söndag 23 maj 2010

Mer från Ledreborg ~ More from Ledreborg

Vilken sommarhelg det har varit, helt ljuvligt väder! Idag har jag varit ute hela dagen. Det har blivit en massa grävande och röjande i trädgården. Inspirationen från Ledreborgsmässan har gjort att jag fått en massa idéer till vår trädgård, hihi.
Idag visar jag en bildkavalkad från Ledreborg. Ber om ursäkt för att kvaliteten på bilderna är inte den bästa. Jag gissar att jag inte hade full fokus på själva fotandet, utan ville se så mycket med mina egna ögon som möjligt :)






Överallt fanns stora vackra rosor och andra blommor. Otroligt vad många olika sorters rosor det finns. Jag såg en underbar ros i en dov gredelin färg. Ångrar att jag inte köpte med mig en planta...

Den här gamla porslinskommoden tycker jag är helt fantastiskt vacker. Passar perfekt i en gammaldags trädgård. Bra att ha både till att pyssla med blommorna eller till uteköket. Nu blir det spaning på en sån framöver på loppisar, för denna var redan "solgt" som det stod på den.
Kram
Mia
-Y

42 kommentarer:

Paula sa...

Oj, vilket stället! Måste nog ta mig till Danmark i sommar. Hur hittar du till alla loppisar ni har besökt? Vore spännande att göra en sådan resa...

Ha det gott!

Kram
Paula

n o r d i n g å r d e n sa...

Du tog förvånasvärt fina bilder Mia, om jag hade fotat hade alla bilder blivit suddiga, pga skakningar och blodtrycksfall: ) Åh vilket ställe, så himal fint att man baxnar, så smakfullt arrangerat, en röra med stil liksom, måste kika mera, tack för uppdatering!!! Mari.

Änglarnas hus sa...

Ååå vilken helg ni har haft! :)

jag förstår att den har givit dig inspiration!

..Jag skulle inte ens ha kommit ihåg att fota utan bara ha sprungit runt i all detta..så mycket jag skulle kunna tänka mig att få äga1 porslinskomoden var jättefin!!

ha det gott!

Kramis Sanne!

Tulipa sa...

Hej Mia!
Vilket ögongodis...man kan titta och titta och titta... Oj, oj, oj... Sååå vackert!
Hänförd och salig!

Kram Mariette

Suzan sa...

Åh vilka härliga bilder och vad mysigt ni måste ha haft. Förstår att ni måste ha haft svårt att slita er därifrån. Önskar att jag kunde åka på en sån tripp också.

Må väl!
Kram Suzan

blomsterboden i skanör marie sa...

heeeeelt underbara bilder du visar fick massor av tips å ideer, tack. du måste ha haft en fantastisk helg, snacka om att man blir avis:)

kramkram marie

Helena, The Swenglish Home sa...

Himmel så snyggt! Allt, varenda liten sak och stor, varje pryl och varje blomsterknopp - jag håller med Nordingården-Mari, jag hade skakat på hela kamerahanden om jag fått uppleva denna miljö 'live', och hade garanterad tömt mitt bankkonto i vild köpiver... Kanske bör hålla mig ifrån Danmark, när allt kommer omkring ;-D

Önskar dig en fin start på nya veckan, kram,
Helena, The Swenglish Home

Marie sa...

Hej sötis!

Visst hade vi en underbar dag ihop där på Ledreborg och Honning & Flora, har ärligt talat inte smält alla intryck än, kommer nog att ta hela veckan, hihi. Vi kom hem för några timmar sedan, har sprungit på sjukt många loppisar idag, gjorde några riktigt fina fynd!!!!

Vi kan väl höras på mail i veckan!

Kram Kram
Marie

MiaMaria sa...

Underbara bilder du delar med dig av...där skulle man vilja springa runt, runt, runt och shoppa en massa...

Ha en skön vecka!
MiaMaria

Vintage House sa...

Åh det ser helt ljuvligt ut.
Måste nog ta mig dit nästa år:)
kram
sandra

Annas skattkammare sa...

Hej Mia! Wow vilken ljuvlig helg ni haft och vilka bilder du bjuder på! Så inspirerande!
Ha en toppen start på veckan vännen!
Kram /Anna

Vit som snö sa...

Åhhh vilken källa för inspiration! Så mycket vackert! O känner jag dej rätt så har du snart en massa vackra projekt gjorda i din egen trädgårdsoas!
Kram cilla

lottens vita och gröna sa...

jaaaaaaaa du, kan tro att ni sover sött nu, guuuuuu jag dör mia, såna härliga saker!!!
må väl, vi hörs, varmkram lotten

MODERN COUNTRY sa...

ÅÅÅ vennen, jeg får tårer i øynene. Alt ser så utrolig vakkert ut!! Det er jo nesten som å komme til himmelen!! Det ser ut til og ha vært en undebar tur, som jeg unner dere av hele mitt hjerte. Men er selvsagt lei meg for at jeg ble forhindret enda en gang til og møte dere, og spesiellt for og oppleve dette. Men ja, vi tar en sjans på neste år også ikke sant?

Masse klemmer til deg vennen!!

Aina

Margareta sa...

Underbaraste bilder!!!!!!

Ha en bra vecka!
Kram margareta

Erika sa...

Oh what a magical place. Breath-taking! My favorite pic is the one with the floating pink flowers...
Thanks so much for sharing Mia~
smiles,
Erika

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhhh Mia, det är så vackert så det nästan gör ont i kroppen....... Jag bara sitter här och suckar och tittar och njuter också längtar jag så oerhört mycket efter "mitt hus" nu så jag vet inte vad.
Det är frustrerande att sitta i en lägenhet när man helst bara vill bo i ett hus med själ, med en trädgård där man kan samla kraft genom att förlora sig bort i en underbar ros. Vilken lycka för er.......
Nu ska jag kika in hos Marie också medan jag befinner mig i detta tillstånd - VÄLBEHAG!!!!!!!!
Kram Mia

It's me sa...

Wauwwww Mia what a great atmosphere!..............amazing.....i wish i was there today.thanks for share.....hugs from me...........

Mys och hemtrevnad sa...

Hej, dit skulle jag verkligen vilja åka som sagt var!!! kramis semlan

Marina Mott sa...

Wonderful pics!!

LantlivsAnette sa...

Ojjj..ojj ...ojj så mycket vackert alltså..himmelriket..
Vad bra att du och Marie har fotat massor så att vi alal andra kan få ta del av allt !!
Kan tänka mig att ni blev som galna där..fniss..det hade jag blivit..
Ha det gott vännen
Kraaam Anette

Gammelbålsta sa...

Hej!
Tror jag svimmar.. så vackert. Rena himmelriket.. ha en riktigt bra vecka kram Aydan

Vita små hjärtan sa...

God morgon!!!
Oj så mycket fint, har nästan stirrat mig blind på alla vackra bilder!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

Unknown sa...

Tack för inspirationen, så mycket fint!
Kram Anna

Val sa...

beautiful photos!I love this atmosphere
Val

Unknown sa...

Åhh, vilka inspirerande bilder! Tack! Så vackert! Ha en bra start på den nya veckan! Kram Lenita

Vintage sa...

Hej goa du! Jag tycker bilderna är otroliga.Tack för inspirationen.Jättefint med alla blommor Kramar Susanne

makyloua sa...

j'aimerai habiter au Dannemark, pour ces magnifiques visites de jardin
en france c'est moins connu http://unjourunobjet.canalblog.com/

Elin | Draumesidene sa...

Takk for at du deler bilda dine med oss! Herleg inspirasjon! :) Vi skal male huset, men håper å kunne ordne litt nye ting i hagen ut på sommaren når eg får tid til det!

Ha ein vakker tirsdag!
God klem frå Elin :)

Vintage sa...

Glömde fråga om jag får låna några av dina härliga bilder från Ledreborg? Skriver självklart att det är dina bilder Kramar Susanne

LOPPISLIV sa...

Skrev en lång kommentar som bara försvann, ja ja vi skriver väl ett nytt :-)

Underbara bilder Mia, njuter av allt jag ser här. Må tro ni haft det mysigt där nere, själv har jag tillbringat helgen i Gbg, sonen sprang Göteborgsvarvet. Men jisses så härligt ni måste ha haft och massor av inspiration kan jag tro ni fått. Ljuvligt!! Kramis Paula

Rose Garden Malevik sa...

Hmmmm.......du ser :) Rosor passar till allt..... Nästa gång tar du med dig minst en hem.... :)
Håkan

Mamma C sa...

Wooow, vilket ställe. Sitter och bara gapar här vi datorn.
Kram mamma C

Monica fra Koseleg sa...

Så nydelig! Å få gå rundt på et sånt sted og suge til seg inntrykk og inspirasjon- det er jo rene drømmen! Jeg vil!!!

Anonym sa...

Finns inget att anmärka på dina bilder tycker de är vackra och inspirerande!

Synd med rosen färgen lät helt ljuvlig.

Tycker också porslinskommoden är helt fantastisk vacker och som du skriver finns det olika användsningsområden med den.

Ha en fin vecka! Här ösregnar det.

Kram Renate

Vintage sa...

Hej igen!Är alla bilderna från Honning og flora? Vem hade den stora madonnan? Tack för att jag får låna dina fina bilder Kramar Susanne

Julie@beingRUBY sa...

Hi Mia
I've just popped over via Crescendoh and Laura's guest spot... What a wonderful place this is.... how I'd love to spend a day here surrounded by all this beauty .. Have a lovely day.. Julie

Country Hill sa...

Pust kom på mig med att jag hållit andan hela tiden jag tiitat på alla fina bilder!
Vilken inspiration verkligen njutbart vill ha allt.
Kram Lena

Vero sa...

Jag säger bara wow, wow, wow!!! Vill bara ge mig ut och shoppa blommor.

Underbara bilder också. En fröjd att gå in och läsa på din blogg.

Anonym sa...

It is all so beautiful!!! :)

spetsar och änglar sa...

Så underbara bilder! ;-)
Har riktigt svårt att slita mig härifrån!

Ha en fortsatt fin vecka
Kram

Rose Garden Malevik sa...

Ja vet........Bering Renaicansse heter den.har den ju tom själv :)
Håkan