torsdag 10 februari 2011

Blomning ~ Blossom

Ett enkelt (och gratis) sätt att få lite vårkänsla inne är att ta in några kvistar från ett fruktträd i trädgården. För någon vecka sedan tog jag in kvistar från ett av plommonträden, och nu blommar de på nästan bar kvist med de ljuvaste vita blommor. Så här såg det ut tidigt i morse. Himlen hade en mörkblå ton och min lilla fönsterlykta gav en illusion av soluppgången...
Nu längtar jag tills plommon- och äppleträden (och magnoliaträden som jag fick förra året!) blommar i trädgården på riktigt!


Snart är det helg igen, härligt! Extra härligt skall det bli, för jag har tagit ledigt nästa vecka, så det blir nästan som att ha sportlov igen, hihi.
Kram
Mia
-

39 kommentarer:

Sara sa...

Så fint, tack för tipset!
Kram

Vintage House sa...

Hej
Underbart fint ja nu längtar man:)
vad skönt att vara ledig nästa vecka...
kram
sandra

Black Iris sa...

Våååren, ja när kommer den egentligen?
Sportlov har jag haft en vecka som sjukskriven men inte blev det så mycket gjort inte.

Kram Maidi

Skogslyckan sa...

Underbara bilder! Jag har också tagit in lite olika kvistar som jag ger varmt vatten varje dag. Och idag plockade jag blåbärsris. Snacka om att man gör allt för att pusha på vårkänslorna just nu.
Kram Pia

Hulda sa...

Utrolig vakre bilder av fruktblomstene. Ja, tenk at slikt er jo helt gratis, og nydelig. :)

Falt for de søte ballettskoene under her, herlig innlegg!

Norregård sa...

Vackert!!!!

Så skönt med ledighet;o)
Kram Malin

Korkeksmumma sa...

Vilket bra tips...då ska jag pulsa ut i snön imorgon och hämta in våren för en stund!

Helt ljuvlig blogg att få följa!!

// J

Rummet för välbefinnande sa...

Så härlig vårkänsla jag fick nu - trots alldeles för mycket snö ute.

Men, det är ju så bra för nu kan jag ju plocka in egna grenar ju - yihhhaaaa! Hoppas bara de blommar också.

Ha en riktigt fin helg!
Stor kram Mia

Bruno och Mig sa...

Så vackert!
Tror att jag ska knipsa en kvist av vårat plommonträd i morgon ;)

Ha det bra
L

Caja: sa...

Vilka bilder...de tar ju andan ur en....flämtar....bedårande!

Kram/caja

The House of Antoinette sa...

Man får vårkänslor...

Kram Anette

Mamma C sa...

Så jättevackkra bilder.
Kram Mamma C

Vita små hjärtan sa...

Hej Du Rara!!!!!
Å vad fint!!! Jag har Körsbärskvistar som blommar så fint!
Kram Agnetha

SWEDISH HOUSE sa...

Hej Mia

En jattebra ide!
Great photo's too ;-)
Tack sa mycket for din email
It was really helpful.
LOVE PEACE enJOY the blossom
Kram
julie
x

gamla skolan sa...

Hej Mia !
Vilka UNDERBARA bilder du har fått till !!
Och i morgon måste jag gå ut i trädgården och klippa kvistar :)
Kramar // Susanne ♥

Nanna sa...

helt underbart! Vår på hög nivå!

Anonym sa...

Wishing you a warm and happy weekend! Xoxoxo 1942charm.blogspot.com

Beate sa...

Hei!
Så vakre bilder!!
Fin blogg du har!
Go helg fra Beate i Norge

north pal sa...

it is way too early for us to bring in budding branches, but seeing yours, which is by the way very beautiful, makes me wish for warmer days. we had -20 below this a.m. but, it will come. have a good weekend.Bestest,Denise

Så Vitt Jag Vet sa...

Ooooo så vackra foton.. Så spröd och fin vårkänsla!
Kraam
Sanne

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Super ide, måste bara köpa träd först o hoppas påa tt de överlever!!
Imens NJUTER jag de fina bilderna du har här inne på plommonkvistarna ;o)=

Klem Anna

Lisas torp sa...

Åh, så vackert! Ja, så gör jag alltid på torpet. Har man fruktträd är det ju toppen!
Ha en fin fredag och så skönt med en ledig vecka!
Kram
Lisa

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Underbara bilder....tänk när vi får njuta av dessa blommor ute. Idag är det mer snö på gång här.
Stor kram till dig, jag önskar dig en fin helg!
Raina

Mina drömmars hus sa...

Så vackra bilder.
Önskar dig en skön fredag.
AC

sandra sa...

Så gjorde jag med när sambon beskärde körsbärsträden förra veckan, när jag kikade i morse var det små vita knoppar, så kanske blommas det på söndag! Härligt!

rustik charm sa...

Hej Mia.

Så fint och det andas verkligen vår:)Detta behövde jag, ute är det snökaos.

Ha en fin kväll.
Kram Kristina

High Street Cottage sa...

Hi Mia, such a pretty Orchid, is it an Orchid? I have recently purchased one, a month or so ago, think it was December, and I love it, it's still looking healthy and beautiful. They're such pretty flowers. xoxo tami

Sussi sa...

Ohhh så vackra bilder Mia! Och att du fick dina kvistar att blomma! Det brukar ALDRIG funka för mig, har du nåt knep?
Storakramen
Sussi

linnea-maria sa...

Åh vad härligt! Vilket hopp om vår! Ha en fin helg /Therese

Stina sa...

Vackert som bara den.:-) Kram Stina

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon!

Härliga bilder coh jag tänkte titta in till dig och önska dig en härlig och fin helg!

Kram

Debra Howard sa...

What lovely pictures. Blessings to you.
Debbie

Country Hill sa...

Såå... vackra bilder,här är så mycket snö att det knappt går att pulsa fram till träden.
ha en fortsatt fin helg!
kram Lena

Madame Morell sa...

Så fina kvistar lilla Blanka!
Jessika

Sea Angels sa...

Too beautiful for words xx
Hugs Lynn xxxx

Ullis/Leva på landet sa...

Underbara bilder. Härligt att få vara ledig.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Inka sa...

Åh, vad vackert Mia! Jag snor gärna idén av dig. Kollat dina andra inlägg också. Vad du är duktig.

Trevlig kväll


Inka

Helena, The Swenglish Home sa...

Åh, ja... vårkvistar vill vi ha... Finns det något bättre än de små, små knopparna som bär med sig små löften om vår, varendaste en...?

Ljuvliga bilder på provdockorna och de utsökt vackra balettskorna i förra inlägget. Vilken go vän som skickade dig dessa skönheter!

Varm kram till dig Mia!
Helena

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötis!!

Såå fint! Vilken härlig köksö.. Jag bara älskar er stenskiva..mattsvart och sober!!

Översänder en stor, varm hjärtekram till dig min vän!!!

//Sanne