tisdag 25 maj 2010

Vintage garden

Fler bilder från Danmark, denna gång är det en massa bilder från underbara butiken Honning og Flora. Eller rättare sagt trädgården utanför. Det var helt underbart att tassa omkring där. Vackra stilleben och arrangemang överallt. Så enkelt och avslappnat. Jag tok-gillar vintage garden, och drömmer om att vår egen skall förvandlas till en sådan en dag...

Tänk att sätta sig vid detta bordet och äta lunch... underbara soppterriner också!

Ett lusthus av gamla fönster. Här kan man tillaga maten eller pyssla med plantering av växter.

Det här lilla sidobordet blev jag alldeles förälskad i!!! Ni kanske kommer ihåg att jag har lätt att falla för fina bord, hihi.

Ett zinkbadkar hör ju till en vintage garden, eller hur? (står också på önskelistan...)

Antika franska emaljskyltar...jag fick hjärtklappning!

Gulligt med mameluckerna på tvättlinan!
-
Ha en jättefin vecka!
Kram
Mia
-Y

50 kommentarer:

bakom berget sa...

Vilket underbart ställe! Väl värt ett besök kan jag tänka mig.
Ha en fin kväll!
Kram Åsa.

Tulipa sa...

*Suck*...Man vill bara se mer...

Och så tänker man; Hur ska jag kunna omsätta lite idéer på egen plan?

Vilken tur ni hade med vädret också...
Kan tänka mig att det var en kanonutflykt!

Kraam mariette

Home and Lifestyle sa...

Suck...what a lovely pictures! It must be great to visit this and to see it with your own eyes! This weekend I visited a fair (see my blog) and that was also great! To see your pictures make me happy!

Have a nice week! Many hugs, Ingrid

Anonym sa...

Det finns helt enkelt inga bättre ord än;

S
T
U
N
N
I
N
G

O
R

A
M
A
Z
I
N
G

Agneta

Vintage House sa...

Ja det är verkligen helt fantastiskt man vill ju bara ha allt:)
ha det så härligt
kram
sandra

Fru Ekeby sa...

Hejsan!
VILL HA, VILL HA!!!
Ja jäsiken så läckert!!
Det är nästan så att man dreglar!

Ainosofia sa...

So many beautiful things <3

Mamma C sa...

Vilket ställe, man blir stum. Vem vill inte ha en massa.
Kram mamma C

Rosor och Spetsar sa...

ohhhhhhh så mycket vackert, förstår att du förälskade dig i bordet o lusthuset sen såååå charmigt, o vilken fin ide om man hade en hög med fina gamla fönster. Var det inte svårt att ge sig av därifrån,
Kram
Annelie

LantlivsAnette sa...

Ohhh jag blir alldeles galen av dina fina bilder...himmel vad mycket fina grejer, jag ser en sak där som jag har haft på min önskelista väldigt länge nu, den där vita ställningen för handdukar !!! Och vet du, jag fick ett zinkbadkar i Söndags !!! Japp, man tror ju knappt det är sant, det skulle åka på tippen, men jag hann rädda det, gissa om jag blev överlycklig !!!
Ska göra nåt fint med det i trädgården sen...skulle gärna vilja ha en sån träbräda som på din bild där som ligger över badkaret, som man kan ha tvål o annat på...
Kraaaam Anette

hemma hos lilla mej sa...

WOW vilket underbart ställe bara så mysigt.Vill ha massa saker.Önskar dej en skön kväll Kramar Rita ♥

Country Hill sa...

Jaha nu fick man hålla andan igen!
Wow så mycket läckert!
Nästa år får väl hela bloggligan åka dit och röja vi hyr en buss med släpvagn så vi kan shoppa loss!!
Kram Lena

Kom Achterom sa...

aaaah What romantic!!
I love it!!
it is a beautiful table!!
have a verry nice evening
Yolanda

Margareta sa...

Så mycke fantastiskt fint!Det där lilla bordet så charmigt-"staket" både över och under.Jag har svårt att tro att allt detta bara finns i verkligheten. Ja,det måste ju vara underbart att vara på dessa ställen.

ha det gott och tack för alla bilder!
Kram Margareta

Monica fra Koseleg sa...

Da er det bestemt. Jeg må til Danmark- helst med lastebil- men hvor i Danmark ligger Honning og Flora? Og hva annet må jeg få med meg om jeg tar turen?
Dette er jo bare en drøm!!!

Anonym sa...

Vilken smukk have! Där skulle jag kunna gå omkring hur länge som helst.

Vill ha allt från terriner, det lilla sidobordet osv.

De antika skyltarna är helt underbara!

Tack för du delar med dig av de vackra bilderna!

Ha en fin kväll!

Kram Renate

It's me sa...

Ooooo Mia........this are such a amazing pictures !!! all !!

I really likme them................o and Danmark .......one week.....and than i go to Danmark..........hugs from me .........may i used this foto's on my blog ????

Bye !!

Laila sa...

Oioioi tror ikke jeg ville reist derfra.
Takk for titten.
Klem Laila

Inspiration i vitt sa...

ååååå herrrre guuuu Mia jag tror jag får dåndimpen hihi. Vilka bilder vilka saker vilken miljöööö vil ha vill dit igen och igen och igen. vilken tur att du tar så vackra bilder så jag får nuta till max. kramar i massor/Ingela.

Mys och hemtrevnad sa...

Jag vill med diiiiit Nuuuuuu...tack för du delar med dig*ler*kramis semlan

Anonym sa...

Thank you so much for sharing these wonderful photos with us!! They are gorgeous!! I LOVE this place! What a wonderful way to shop...outside among the trees. It makes me want to go shopping (sigh). :) ~ Jo

gamla skolan sa...

Jag säger bara ... ljuvligt och underbart ! Skulle vilja ha allt ! Kramar Susanne ♥

Rozmeen sa...

Love the pics. Just beautiful and very inspiring!

Hugs,
Rozmeen

Iva sa...

Dear Mia, I also heart. I see so many beautiful things.
Nice day
Iva

Vintage sa...

Hej goa frankofilvän!(hi hi)Skönt att se att det finns fler av oss frankofiler. Förstår att du får hjärtklappning det får jag bara av att titta på bilderna.Helt underbart är det! Önskar dig en skön och solig dag Tack för att du visar bilderna än en gång... Kramar Susanne

purple area sa...

Underbart vackert!!

Kerstin sa...

Vakkert, vakkert!!

LENNU sa...

You have stunning place, beautiful.

blomsterboden i skanör marie sa...

nu måste du bara ge mig en beskrivning på hur man kommer hit, jag blir ju heeeelt sjuk av allt underbart du visar.

soooliga kramar marie

helle sa...

Det er de mest vidunderlige og inspirerende billeder du har taget fra dette vidunderlige og inspirerende ställe!!

ÅÅÅÅHHHHH......

Kram Helle

Millas hem sa...

Nu har jag också
hjärtklappning!!=))
Ska granska bilderna igen senare! Nu bråttom!

Kraaam

Sussi sa...

Ahhhhhh....vilka bilder! Man vill bara vara DÄR!
Om jag någonsin har möjlighet så måste jag bara besöka den butiken. Det är så härligt med butiker där man bara kan tanka inspiration...man behöver nästan inte köpa något, man känner sig ändå rik när man går därifrån!

Vintage garden rules!

Kram
Sussi

Rummet för välbefinnande sa...

Ja men Mia, jag förstår precis hur du menar....
Jag blir alldeles förälskad i det där sidobordet jag också. Oj, oj, oj att man kan känna så här av att se fotografier!
Tack för att du visar oss detta ljuvliga......
Ha det fint!
Kram Mia

Annas skattkammare sa...

Åhhh vad mysigt!! Nej nu måste bara den där danmarkstrippen bli av för hit bara måste jag åka! =)
Kram /Anna

Norregård sa...

Hej!!
Jag blir alldeles nipprig!!! Vill ha precis ALLT!!!!
Drmmer oxå ha en vintage garden, lite i taget så kanske det blir en...

Kram Malin

Dario Ferrari Photos sa...

lovely garden and lovely photos!!

bye
Dario

LOPPISLIV sa...

Ahhhh så ljuvligt Mia, så vackra bilder du tagit...älskar också vintage garden, så härligt bohemisk och mysigt. Små vackra blickfång överallt...kan inte se mig mätt, vill ha så in my garden jag också, helst nu på en gång!!! :-)) Kramis P

Matilda sa...

Vilket ställe! Jag förstår att du gillade att strosa runt där bland allt det vackra.=)

Mycket bra inspiration för hur jag ska inreda min lokal också!

Kramar, Matilda♥

Sylvia sa...

I would ove to putt around in your garden shed...I especially love the blue watering can.

Sylvia

Marie sa...

Suck, jag får hjärtklappning jag med av dina bilder, fastän jag såg allt på riktigt för bara några dagar sedan, hihi. Längtar redan tillbaka!

Idag blir det vab, Vera är sjuk.

Ha en bra dag!
Kramar Marie

Millygarden sa...

Åh så mycket fint! Drömmen vore att få springa in där och plocka åt sig så mycket som möjligt på ett visst antal minuter! Antar att det är snordyrt där!

Kram Marina

Växthusmadam sa...

Ojojoj så fina bilder du visar, man blir alldeles kollrig!
Rosen du frågade om på min blogg är köpt på Plantagen och en sådan där "hemlig" sak där det inte står något namn tyvärr..... Men fin är den!
Ha en skön fredag önskar Växthusmadam

Black Iris sa...

Ojojoj så mycket fint. Man fick titta länge på varje bild för att se alla detaljer.
Hyllan över badkaret skulle jag gärna lägga beslag på.

Kram Maidi

Zun sa...

Wow, precis den känsla jag vill uppnå i vår trädgård. Helt enkelt zunderbart! Varför ska det vara så svårt att få tag i alla de ljuvliga shabby chic prylarna.......?

Ha det gott!
/Zun

Val sa...

a wonderful place!
Val

H elle K sa...

Heldige deg som har vært et så herlig sted. Er helt stum av beundring jeg. Nydelig. Ha en strålende helg.
Kristin

Becca sa...

Beautiful photos!

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

Visst er det vakkert der, lengter tilbake...Virkelig flotte bilder du har tatt. Ønsker deg en flott søndag:))

kristinco sa...

Génial ce coin de verdure !!!

Carina i Ockelbo sa...

hej
ååå vilken himla mysig blogg du har, förälskade mig i ditt lilla planterinsbord i växthuset, sambon har börjat snickra på ett åt mig, men benen fattas nu skall jag visa honom ditt fina här / bra man kan få tips av varandra