torsdag 8 juli 2010

Bänkskivor i granit ~ Granite countertop

Bänkskivorna har kommit på plats, och jag är sååå glad! Jag var lite orolig innan, för jag hade inte sett just de här skivorna, men de var minst lika fina som jag hoppats på.
Porslinshon har också kommit på plats, och rörläggaren har kopplat in vatten och avlopp. Nu börjar det likna ett kök, hihi.

Lådfronter och luckor har jag tillverkat själv. Herr Blanka var väldigt skeptisk till att jag ville göra egna, men nu tycker han att de blev jättebra. *puh*
Handtag kommer snart... Jag har bara inte hittat de rätta beslagen ännu, så det får bli lite mer sökande..

Mina vita danska porslinsburkar passar bra på den svarta stenskivan, men de skall upp på en hylla på väggen (så snart vi tillverkat en sådan).
Nu är det snart helg igen, fast när man har semester känns det som helg hela tiden, underbart!
Kram
Mia
-Y

40 kommentarer:

Engelska Villan sa...

Hej Mia!!
Alltså du är ju grym!! Ser så himla proffsigt ut! Du kanske ska börja bygga kök?
Ha det gott!
Kramar Anna

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

Dette så virkelig flott ut! Er også så glad i mina gamle krukker. Ønsker deg en flott helg:)

Unknown sa...

well, you did VERY well with your kitchencabinets!!!!! girlpower!!!:)
Lovely sweet picture!

Sweet greetings
Lynda

Made in Persbo...Carina sa...

WOW! Så himla grymt att du snickrat luckorna själv! Supersnygga i äkta shaker-stil!
Får man vara nyfiken och fråga hur du gjort! Har du snickrat en träram som du klätt på insidan med en tunnare skiva?
Du är verkligen händig och har många strängar på din lyra Mia!

Kraaam, Carina

Änglarnas hus sa...

Jisses!! Så snyggt! Gillar både de svarta bänkskivorna och de fina lådfronterna!! kanon1.. ni kan vara nöjda!!

Ha det gott! Kramis Sanne

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Ojojoj! Det ble superfint! Lekkert!

Klem

♥ Pia... sa...

Oj..ja det kommer bli ett helt ..underbart..kök ..det är då ett som är säkert..och snickrat luckorna själv..ja du har min beundran..kram..Pia

Helena sa...

Hej! Jättesnyggt blir det, jag gillar det svarta mot det vita! Vad duktig du är som gör egna luckor och lådfronter, jag blir imponerad, särskilt när resultatet blir så där bra!! Hur har du gjort? Kanonfint, ser fram emot fler bilder! Kram, Helena

Anonym sa...

Otroligt läckert de är så snygga dina bänkskivor!

Är mycket imponerad av dina snickerier. Sträck på dig och känn dig nöjd! En riktig tusenkonstnär är du.

Nu ska jag strax släcka ner här och önskar dig en riktigt god natt.

Nattiskramar från Renate

Rummet för välbefinnande sa...

Respekt Mia, respekt.......
Sitter nästan här på stolen och bugar mig för dig till och med *ler*
Så otroligt fint och när beslagen kommer på sen kommer det bara att bli helt fulländat!
Japp, du är makalös. Det är ett som är säkert.
Nu ska jag gå och kojsa mig - godnatt min vän och sov så gott!
Kram kram

decomarce sa...

Hi Lilla!
Lovely corner! :)
Marce

Anonym sa...

what a lucky girl with your new kitchen and you are a wonder woman to be able to build your won cabinetes.Good job.Bestest,Denise

LantlivsAnette sa...

Nämen kolla !!! Åhhh så fint..alltså..ni är ju snart färdiga !!Sååå underbart..
Och vilka fina lådor...
Ha nu en toppen helg
Kraaam Anette

Rozmeen sa...

Morning Mia,

Lovely!!! and the u look so beautiful in your kitchen..

ug,
Rozmeen

Unknown sa...

Superfint, du är inte dålig, lyckas gör s¨åpsluckor själv!
Letar beslag jag med, inte så lätt att hitta.
Kram Anna

Ett Vitare Hem sa...

Åh jisses du är grymt duktig, det blir hur bra som helst ju!
Ha en riktigt härlig helg!
Kramis/LenaS

n o r d i n g å r d e n sa...

Men Mia, vilket kök som växer fram! Och det är ju inte klokt att du tillverkat lådor o skåp själv, hur duktig är inte du, du kan ju bli rik på detta, sprids det här vill alla ha köket " Design Blanka", kanske ngt företag köper iden och börjar tillverka på löpande band, go girl!!!!!

Jättekul att få se en del av köket, det ser urläckert ut!!!! Mari.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Lantliga drömmar sa...

Så snyggt ! Nu blev jag tveksam till mitt val av bänkskivor. Maken ska gjuta betongskivor och slipa dom hm, nu blev det till att fundera lite. Ha en skön fredag ! Nilla

Norregård sa...

Hej!!
Så snygga bänkskivor, vill ha!!!
Gillar luckorna oxå>;o) Så fint!!

Kram Malin

Lisas torp sa...

Åh, så fint det blir och så duktig du är!
Fortsatt lycka till!
Kram
Lisa

Änglarnas hus sa...

Hallo igen :)!

Rosen haven ligger utanför Ringköping på Jylland.
Stället heter Laubjergs Rosenhave..
Trots att det hade frysit även här i vintras fanns det en massa fint..även butil för att handla hem olika arter..

Ha det gott! Kram Sanne

Hem och Lycka sa...

Å så fint det blir!

kram Mia

Rose Garden Malevik sa...

Grymt fräscht :)
Ha en fin dag
Håkan

It's me sa...

O Mia...it is al so beautiful !!! love your kitchen !!! love you............hugs Ria.........

Tulipa sa...

Vad snyggt!!!
Förstår att du är nöjd!

Fortsatt skön semester!

Kram mariette

Malin - I min trädgård sa...

Så snyggt Mia! Du har verkligen bra smak.

Ha det skönt i sommarvärmen!

Kram M

rustik charm sa...

Hej Mia.

Å det där blev ju riktigt fint:) Bänkskivorna o luckorna, wow. Ert kök kommer bli sååå fint ju:)Ska bli kul att se sen när det är klart.

Ha en härlig helg.
Kram Kristina

Solveig sa...

Helt nydelig benkeplate!! Så heldig du er!
Du viser alltid så masse fint! Har nettopp sittet og beundret innleggene dine under her! Helt etter mitt hjerte.
Takk for inspirasjonen.
Ønsker deg fine sommerdager.
Klem fra Solveig

Helena, The Swenglish Home sa...

SÅ fint! Och som så många har sagt här före mig: så häftigt att du har tillverkat luckorna själv! Personligare kök än så kan man väl knappast få, och jag håller med Nordingården-Mari: Design Blanka kan lanseras när som helst!

Önskar dig en fortsatt jätteskön sommar och ser med spänning fram emot fler bilder från ert läckra kök.

Kram, Helena, The Swenglish Home

Unknown sa...

Hej

Vad fint kök du kommer att få.
Ha nu en underbar sommar.
Kram

paperbird sa...

so very pretty- you have a great eye for making things beautiful.

Black Iris sa...

Varje gång som jag kommer in hit till dig får jag dra efter andan.
Så himmelens fint du har det och så superfräscht allt ser ut.
Snickare är du också. Grymt!!!!

Kram Maidi

Gammelbålsta sa...

Hej!
Jag är imponerad av dina luckor, så himla fint. Bänkskivan är kanon. Ha det bra Kram Aydan

Mamma C sa...

Det blir mycket snyggt i ert kök. Så duktig du är med luckorna. Dom var hur fina som helst.
Kram mamma C

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.