måndag 19 juli 2010

Skåp i köket ~ Kitchen cabinets

Jag är klar med mina skåp! Flugskåpet gick snabbt och enkelt att måla, men det gamla köksskåpet krävde hela fem lager målarfärg (plus bortskrapning av färg emellan varven) innan jag blev nöjd. *puh*. Det var ganska nära att jag gav upp och hystade ut skåpet genom dörren, hihi...
För ovanlighetens skull, och för att få lite kontraster målade jag flugskåpet grå-grönt, medan köksskåpet fick samma vita nyans som de övriga köksskåpen, dvs S0502-Y.

Det gamla köksskåpet har säkert 60-70 år på nacken, men är hur stabilt och bra som helst. Jag tror att jag gav 275 kr för det. Jag gillar beslagen också.

Jag lovade ju er en bild av "herrgårdsfönstret", och tyvärr blir det inte mer glimt än så här. Det skall på lite putsbruk på andra sidan innan det är klart. Sen kan jag fota det från alla håll och kanter, hihi.
Ha en jättefin vecka! Tack för att ni är så himla gulliga och skriver så fina kommentarer, jag är så glad för dem! Jag är desvärre rätt dålig på att kommentera själv, men fortsätter att smygkika och ser vad ni har för er.
Kram
Mia
-Y

52 kommentarer:

LILLA BLÅ sa...

Oj vad fint flugskåpet är. Nu ser jag fram emot att se HelA köket snart... =)

Ha en underbar kväll

kramar @nette

Loella sa...

Oj vad fina dina skåp blev!
Verkligen lyckat...:)

Kram Loella

Dessie sa...

Så jättefina skåp du har ordnat till dig själv. =) Jag håller med att det blev jättebra med en annan färg på flugskåpet. Det bröt av på ett härligt sätt. Hoppas att du får en fin vecka du också.
Kram Dessie

Susanne sa...

Skåpen blev jättefina! Tack för färgnumret : ) Kram / Susanne

bakom berget sa...

Dina skåp blev såå fina. Kul...vi kör med samma färgnummer ser jag. Mitt skåp har precis fått sin sista strykning. Nu ska jag bara hitta "rätt" knoppar och beslag, sen kommer jag att visa det på bloggen.
Va fint ditt lilla flugskåp är! jag tror inte att jag har sett ett sånt förut.
Ha en skön kväll! Kram Åsa.

It's me sa...

O Mia....i really like your style......everything is alright......wishing you a wonderful week with lots of joy !! ....love Ria....

Helen sa...

Det blev verkligen jätte fint. Jag gillade färgen på det lilla flugskåpet.
Kram/Helen

DANY sa...

bellissimo accostamento di colori.
hai fatto un ottimo lavoro, buona serata.
Dany

My home is my Castle sa...

Åhh så vakkert....

Klem,Kari

Anonym sa...

Qué bella combinación de colores!!! Me encanta su estilo decorando !!
Besos.

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Hei☺
Så fine skap☺

Klem M♥

Mamma C sa...

Så fint det blev och flugskåpet bröt av snyggt.
Kram Mamma C

Jessica sa...

super fint skåp ha en underbar vecka själv ska jag jobba imorgon men är ledig nåndag efteråt kram Jessica

Millas hem sa...

Skitsnyggt=) Mia!!

Fint med färg som bryter!

Ha det i värmen!

Kram Camilla

Marita sa...

Skåpen blev ju hur fina som helst!!! Superläcker kulör på flugskåpet!!! Klokt val av dig. Du har verkligen blick för det vackra! Åh vad jag längtar efter att få se köket när allt är klart!!!!
kram, Marita

Anonym sa...

Hello Mia,
One word....PERFECTION!!!!
Have a wonderful day!
Hugs ~ Jo :)

Anonym sa...

Vilken härlig kulör på flugskåpet bryter så snyggt mot det vita!

Tack för färgnumret gulligt av dig att dela med dig till oss!

Ha det gott!

Kram Renate

Ullis/Leva på landet sa...

Så snyggt det blev. Gillar verkligen kontrasterna på de olika skåpen. Helheten med sakerna gör det bara så snyggt.
Kram Ullis

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Jättesnygg färg! Helfint!
Så snyggt så!!!!!
Carin

Anonym sa...

Olá!!
É tudo tão lindo !!
Parabéns!!
até mais

mermaid gallery sa...

beauty....

gamla skolan sa...

Åh Mia ! Så bra det blev !! Verkligen charmigt köksskåp och det lilla flugskåpet är så fint !! Ha en bra dag ! Kramar Susanne ♥

Pysselpalatset sa...

Det verkar som den anonyme komentaoren... är lite fyrkantig i sitt tankesätt.... skämt åtsido... som vanligt blir jag aldeles lycklig över dina arrangemang... du har ögat och jag bara njuter av att titta på dina bilder.. många hälsningar från Fyn och Lillebält.Jeanette

Country Hill sa...

Det där blev ju hur läckert som helst. Du har verkligen öga för det vackra.
Ha det gott!
Kram Lena

LantlivsAnette sa...

Nämen jag dööör ...så fint alltså..som en dröm !! Himmel avd fina skåpen är..och fönstret !!
Du kan du..
Kraaam Anette
P.s Vi rev taket igår..och stötte på problem..det var rör, där det inte skulle vara det..puuhh..

Bitte sa...

Hej Mia!

Vad fina skåpen blev! Jag gillar den där grågröna färgen, den blir som du skrev en fin kontrast :-).

Många sommarkramar
Beatrice

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Mia, wow så fint du gjort! Du är mästare! Hoppas du njuter av sommar och ledighet oxå!
kram
nina

Ett Vitare Hem sa...

Helt underbart!!
Ha en härlig dag!
Kramis/LenaS

Louisette sa...

Hello from Belgium
Lovely blog

Black Iris sa...

Så jättefina skåp och som vanligt har du fått till det där lilla extra både på och runt dem.

Kram Maidi

Lisas torp sa...

Vilket jättefint flugskåp och vilken fin färg du fick till!
Suuupersnyggt!
Lisa

Maria ( Idekroken ) sa...

Utrolig vakkert ;)

Sommerklem fra meg

LIVS LYST sa...

Hei Mia!

Så koselig at du tok en tur inn i bloggen min og takk for gode ord!
Så utrolig skjønne skap du har fikset på. Herlig med litt farge på flueskapet! Jeg liker så godt de lyse fargene. Søte, rene og sommerslige.

Jeg har faktisk et skap som står og venter på malinge her jeg også. Et stort linskap på soverommet. Det skal være lyse grå inni og hvitt utenpå hadde jeg tenkt. Bare jeg kommer i gang.... Men kanskje du inspirerte meg til å komme i gang nå? Hiiii

Ha en kjempe fin dag i alle fall. Der du befinner deg. På jobb eller på ferie. Her er det ferie. Godt!

Klem fra Liv

Stina sa...

Underbart fint!

Åh, jag ser att du fått de där hemska kommentarerna. Skulle rekommendera att ta bort dem så de inte förstör hela datorn. Virus, vet du.;-)
Kram Stina

MODERN COUNTRY sa...

Heei Vennen !!

Håper alt er bra med deg i varmen!
Phu, her er det så varmt i dag at jeg ikke orker stort. Litt trykkende på en måte. Så det blir vel litt bulder og brak siden.

Det blir så bra i kjøkkenet ditt!! Du har så fin touch på alt du gjør at jeg blir nesten misunnelig på dine evner ;) Veldig pent med kombinasjonen det gamle skapet og det lille med herlig pynt på. Fargen på flueskapet ble helt perfekt. Har du selv blandet den sammen ? Jeg synes det er så vanskelig å finne en riktig nyanse i butikken, det stemmer nesten aldri.

Klemmer i masser til deg!
Aina

Cattie sa...

Ah, sa fint. Hela kompositionen ar som ett konstverk. Jag hade aldrig hort talas om ett flugskap forut, men nu vill jag ocksa ha ett! :-)

Marie sa...

Men du, så himla fint!!!!!! Jag får hjärtklappning, så otroligt inspirerande och vackra bilder! Båda skåpen blev toppenfina och färgen på flugskåpet var verkligen pricken över i. Vilket drömkök ni får Mia!

Här har jag målat möbler hela dagen, har färg överallt, hihi. Imorgon kommer de sista listerna på plats i butiken och sen ska det byggas en liten affärsdisk innan det är dags för inflyttning, kul!!!!

Ha en trevlig kväll, nu börjar ju snart favoritprogrammet Morden i Midsomer, måste absolut ses!

Kramar Marie

Ps. Jo, jag har tänkt att jag ska åka till Carina.

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Mia! Fire hengestoler i et stort tre høres kjempe-herlig ut!! Jeg har ikker noe stort tre å henge det i, men jeg ønsker meg en hengebenk på uteplassen vår ...

Så flott kjøkkenet deres blir!! Herlig farge på flueskapet!! p.s. Jeg ønsker meg imidlertid noen oversiktsbilder av rommet - er det lov?! *smiler*

Ha en fortsatt FIN SOMMER, søte deg:)

Klem klem
Anette:)

Sussi / Sussinghurst sa...

Fint, fint, fint, fint - simpelthen mageløst fint

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken underbar skänk och flugskåpet har du målat i en helt perfekt och såå vacker färg, gud va fint detta blir!!! Mari.

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

God morgen! Fargen på flugskapet var helt nydelig. Ønsker meg også et sånt skap.Her i huset skal det også lages saft en dag, det er bare så deilig med hjemmelaget saft. Ønsker deg en flott dag og fortsatt god sommer.

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Ja här är så vackert så man nästan dånar av varje gång man kliver in :)

Ha de så gott!
Kram Agnetha

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Åh så mycket fint det var här!:) Ska kika om det går att följa din mysiga blogg med "blogglovín" :)

Ha en fin sommardag!

Kraam Izabell

Stina sa...

*fniss*
Ja, nu har jag översatt.
Ibland har dessa varit värsta virus, men kanske någon vill bli författare.:-D Kram Stina

LOPPISLIV sa...

Fönstret ser snyggt ut den lilla glimten du bjuder på :-) Och skåpet var ju verkligen ett fynd, vilken tur att du inte gav upp med målandet på den, för den blev ju jättefin! Gillar ditt flugskåp, så fint med grön färg på den. tror jag ska försöka få in lite grönt eller ljusturkost upp i mitt vardagsrum, börjar bli sugen på små färg accenter till allt det vita. Ha en finfin sommardag goa Mia. Kramis P

Made in Persbo...Carina sa...

Hej gumman!

Så himla snygga skåp! Både det gamla köksskåpet och flugskåpet. Blev jättesnyggt med den grå färgen som bryter av så fint mot det vita! Vilket drömkök ni håller på att skapa.

Själv drömmer jag om att byta ut våra ljusgula ikealuckor mot vita men mannen vägrar för vi har inte haft dem så många år. Kanske om jag kunde snickra sådana som du gjort att han inte har hjärta att säga nej till att byta ut dem *fniss*

Ha det gott!
Kram, Carina

16 Sassy Street sa...

Beautiful photos! How dreamy and lovely!

Mery Vale sa...

Maravilhosas suas postegens!!
Amo o seu blog!!
Um Abraço,
Mery!!!

Shannon Fricke sa...

Your blog is beautiful!

Irene b sa...

ottimo lavoro ! "il tuo blog è meraviglioso"
buon divertimento !

Anci sa...

Hej !
Jag tycker om dem !

Kram
Anci

Anonym sa...

Dreamy and beautiful...Kathy