söndag 4 juli 2010

Klematis ~ Clematis

Den första semesterveckan har passerat, och den blev inte alls som jag planerat och hoppats på... I stället för att jobba med köket från morgon till kväll som jag hade tänkt, har jag legat i sängen nästan hela veckan med en ovanligt envis magsjuka. *usch*
Men nu är jag äntligen frisk igen! Härligt!

Jag gillar klematisar. Jag gillar att de är så skira och klättriga i kombination med de imponerande blommorna. Här är en sort som heter Nelly Moser. Den får vara i kruka i år, tänkte jag.

Här i söder har vi haft höga temperaturer på omkring 30 grader och sol, och i natt var det en tropisk natt. Det gillar en värmetok som jag, hihi.
Hoppas ni har det bra!
Kram
Mia
-Y

35 kommentarer:

Yvonne - Frl. Klein sa...

So beautiful!
Have a nice sunday,
Yvonne

Rose Garden Malevik sa...

JÄTTEFIN........visst e det vaaaaaaaaarmt...
Håkan

Lycka är ~ Onnea on sa...

Tråkigt med magsjuka..hoppas du är bra igen.
Jättefin klematis. drömmer om att plantera några i olika färger, men har än inte hittat den rätta klätterställningen för blommorna ;)
~marita~

bakom berget sa...

Va trist med magsjuka. Hoppas att du har kryat på dig nu. Vilken söt clematis. Jag har inte skaffat mig nån än, men det ska bli.
Ha det så gott i värmen.
Kram.

A House With A View sa...

Vilken fin klematis, jag tycker de är helt underbara! Trist med magsjuka...

Kramiz aka

Laura @ 52 FLEA sa...

Hi Mia,
I love the color of your beautiful clematis...Have a wonderful day....the sun is shining here and I hope it is by you as well!
:)

Tretswelt sa...

Wunderbar.
Schöne Sonntag.Bussi.Luciene.

Märta sa...

Vilken fin clematis, helt underbar!
Hoppas att du mår bra igen!
Kramis!
Märta

Margareta sa...

Vilken fin clematis!Så fint du satt den framför det gamla fönstret.
Så trist med magsjuka i värmen.Men nu är det över och det kan bara bli bättre.

Ha det bra!
Kram Margareta

Hulda sa...

Utrolig mange flotte innlegg siden sist jeg var innom. Jeg har ikke hatt så mye bloggtid i denne sommertida. Men, av og til er man innom og har tid til å skrive. Så skjønt med klematisen. Virkelig nydelig farge på den. Vi har et stort "tre" som vokser opp husveggen. Det er en slik lillafarge på den klematisen. I hagen har vi satt opp en portal, der har vi plantet rosa klematis. :)

Så skjønt med skålene fra GG under her. Og grattis med den fine SMEG komfyren.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Riktigt jobbigt med magsjuka i den här värmen, synd på semestern. Det var en fin klematis, supersnygg färg.
Ha det gott
Kram till dig
AnnaMaria

Sologbolig sa...

Åh, for ein herlig klematis.
Håpar at du er bra igjen nå.
Ha ei fin ny veka. Klem.

junhe sa...

njuter av 22,6 grader (det är sinnessjukt varm säger min man, klockan är snart nio på kvällen =)
njuter även av dina klematis, så ljuvliga!
ha en fortsatt bra sommar/ kram junhe

junhe sa...

njuter av 22,6 grader (det är sinnessjukt varm säger min man, klockan är snart nio på kvällen =)
njuter även av dina klematis, så ljuvliga!
ha en fortsatt bra sommar/ kram junhe

Marie sa...

Men din stackare, magjuka!!! Inget kul sätt att börja semestern på. Här gör jag min första semesterdag imorgon, nu ser jag fram emot fem riktigt härliga veckor (och jag hoppas tiden kommer att gå i snigelfart).

Jättevackra bilder, kleamtis är en vacker blomma. Har också en i trädgården som klättrar runt armeringsnät, men just nu kommer jag inte ihåg vad den heter. Hjärnan fungerar inte riktigt som den ska i denna otroliga värmen, hihi.

Ha det bra, vi hörs!
Kram Marie

Rummet för välbefinnande sa...

Men gumman, stackars dig! Gott att du är på benen igen.....

Ja, här rullar det på ska du veta och just nu har jag massor att göra och det är så roligt! Igår var jag i Östra Ämtervik och visade mina alster och det var så kul. Vilket underbart ställe det är alltså....... Det kom så mycket härliga människor och jag blir så lycklig av dessa möten!

Ja, så har jag ju fyndat på loppis också, så nu är jag alldeles pirrig i hela kroppen.

Det här måste ju bara firas alltså så nu har jag lagt ut en tävling......

Sol, sommar, värme, loppisar - LOVELY!!!!

Sköt om dig nu!

Kramar i massor!
Mia

Loppe sa...

Hej!


Hvor trist med magsjuka. Håber meget at du har 'kryat på dig' nu.

Super sød clematis. Jeg selv har tyvär inte en sån än, men det ska bli, og den skal bli soft light rosa...
Jeg tycker INTE om värme, så jeg sender den over til dig :oD

Hoppas resten af din semester bli´r fantastisk !!

Kram
Kram.

Nordic Sence sa...

Hej! Ny läsare här! Så kul att hitta till din härliga blogg! Underbara bilder!

Linda

It's me sa...

Hope you feeling better now my dear Mia........beautiful clematis..........happy week enjoy..love Ria.....

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Men du..kära nån, magsjuka..inte roligt alls, hoppas att du nu är bättre och kan greja på med köket, så har jag också tänkt, jobba med köket från morron till kväll då jag får semester !!
Så vackert det blommar hos dig nu !!
Ha det gott
Kraaam Anette
P.s kika in hos mig sen så får du se mina loppisfynd !!!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anci sa...

Skönt att du mår bra igen :)

Klematisarna är jättefina.

Kram
Anci

mysiga heestrand sa...

Så tråkigt med magsjuka mitt i sommaren och på ledigheten. Det är jättefint med klematis, jag hade en gammal, men den dog, klarade inte den kalla vintern. Jag gillar som du också när det är varmt och skönt.
Kram Marita i Heestrand

Vita små hjärtan sa...

Å så vackert framför det gamla fönstret!
Men så jobbigt med magsjuka nu i värmen! Tur du är frisk nu!
Kram Agnetha

gamla skolan sa...

Usch din stackare ! Var det en sån envis magsjuka !? Hoppas att du har piggat på dig nu . Klematisen är jättefin , jag har också en som blommar nu i kruka . Jag njuter så av den . krya på dig kram !! Susanne ♥

Lisas torp sa...

Ja, visst är den vacker! Har en likadan - få se om den vill blomma iår!

Lisa

Villa König sa...

So beautiful images!!! Hugs Yvonne

Mamma C sa...

Skönt att du blivit bra igen. Så du kan njuta av det underbara vädret vi har.
Kram mamma C

C. Tvillingmamma sa...

Klematis är verkligen ett måste... :)

Inspiration i vitt sa...

visst är det väl typiskt att åka på nåt sånt tråkigt när man äntligen är ledig. Vilken tur att du är pigg nu då så att du får fortsätta med ditt stora projekt, jag är såå nyfiken vet du. Allid fina blomsterbilder hos dig/Kram på dig/Ingela.

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

God morgen!
Titter bare innom for og ønske deg en flott dag. En nydelig klematis du har, har selv plantet de flere steder i hagen. Uff, magesyke er ikke noe godt i varmen.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Britt sa...

Hej Mia!

Hoppas du mår bättre. Fy så tråkigt att bli sjuk på sommaren.

Dina klematis och rosor är underbart vackra och jag skulle göra vad som helst för att få känna doften.

Kram Britt