tisdag 8 februari 2011

Balettskor ~ Ballet shoes

När jag visade min balettinspirerade provdocka skrev jag att jag så gärna skulle vilja ha ett par balettskor. Jag hade letat ganska länge efter sådana på loppmarknader och i second hand butiker. Inte kunde jag ana att jag bara någon vecka senare skulle hitta ett paket från min goda bloggvän Lynn i brevlådan... och paketet innehöll just ett par balettskor! Åh vad glad och rörd jag blev! Thanks again Lynn

Jag har en ny provdocka på gång! Än så länge är den bara grundmålad, men till helgen blir den nog dekorerad med någon slags text. Jag har bara inte kommit på vad jag skall skriva ännu, hihi.

En februarivecka är förbi, och ute i den snöfria *jippi* trädgården syns knoppande snödroppar. Nu längtar jag efter ordentlig vår!
Kram och ha en fortsatt fin vecka!
Mia
-

47 kommentarer:

Freudentanz sa...

I just love your blog!!

sylvia sa...

nydelig,
så heldig du var,
skjønne bilder,
passet jo så bra med balettsko ved siden av prøvedukken med balett på.

ønsker deg en nydelig kveld,
klem fra sylvia

Alberte sa...

Du er flink!
Og så fantastisk hyggelig av Lynn å sende deg disse nydelige balettskoene!!

Sara sa...

Vilka vackra skor :-)
Kram

Norregård sa...

MeN vad sött, vilken gåva!!
Ljuvliga biler som vanligt hos Dig;o)

Kram Malin

Frøken Anker sa...

Hvor er de yndige, dine balletsko. I netbutikken www.Froeken-Anker.dk er det muligt at købe balletsko. Jeg har et par hængende på en gammel gine med et balletskørt. Og et par vinger i hvide fjer bagpå ginen. Det er yndigt :-)

Hav en dejlig aften
Birgitte

vitadrömmarobusigabarn sa...

Åh vilka söta ballerina skor
bilderna är så ljuvliga!

Må så gott
kram Tina

Levindas Värld sa...

Men oj villen snäll vän som skickar dig så vackra skor!!

Vacker provdocka också, ska bli spännande att se vad du gör med den :)

Millas hem sa...

Åh Mia, vilken fin present du fick!
Tänk att det finns så rara människor!

Ursöta är dem!

Stor kram till dig!

Millas hem sa...

Bara jag igen...

Jag måste bara berätta att jag bakade de där kakorna med dumle och noblesse häromdagen. Så himla goda!!!!

Kram

Rose Garden Malevik sa...

Hej Mia
Fiiiiiiiiiiiina :)
Visst kommer våren snart :)
Snart har jag ljuslila rosor igen......
Ha det gott
Håkan

WinnibriggsHouse sa...

Lynn is very kind...as are so many of our blogging friends!

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhh vilken underbar överraskning Mia.
Det var så omtänksamt av henne så jag blir rörd jag också *ler*

Visst är det helt underbart när det börjar komma vårtecken också....
Mmmmmm, vi går verkligen mot rätt tid!
Kram kram Mia

Anonym sa...

Those ballet flats are the perfect pair, much like you, I have been searching for a pair myself, no luck with no luck :( Hopefully soon! Xoxoxo

Ardisia sa...

Hejsan Mia! Vilken underbar väninna du har!

Vi har fortfarande MASSA snö kvar i trädgården (hihi tack o lov, döljer ju en del bråte & skråp som vi slängde ut i höstas när vi renoverade). Men såklart längtar jag till våren & att få börja greja ute i trädgården. Våran första vår i drömhuset :)))
Ha en fortsatt fin kväll :) Kram Mia

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötis!1

men så gulligt av henne att skicka dig balettskorna..nu blir den fulländad din provdocka!!

Ha det gott!! Kramis Sanne

Vintage House sa...

Hej
Vilken vacker gåva, har ett par oxå som jag har köpt av Marie.Fin fina dockor:)
ha en skön kväll
kram
sandra

Ljusa vardag sa...

Jättefina ballerinaskor! Vilken överraskning att hitta dem i brevlådan! Har du snödroppar i trädgården? Det dröjer nog en månad till innan de finns i min trädgård. Har 4 dm snö för tillfället ;) Mvh Anna

Sussi sa...

Vilken underbar bloggvän...nu slipper du leta!
Är snön borta hos dig??? Åhhh va skönt det låter! Älskar när man kan gå ut i trädgården och spana efter lökar som börjar sticka upp. Vi är inte riktigt där ännu i Stockholm. :o(

Kram
Sussi

Mamma C sa...

Så fina dom var, vilken grej att öppna brevlådan och se att dessa fanns med i posten.
Kram mamma C

Mia, New Room Interior sa...

For en fantastisk venn!! Nydelige sko! :-) Ha en fin kveld! Klem

Unknown sa...

En sån vacker gåva :)

Lyckos dig som har en snöfri trädgård. Här damp det ner närmare 2 dm snö i natt. Bra! skriker rallyfolket som kommit till bygden, men så onödigt tycker jag..
Ha en skön kväll
kram Maria

Lara sa...

Sooo gorgeous, Mia!! I love ballet! How lucky you have gotten beautiful pointees! :)
Hugs,
Lara

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll!

Vad fina skor eller balett skor!
Jag skulle också vilja ha tag i såna!

Ha en bra kväll eller snarare natt börjar det ju bli!

Kram Sirpa

It's me sa...

What a great present !!! lovely !!......love Ria...

Sea Angels sa...

They look so lovely...I am so very pleased they have a good home with you xxxx
Lynn xxx

Elin | Draumesidene sa...

Så skjønne!
For ein vakker ting å gjere;
så glad du måtte bli!

Ha ei flott veke vidare!
Klem E

High Street Cottage sa...

Oh Mia, I'm so glad you got some, I have been looking for some vintage white ones forever for you since you mentioned it. I feel so bad. But I'm happy Lynn got some for you, xoxo tami
ps, they look wonderful

gamla skolan sa...

Hej Vännen !
Du är så duktig och kreativ !
Vilken snäll vän du har som skickar dig så bedårande skor !
Dom är ju så fina att dekorera med .
Kramar // Susanne ♥

Frøken Anker sa...

Hejsa
du har bare sådan en skøn blog. Jeg vil gerne følge dig og dine skønne billeder. Så jeg lægger mig som fast følger :-)

Hav en dejlig dag
Birgitte

LOPPISLIV sa...

Så himla söta ballerina skor du fått Mia, vilken Lycka!!! De ser ju helt ljuvliga ut!!! Kram P

Mitt hvite hus sa...

Så vakre sko... og prøvedukken ..nydelig..

Klemmer =))

Mys och hemtrevnad sa...

vilken mysig överraskning du fick...kramis semlan

rustik charm sa...

Hej Mia.

Men vilken härlig present:)Så fina dom var. Och jag gillar provdockorna:)

Ha en mysig vecka.
Kram Kristina

My Shabby Streamside Studio sa...

Mia, these are so pretty, but I'm writing to you with the very big hope you will send something to my Vintage Video! I desparately love you and your blog -- your style will make my video ROCK!

C’est un plaisir de venir sur ton blog !

Bisous,

Sandy @ My Shabby Streamside Studio
http://myshabbystreamsidestudio.blogspot.com/

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina balettskor du fick, det var en gullig blogg-kompis. Helt underbara provdockor du har också.
Kramar
AnnaMaria

Bruno och Mig sa...

Helt underbara bilder!
Här kom det en dm nysnö igår, så våren är långt borta. Men jag får njuta av alla vårtecken på vackra bloggar.

Ha en bra kväll

L

Anci sa...

Vad roligt att du fick dem ! Och så snällt det var att ge :) Sånt blir jag glad av.

Kramar
Aci

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Vilken fin gest, härligt med överaskningar ;o)=

Klem Anna

fröken knopp sa...

Sååå vackra, vilken lycka!!!

Varmaste Kramarna Elin

Unknown sa...

traumhaft schön, ich liebe es !!! herzlich Kathrin

Unknown sa...

Une belle attention pour ces jolis chaussons...
Bisous et à très bientôt. Co

Unknown sa...

A nice touch to these pretty shoes ...
Kisses and see you soon. Carreco

idémakeriet sa...

Tack söta för dina ord, roligt att höra attt du tyckte om min a bilder.
Visst har jag ett bra tips för dig.
För det första finns det att köpa vitt smörgåspapper på t.ex. netto och många andra livsmedel affärer har det också(öppna lite förpackningen då ser du vilken färg det är).
Ja det stämmer att pappret trasslar till i skrivaren när det är för tunt, jag har gjord många miss innan jag lärde mig.
Jag brukar ta ett vanligt ark(som man skriver ut på)och då stryker jag med ett prittstift lite lim på översta och nedersta kanten av pappret(bara en smal remsa alltså).
Sedan limmar jag det tunna pappret på detta ark, sedan matar du pappret i för hand i skrivaren och när den kommer ut försöker jag att losna pappret med en brevkniv.
Det med att lossna går inte alltid lika lätt, man får räkna med när man skriver ut att översta och understa kanten kommer att gå sönder. Smörgåspapper är lite lättare att losna än detta tunna pappret som jag jobbade med.
Sedan har jag en laserskrivare, jag vet inte om det spelar någon roll, det är i alla fall värt att försöka.
Vilken fina balettskor du har fått förresten, lycka.
Ha det gott vännen, lyckas du inte då får du återkomma då kan jag nog hjälpa dig vidare.
Kram gerda

Lene sa...

Jeg har engang optrådt i sådan et par balletsko til en skolekomedie for "100" år siden. Det var ikke kønt ;) Men skoene er yndige.

Min lantliga dröm sa...

Älskar balettskorna!
Trevlig helg! Kram Ulrika

yanmaneee sa...

jordan shoes
hogan outlet online
coach outlet
cheap jordans
vapormax
calvin klein underwear
lebron 17 shoes
cheap jordans
louboutin outlet
yeezy shoes