torsdag 6 december 2012

Rosor ~ Roses

Hur har ni det i vinterkylan?
Det måste vara ovanligt kallt för årstiden, och det måste definitivt vara ovanligt mycket snö, eller?
Ja, jag har nog inte riktigt släppt sommaren mentalt ännu, hihi. Noterar att min somriga rosheader här på bloggen fortfarande hänger i. Kanske det får bli en ny header i helgen, en header som andas lite mer vinter och jul.

Drömmer mig tillbaka till en varm sommardag i Danmark

Häromdagen fick jag ett oväntat paket på posten! Något som alltid är lika spännande :-)
Paketet visade sig vara från min bästa ros-kompis Håkan, och att döma av den platta formen på paketet kunde jag ana vad det var! Håkans fina roskalender full av vackra bilder från Maleviks rosenträdgård.

Jag tror att det fortfarande finns några ex kvar, så vill ni ha en av Håkans fina kalendrar så maila rosor.eu@telia.com. (Kalendern är i A3 storlek och kostar 150.-)

Hoppas ni håller er varma, det skall visst komma mer snö (!)
Kram
Mia
-

19 kommentarer:

Hemmavid sa...

Rosor är ju bara helt uuunderbara! Man kan inte få nog av dem!

Vi har fått massor av snö senaste veckan - så här är det vinter till tusen! Men det är ju så det ska vara i december och julstämningen hamnar ju på topp direkt!

Kramen Jenny

Anne sa...

I too love roses especially esperance roses my favorite! What a sweet gift from your friend!
xx
Anne

Geli sa...

Hello Mia! I also love roses and summer like you. Here in Bavaria it is also very cold at the moment and we have a lot of snow too. I wish you a wonderful evening! With love, Geli

Rummet för välbefinnande sa...

Hej vännen,
Nu försöker jag skriva här igen så får vi se om det funkar. De senaste gångerna har det inte alls gått :(
Ja, nu är det riktigt kallt och vinter alltså. Uhh det vände fort. Hoppas våren kommer lika fort sedan. Är ingen vintermänniska, det är bara att inse.
Men, julen är mysigt iallafall :)
Hoppas bara vädret blir bra så jag kan åka.....
KRAM

Rummet för välbefinnande sa...

OHHHH YEAAAAA!
Det funkade.....
Tjoho så bra
Kram igen ;)

Rummet för välbefinnande sa...

Ahhh ha ha ha
Var bara tvungen att skriva en till kommentar nu för att busa lite med dig... ;P

Anna sa...

Rososr känns lite långt borta nu när snön och blåsten viner runt knuten.
Rosor är så vackra, min favorit, helt klart.
Spännande att se förändringen på din blogg.

Kram Anna - Mitt hus på landet

hemma hos lilla mej sa...

Bara så underbart med rosor.Tröttnar jag aldrig på .Ha en skön helg.Kramar Ruta ♥.

Amelie sa...

Man kan verkligen inte få för mycket av rosor!!
Så vacker den ser ut!
Ha en skön helg!
Kram Amelie

Anonym sa...

Mmmmm.... utrolig vakkert bilde og det varmt i den bitende kulden som vi har nå:)
Kaldt er det men koselig at snøen har komet litt nå som vi nærmer oss Julen:)
Sov godt
Klem Merete

Annas skattkammare sa...

Ljuvligt fint med rosor, men jag har inte lyckats skaffa mig en enda i min trädgård ännu, trots att jag drömmer om fina rosor och snirkliga grusgångar med sittplatser och lummiga buskar.. Men å andra sidan har vi inte haft så mycket tid till trädgården ännu, så det kommer väl med tiden. Under tiden får jag njuta av dina vackra bilder!
Kram Anna

Burlap Luxe sa...

Beautiful gifting!
Thank you my sweet friend for taking the time to visit my and the place that creates.

Thank you for gracing your beauty for all to inspire there hearts.

Holiday inspiration to you.
I have just posted my Nordic tree come visit.

God Jul
xoxo
Dore

Marie sa...

Blommande rosor känns väldigt långt borta när man kikar ut genom fönstret. Såååå mycket snö och sååå kallt, burr! Men det är väldigt vackert och man får ju definitivt julstämning. Men det är härligt med årstider och man kan ju alltid drömma sig bort till rosorna och längta lite.

Ha en mysig adventshelg Mia!
Kram Marie

STENLYCKA sa...

Önskar dig en fin andra advent!
Stor varm kram till dig goa Mia från Raina

malowanki anki sa...

Takie piękne otoczenie znalazłam na Twoich zdjęciach, aż się rozmażyłam i prawie zapomniałam co mam dzisiaj do zrobienia.
Jest tak przytulnie i ciepło.
Nie jestem tylko pewna czy zrozuniesz to co napisałm bo będziesz korzystała z tłumacza
Pozdrowienia z Gdynii,to po drugiej stronie Bałtyku

Tess på Tilda och Mamma sa...

Här i norr är det julkänslor mycket snö och kallt verkligen så man vill sitta inne och mysa och tända ljus.Men tyvärr är det även magsjuka i familjen. gah säger jag bara gillar det inte och inte på helgen när man vill mysa och äta och dricka gott.
HA en mysig helg/Kram Theres

Hajan sa...

jag hoppas att helgen bliver bra för Dig lilla vän-
Här i Vinterlandet är det skönast
att vara inne,om man inte har
ungar att vara ute med.
För dåär ju denna tiden toppen
med snö och pulkar,slädar och annat
att fördriva tiden med.
kram

LOPPISLIV sa...

Ja nu känns rosorna långt borta, när det bara är kallt & vitt vitt vitt ute :-) då är det ju bra med en kalender som får en att minnas doften och färgerna :-))

Ha en fin 2:a adventshelg!
Kram Paula

Alicia sa...

TODO EL BLOG ME PARECE HERMOSO!!!!!!!
SALUDITOS Y


FELIZ AÑO!!!!!!!