fredag 28 maj 2010

Syréner och smycken ~ Lilacs and jewelry

Jag tycker att syréntiden är en helt underbar tid! Bäst tycker jag om de vita syrénerna även om de andra färgerna också är vackra...

En gammal spegel med lite skönt krackelerad yta, och en emaljerad urtavla som var ett av förra helgens Danmarksfynd.

En jättefin tvål från Fröken Klara...
... och en helt underbart stavsmycke som jag fick av gulliga Anette som tillverkar de mest fantastiska smycken! Jag tycker det blir så personligt och unikt med barnens namn instansade på sidorna av staven. Ni som vill se mer av Anettes fina smycken eller beställa ett eget, titta in på hennes websida Namnsmycket Piffa.

Ha en jättefin helg!
Kram
Mia
-Y

39 kommentarer:

Susanne sa...

Nydelige bilder du viser og en utrolig flott blogg!
Klemmer

Rummet för välbefinnande sa...

Visst är det väl helt underbart med syrener.... Jag har faktiskt "norpat åt mig" en bukett som står på köksbordet nu. Det är ju så det får bli när jag inte har någon egen trädgård...... Tur att det finns givmilda människor!
Jättefint smycke, och visst är det väl lite extra speciellt när det blir så där personligt.
Sen älskar jag ju bordet också..... Så härlig patina!
Ha en fin helg!
Kram Mia

Home and Lifestyle sa...

You bought beautiful stuff and you have decorated it so wonderful for your pictures! I love the white colours of this flowers!

Have a nice weekend! Many hugs, Ingrid

Unknown sa...

Vilka härliga dagar ni måtte ha haft i Dk!
Fick en inbjudan till Ledreborg men kunde inte åka dit..snyft!!

Ska till Jylland i sommar hoppas då på att få besöka vackra platser, men vackra ting!
ha det så gott..
ps- fina smycken och trevliga fynd..
kram Anna mylovelythings

decomarce sa...

LOVE PICTURES! :)

Made in Persbo...Carina sa...

Hej hej,

Å vilka fina Danmarksfynd! Är så svag för krackelerade speglar :)

Här har inte syrenerna börjat blomma än men idag har jag plockat in buketter med hundkex äppelblom och liljekonvalj. Doftar så gott!

Önskar dig en fin helg Mia
Kram, Carina

Norr om Köpenhamn sa...

Åhhh vilka fina bilder du tar. Det är alltid lika inspirerande att kika på din blogg :o) Du har en award att hämta hos mig.
Kram Ulrika

Vintage House sa...

Så fina bilder och vilken vacker spegel:)
Namnsmycken är så fint har en granne som gör dem...
ha en ljuvlig helg
kram
sandra

Rose Garden Malevik sa...

Fina bilder och gillar miljön :)
Håkan

Margareta sa...

Vilka underbara saker du fick med dig hem från Danmark.Tillsammans med syrenerna och smyckena och det fina bordet är det ju helt fantastiskt .Som det finaste gratulationskort.

Hoppas du också får en fin helg!
Kram Margareta

Kom Achterom sa...

OOOh beautiful photo's
i love them
i wish you a verry nice weekend
Yolanda

Mamma C sa...

Så fina saker du fått. Ha en fin och skön helg.
Kram mamma C

It's me sa...

Beautiful flowers............nice pictures !! happy sunny weekend i hope.....hugs from me Ria.....

Märta sa...

O dessa underbara syrener. Här har de inte börjat blomma än så jag anar vilken under doft jag snart kan känna.
Ha en bra helg!
Märta

Herman Grans ♥ sa...

Nydelige bilder, som vanlig ;) Syriner er så fine, og lukter kjempegodt! ute :) Ha en flott helg :)

Hulda sa...

Takk for et sart og vakkert innlegg, Mia! Så herlige bilder av de fine, hvite syrinene. Så godt sammensatt med urskive og nydelig mugge. Jeg falt virkelig for dette. :)

Mys och hemtrevnad sa...

Syrener, liljekonvaljer, rosor och pioner....underbart!!!!!! Kan känna syrendoften från dig genom skärmen. Ska skaffa syrener till min trädgård med snart! Kramis semlan

Monica fra Koseleg sa...

Nydelige bilder- kjempefin blogg. Gleder meg til syrinene blomstrer her også. Jeg er også glad i hvitt- men syrin er nydelig i alle farger... Ønsker deg en god helg!

FrenchGardenHouse sa...

It is so inspiring to visit you here Mia. Everything always gladdens my heart. Hope you have a beautiful weekend, xo Lidy

mysiga heestrand sa...

Så mycket fin inspiration du visar. Dina bilder från Ledreborg var också jättefina. Visst är våren en underbar tid.
Kram och ha en fin dag
Marita i Heestrand

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket vackert smycke, jättebra som present också. Tvålen var ljuvlig, du har gjort ett så fint arrangemang. Vita syrener är en favorit här också.
Trevlig helg
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Snyggt snyggt, smycket är dejligt, men Dina bilder är sjukt vackra.

Nu får herr Malevik (Maleviks trädgårdar) se upp, (Håkan, jag skojar med Dig, Du är bäst i Din division)!!! Som sagt, en riktigt härlig post som gick rakt in i mitt trötta hängiga system!!

Agneta

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Så fint, jag älskar också vita Syrener.
Å så fina smycken, personliga med namn.
Ha en mysig lördag!
Kram Agnetha

Iva sa...

Dear Mia, White Lilacs are beautiful, this year we froze, so I am not even one flower.
Have a nice weekend
Iva

Hanne Valkoinenleinikki-blogi sa...

Tack för adress, jag bestälde halskedjan. du har så briljant blogg!
Förlåt min svenska:)

Anonym sa...

Hej, Mia!

Jag älskar också bäst vita syrener men de andra är helt ok. Tycker syrenernas doft är betydligt mildare än liljekonvaljernas.

Plockade massor med liljekonvaljer igår och i bilen hem var doften väl stark men de är ljuvliga dessa små doftande klockor. Inne blir det sparsamt med dem. De flesta har jag smyckat gravarna med.

Vilken vacker spegel och stavsmycket med barnens namn instansande är så personligt och fint. Tvålen är säkert en underbar doft på.

I morgon käkar vi tårta.

Ha en fin Mors dag!

Kram Renate

n o r d i n g å r d e n sa...

Aj, aj aj så vackra bilder att det rent ut sagt göt ONT Mia!!!

Oj vilken fin styling med de vackra vita syrenerna, önskar jag hade en vit men har bara ett par av den gamla bonnsyrenerna i ljust lila och inte så blommande, ganska gamla träd...vilket vackert halsband du fått! Ha en toppenmorsdag! Soliga hälsn fr Nordingården

Marie sa...

Så vackra bilder Mia, de andas verkligen sommar och skolavslutning. Älskar syréner, doftar ju så otroligt ljuvligt gott. Vilken tur att du köpte urtavlan, den är superfin!

Ha en bra dag, vi hörs!
Kram Marie

Lisas torp sa...

Ja, vilken underbar tid det är! Jag väntar ännu på mina vita syrener! Jag har dubbla och de är lite senare!

LJuvliga bilder på dina syrener och andra vackra saker!
Ha en härlig och fin mors-dag!
Kram
Lisa

Mitt hvite hus sa...

Vakre syriner...og bildene er bare så nydelige..

innlegget under her falt jeg helt for.=)

ha en fin søndag..

Helen sa...

Hej!
Så vackra Syrener vi har själva lila här men de har inte börjat blomma än.
Kram/Helen

Vintage sa...

Hej goa Mia!Visst är syrener underbara! vem sålde madonnan du visat på bilderna? Underbara bilder än en gång från Ledreborg Varma kramar Susanne

Millas hem sa...

Dina bilder är helt outstanding Mia! Wow, säger jag bara!

Hoppas att du får en solig och fin vecka!

Kraaam

Country Hill sa...

åH SÅ VACKERT!
Tittar fortfarande på bilderna från Danmark så inspirerande får aldrig nog!
Kram lena

[ c o y o t e ] sa...

Hej goa Mia själv där..

Dina bilder är underbara!
Man suckar långt och länge över hur vackra dom är...

Hoppas du haft en fin helg!

♥Mia

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Mia,

Å vad jag håller med dig - syrénernas tid är underbar! Vi har turen och har en vit stor syrén på vår framsida, som säkert stått här sedan huset byggdes. Härligt.

Vilka fina saker du alltid visar - för att inte tala om bilderna vännen! Jättefina!

Kram till dig från mig!
Jes ♥

Lev Vackert sa...

titta in dolda bloggen, ler

Saras Inredning sa...

Men vad härligt! Blommar syrenerna hos dig redan =)

Ha en underbar vecka!

Kramkram/Sara

My Life And Loves sa...

Wow I LOVE these pictures!

Cute blog! x