torsdag 3 februari 2011

Snart vår? ~ Spring soon?

Ja, nu verkar det som våren är på gång! Tidningarna lovar fortsatt vårväder, vilket jag tycker låter alldeles underbart!
Hemma pysslar vi vidare i köket. Vi har flyttat undan det här bordet, som tidigare agerade köksö. Nu är det bara bänkskivan vi väntar på, sedan är nya köksön äntligen klar!
Hyllan som hänger ovanför bordet är också ny, och den huserade ett par fina gamla cremefärgade uppläggningsfat, men strax innan jag tog det här kortet for de rakt ner i bordet och gick i tusen bitar. *snyft* Jaja, jag får väl jaga reda på några nya på nån loppis, hihi.

Efter att jag visat mina choklad- och marschmallowsmuffins i förra inlägget var det några som ville ha receptet, så här kommer det! Muffinsen är riktigt goda, lite lagom krämiga och marschmallowsen gör att det blir en lite "karamellig" smak på dem.

Snart är det helg igen och då får det bli lite nya bakverk, tror jag. Jag lust att ge mig på polkagrismaränger, och så har barnen lagt in en beställning på kladdkaka.
Kram
Mia
-
Uppdatering! Det kan behövas mer kakao i smeten. Jag hade en väldigt rågad sked, så det kan nog i själva verket blivit 3 msk. Ni får helt enkelt smaka av när ni tycker det är lagom mycket chokladsmak.

44 kommentarer:

It's me sa...

Beautiful corner Mia.......nice decorated !!! love Ria,......xxx....

Sea Angels sa...

Lovely Mia I do like the paint work on this table, the colours are so muted...you have set me off on another colour scheme now ha ha
Hope you do get some nice Spring Time weather..it was sunny here today and the warmth of the sun was fabulous x
hugs Lynn xx

Unknown sa...

Hej Marie!
Det verkar som en riktig fikahelg. Så fint bord, jag alltihop!
Gillar din stil, precis lagom.

Kram Anna

MiceleskleinesHaus sa...

love it ♥

Hem och Harmoni Marie sa...

Så synd på dom vackra faten men du har ju öga för att hitta nytt fint... :)

Tack för receptet, det ska jag nog testa under helgen.

Ha det gott, kram Marie

Sussi sa...

Aj aj aj vilken otur med faten! Men nu får du ju chansen att hitta nya och ännu finare...
Tallrikshyllan är jättefin...så fin form! Och så fint du ordnat på bordet, älskar alla dina fina gamla saker du visar!
Kram
Sussi

Mina drömmars hus sa...

Nej så tråkigt med uppläggningsfaten.

Fin hylla!!

Ha det bra
AC

Fröken C sa...

Fy vad trist med faten:( Tur det finns loppisar:))

Perfekt med ett nytt recept att testa imorgon:)

Kram C

Rut och Signe sa...

Vi hade alla våra vinglas på en hylla som rasade ner en gång. Inte kul! Men vi fick en anledning att köpa lite nya fina igen, hihi. Synd på tallrikarna, men du hittar säkert nya fina. Kram Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

GUUUUUD vilket vackert bord, Detta gilar jag verkligen, så snyggt att jag får andnöd!!! Så tråkigt med dina fat, men det är ju en fördel med vårt loppande, sällan är ju ngt alltför dyrt, som förr, när man samlade svindyra serviser som bara användes en gång på tio år, snacka om ångest om man hade sönder ngt då =) Du hittar nya vackra fat!

TACK för receptet, det låter som om jag skulle kunna ge det en chans och testa, urgott!!! Mari.

Rummet för välbefinnande sa...

Men, vilken otur med faten Mia...
Ja, ibland så "feng-shuiar" sig hemmen själva du ;)
Bordet är så vansinnigt fint så jag baxnar nästan. Tack snälla du för länkarna du skickade sist. Jag var allt in och njöt och lade in om en önskning på det där vita *ler* Det kan jag minsann tänka mig!
När jag ser receptet tänker jag på kladdkakan du gjorde när vi var hos er. Den får det att vattnas i munnen på mig än idag ska du veta.
Ha en fin helg!
Kram Mia

Mamma C sa...

Bordet är jättesnyggt, men så tråkigt med dina fat. Tack snälla för detta recept. Måste provas snarast.
Kram Mamma C

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken jättefin hylla, den var lite annorlunda i formen än vanliga, jättefin!! Och ett härligt bord också. Receptet ska jag skriva av, låter jättegott.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

Vintage House sa...

Hej
Härligt fint bord, riktigt ljulvigt är det rätta ordet.
Synd med faten:(
Smarriga muffins få nog testa.
kram
sandra

Lisas torp sa...

Vilket underbart bord och vacker hylla till!
Himla trist när saker går sönder!
Hoppas att du hittar nya!
Kram
Lisa

Östervik9 sa...

Gud vad gott det lät:)
/Camilla

Sallys hus sa...

Hej Mia!

Åååå va fint det var med bordet o hyllan så där..;)
Blir kul att få se köksön sedan.
Kram o ha en mysig helg!
Katarina

Alberte sa...

Helt herlig!!

Unknown sa...

Vad synd på tallrikarna men hyllan var snygg. Mysig hörna. Ska allt testa receptet nu i helgen :))

Kram Maria

Ardisia sa...

Hej! fastnade rejält för den här bilden! Otroligt enkelt, rått men vackert! Blir nyfiken på din nya köksö! Tycker själv att en stor köksö är jättepraktisk att ha!

Tack för receptet, låter så enkelt att till och med jag vågar prova de =)
Kram Ardisia

ANETTESHUS.COM sa...

Å, så vakre bilder, Mia. Både her og i innlegget under!! Kjøkkenet ditt blir bare flottere og flottere!! Underbara detaljer:)

Ha en fin helg!!!

KLEM KLEM
Anette:)

LOPPISLIV sa...

Hej Mia vännen! Vilken vacker bild, så enkelt och perfekt, ser så harmoniskt ut. Vad synd att tallrikarna gick sönder, får hoppas du hittar nya nu när alla loppisar tar fart till våren. Ska det bli vårväder nu, ohhh så gott det låter, här har vi bara grått och trist just nu, kallt också...brrr, så lite solsken hade inte suttit fel :-)) Ha en fin helg nu. Kraaaam P

vosgesparis sa...

wauw Mia what a cute little corner is that! love the grayish painted table!

espenavarro sa...

hello, you are a winner in my blog, i like very much the painting, the house, et...
visit us!
i am from spain, my name is espe, my blog's name is: algecity.blogspot.com
kisses

High Street Cottage sa...

Sorry to hear about your plates Mia. I'm sure you'll find something wonderful to replace them. Can't wait to see your kitchen, it was already incredible. xoxo tami

gamla skolan sa...

Hej vännnen !
Så fin hylla och bordet är ju också så himla charmigt !! Synd på faten :( Men den där brickan passar ju väldigt bra in där i hyllan !
Önskar dig en riktigt mysig helg !
Kramar // Susanne ♥

Mitt hvite hus sa...

Nydelig bord og hylle.. iker fargen på bordet..

men så synd med fatene som gikk i gulvet og knuste..

takk for oppskriften

ha en fin fredag
*klemmer..

LantlivsAnette sa...

Men sååå fint..vilket vackert bord..och hyllan..såå synd att faten for i golvet..men vi får hoppas att du hittar några snart på någon loppis !!
Mumms vad gott med hembakat, ska nog försöka baka dina muffins i helgen !!
Kraaam Anette

Ett Vitare Hem sa...

Åh här måste nåt gått fel för det snöar det var nästan så man ville gå och lägga sig igen.
Bordet är så vackert!
Ha en underbar helg!
Kram/Lena

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej
vilket ljuvligt bord gillar det nötta o färgen!

Låter som ett smaskigt recept värt att prova!

Ha en fin helg kram Tina

STENLYCKA sa...

Godmorgon Mia!
Oj, vad många inlägg jag har missat hos dig , jag har haft så mycket för mig den senaste tiden så jag har varit riktigt dålig på att besöka er kära bloggare.
Viket vackert bord och hylla, tråkigt för dig att faten gick sönder.
Hoppas också på att våren skall komma snart, tyvärr vaknade jag till att det snöade här i Tun,inte kul.
Önskar dig en fin fredag , njut av helgen!
Kram Raina

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Så fint och fina bilder som vanligt!
Jag gillar ditt hem och stil!
Kan inte sluta säga det!

Tallrikshyllan är så fin!
Jag måste få en , eller tänk om man skulle snickra själv!

Ha en fin helg nu!

Kram Sirpa

peawink sa...

i would also like the recipe in ... but the translator doesn't recognize the words in your picture :( could you post it or email it to me in swedish then i can use google to translate it. thanks so much! they looked so lovely ... and I'm sorry about your dishes, that is sad.

Mia, New Room Interior sa...

De så nydelige ut!! Og det bordet ditt er jo bare fantastisk fint! Ha en god helg! Klem

Annas skattkammare sa...

Vilken underbar hörna i köket, superfint! Synd att faten for ner från hyllan, hoppas du hittar nya fina på loppis. Trevlig helg Mia!!
Kram /Anna

idémakeriet sa...

Hej goa du,
Lovely som vanligt här.
Ditt bord är så himlans fint, vad synd av dina fina fat.
Jag blev jätte sugen att testa ditt recept, fredag brukar här vara en bakdag så barnen var också sugen att testa din smarriga recept.
Nu när vi har bakat de ser de lite väl bleka ut att vara en choklad cupcake, jag undrar nu om 1 tsk kakao inte var lite för lite.
Ikväll när mannen kommer hem ska vi testa de, de är säkert smaskens men som sagt lite bleka, hihi.
Ha en skön helg.
Kram Gerda

idémakeriet sa...

Hej igen Mia,
Jag skrev tsk men jag menade msk.
Nu anar vad som har gått fel tror jag, våra smakade nämligen inte så värst goda.
Jag antar att du menar med chokladkaka chokladblock(eller vad man nu kallar det för) som du har brutit i små bitar?
Kalla mig för dum men jag köpte mig små chokladkakor som jag smulade i små bitar.
Nästa gång bättre.
Vad tokigt detta blev, ler.
Ha en skön kväll vännen och tack för receptet.
Kram Gerda

idémakeriet sa...

Ingen fara vännen.
Du får inte känna dig dum, det var jag som misstolkade det hela jag tror nog att alla andra av dina bloggläsaren kommer att smaska av ditt recept det var bara vi som fick oss tugga genom dessa blekta saker.
Jag tror säkert att de hade blivit mycket godare och brunare(ler) med blockchokladen.
Ha en skön fortsätt helg.
Kramar

Ardisia sa...

Hej =) Tack för uppdateringen! Lite mer choklad eller kakao kan aldrig skada (förutom spegelbilden ;)!

Tack för dina fina kommentarer hos mig =) Roligt att du kommer ihåg mig & min blogg efter så pass lång tid! Jag tycker det är så kul att blogga igen! Det känns som att inspiration bara flöder =)

Ha en trevlig helg & trevliga bakstunder med de barnen. Kram Mia

Conny - Frøken Klara sa...

Hej Mia. Smukt køkken altså.. Dit bord er meget smukt.. Jeg har ikke været i blog verdenen længe, så jeg har lige siddet og snuset rundt herinde på din side igen. Du har så mange fine ting, at jeg er ved at dåne, når jeg ser dem. Hold da op...... Jeg er nødt til at bage dine skumfidus´kager, for de lyder lækre.... Ha´ en smuk dag

Vintage sa...

Hej goa Mia! Njuter av ditt vackra kök och alla bakverk (FNISS) bordet är jättevackert! Här smälter snön och fåglarna kvittrar underbart! Kram Susanne

Dessie sa...

Hej Mia. Va synd på faten. Men som du säger, att leta reda på nya är ju ganska roligt det också. =) Den nya hyllan blev iallafall jättefin! Har just köpt hem material till min i dag faktiskt. Bra att du hunnit lägga ut bild på er så kan jag suga åt mig inspiration. =)

Ha en trevlig helg.

Kram Dessie

Hem och Harmoni Marie sa...

Hej goa Mia.... nu har jag muffinsarna i ugnen.. det luktar underbart!
Tack snälla för att du delar med dig av receptet.

Önskar dig en mysig lördags kväll.
Kram Marie

Anette sa...

Mums vad gott det lät...är urkass på att baka men försöka få ihop det där ska jag allt :-)
Ha en fin helg!
Kram!
/Peggygirl