söndag 2 maj 2010

Sommarkänsla ~ Summer feeling

Vilken underbar helg! Sommarvärme och alldeles vindstilla... Vi har varit ute precis hela dagen. En riktig långpromenad runt sjön blev det och kvällen avslutades med att vi grillade hamburgare som kunde avnjutas på verandan. Tänk om det här vädret kunde hålla i sig!
I trädgården börjar syrenerna slå ut och jag fick världens lust att åka och köpa ett magnoliaträd. Vi åkte runt till flera blomsterbutiker och plantskolor men ingen praktmagnolia i sikte. Det är min födelsedag i morgon så jag håller tummarna att Herr Blanka hittar ett i Göteborg i morron efter jobbet, hihi.

Det är så skönt att solen är uppe så länge. Det här kortet tog jag för en stund sedan, klockan halv 9.
Hoppas att ni har haft en jättefin helg! Nu skall jag kika in och se vad ni har hittat på...
Stor kram
Mia
-Y

40 kommentarer:

Skatan sa...

Hej fru Blanka!

Grattis i förskott! Hoppas du blir firad precis så som du önskar ;)

En heldag ute låter härligt! Här blåser det ännu lite snålt, men visst, vi gör det vi kan för att frammana våren...

Sov gott och på återseende,

Anna

It's me sa...

Hello Mia..........almost your birthday !!

Have a happy party day !! enjoy !!

Already congratulations !!!

Big hugs from me Ria................ xxxxxx

Iva sa...

Hi Mia, the weekend was nice, even though for us it was overcast, but this afternoon we also grilled. Happy birthday, good luck, love and enthusiasm.
Iva

Vintage House sa...

Ett stort grattis på din alldeles egna dag!!!
hade uppfattat fel du var ju inte alls på Lustfyllt idag som jag skrev i förra inlägget..
Hoppas du får en mysig dag och att du får ditt träd.
kram
sandra

Rummet för välbefinnande sa...

Men, är det din dag imorgon! Då skickar jag dig en stor grattiskram i förskott också håller jag tummarna lite extra för att herr Blanka kommer hem med en "överraskning" nu då *ler*
Njut av dagen din också önskar jag en fin vecka!
Kram Mia

Lisas torp sa...

Ja, visst är det härligt med all sol och så snabbt allt går nu ute i naturen! Vilken fart!

Jätteläcker bild!
Lisa

ANETTESHUS.COM sa...

Ja, så deilig vær det har vært i dag!!! Vi har vært på sjøen i dag ... en fantastisk forsmak på sommeren:)

Så spennende!? I morgen er det din dag;) Ønsker deg en fantastisk dag, kjære Mia!!!

Stooor klem
Anette:)

Helena, The Swenglish Home sa...

Vilka ljuvligt somriga bilder du bjuder på denna helg - åh så härligt det låter med syrenblomning! Jag hade syrener i min trädgård i Sverige och kan fortfarande sakna dem denna årstid. Kanske blir något jag får önska mig till min födelsedag längre fram...

Hoppas din dag imorgon blir en alldeles underbar dag, och förstås att det dyker upp ett magnoliaträd framåt kvällen... ;-D

Varmaste födelsedagskramar i förskott!
Helena, The Swenglish Home

Anonym sa...

Hej, Mia!
GRATTIS i förskott!

Så härligt det låter med syrenblomning hos oss lär det dröja till slutet av maj i början på juni.

Hoppas morgondagen blir riktigt fin och att herr Blanka hittar ett Magnoliaträd.

En stor bukett med solskenskramar från Renate

Andrea sa...

Your blog is lovely!

Laura @ 52 FLEA sa...

Hi Mia,
I am glad that you had a lovely weekend and hope that you get your magnolia tree. Have a very Happy Birthday! I love the photograph of your cabinet!....so pretty!
Take care,
Laura :)

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Och Grattis på födelsedagen! Härligt med ljuset, det är svårt att gå in och ta kväll bara. Vilken fin bild, enorm pelargon i hörnet!
Må så gott
/Karin

Marie sa...

Hipp, hipp Hurra på Mias födelsedag! Ett stort GRATTIS! Jag har ett paket till dig, men det får du när vi träffas nästa gång.

Visst har det varit ett fantastiskt väder i helgen, helt ljuvligt! Håller också tummarna för att det kommer fortsätta.

Underbart fin bild!

Ha en bra dag!
Kram Marie

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja då håller jag med tummarna att Herr Blanka hittar Magnolia till sin söta fru !
Grattis i förskott !
Kram/Lotta

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis Mia!
Håller tummarna för att din Herr Blanka hittar en Magnolia till dig idag!
Visst är det härligt nu!
Ha en fin födelsedag!
kram
nina

Mitt hvite hus sa...

Gratulerer med dagen Fru Blanka.. håper herr Blanka finner Magnolia tre til deg...

nyt dagen..håper den blir fin =)

klem O=)

Fru Ekeby sa...

Gratulerar på Födelsedagen Mia!
Hoppas du får din magnolia! Och njut av din dag - hela dan!
Snyggt foto av skåpet - solsken är svårfångat - men du har lyckats!
Ha det bra!

Anonym sa...

Ooooooops, Grattis käraste Du!!

Tack för Din kommentar, och Du..... jag älskar Din blogg och tar mig friheten att lägga till den på min 'darling-lista'.

Agneta

Laila sa...

Gratulerer med dagen, håper du får din magnolia.
Ha en fin dag, klem fra Laila

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Grattis på födelsedagen!

Hoppas din önskan går i uppfyllelse...det är ju så vackert med Magnolia.

Kram
Marie

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötis!!

Och ett varmt grattis på din födelsedag..(lite i förskott då)..

Tack för råden och artbestämningen på min nya blomma...detta blir en utmaning för mig..har svårt för blommor som inte får torka ut..

Ja visst skulle det vara roligt med bloggträff..vi hade det såå mysigt!

Vi 08:or får kanske ta oss neråt..halvvägs någongång..och möta upp er :)

Ha en härlig dag..och lycka till med trädet ;)..tror nog allt att du få ett i morgon..

Kraaaaaaaam Sanne!!

Country Hill sa...

Såå fina bilder Du visar och visst är det mysigt med ljuset.
Önskar Dig en fin Födelsedag hoppas Du får Din magnolia.
Kram Lena

Gypsy Purple sa...

Love that image...and happy birthday!!!!

Unknown sa...

Happy birthday
Again a lovely picture and beauty-full light..
Greetings Kari

Mys och hemtrevnad sa...

Grattis på födelsedagen. Hoppas att du får din magnolia, de är ju sååå vackra. Vad underbart att syrenerna kommer hos er. Här har de inte fått blad ännu...kramis semlan

. sa...

Grattis på födelsedagen! Hoppas du fick det du önskade!

Ja, visst är det en ljuvlig tid nu. Njuuuter...

Kram Camilla

Solgården Butik och Café sa...

Hoppas du får en finfin dag i morgon då du har födelsedag :0) blir spännande att få se om man hittat någon träd åt dig :0)
18 grader...inte illa, vad underbart. Här har det inte börjar bli grönt på gräsmattan än och tulpanderna har inte slagit ut ännu...Lyckoostar ni där nere ;)


Må så gott och grattis i förskott.
Kram/Sofia

Sunnanvind sa...

Åh så underbart med magnolia... Det är min dröm att ha en sån, men har inte vågat ännu då jag bor i zon 5... Men nån gång kanske man ska testa en riktigt tålig sort.

Hoppas han hittar en till din dag!

Hälsningar Carina

Mamma C sa...

Grattis i på födelsedagen, och hoppas att herr blanka hittade något träd. Vi har ett, men vi har inte fått några blommor på det ännu. Det är tre år gammalt nu.
Kram Mamma C

Inspiration i vitt sa...

söta söta Mia stor grattiskram till dig min vän, jag hoppas att du fått ditt träd idag hihi. jag är oxå sugen på en magnolia. Du har så fint i din trädgård med så mycket fina växter.

Ja nu kan man fota på kvällen oxå och det är ju härligt, alltid vackra bilder hos dig. kram igen/Ingela.

[ c o y o t e ] sa...

Grattis Mia på Födelsedagen.. nästan slut.. men ändå.. Grattis!!
Marie berättade att du fyllde år idag med.. ; )

♥Mia

Margareta sa...

Ett sent GRATTIS men ändå!

Verkligt fin bild.

Var med igår när Marie köpte present till Dig.Fiiint.

Ha det bra!
Kram Margareta

Sussi sa...

Grattis....för du fick väl din Magnolia hoppas jag? Förstår ditt plötsliga Magnolia sug, en blommande Magnolia tidig vår är helt fantastiskt!
Såå fin bild du visar för oss...och visst är det underbart med ljuset!

Kram
Sussi

north pal sa...

happy birthday, mia! hope you have a happy day filled with special little gifts. bless you! Bestest,Denise

emilias gömmor... sa...

Grattis i efterskott! Hoppas du fick fina presenter!

Kram Mimmi

Helenas blogg sa...

härliga bilder=)och härlig blogg du har, kikar vidare nu hadé

fyra vindar sa...

..blev d ngn praktmagnolika i present? :) hoppas du hade fin fölseda!
ha d godis
miss sophie

Côté Arcades sa...

Cette vaisselle blanche est très jolie ♥

marianaskeramik sa...

oj syrener....ni är lite före oss här uppe i dalarna
visst är det skönt med ljuset
ha det gott och grattis
marianaskeramik

Solsjö - Under en vind sa...

STORT GRATTIS!!! Hoppas att du nu är ägare till det du sökte!!!

Vilket ljus i din bild! Nu är det en så härlig tid! Man bara njuter av varje sekund man kan vara ute!

Många kramar till dig!