lördag 5 februari 2011

Polkagrismaränger ~ Candy cane meringue

Lördagen började med att jag förhoppningsfull åkte på ett loppisbesök, men jag åkte tyvärr tomhänt därifrån. Det blev inga nya fina uppläggningsfat denna gången, så jag gick hem och bakade polkagrismaränger i stället. De blev sega och goda! Jag använde Leilas recept, men bytte ut chokladen mot 1 dl malda (krossade i en mortel) polkagrisar.
Här står de på köksbordet på ett uppläggningsfat, som jag tillverkat av en ljusstake och ett stort fat... och lite tvåkomponentslim. Enkelt och roligt att göra!

I morgon tänkte jag ge mig på att sy gardiner.*ryser* Att sy är nåt som jag inte gillar speciellt mycket. Det blir nog att jag åker upp till mamma med tyget i famnen, om inte annat för att få lite moraliskt stöd.
Ha en fin helg!
Kram
Mia
-

53 kommentarer:

Magdalena sa...

lovelyyy¨¨¨¨''!

Mamma C sa...

Dom där såg riktigt sega och smarriga ut. Ha det så bra vi symaskinen i morgon.
Kram mamma C

Unknown sa...

it looks so wonderful, nice pics, have a nice weekend, big hugh Kathrin

♥ Pia... sa...

Hej Lilla Blanka... de där marängerna såg goa ut.. antar att det är något liknade som jag gjorde ur jeanne dar living tidningen. sega söta och goa mina hade jag choklad i..kanske ska testa med polkagrisar.. har gjort lite bakverk med just polkagrisar..är såå gött:).. ja de där faten är inte så dumma.. har snöat in ordentligt på kakfat i våningar.. som tur är kan jag sälja några:).. annar svämmar det lätt över:).. ha en skön lördagskväll.. kram..Pia

Hem och Harmoni Marie sa...

Jaha... då måste jag alltså baka imorgon också... :)
Ser ju supersmarriga ut!

Tack för dina rara hälsningar, gör mig såå glad!

Nu måste jag rusa.. klockan nästan melodifestival!

Kram Marie

Anette sa...

Tack Mia, yep det är i morgon...inte lika kul att fylla år längre men har man varit snäll kanske man får en present och det har jag ;-)
Nu frestar ju du med ännu mer godsaker :-) Axl gillar att baka så jag kanske ska sätta honom på detta :-)
Kram!
/Peggy

Rummet för välbefinnande sa...

Skrattar gott nu, för här har du en till som ryser när det handlar om att sy. Det är så märkligt för jag verkligen älskar ju att skapa och kan ju sitta förnöjt med tålamodsprövande ting - men just sy finns det ett motstånd mot. Det blir som en kliande känsla i hela kroppen *ler*

Men, nu har jag faktiskt ställt fram symaskinen och har tänkt mig att utmana kliandet i min kropp och ge mig på några raksömmar framöver.

Marängerna ser hur goda ut som helst. Tack för tipset om muffinsen. Linn tycker om att baka så jag hade tänkt mig att det kanske kan bli lite sådant av till helgen när de kommer hit.

Ha en fin lördagkväll och snart ska du se att det står några fina fat och väntar på dig på någon loppis.....
Kram kram

agea sa...

mniam, mniam...
lovely:)

Karen sa...

They look delicious! good luck sewing your curtains.

ISABEL sa...

It looks delicious!
Have a nice day
Isabel

BOHDA sa...

SUPER!
HEZKÝ VEČER.
BOHDA

Linneas Hjärtefröjd sa...

åhh,,, ser riktigt smarrigt ut!! vad fina dom blev oxå!!
trevlig lördagskväll och lycka till med maskinen imorn :D
//Linnea

Caja: sa...

Vad gott, det ska jag prova nästa gång jag gör maränger!!

Superfina foton....ögongodis...

Kram/caja

Fröken C sa...

Så mumsiga de ser ut!!!

Igår bakade jag "dina" muffins, så smarriga:)
Tack för receptet!

Kram C

Laura @ 52 FLEA sa...

Hello Mia...
Those meringues look delicious!
I feel the same way that you do about sewing...good luck with the curtains!
Take care, Laura

Rose Garden Malevik sa...

Hej Mia
Vilka UNderbara Maränger :)
MUMS :)
Hoppas Helgen e bra
å missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

Välkommen att vara med :)
Håkan

Lisas torp sa...

Åh, vilka superläckra maränger! Det riktigt vattnas i munnen!
Fatet - såå fint!

Lycka till med gardinerna - det går säkert bra!
Kram
Lisa

Linda sa...

It looks delicious! I love meringues.
Have a nice weekend.
Huge Linda

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

nam nam!!
Gillade marränger och köksbord ;o)=

Lycka til med gardinerna imorgon, Klem Anna

The House of Antoinette sa...

Ser smaskens ut...

Trevlig helg,kram Anette

La Maison sa...

Meringues with icecream and chocolate. Mmmmmmmm.

Beautiful pictures.

Nice sunday
Hermine

Vit som snö sa...

Frestande maränger:) Leilas recept brukar vara nästan onödigt goda;)
Fiffigt med fatet!
Sy...jag delar dina rysningar med dej. Brukar alltid göra bytesdeal med nån för att slippa just sy! Påverkar humöret så negativt;)
Lycka till ändå, hoppas det går som en dans:)
Kram Cilla

Black Iris sa...

Mmmmm, sa du att de var sega också?
Så goda de ser ut.

Kram Maidi

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Lycka till med gardinerna, åka till mor låter bäst!
Härliga maränger, har jag inte provat, kanske att jag måste!
Ha en bra fortsättning på helgen!
Carin

A House With A View sa...

Åh vad fina de blev, uuuunderbara!!!

Kraaaaaaaaaaaam aka

ANETTESHUS.COM sa...

Mmmm ... ser sååå godt ut, Mia!! Ha en fortsatt deilig helg, vennen:))

KLEM KLEM
Anette:)

Freudentanz sa...

That looks really delicius ♥

Angelina

High Street Cottage sa...

Mia, I love meringues, I will have to check the recipe you've shared. I got so distracted by the wonderful pillow! I just adore your style, can't help myself, xoxo tami

Skatan sa...

Hej Mia! Eller godmorgon. Galet att vara vaken den här tiden en söndag...jag gav upp och tog på mig morgonrocken och yllesockarna. Det är riktigt lyxigt att sitta i ett tyst hus och greja på medan alla sover. Lugnt och stilla. Ingen som babblar, skuttar och håller på...

Ett vackert foto av marängerna och fatet! Visst är det kul att leka med porslin? Jag gjorde det inför julmarknaden här i stan och resultatet blev en ny kamera. Tänk om man fick "leka" på heltid ;) Fast då kanske det inte vore lika kul längre...när det blev ett måste i stället för avkoppling.

Nej nu sätter jag punkt. Inser att det blir romanvarning på den här kommentaren annars...

Sköt om dig!
Anna

Jes/Vita villa vila sa...

Mumsiga maränger Mia! ♥

Kram Jes

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Sy är knepigt, det tycker jag också. Får bli enkla gardiner, bara raka sömmar här. Och vilka maränger du har gjort, det syns hur goda dom är.
Lycka till med gardinerna
Kramar
AnnaMaria

Mitt hvite hus sa...

Så nydelige bilder... skal jammen meg prøve å lage slike en dga jeg også--

nyt søndagen
Klemmer

n o r d i n g å r d e n sa...

Håller med dig om rysningar men detta ryser men då verkligen inte utav, möjligen av välbehag, åh va gott jag älskar maränger och skulle antagligen ha kunnat stoppat i mej hela det fatet! Och så fint presenterat, mysig kudde där bakom! Lycka till med symaskinsvännen=) Mari.

Sommerhuset i bakken sa...

Oj, for en herlig blogg du har. Så mange flotte innlegg og nydelige bilder. Hit kommer jeg veldig gjerne tilbake ;-)

Ha en super søndag!

Mia, New Room Interior sa...

Åh! De så goooode ut!! Ha en super søndag! Klem

Comeca Jones sa...

They look so tasty and the pillow in the background adds to their beauty I love it too!

Anonym sa...

Wow! Stil klass och attityd.

Jojo sa...

Those are absolutely beautiful!!!

Unknown sa...

Hej

Mums vad goda de ser ut.
Måste test så snart andan faller på.
Har lite körigt just nu.
Ha det bra
Kram

Vintage House sa...

Hej
Åh så läckert fat du har gjort, älskar din fantasi.
Härliga maränger, har gjort de oxå en gång...
kram
sandra

*Maristella* sa...

Buongiorno Lilla...molto suggestive queste immagini! Io ti auguro una buona domenica, *Maristella*.

Vita små hjärtan sa...

Hej Söta!!!!!
Å vilka läckerbitar!!! Idag har jag bakat ditt muffinsrecept. Ja inte blev de vackra men ack så goda!!!!!!
Kram Agnetha

Bruno och Mig sa...

Så vackert och smaskigt på samma gång.
Mums!

Ha en bra kväll

L

Sussi / Sussinghurst sa...

Uhmmmmmm!!

SoBijoux sa...

Simply adorable!

Ione

Elin | Draumesidene sa...

Såg herlege ut! Lykke til med gardinsyiinga! :) Setter stor pris på bloggen din!

Klem E <3

Ardisia sa...

Hej hej! Oh vad smarrigt det ser ut. Fatet du gjort är verkligen vacker, tack för tipset.. ;)

Hoppas det gick bra med gardinerna. Usch jag vet exakt vad du snackar om.. Avskyr att sy!!

Ha en fortsatt bra kväll. Kram Mia

kråke sa...

Ser smarrigt ut på bilderna!!:) Jag håller med om gardinerna...mor brukar finnas i närheten när sådana projekt ska påbörjas;)))

kram kråke

Marie sa...

Hihi, här är en till som får rysningar av att sy. Hoppas gardinprojektet har gått bra!!!

Smaskiga maränger och vad fiffigt med fatet.

Ha en bra dag!
Kram Marie

Ps. Känner inte igen bordet, är det nytt?

linnea-maria sa...

Vilken härlig färg på marängerna :) ser gott ut. Det där fatet är ju supersnyggt, smart idé det där. Kram /Therese

Annas skattkammare sa...

Åhh så smaskigt det lät! Jag som har flera oöppnade polkagrisar här hemma, det får det bli! =)
Kram /Anna

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll!

Så finaa dom var och ser så lockande goda ut! :)

Hoppas att det har gått bra med garninerna och att du har hållt dig sams med symaskinen :)

Ha en fin vecka!

Kram

Tina - www.Vintage-Blog.dk sa...

Kære Mia
Mums de ser så lækre ud de fine marengs og med polkagrise - det lyder så lækkert ;o)
Tak for din søde besked på min blog ;o)
Klem og tanker fra Tina