lördag 17 juli 2010

Vit pion ~ White peony

Idag har jag dragit på mig målarkläderna igen... Jag har målat ett antikt köksskåp och ett flugskåp. Köksskåpet var det skåp som gav mig inspiration till designen på våra köksluckor, så det är kul att göra i ordning det och ställa in det i köket. Det är väldigt lågt, så som skåpen var förr i tiden, så därför tror jag att det passar bra med ett flugskåp ovanpå. *Hoppas*
Herr Blanka springer mellan Kökprojektet och Bygga Skateboardramp-projektet, hihi. I morgon sa han att valvfönsterväggen är putsad och klar *jippie* så då kan ni nog få en glimt av det.

En vit pion som jag fick av Amanda och ett gammalt foto ur morfars fotoalbum får bli dagens bild.
Kram och ha en jättefin lördagkväll!!!
Mia
-Y

33 kommentarer:

Sternchen56 sa...

Hello Mia,

what a wonderful picture.Lovely.
Greetings from Germany Sabine

liven sa...

Nydelige bilder og hvit peon er så fint!!
Det ønsker jeg meg i hagen!!
blir spennende å se dine kjøkkenskap nå!!

ha en fin lørdagskveld

Marita sa...

jag är så himla nyfiken på ert köksprojekt!!
Saften du gjort ser SÅ supergod ut! Det finns inte godare saft än hemkokt!
kram, Marita

Helen sa...

Pioner är verkligen en helt underbar blomma, en av mina favoriter. En fin blid du tagit.
Kram/Helen

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ja, dessa pioner, älskade! Va spännande med dina målobjekt!
Hälsningar
Carin

Sussi / Sussinghurst sa...

Du er så flittig til at male.Jeg har et skab i badeværelses i mørkt(skal forestille gammelt)træ med en masse glasruder - det har altid været min mening at det skulle males cremehvidt - men nu har jeg haft det i 10 år - og det er stadigvæk ikke blevet malet :-( det sker vist ikke af sig selv.

Anonym sa...

Så gulligt av din dotter! Vita pioner är helt underbara en av mina älsklingsblommor, rosor kommer som nummer 1.

Köksskåpet och flugskåpet blir säkert superduperfint!

Tufft för herr Blanka att springa mellan dessa två projekt, fin motion får han.

Saften du gjort såg försvinnande god ut! Blev sugen på att också koka saft med kanske jordgubbar och ev röda vinbär. Blir gott för min lilla Sessa Nellie!

Önskar dig också en fin lördagskväll!

Kram Renate

bakom berget sa...

Va kul! Jag håller oxå på att måla ett gammalt köksskåp. Mitt har varit köksinredning i ett kök i Tyskland för länge länge sen. Kul att se ditt, när det är klart.
Ha det gott!
Kram Åsa.

Emma sa...

så fint med svartvitt :D

It's me sa...

Hello Mia...beautiful picture !! that pionie !! amazing !!....happy sunday...love Ria...

Kathrine sa...

Simply beautiful!

gamla skolan sa...

Godmorgon Mia ! Ska bli kul att se skåpet , låter spännande med flugskåp ovanpå . Lova att visa !Vacker bild som alltid , vita pioner är så vackert ! Kramar Susanne ♥

Marie sa...

Hej gumman!

Vad spännande med skåpen, längtar efter att få se dem på bild! Låter som att ni nu är inne på slutspurten med köket, kul!

Jättevacker bild!

Här blir det målning, loppis och kalas för min lillebror idag.

Ha en fin dag!
Kram Marie

Anci sa...

Vacker bild !

Kram
Anci

Anneli sa...

Hejsan.

Ditt kök verkar bli sååå fint.
Köksskåpen lät som om det kommer bli väldigt bra.

Klaffbordet du undrade över blev sålt på någon timma.
Men håll utkik igen, det blir måååånga auktioner och loppisar under sommaren för oss, så ett nytt bord kan dyka upp till försäljning!

Min käre man kan nämnligen inte låta bli att "fynda"som han säger.
Men jag tycker nog inte att han gör några fynd prismässigt förstås....

Din saft verkar mycket god, tänk om jag kunde komma till skott och göra lite egen saft....

ha en fin dag,
kram Anneli.

LantlivsAnette sa...

Ohhh vad ni är flitiga..!! Himmel alltså..
Men du..i morron börjar vi hos mig..jiippiiee äntligen..jag vill höra hammar slag, sågklingan..trä som sågas..mmmmm..ljuvligt..
Är man knäpp eller ??? fnisss..
Ljuvlig bild du visar oss..
Ha det gott
Kraaam Anette

Ett Vitare Hem sa...

Vilken stilfull bild och det ska bli spännande att se det du målar sen ;o)
Ha en riktigt fin dag!
Kramis/LenaS

Susanne sa...

Det skall bli spännande att se resultatet, både av väggen och målningen! Ha en skön dag! Kram / Susanne

Mamma C sa...

Ska bli kul att få se det färdigmålat. Ha en skön och bra söndag
Kram mamma C

Mys och hemtrevnad sa...

spännande att få se slutresultatet...jag väntar...kramis semlan

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ så fint bilde av din hvite peon..

så fint det ble på kjøkkenet ditt..virkelig flott..

Klemmer =)

Yvonne - Frl. Klein sa...

Your white peonie looks beautiful!
Yvonne

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att följa ditt köksprojekt. Spännande att få se skåpet. Så skönt att det inte är så mycket kvar nu.
Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Anonym sa...

Hola. Sigo de cerca todos tus proyectos. La cocina se vé muy hermosa. La fotografia con la peonia es muy dulce.

Saludos

Maria ( Idekroken ) sa...

Herlighet, så mange vakre bilder du viser :) Jeg hadde tenkt å gå å legge meg nå, men nå har jeg hodet fullt av inspirasjon, hehe.
Heldigvis kommer en dag i morgen også ;)

Klemmer fra meg

Rummet för välbefinnande sa...

Pioner - mmmmmmmm säger jag bara. Älsklingsblomma alltså!
Men, så nyfiken jag blir nu, på flugskåpet och fönsterväggen och - ja, allt faktiskt *ler*

Idag ska du veta att jag varit med om något häftigt alltså. Jag har fått gå inne i en gammal handelsbod och tittat och njutit av allt det som sparats. Ja, jösses säger jag bara. Snacka om att bli mållös!
Du vet allt från de gamla papperspåsarna med tryck till gamla förpackningar, gamla köpmansdiskar, stämplar - ja, jag kan hålla på hur länge som helst.
Nästan skakade när jag gick därifrån *ler*

Hoppas jag kommer att drömma om det inatt för det var bara för mysigt alltså.

kram kram Mia

Elin | Draumesidene sa...

Vakkert bilde! Så nostalgisk... Fekk ein følelse av tidlegare tider... Og så elskar eg peonar!

Ha ei fin, ny veke!
Klem frå Elin :)

Helena, The Swenglish Home sa...

Vilket vackert arrangemang och vilket ljuvligt ljus i bilden! Jag, som så många andra, hoppar nästan jämfota nu av nyfikenhet på ert färdiga kök, på flugskåpet och allt annat... ;-D
Varma sommarhälsningar,
Helena, The Swenglish Home

Made in Persbo...Carina sa...

Hej gumman!

Vita pioner är så vackra....nån gång ska jag skaffa mig en sån själv :)
Så spännande med det gamla skåpet och flugkåpet...och herrgårdsfönstret! Det kommer bli så himlans snyggt i ert kök!

Ha det gott!
Kram, Carina

Rozmeen sa...

Just stunning picture!

Hugs and a beautiful day.
Rozmeen

Britt sa...

Underbart med pioner!

Köket ser ut att närma sig det roligaste stadiet; piffandet!

Njut av sommar och sol, vännen.

Kramar och kärlek
britt

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Heminredning är alltid trevligt :)

De gamla hus vi bor i är i behov av renovering, men vi tar en sak i taget :)

My Shabby Streamside Studio sa...

Mia,

Thank you so much for your kind comments on my blog! I LOVE your blog, and very happy I found it!

Tootles,

Sandy @ My Shabby Streamside Studio
http://myshabbystreamsidestudio.blogspot.com/