söndag 13 februari 2011

Köksö ~ Kitchen island

I fredags när jag kom hem från jobbet hade bänkskivan till köksön kommit..! En stor, svart och väldigt tung granitskiva hade ersatt den tråkiga tillfälliga gipsskiva som legat ovanpå skåpen sedan ett par veckor tillbaks.
Nu hoppas jag att vi kan hitta ett par passande barstolar, och en lampa som skall hänga över ön. Sedan är jag redo för både frukost, brunch och mellanmål vid köksön...


I morgon börjar sportlovet... underbart!
Ha en fin vecka!
Kram
Mia
-

63 kommentarer:

Caja: sa...

Där skulle jag kunna sitta en hel förmiddag och bara njuta....en stor kopp gott te, en god smörgås och tidningen....japp!! det skulle jag kunna!

Ha en fin söndag, kram/caja

Unknown sa...

Åh va fint det blev.Helt otroligt snyggt med svarta skivor. Jag grunnar på att betsa mina skivor svarta!
kram Anna

Norregård sa...

Jag vill ha svarta skivor är så trött på mina i ek......Så snyggt;o)

Kram Malin

c-designat sa...

supersnyggt så där har vi funderat på ett tag oxå.har i bok idag men blir ju snyggare med svart. Köpte barstolar på IKea som vi sågade av benen på så att de skulle passa vår köksö

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint..himmel alltså !!
Önskar att jag hade plats för en sån jag med..suck..
Kraaam Anette

Sea Angels sa...

I love it it looks gorgeous, what a fab choice..
Warm Hugs Lynn xxx

Hulda sa...

Så nydelig det ble! En flott kjøkkenøy. Liker veldig godt det buede vinduet i kjøkkenet.

Mina drömmars hus sa...

Jädrans vilken snygg ö. Svart skiva blev super.
Ha en bra söndag
AC

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint det blev, den svarta skivan är så läcker i ditt kök.
Ha nu ett toppenbra sportlov.
Kramar
AnnaMaria

Sussi / Sussinghurst sa...

Så smukt dit køkken er, og det lille hvide klapbord, usch! det ville pynte her hos mig :-))

agea sa...

beautiful blog:)

Freudentanz sa...

A beautiful kitchen!

Hugs, Angelina

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Härliga fönster i köket och jag gillar det lilla slagbordet. :))

Anonym sa...

What a lovely kitchen! The kitchen island is beautiful and I also like the folding table.

Gammelbålsta sa...

Hej!
Det blev verkligen superfint.
Ha det så bra Kram

High Street Cottage sa...

It's beautiful Mia. The kitchen is perfect, and I so love your painted wood floors too. This needs to be in a book of inspiration, it's divine. xoxo tami

Rose Garden Malevik sa...

Hej Mia
Vad UNDERBART Snyggt det blev :)
Me Like :)
Såg i växthuset idag,,,,att det är knopp på "din" ros :)

P
A
R
T
Y
T

fortsätter...........

Redan 93 Fina Bloggar....

VÄLKOMMEN :)

Håkan

P

Anonym sa...

Helt fantastiskt fint kök ni har!
Tycker om den JÄTTEMYCKET!!!
Kram Nina

Anonym sa...

I love the kitchen island and I love your kitchen! Happy weekend to you! Xoxoxo 1942charm.blogspot.com

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad fint det blev i ditt kök.Bara så himla fint.Där skulle jag trivas att sitta njuta och mysa-Hoppas att ni får ett fint sportlov.Ha en skön söndag.Varm kram Rita ♥

Ardisia sa...

:) ser ju jättefint ut! Vi har också svart bänkskiva på köksön! ..som kör mig till vansinne soliga dagar heheee :)) Ha en underbar vecka. Kram från semestrande Mia

STENLYCKA sa...

Så fint det blev. Jag har svarta granitskivor i mitt kök och jag är jättenöjd. Toppen att baka på.
Önskar dig en fin vecka!
Kram Raina

Unknown sa...

Snyggt, kan tänka mig att det blir super att sitta där med en kopp kaffe eller så. Snyggt med svarta skivor och praktiskt.

Visst är det skönt med lov, jag jobbar i morgon men har tagit semester några dagar.

Kram Anna

emilias gömmor... sa...

Så snyggt det blev! Ha ett härligt sport-lov! Vår börjar först nästa vecka.

Kram Mimmi

Lisas torp sa...

Så jättefin skivan är och hela köket är ju urläckert!
Lisa

Unknown sa...

Hej Mia!

Så fint det blev!!!

Min man ville att jag skulle måla våra skivor svarta men jag ville vita....undrar nu om inte maken hade rätt iaf:)

Ha ett underbart lov!

Kram Pia

Bruno och Mig sa...

Vilket härligt stort kök du har.
Snygg skiva på köksön.

Ha en bra kväll

L

Så Vitt Jag Vet sa...

Underbart vacker köksö... Gillar ditt lilla klaffbord..Har letat efter ett men ej ännu hittat.
Kraam
Sanne

Unknown sa...

Wow, där skulle jag kunna tänka mig att sitta ofta och mycket ;)

Har ni redan sportlov lyckosar :) Vi får vänta till v 9
Kram Maria

Rosor och Spetsar sa...

Så snyggt det blev Mia, där skulle jag kunna sitta och filura hur länge som helst, och så ljust med det sto fönstret som mellanvägg.
Ha nu en skön söndagskväll
Kram
Annelie

Unknown sa...

Toppen läckert kök som blev extra snyggt nu då den fina bänkskivan kom på plats.
Förstår att Ni är mer än nöjda med ert fina kök.

Undrar så om det lilla bordet är det som du köpte av mig......
Passar perfekt i vilket fall som helst!

Önskar Dig och ungarna ett härligt sportlov.
Vad skall Ni hitta på för roligheter.....
Hittar inte frågetecknet på denna laptop köpt i utlandet.....

Ha en skön söndagskväll
Kramisar

LOPPISLIV sa...

Helt underbart kök ni har Mia, och vad snyggt med den svarta skivan mot allt det vita, ser så himla fräscht ut!! Visade maken det nyss och han tyckte det var kanonsnyggt också. Köksön är ju också hur fin som helst, blir hur mysigt som helst för att sitta där och bruncha och fika :-)) Kraaaam Paula

Lantligt i stan sa...

Underbart kök och superfint blev det med nya skivan till köksön!
Kram Anki

Ainosofia sa...

~♥~Beautiful~♥~

Camillas vita villa sa...

Hej!
Såå snyggt ditt kök har blivit. Blir riktigt avundsjuk.
Ha en skön söndagskväll.
Kram
Camilla

. sa...

Wow, supersnyggt! Och vilket härligt ljus som kommer från rummet intill.

Kram Camilla

Kristin sa...

Hej du! Vilken fin köksö! Just när jag trodde att ditt kök inte kunde bli finare...! Sådan lycka. Njut nu där ofta av din härliga miljö.

Kram från Kristin

Anci sa...

Vad bra det blev !

Kram
Anci

Vintage House sa...

Hej
Så himla snyggt det blev läckert med svart.
Har en köksö som står och väntar på mig och den ska bli svart.
ha nu en härlig vecka och vi hoppas på bra väder.
kram
sandra

Stina sa...

Så otroligt vackert.:-) Kram Stina

Sallys hus sa...

Heeeej!

Åå himmel o plättar såååå fint!!
Sitter i tvsoffan och tom mannen som aldrig är särskillt intresserad har slukat bilderna...
Jisses så bra det blev med köksön där. Har suttit o tittat på bilderna innan den stod där som också är fina...men nu blev det lixom ett riktigt färdigt funktionellt kök...
Vill också ha en köksö som man kan sitta o äta frukost o fika vid.
Nån gång....vi har ett annat projekt på g nu i vår..;)

Så ni har sportlov nu...här är det v8...
Kram o ha en mysig sportlovsvecka.
Katarina

7th-Heaven sa...

SÅ fint det blir! Jeg er selv i kjøkkenøy-planer om dagen (har akkurat laget et innlegg om hva slags jeg skal ha), og jeg gleder meg SÅNN til den er på plass og kan brukes.
elsker lampen din også. Skulle gjerne hatt flere slike rundt om i huset;)
Herlig og vakkert på kjøkkenet ditt:)
God klem fra Line

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härligt!

Kram Annica

Veronica sa...

Hej!

Det blev ju otroligt snyggt med granitbänken!! Snyggt när det bryter av lite från allt det ljusa!

Kram Veronica

ANETTESHUS.COM sa...

Kjempe-LEKKERT! Å, så flott det ble, Mia! Helt PERFEKT!!

Ha en fin ny uke, min venn:))

KLEM KLEM
Anette

Helena, The Swenglish Home sa...

Göta Petter! Ja, måhända är det ett gammaldags uttryck, men det var faktiskt det första som flög genom mitt huvud när jag såg din köksbild! :-) Helt OTROLIGT snyggt, alltihop!!! Det är en alldeles speciell känsla i ert kök, åtminstone som det känns i dina bilder, och det är så lugnt, så vackert, så inbjudande, och så FRÄSCHT! Det är bara att gratulera till ett enastående bra jobb och en rysligt säker och avundsvärd smak! Mums!:-D

Söndagskramar till dig,
Helena

gamla skolan sa...

Hej vännen ! Oj oj , vad bra det blev !! Passar perfekt i ert fina kök !
Kramar // Susanne ♥

Elin | Draumesidene sa...

Lekkert!

Ha ei nydeleg, ny veke!
Klem E :)

north pal sa...

mia, your kitchen is lovely and a work of art. it is so spotless and grand. be happy. Bestest,Denise

Marie sa...

Supersnyggt Mia, vilket drömkök ni har byggt! Ser fram emot att få se allt på riktigt inom en snar framtid!!!

Ha en bra dag!
Kram Marie

Jag sa...

Åh..så underbart supersnyggt kök ni har och så snyggt det blev med ön...e så avis...christina

STENLYCKA sa...

Vänner har alltid en plats närmast hjärtat.
De varmaste kramar till DIG på Alla Hjärtans Dag!
Raina

inuti innu sa...

Grattis! Det ser fantastiskt ut!

Caja: sa...

.*..lovelovelo…*
…*..lovelovelove….*
..*.lovelovelovelove…*…………….*….*
.*..lovelovelovelovelo…*………*..lovel….*
...*..lovelovelovelovelove…*….*…lovelovelo.*
*.. lovelovelovelovelove…*….*…lovelovelo.*
.*..lovelovelovelovelove…*..*…lovelovelo…*
..*…lovelovelovelovelove..*…lovelovelo…*
…*….lovelovelolovelovelovelovelovelo…*
…..*….lovelovelovelovelovelovelov…*
……..*….lovelovelovelovelovelo…*
………..*….lovelovelovelove…*
……………*…lovelovelo….*
………………*..lovelo…*
…………………*…..*
………………….*..*

w sa...

Fant akkurat bloggen din. Så flott blogg du har:) Og lekkert kjøkken:)

W

Vita små hjärtan sa...

Oj oj såååå vackert!!!! Tror jag svimma en stund....
Ha en fin Hjärtedag!
Kram Agnetha

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

Oh my goodness...your kitchen is so pretty and oh so bright...you must spend the entire day in there!!! x0

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Åh så snyggt det blev med granitskivan! Hela ert kök är underbart!

Kram Jes ♥

Annas skattkammare sa...

Åhh så snyggt det blev med köksön!!
Önskar dig en mysig alla hjärtans dag!
Kram /Anna

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Mia ! Trevlig alla hjärtans dag av det som är kvar på den.
I ett så vackert kök skulle säkert även jag kunna åstadkomma att laga till lite käk.
Synd att man inte får ändra på något i hyrd lägenhet.Vad jag vet i alla fall.Här skulle verkligen behövas en omtapetsering och målning.Nikotinbrun-gula väggar o.tak är inte kul när man slutat röka.Torka bort det värsta m.klorin

kram Mi

moimukulatt sa...

Åh vad snyggt. Nu vet jag vad jag vill ha i mitt kök och jag vill ha det nu, helt igår redan...

Verkligen supersnyggt!

linnea-maria sa...

Härligt med nytt i köket. Jag spanade in de stora härliga fönstren i väggen jag. Vackert /Therese

Behindabluedoor sa...

Helt nydelig hos deg:)))
Ha en topp Tirsdag.
Klem Klem:)