :-)) Ohhh Mia så söta pepparkaksgranar du har gjort, urcharmiga!! Ha en fin start på veckan! Kram Paula

Anne sa...

Sounds like a wonderful time! Your ornaments are beautiful!
xx
Anne

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Det lät som en riktig toppenhelg !Underbart att få mysa ihop med glögg, pyssel och skratt !!!

En fortsatt fin vecka till dej..kramen !

Maria sa...

Tänk vilken underbart mysig helg när den är som bäst. Jasså på Instagram då skall jag leta upp dig. Instagram är så himla smart...telefonen är ju alltid med och det hela är väldigt kravlöst och smidigt. Önsakr dig en fin vinterdag i vår lilla stad. Kram Maria

Bitte sa...

Hej gulliga du! :-)

Tack för den fina hälsningen hos mig! Vad mysigt ni verkar ha haft det hos Carina, kristyränglar får mig alltid att tänka på mormor som gjorde såna när jag var liten :-).

Jag tyckte också så mycket om dina vackra pepparkaksgranar och origamistjärnor. Me like! :-)

Ha en fin vecka!

Många kramar
Bitte

Helens Universum sa...

Tänk att man kan glömma sånt som kristyränglar. Det gjorde jag ju ofta när jag var liten, så söta!
Härliga bilder!
Ha det gott!
Kram Helen

Stenmur & Gärdsgård sa...

Här kommer mer beröm gällande dina underbart fina pepparkaksgranar, sååå fina!

Och så fina kristyränglar precis som när man var liten...

Många kramar till dig, och tack för all fin julinspiration!
Malin