onsdag 28 juli 2010

Gammal spegel ~ Old mirror

Jag gillar verkligen gamla speglar, speciellt när de är så gamla att glaset krackelerat som på denna. Jag har funderat fram och tillbaks om jag skall måla den, men inte velat färdigt än, hihi, så vi får se hur det blir...
Vilket underbart sommarväder vi har... jag går ut på morgonen, och sedan är jag ute hela dagen. Äter ute, läser ute, bloggar ute och myser ute, hihi. Projekt kök får vila några dagar...

Gamla knaggliga sockerbitar i en cellofanpåse...

Mårbacka-pelargonen har blommat troget under många veckor nu.
Ett stort gammalt loppisfyndat gräddvitt fat och skål får samsas med spegeln på ett klaffbord i köket.
Nu är det nog dags att starta igång grillen igen, den stackarn har fått tjänstgöra nästan varje dag nu på semestern, hihi.
Ha det så jättebra!
Kram
Mia
-Y
PS. Mitt vanliga kameraobjektiv har fått fnatt! Det är inlämnat till verkstan, så nu kan jag bara fota med mitt tele-macro, dvs det blir antingen tele (vilket är rätt svårt inomhus) eller macro som ni ser prov på i detta inlägget. Hoppas inte ni tröttnar på mina närbilder i väntan på mitt vanliga objektiv.

48 kommentarer:

Norregård sa...

Hej!!
Ingen kan tröttna på dina fina bilder;o) Så fin spegel, jag hade inte målat;o)

Kram Malin

A House With A View sa...

Jättefina bilder och myyysig blogg! Visst är det något särskilt med gamla speglar, det lämnar något till historien att fundera över, vilka som speglat sig i dem... Och vackert att ha framme i hemmet! Jättefint!

Kramizar aka

Lisas torp sa...

Nej, jag tröttnar inte på dina vackra bilder! De är suveräna! När jag får råd ska jag byta kamera!

Spegeln var ursnygg och jag skulle nog INTE måla den!
Kram
Lisa

Angela sa...

So beautiful!!

Anonym sa...

Es delicioso entrar en este blog!! Siempre nos muestras unas imágenes preciosas!!! Las adoro.
Un saludo.
Elvira

Hulda sa...

Nydelig speil, vakkert patinert. Fin med den brune rammen, blir en kontrast til det hvite. Jeg har et par lignende speil, har ikke malt de. Så nydelig med det du har foran speilet. Virkelig bilder jeg kan nyte av.

n o r d i n g å r d e n sa...

Vi tröttnar aldrig på dina bilder, än vilken objektiv du än använder! Gud så vackert detta var, vilken spegel!!! Jag älskar den där bruna gammeldags färgen, bara så snyggt! Och socekerbitarna i påse, ja detta var ngt så vansinnigt läckert!!! Ha det mysigt, UTE!!! Mari.

Vita huset 28 sa...

Hej ingen tröttnar på macro bilder, de lever vi ju för ;)
Skulle inte måla spegeln, så fin som den är. Läckert med det krackelerade glaset.
Ha de bra
kramar Camilla

Rose Garden Malevik sa...

VACKRA NÄRBILDER :)
Håkan

Unknown sa...

Jag hittade ett runt gammalt spegelglas som var krackelerat och fint i farfars hus, det har jag en massa fina lyktor och ljus på.
Så kul när man hittar såna fynd =)

Kram Catta

Unknown sa...

Jag hittade ett runt gammalt spegelglas som var krackelerat och fint i farfars hus, det har jag en massa fina lyktor och ljus på.
Så kul när man hittar såna fynd =)

Kram Catta

Kom Achterom sa...

Hi
i love mirors to. I just make a big one by my back door. Ill just finist it. and it isn't white ether.
I love your decoration! Verry verry nice!!!!
i wish you a verry sunny week
and i hope your camera get wel
Yolanda

Lilla huset på prärien sa...

Här finns massor av ställen att bo på! Det är bara att komma ned. Jag bor i Lerberget som ligger 2 mil norr om Hbg och här finns fina små bed and breakfast. http://www.solgarden-lerberget.se/

Kolla in!

Kram Jenny

Livsnjutaren sa...

Jättefin spegel,jag hade inte målat den. Ja kamera ,jag då som tar mina skitbilder med mobilen fortfarande. Ska köpa kamera snart,men den energin har ännu inte infunnit sig.Men kanske är på sin plats innan nästa hotelltripp.

Millas hem sa...

Hej Mia!

Tröttna??? På dina bilder?! =) Du är galen! Spelar absolut ingen roll vilket objektiv du använder. De är lika ljuvliga iallafall!=)

Lilla krackelerade spegeln ser helt perfekt ut i mina ögon! Fint du gjort med sockerbitar och gammalt fat också!


Kram Camilla

Villa König sa...

Hej Mia,
your old mirror is gorgeous. I really love those old stuff. Hugs Yvonne

Sussi / Sussinghurst sa...

Så smukke billeder kan man ikke blive træt af. Nyd din dejlige sommer.

Känslans väg sa...

Vad roligt att du blev glad *världens största leende*

Ja, jag har tänkt mig att åka till Marie, det ska du också, eller hur? Skulle ju så gärna önskat mig en tur till Lena/Lustfyllt också, men dagarna räcker inte riktigt till för mig.... Åker du på lördag? Vill ju så gärna ses, även om jag vet att vi gör det snart ändå!
Räknar själv med lördagen hos Marie i alla fall.

KRAAAAAM!!!!!!

helle sa...

Så smukt med det gamle spejl og den fine Mårbacka pelargonia, forstår du trives med det i dit nye køkken!

Fortsat god sommer til dig!
Klem Helle

Minna sa...

Så himla vackert!!!

Home No.1 sa...

Hej Blanka! Mycket vackra bilder :-) Titta in till mig där pågår en tävling...kram Annica.

Mamma C sa...

Bilderna är toppen, här har regnet kommit tillbaka igen.
Kram Mamma C

Rosenvit sa...

Det går väl inte att tröttna på dina fina bilder?!
Grillen är verkligen en trotjänare även här.

Ha det härligt!
Anna

Marie sa...

Hej sötis!

Ljuvliga bilder, som alltid hos dig! Spegeln är helt underbar, jag hade nog inte målat den. Precis som du älskar jag när glaset är så där krackelerat, sååå vackert!

Och wow så fina bilder från köket i förra inlägget, både jag och J sitter här och beundrar hur fint det blir.

Längtar efter dig, känns som hundra år sedan vi träffades sist!!!

Kramar Marie

Syster vit sa...

Dina bilder är som vanligt urmysiga. Är också galen i speglar och hittade nyligen en gammal på loppis med så där härligt bubbligt glas.
Kramar Liselott.

Elin | Draumesidene sa...

Hei gode Mia! Takk for koselege kommentarar på bloggen min! Speilet du viser var nydeleg! Eg hadde nok beholdt det som det er? Men det finn du ut av. Så vakre bilder! Du behøver ikkje å bekymre deg for at dei er på nært hold! Soveromsprosjektet mitt går litt sakte, fordi eg har tusen andre ting som skal skje samtidig! :) Vi har måla huset siste vekene, og vi har ikkje så fint vèr som dere har! Så det har gått tregt. Masse regn innimellom. Så har barna ferie enda, og det er ikkje så enkelt å få jobbe som eg ville... Og så må eg sole meg når sola er framme ;))) Hi-hi! Og i morgen kommer det besøk... Men på FREDAG!!! Då skal eg komme skikkeleg i gang! :) Eg har samla saman mange ting eg gjerne vil ha der, så eg GLEDER meg veldig!!!

Ha ei god natt, eg har akkurat fotografert solnegangen... igjen... ;) Skal ut i jacuzzien i hagen og meditere og NYTE lyset!

God klem til deg!

E.

Loppe sa...

Fint spejl !

Har også selv et gammelt spejl på bloggen idag

Velkommen :oD

Kram
Loppe

It's me sa...

Lovely mirror.....great pictures.......i love it all Mia.......good night sleep well hugs from me....

Mys och hemtrevnad sa...

underbar spegel. Måla den inte...önskar lilla jag...kramis semlan

Pysselpalatset sa...

Nej inte skulle jag måla den inte... blir som ett litet konstverk i sin egen slitna färg... skulle försvinna om den blev vit... tack för att du delar med dig av dina underbara bilder.. kram Jeanette

Country Hill sa...

Som alltid ljuvliga bilder!
Spegeln är helt underbar, jag hade behållt den som den är,den har en härlig patina.
Ha det gott!
Kram Lena

Anette sa...

Tröttna på dina bilder,,,du skojar

kramar @nette

Ett Vitare Hem sa...

Åh jag är också svag för krackelerade speglar! Dina bilder är alltid så inspirerande!
Ha en härlig dag!
Kramis/LenaS

Unknown sa...

Hej!
Tack för din kommentar på min blogg!
Måste bara nämna att jag ej har ett hus utan bor i lägenhet, det är inte min trädgård utan mina föräldrars som bor på sköna Hönö, men jag jag ska hälsa dem att du tyckte den var fin =)

Kram

Loella sa...

Din spegel är UNDERBAR!..

Älskar också gamla speglar......

Hälsar Loella

Jessica sa...

Jätte fina bilder som vanligt, blev förtjust i den gamla spegeln hoppas du har en bra helg kram Jessica

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Hejsan Mia! Vad JÄTTEFINA bilder en sådan vacker gammal spegel!!! :)

Ha en fin dag.

Kraam Izabell

June J. Larsson sa...

Nydelig gammelt speil! Ikke mal det! Jeg har en forkjærlighet for å male det mest hvitt, men det speilet ditt var så vakkert slik det er nå! :))
Mårbackapelargoner er bare vakkert!

Klem
June
Nostalgi & Skriverier

Rosor och Spetsar sa...

Underbar spegel, älskar också när de är så fint krackelerade eller lite svarta i botten, så snyggt
Kram
Annelie

LIVS LYST sa...

Så utorlig koselig og stemningsfulle bilder!! Du har så sansen du!!!
Nydelig at det gamle speilet er krakkelert. Vi har en speil-kommode med krakkelering på soverommet. Når jeg pusset den opp, var det noen som lurte på: "Ja, og så kan du jo bytte ut speilet med et nytt". Klart jeg IKKE skulle det. Det er jo hele moroa at det er gammelt og slitt. Nydelig!!

Så koselig å knotte litt med deg her inne i din vakre blogg og kjempe koselig at du stikker innom på LIVS LYST!

Klem fra Liv ;O)

♥ Pia... sa...

Du ..jag tröttnar inte på några av dina bilder..önskar såååå att jag kunde ta bilder på det viset själv..!!..Spegeln var underbar..kanske du inte ska måla den..än??.. ja inte har vi underbart väder idag..herreguuuuuud så det regnar..men vad gör väl de..kan roa mej ändå ja...kram..pia

Annas skattkammare sa...

Hej Mia! Vilken underbar spegel! Älskar också gammalt krackelerat glas.. Ljuvliga bilder du visar, oavsett om objektivet är på verkstad!
Kram /Anna

hagagården sa...

Helt underbart fin spegel,så charmig med det gamla glaset.
kram
ninni

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Ingen som helst chans att vi tröttnar på dina närbilder, de är ju så vackra....suck....bara njuter lite....hihi

Jag älskar också gamla speglar! Den är vacker i både brunt och vitt!

ja men du grilla hör ju sommaren till så det är väl bara att grilla på! Det är ju så himlans gott också!

Ha det bäst!

Kram Anna

Unknown sa...

Hej min vän,

Tack för kommentaren.
Det är klart att du skall besöka antikmässan i Helsingborg.
Låt inte hotell rum stoppa dig jag har plats både hemma och på landet.
Det e ju inte allt för långt till Helsingborg från något av ställena.
Du och de dina eller vem det var som du skulle ta med dig på mässan e så välkomna att koja hos mig.

¨Ringde på din mobil men fick inget svar. Så snälla hör av dig så jag vet att du kan komma om du så önskar.

Vill mer än gärna besöka Marie när hon öppnar sin butik men det är ju så långt och jag vet inte för jag e så sugen på att även besöka Formex och min kassa tillåter bara en av dessa utflykter, dessvärre.

Men jag hoppas verkligen att jag en vacker dag kan besöka er båda och även Anne. Saknar er!

Ni e så många som bor på en mer vänlig körsträcka mellan er.

Jag har ju dessutom ingen att dela körningen med så vi får se hur det blir.

Men du måste bara komma om du känner för att köra hit.
Jag e hemma!

Hör av dig.
Kramisar Jeanette

Laila sa...

Har ikke fått kommentert hos deg på en stund, men jeg følger med. Kjøkkenet og dørene (kreative Mia). Og så flott med de buede vinduene.
Nydelige bilder.
Ha en riktig god helg, klem Laila

mylovelygrandma sa...

Hejsan! tack för dina söta ord hos mig! gör mig glad!! :) så vackra bilder du visar! jag förstår din förälskelse i gamla speglar :) Kram på dig och trevlig helg!

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhhh vad fina saker du visar, jag älskar gamla slitna speglar..
Ohhh shit vad dyr elräkning ni hade till köket..nästan den summan som hela mitt kök kostar !! Tur att jag har en karl som drar all el i huset själv, han har behörighet..jag valde de där strömbrytarna, har velat ha de länge, men vid golvet har vi vanliga, de syns ju knappt där..vi har inte så mycket el i köket, sammanlagt 7 kontakter, och då är 3 vid golvet..
Kraaam Anette