söndag 27 februari 2011

Söndagsfika ~ Sunday coffee

Vi har just tagit en söndagsfika med mormor och morfar. Det blev både kardemummakaka med äpple och en kladdkaka, så nu har man kommit in i en lättare sockerkoma och lusten att lägga sig i soffan är överhängande stor, hihi. Det får nog bli en promenad, det är ju plusgrader ute, och det känns som vår trots att solen har hållit sig borta idag.

Jag lovade ju lite nyheter i butiken, och klockan 19.00 lägger jag ut dem, om det är någon som vill kika in då. Jag har dessutom 50% rabatt på flera varor!

Ha en jättefin söndag!
Kram
Mia
-

34 kommentarer:

Millas hem sa...

Okidoki! Kommer att kolla in då!=)
Jag kommer precis hem från en lång promenad och det var såå skööönt!
Känner mig lite piggare nu dessutom!=)
Nu ska jag laga tacos till barnens stora glädje! Sen blir det helt klart soffmys!

Kraaam

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Mia, vilken vacker bild, med rosen och den goda kakan på det vackraste av bord!!! Så duktig du är meddin lilla bloggbutik, jag kikar in senare, ha en mysig söndag! Mari.

Unknown sa...

schönen Sonntag wünscht Kathrin

Siren sa...

Hei Mia! Så skjønne bilder, jeg storkoser meg på bloggen din! Ønsker deg en riktig god søndag. Klem i fra meg! :)

hemma hos lilla mej sa...

Mmmm vilken fin bild.Bara så vacker.Vad gott med smarrig fika......Ha en skön kväll.Varm kram Rita ♥

Sallys hus sa...

Hallå Mia!

Ljuvliga bilder du visar....
Myrtenträdet du visar är ljuvligt.
Har just slängt en mini som var alldeles torr.
Kanske ska våga mig på ett försök till och ta fasta på dina tips. Har ett eländigt olivträd som verkligen sjunger på sista versen. Kanske ska försöka mig på en sista räddningsaktion.
Skulle du stå med på Maries loppis i Maj???
Om du gör det får vi kasnke äntligen träffas. Maken o jag firar nämligen bröllopsdag på fredagen och valet har stått mellan Londonresa eller loppis i Hjo....fniss...jag vann...;)
Jag hinner inte heller blogga så mycket just nu men vägrar ha dåligt samvete. Veckorna bara flyger fram och jag känner igen mig i din beskrivning i jobb och aktiviteter.
Jag är ju gympaledare och vi ska snart iväg på tävlingar. Då är det alltid en massa extra att fixa med.

Oj vad jag babblar...hihi...du är den första jag skriver till idag....jag har en tentens till att skriva lååångt då....fniss...
Kraaaaam Katarina

Anonym sa...

How lovely...the cake looks absolutely divine :) I'm heading over to check out your shop now! Xoxoxo

LantlivsAnette sa...

Åhh vad mysigt med Söndags fika, såå fint du har dukat..soppterin med rosor..mm..ljuvligt..
Här var vi så fikasugna, men tyvärr inte sugna på att baka, så jag åkte till Ica o handlade en kladdkaka..det blir nog bra det med, men inget är bättre än hembakat..Vi har också så varmt o skönt ute idag, så det har blivit en lång promenad , såå skönt..
Ska hänga på låset då du lägger in nytt i butiken..
Kraaam Anette

Esperanza sa...

Tiene un blog muy bonito felicidades http://tejiendoycreando.blogspot.com/

Ardisia sa...

Ser så gott ut med fikat!
Jag hade planerat baka cupcakes idag, men med två små sjuklingar (båda ligger med 40graders feber) här hemma har jag inte hunnit.. utan suttit i stort sett hela dagen i soffan & läst & kollat film med barnen, ammat, trädgårdsplanerat, betalat räkningar, sorterat foton.. jaa nu när jag skriver detta så inser jag att jag hunnit ganska mycket ändå ;)

Ska vara i butiken kl 19 =)
Kram Mia

Unknown sa...

Mysigt med en söndagsfika :) och vilka underbara bilder du bjuder på.
Kram Maria

Unknown sa...

Lovely !

Hulda sa...

Så flott det var med den kaken, asjettene og blomsten på det gamle bordet. Lekkert satt sammen. Må inn og se i butikken din, du har så mye fint!

Servies en Brocante sa...

soo lovely! I want spring flowers 2!

Loppe sa...

Gude-skønt lille Mia!!♥

Fantastisk som altid hod dig!

Nu skal jeg kolla butikken

Kram
Loppe

fröken knopp sa...

Alltså hög tid att kika in i butiken nu..:)

Kramar Elin

Mitt hvite hus sa...

Så nydelig bilde... et utrolig flott bord..og kaken så bare så god ut..

Skal kikke inn i butikken din=))

klemmer

Marina Mott sa...

Wonderful pictures! What a great cake! Makes me hungry (sugar hungry!). Loved this flowers! xx

Mia, New Room Interior sa...

Nydelige bilder, skal kikke inn i butikken din nå! :-) Ønsker deg en ny god uke! Klem

Nyanser av vitt sa...

Visst är det härligt med en riktig fika men bara ibland...
Sköt om dig söta Mia
Kram Agneta

Johanna sa...

Oj vilket väldans vackert hem du har! Härligt att få inspireras av så vackra bilder! Kram Johanna

Loppe sa...

Oj oj
en skam man ikke bor i Norge
kan jo ikke få tingene til Danmark

Klem
Loppe

Marie sa...

Så gott det ser ut och vilken vacker bild! Här blev det också hembakat fika igår tillsammans med några vänner. Mysigt!

Såg ditt mail, jag svarar ikväll efter jobbet!

Ha en bra dag!
Kram Marie

Stina sa...

Underbar bild, den med kakan och blommorna. Kram Stina

Tine sa...

;o)

tine

Anonym sa...

Hej Mia..
Åhh vad mysigt ni har det. Så fina bilder också.
Jag hängde nästan på låset men missade en del ändå, typiskt, hihi..
Önskar dig en underbar vecka.
Kramar Linda

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Du visar som vanligt de mest förtjusande bilder. Har inte hunnit titta in på några dagar eftersom jag har haft gäster av det underbara slaget, mina barnbarn.
Önskar att din nya vecka och början på mars blir vårlig och glädjefull!
Kram Raina

Bruno och Mig sa...

Underbara bilder - som alltid!

Nu ska jag kika in i din butik. Det ser ut att finnas en hel del jag "måste ha" ... hihi

Ha en bra dag
Kramar L

Mina Gouldsamadiner sa...

Nu har jag suttit och tittat en lång stund på alla dina fina saker och dina ljufliga foton.Följer nu din blogg oxå.
//Hem Ljufva Hem

Vita små hjärtan sa...

Hej Fru Blanka!
Tänk så ljuvliga bilder du alltid visar! Rosen där är så vacker....
Ha en fin måndag.
Kram Agnetha

Annalisa - LISA LIBELLE sa...

Hello! So nice your collage. I like your Blog & posts. Have a nice week, big hug from LISA LIBELLE

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Så gott det lät med kardemumma kakan med äpplen i!
Kanske jag ska testa det till helgen då vi ska få våra goda vänner hit!

Ha en fin onsdag!

Kram

Nanna sa...

Åh så gott! Ska iväg o fika snart så jag får nog ta mig en sockerbomb jag med :D

LIVSGLITTER sa...

Vilken mysig blogg! Hit kommer jag flera gånger =)
kram