onsdag 12 december 2012

12 dagar till jul ~ 12 days til Christmas

Det är inte många dagar kvar till Julafton, närmare bestämt 12 stycken. Vi har inte gjort nästan några julförberedelser. Ingen gran är inhandlad, inget julbak är gjort och inga julklappar är inhandlade..!
Ändå känner jag ingen stress, för julen handlar inte om att få gjort så mycket som möjligt, eller? Faktiskt nästan tvärtom, tycker jag. Att ta vara på tiden, att njuta av stillheten och glädjen tillsammans med familj och vänner.


Det kommer att finnas julklappar under granen, och julmat på bordet. Jag kommer säkert att baka både julebröd och lite julgodis. När jag känner att lusten finns... För jag tror att allt blir mycket bättre om man gör saker med glädje i stället för under press och tvång.

Så fort jag slappnar av och släpper taget om alla "måsten" så kommer lusten och energin tillbaka väldigt snabbt.

Hoppas att ni känner att ni har tid att njuta av tiden.

Kram
Mia
-

21 kommentarer:

Geli sa...

Hello Mia! YOU have the Christmas feeling already! I wish you a silent beautiful time until christmas! With love, Geli

Emma sa...

Ja nu börjar julen närma sig :)

Laura @ 52 FLEA sa...

Wishing you and your family a joyous and peaceful Christmas season!
Take care Mia...
Laura :)

Designe sa...

Så fint du gjort! ..ja vi har i alla fall granen fixad, har dock inte köpt en enda julklapp men ska inte köpa så många. Ska nog baka lussebullar idag..så här dan innan lussedan!:) Kram

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Jamen visst är det så..måsten det kväver all lustfylldhet. Själv går jag runt och har en julmys-känsla i hela kroppen och tror visst att jag redan har jullov..själsligen iaf !

En fin kväll till dej..kraaam

Gabriella sa...

Klokt tänkt, och visst är det så! Det blir ju jul ändå oasett hur mycket eller lite man hinner förbereda=)
Kram

Träning Inredning Inspiration sa...

Du har så rätt! Alla måsten behöver man inte göra. Man måste njuta av stunden!

Du har gjort jätte fint!

Kram

MINA TVÅ HEM sa...

Det stämmer vad du säger. Jag tycker att de här är den bästa tiden före jul. Jag njuter både före och under julen.
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

DecoRose sa...

This white table looks familiar to this one from ikea:) but with a lot of vintage style! and one again, beautifull pictures Mia:)

kråke sa...

jajamensan...och just nu njuter jag av dina vackra bilder:)))

Kram going:))

kråke

Anonym sa...

Så sant, så sant.....
Det er så riktig det du sier, man skal ikke stresse og man skal gjøre ting fordi man har lyst:)
Jul blir det og om ikke enda koseligere om man ikke stresser og jager rundt!

Nydelige bilder og utrolig vakkert bord:)
Sov godt
Klem Merete

gamla skolan sa...

Hej fina Mia ! Visst är det så , kloka ord !
Jag har släppt mer och mer på alla måsten och i år njuter jag även av vägen fram till jul :)
Vackra bilder som alltid !
Önskar dig en fin Lucia .
Kraamar // Susanne

Hajan sa...

nej jag har massor med skorpor
jag skall ha färdigt. En jultradition att de får
Skorpor från gumman Harriet.
jag har 4a burkar klara lika många
kvar att fylla, men det går det
bliver en God >Jul för mig med
kram

Ewa`s Galleri sa...

Håller verkligen med dig ,Julen är en tid att njuta av ,umgås med nära o kära
Här stressas det ingenting
ha en riktigt skön luciadag

Tidevarf sa...

Jättefina bilder!

Kram
Anneli

Vita små hjärtan sa...

Hej Söta Mia!
Så kloka ord, så sant så......
Tack så jättemycket för vinsten som kom i brevlådan! Härlig läsning (tittning) hihi...
Kram Agnetha

Annas skattkammare sa...

Det fungerar likadant för mig, när jag inte ställer så höga krav går allt mycket bättre. ;) jättefina bilder!
Kram Anna

Emilie's daughter sa...

Your photos are not of this world - magical! Christa

Ainosofia sa...

<3

mormorMärtas sa...

Fina Mia...så sant det du skriver.
Och så underbara bilder! Den julkänslan är den finaste...

Kram Annika

Hanna sa...

Ha en fin adventshelg.
Kram
Hanna