måndag 10 maj 2010

Blomsterpyssel och vinnare ~ Flower crafts and winner

När jag var liten tyckte jag det var så kul att pressa blommor. Det låg små blommor i var och varannan bok hemma, hihi. Jag tycker fortfarande det är roligt, så när Amanda kom in med en stor bukett japanska körsbärsblommor passade jag på att pressa några av dem.

Blommorna låg ett par dagar i press i en tjock gammal bibel.
De torkade blommorna limmade jag sedan på en bok. Kanske det kan bli en liten gå-bort-present...

Jag har ju haft tävling också och idag var det dags att dra en vinnare, och vinnaren av fyra stycken Göteborgs-pass är... *trumvirvel* ... Agneta/Sinnlighet med bloggen wabi & sabi.
Stort GRATTIS! Maila mig din adress så skickar jag passen med posten.
Kram
Mia
-Y

62 kommentarer:

Mys och hemtrevnad sa...

Men så fina körsbärblommorna blev!! Blev verkligen inspirerad. Tänk vad fint man kan göra av små medel egentligen!! Duktig du är! Kramis semlan

carreco sa...

As always, I'm charmed...
it's very beautiful.
Bisous. Co

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Åh grattis till Agneta , jag får kanske lifta med henne då ;-)
Tack du rara för så fin tävling !!!
Oj va fint du gjort med dina blommor , ljuvsött !!
Jag är oxå en pressare har alltid varit . Pappa gjorde så fin växtpress åt mig , men VAR är den ??
Ha en fin vecka !
Kraam/Lotta

Villa König sa...

Lovely idea, reminds me to my childhood :-) Hugs Yvonne

Känslans väg sa...

Jag kommer ihåg att jag pressade klöver och letade alltid ivrigt efter fyrklöver.....
Det hände ju att det rasade ur några ur böckerna ibland, precis som du skriver.... Vilka minnen!
Boken blev jättefin med de där skira blommorna.

Grattis till Agneta som vann!

Kram kram härliga du!
Mia

Engelska Villan sa...

Hallå där Mia!
Nämen du! Så himla fint det blev! Tusen tack för inspirationen. Det ska jag prova.
Kram kram Anna

lottens vita och gröna sa...

wooooooooooow mia, gu så himlans vackert, en himelsk bibel som producerar platta blommor, jisses so lovely!
varmkram lotten

Norregård sa...

Grattis till vinnaren!!
Så fint med körsbärsblommorna, toppenidè;o)

Kram Kram Malin

C STARK DESIGN sa...

Boken blev jätte snygg, vilka minnen. Jag pressade också blommor som barn och som dej hade jag dem i alla böcker hemma sedan började jag hänga upp blommorna och gjorde massor av olika blomsteraragemang.

Kram Catharina

Marie sa...

Hihi, jag var också en sån där som alltid pressade blommmor när jag var liten. Vad fin boken blev! Såg att mitt japanska körsbär också hade börjat blomma, är ju så vackert med de rosa blommorna.

Åh, vad kul om ni kanske kommer hitåt. Torsdag är vi hemma hela dagen, fredag ska jag iväg en sväng till optikern i grannkommunen så då är jag väl borta mellan 12-14, men annars är vi hemma resten av dagen. Vi kan väl höras på mail!

Nu ska jag gå och lägga mig. Har varit en ledsam dag på jobbet idag, känner mig helt slut, berättar mer på mail.

Kram Kram
Marie

Njut i din trädgård sa...

En jätte fin bok som passar utmärkt som present! Tänk om jag hade ork att skapa nåt så fint!

liven sa...

Så fint det ble med disse pressede blomstenne...det fikk jeg lyst å gjøre også!!
gr9attis ti heldige vinnere .o)
.o
ha en fin uke

[ c o y o t e ] sa...

Härlig bok där Mia...

Vad kul att Agneta vann Grattis ♥!!

♥Mia

Evas Paradis sa...

Lycklig den som får den söta boken!
Kram
/Eva

Anonym sa...

GRATTIS till Agneta som vann tävlingen!

Vilken fin bok du fixat med de pressade rosa japanska körsbärsblommorna.

Du är så idérik och får till allt så fint!

Kram Renate

Rosor och Spetsar sa...

Gå bort boken blev ju underbar, att färgen fortfarande ä så fin efter torkningen.
Grattis till vinnaren
Kram
Annelie

Snäckskalsdalen. sa...

Så fint du gjort med körsbärsblommorna! Har du lackat utanpå sedan, eller?
Det var en riktigt chic idé!
Agneta kram

Millas hem sa...

Vad fint du gjort Mia! Ljuvlig färg på blommorna!

Natti natti//
Camilla

Limetwig sa...

Du är så välkommen hos mig!
Här har jag varit en hel del gånger och tjuvläst :) men det var ett tag sen nu så det är dax att ta en ny titt, du visar många finna saker!
Ha det bä st! Åse

It's me sa...

Congratulations to the winner !!

Your book is fantastic !!!! so beautiful !!! a gift ??

Would you have my adress??? hahahhahahahhahh!!

Have a good week Mia.hugs from me.....

Sussi sa...

Oj va fint det blev! Måste genast ut och hitta press-offer i trädgården....Har tyvärr inga körsbärsblommor, med kanske hortensian kan offras...den borde bli fin som torr och tillplattad!

Kram
Sussi

Hulda sa...

Å, dette var helt nydelig! Så vakkert bilde av blomstene på det gamle arket. Herlig! Veldig søtt ble det på boken også. Inspirerende!

Anonym sa...

Var uppe mitt i natten för att släppa ut min valp i trädgården, för att ingen olycka skulle ske, och fick då se att Mia gratulerade mig, på min blogg, till vinsten..... jag tänkte vad menar hon?

HERREGUD, HUR SKALL JAG KUNNA SOMNA OM NU, JAG BLIR SÅ GLAD SÅ GLAD SÅ GLAD SÅ GLAD OCH ÄR SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ TACKSAM!!!!!

Shit vilken vinst, jag tror jag dör!

Tack så hjärtinnerlig mycket finaste tjej, men de dejligaste bilder som tänkas kan!!

Lots of love

Agneta

Unknown sa...

Hi Mia!! Your pressed flowers are fantastic! So pretty on the book! I too love to make some pressed flowers and usually put them in the large phone book to dry, but then they come tumbling out the next time I go to use it becuase I always forget about the flowers!

Hope you are having a lovely start to your week!


Hugs ~

:) T

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Så fint det blev, använder du decoupagelim eller, berätta gärna mer...
Må så gott
/Karin

gamla skolan sa...

Så fint det blev , en helt bedårande liten bok ! Tack för tipset ! Kramar Susanne ♥

Bibbi sa...

Men så djuriskt sött det blev!Underbar present, du kommer verligen att glädja någon:)
Ha en skön dag!
Kram

Val sa...

a charming creation!
val

H elle K sa...

Så nydelig det ble. Ha en strålende dag i vår sola.
Klem Kristin

Mitt hvite hus sa...

Virkelig nydelig det ble...

herlige bilder..

og grattis til den helidge vinneren.:

klem O=))

junhe sa...

torkade blommor är inte helt fel =)
ha en bra tisdag/ kram junhe

Iva sa...

Dear Mia, You are beautiful flowers dried up and the new packaging look great. Beautiful handicrafts.
Have a nice and sunny day.
Iva

hemma hos lilla mej sa...

Grattis till Agneta.Vad skoj.Vad härliga och underbara bilder.Önskar dej en skön dag kramar Rita ♥

Linneagården sa...

Superfina bilder. Vilken vacker gå-bort present du har skapat.
Grattis till vinnarna, jag missade tävlingen helt,,,,snyft.

Kram från mig /madelene

spetsar och änglar sa...

Boken blev ju så fin!

Sitter här och ser på alla vackra och underbara bilder som jag har missat!
Det har varit en stunds njutning ,det må jag säga!
Måste kika lite mer.

Ha det gott
Kram
Heléne

Annas skattkammare sa...

Hej Mia! Men åhh vilken fin bok du pysslat ihop!! Nu ska jag ta igen ett par inlägg jag missat.. =)
Kram!

Mia, New Room Interior sa...

Nydelige bilder av skjønne saker! Ha en fin uke! Kram

Rose Garden Malevik sa...

hmmm....ett Gbg pass...missade det :)
Fräckt med pressade blommor...går det att göra med rosor med??
Håkan
(Från Gbg)

Vita små hjärtan sa...

Å vad gulligt!!! Visst minns man när man pressade alla blommor man kunde hitta!!!
Ha de gott!
Kram Agnetha

Country Hill sa...

Åh sååå.. vackert!
Barndomsminnen!
Kram Lena

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Nähä... ingen vinst för mig här inte! Men grattis till vinnaren!

Å andra sidan så kan du ju komma över till mig med din gå-borts-present... jag blir lika glad för den :))

Kram
Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Men så vackert, det ska vara du Mia, hur fint blev inte detta med pressade blommor!!!!!

Stort grattis till Göteborgvinnaren!!! Mari.

Helen sa...

Hej!
Boken blev verkligen jätte fin, körbärsblommor är så söta.
Kram/Helen

Inspiration i vitt sa...

Du är att en riktig pysselmadame du. Så påhittigt att limma de underbara blommorna på en bok, vem skulle inte bli glad för den.
Kramar i massor/Ingela.

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Mia-vännen,

Men ÅÅÅ så sött! Vilken underbar bok du fixat vännen. Vilken härlig idé ♥.

Önskar dig en toppenhelg!

Kram Jes

Anonym sa...

Nu Mia har jag gjort ett skönt inlägg med Dina dejliga bilder, hoppas Du gillar det!!

Agneta

Unknown sa...

Hej Mia, första gången jag kiker inn till dig, ååh vilken underbar blogg du har!!! :) Härligt, fantastisk, precis vad jag tycker om!! :)
Jag tycker jättemycket om dina vackra bilder, skönt att vila ögonen på! :) Hit kommer jag jättegärna tillbaka till!! Så nu har du fått ännu en följare :)
Jag fann dig genom gulliga Sinnlighet/Agneta :)
En skön helg önskas - kram Anki

Anonym sa...

Hi Mia,
The pressed flower book is so pretty! What a great idea...thanks for sharing it.
Also, thanks for visiting my blog and the nice comments you left. It means a lot coming from someone so talented.:) Take care, ~ Jo

Yoli sa...

Beautiful blog!!!

Lallis - liv och leverne sa...

Och som vanligt räcker det med en enda bild från dig för att jag ska sitta och "åh:a":)
Underbart
Ha en skön dag
Kram Lallis

LOPPISLIV sa...

Gud vilket sött omslag till boken du gjort av de rosa små blommorna. Helt bedårande!! Kram Paula

Malin sa...

man gratulerar till vinnaren :) vad fint det blev med dem pressade blommorna på boken :)

Kram Malin

Made in Persbo...Carina sa...

Men så ljuvligt fint det blev med de pressade körsbärsblommorna på boken! Du är så påhittig och pysslig!

Grattis till vinnaren!
Idag har jag och L varit på Universeum. Jättekul, men man är rätt trött när man kommer hem :)

Kraaam, Carina

Ulrica sa...

Vilken underbar blogg du har! Hittade hit från Agneta (Wabi)!! Såå fin bok med torkade blommor!! Det väcker minnen!! Nu ska jag läsa vidare hos dig! Kram//ulrica

Anonym sa...

Så vacker boken blev!
Pressade blommor har lite mystik över sig tycker jag. Har hänt att jag hittat pressade blommor i riktigt gamla ärvda böcker. Då kan man inte låta bli att fundera på varför de hamnat där. Var det hittade eller "fådda" blommor det funderar Tant 55 på.

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hallå där,
vad fint det blev med blommorna och definitivt en bra ge bort present. Jag måste ändå säga att jag blev himla förälskad i krukan på bilden.
Ha en kanon helg.
Kram, Nina

Liz sa...

Olá Mia!
Sou brasileira e adoro o seu blog! Gostaria de aprender a fazer os cones de lavanda, será que você poderia me ajudar?
Os sabonetes a que sereferiu, você é quem faz?
Ficaria muito agradecida se me ensinasse.
Um abraço,
Liz

Anci sa...

Grattis till Agneta !

Så fint med blommorna, vad du kan !

Kram
Anci

MormorRuthsAnn sa...

Hej Mia!
Hur är det min vän?? Det var ett tag sedan vi hördes, själv har jag fullt upp med en liten pilt som ja springer och lägger i strumpor, nappar ja han var till och med på väg att slänga en tröja i toastolen... Nu är det att vakta på hög nivå!!!
Vilken ljuvlig bok du har skapat...du kanske har något tips vad man kan göra av videkissar. Satt häromdagen och plockade loss alla från de numera torkade grenarna, fick en stor skål full av dem och tänkte att jag skulle hitta på något med dem....men har ännu inte kommit på vad...

Kanske vi kan träffas upp och loppa ihop snart?

Varm kram Mia!
Ann

makyloua sa...

I frequent your blog for some months and it's always a pleasure to discover the wonderful pictures I like the atmosphere Finnish I'll leave my blog to discover that I just had to start soon

Pysselpalatset sa...

Halloj Mia.. och tack för en härlig tävling och grattis till vinnaren. De torkade blommorna blev ju helt underbara.. kram Jeanette

Unknown sa...

Hej Mia!

vilka söta blommor och vilken fin idé...

Ha det gott i veckan, hörde att värmen är på G, hoppas och tror på det;)

Kram Pia