fredag 21 maj 2010

Ledreborg 2010 & Honning og Flora

Vilken underbar dag vi har haft idag..! Vädret är strålande här i Danmark och det gjorde besöket på livsstilsmässan på Ledreborg Slott ännu mer underbart! Så mycket vackra inredningsgrejer på en och samma gång har jag nog aldrig sett..!
Jag fick bland annat tag på en jättefin gammal fågelbur, men den får ni se en annan dag.
Jag och min goa vän Marie sprang runt som kalvar på grönbete, och det kändes som vi skulle kunna skutta runt där hela dagen.

Men efter några timmar åkte vi ändå vidare till vår favoritbutik, Honning og Flora. Där hade Rikke skapat en helt underbar stämning i trädgården! Att det var strålande sommarväder och 25 grader varmt gjorde det ännu mer magiskt... och som vanligt vill man aldrig gå därifrån!
Vi sa till Rikke att vi kunde tänka oss att flytta in i butiken med en gång, hihi.

Som vanligt fotade jag så att det rök i kameran, hihi, så detta var bara ett litet smakprov, fler bilder kommer!
I morgon står en massa danska loppisar på schemat, så jag håller tummarna för lite fina fynd.
Kram på er goa vänner och ha en riktigt fin helg!
Mia
.Y

41 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

Ha.........riktigt fint :)
Ledreborg.....har jag en ros som heter...nu vet jag varför :)
Håkan

Levindas Värld sa...

Oj vilken underbar bild med massor av vackert!

Jag har tänkt besöka Danmark i sommar, vart ska man åka för att få tag på de bästa loppisarna/butikerna? Du får mer än gärna tipsa mig om det, vore jättetacksam :)

Ha nu en riktigt trevlig helg!

Birgitta sa...

Åh, så härligt att få några dagar i Danmark i sådant skönt väder och vilken mässa, förstår att du njöt av allt det vackra och inspirerande.

Honning och Flora är en ljuvlig butik, har själv besökt den en sommardag för två år sedan och den är nog lika fin nu.

Kram Birgitta

Rosor och Spetsar sa...

Gud så härligt ni har det, där förstår jag att man vill gå o strosa länge. Lycka till imorgon på loppisarna
Kram
Annelie

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!!
Åhhh vad härligt ni har det..tänk om jag hade kunnat var med !!
Längtar tills du visar mer bilder..
Kraaam Anette
P.s Hälsa till Marie

Dario Ferrari Photos sa...

really wonderfull reportage...! I really like to come and smell the atmosphere that there's in your country..!!

Have a Lovely Weekend!

Bye
Dario

Alettesiriane sa...

Neste år vil eg til Danmark.Dette var så fint.Tusen takk for synet!

[ c o y o t e ] sa...

Ojojoj!! Ni är i Paradiset ser jag.. Längtar efter mer bilder..

Hälsa Marie.. Och ha det riktigt sköj imorgon med och Lycka till på loppisjakten ; )

♥Mia

It's me sa...

Wowww nice to see this post...........enjoy yout time !!

Hugs from me..............enjoy !!

n o r d i n g å r d e n sa...

Ah, ett sånt där ställe där blodtrycket går upp i tak och sedan dör man! : ) Åh man blir ju sjuk av bara dina bilder Mia, ser fram emot flera, tack för att du fotade så att kameran rök: ) Ha en skön pingsthelg! Mari.

Sanne sa...

Dear Mia,
since months I visit your blog in silence..but since today I`ve got my own one...and so can write you...I love all your picture and ideas...
All the best,
Sanne

Erika sa...

Oh how wonderful! Such a magical place!!! I wish I lived closer :D
Have fun on the next event Mia, and delight us with lovely pictures, will you?
Hugs,
Erika

Margareta sa...

Viken lycka att få komma till sådana här ställen.Det ser ju helt underbart fantastiskt ut.Hoppas ni får med många minnen hem.
Lycka till imorgon.Ha loppisögonen igång!!
Hälsa Marie!

Kram Margareta

Vintage House sa...

OJOjOJOJ
Det ser helt ljuvligt ut jag blir sjuk av alla vackra ting.
Hoppas ni får en underbar dag imorgon oxå med alla loppisar och att ni kommer hem med en massa fynd.
Hälsa Marie så gott!!!
kram
sandra

Känslans väg sa...

Åhhhh om jag ändå haft en liten "tjillevipp-knapp" nu. Då tror jag att jag hade överraskad både mig själv och er och trollat mig dit nu.

Oj vilken lycka för er att vara mitt i allt detta. Blir alldeles knäsvag när jag ser bilderna och jag kan tro att jag får sitta stadigt nästa inlägg också. Blir ju alldeles tossig när jag ser detta. Förstår du hur det skulle bli om jag var där på riktigt då?! Det är nog tur att det inte finns någon "Tjillevipp-knapp".......

Hälsa Marie så gott och ha det riktigt underbart där nere.
Kram till er båda! Mia

Laura @ 52 FLEA sa...

Hi Mia!
This looks lovely! I hope you find a lot of treasures at the sales this weekend!
Take care,
Laura

gamla skolan sa...

Åh ! Vilken helg ni har !! Ja , jag vill se mer bilder !!!! Hoppas att ni gör många fynd . Kramar Susanne ♥

Tierlantijn sa...

What a wonderful fair. I wish that I had been there. Already see some things that i definitely would have bought!

Have a nice weekend!

Best wishes, Ilona

Country Hill sa...

Ja där skulle man vilja vara ser helt ljuvligt ut vill bara se mer!
Vilket fantastiskt ställe. Lycka till med "fyndandet".
Kram Lena

Mys och hemtrevnad sa...

vilket underbart ställe och underbar helg ni har...villvara med...kramis semlan

Anonym sa...

Vilken underbar trädgård där skulle man vilja vara!

Blir spännande att se den gamla fågelburen.

Lycka till på loppisarna och hoppas ni gör fina fynd!

Trevlig Pingsthelg!

Kram Renate

Vita små hjärtan sa...

Oj så mycket vackert!!! Förstår att ni njuter av att vara där.
Ha en trevlig pingst!
Kram Agnetha

Änglarnas hus sa...

ÅÅ Jisses så avundsjuk jag blir nu!!..vilka saker och fönstrerluckor..Vill ha!!!!!..

Hoppas att ni får det lika bra resten av tiden!!

ha det gott tjejer!!

Kramis Sanne!

Växthusmadam sa...

Ojojoj så fint det ser ut! Helt i min smak! Tur att jag inte var där, det skulle ha blivit dyrt!!!
Växthusmadam

hagagården sa...

Hej
Det ser helt underbart ut,förstår om ni var som kalvar på grönbete.
Kram o ha en fin dag.
ninni

Chocolates4Breakfast (Terri ~ Boog) sa...

What a fun day! The table setting with the cakes is gorgeous!

Tretswelt sa...

Hallo#nur lauter schönen Sachen...toll so ein Flohmarkt.Bussi.Schönes Wochenende.Luciene.

Made in Persbo...Carina sa...

Å så roligt! Ser så härligt ut på bilderna :) ...lycka till på loppisarna och kram till både dig och Marie!
KRAAAAM, Carina

Loppe sa...

Hej !

En hilsen fra mig der bor 15 min. fra Ledreborg..

Jeg var der også i går, og gjorde masser af 'fina fynd' ..

Desværre er jeg ikke en god fotograf, men jeg øver mig :o)

Jeg længes dog til Sverige, hvor jeg ta´r på semester hvert år, underbart !

Forsøger med lidt svensk :
Lycka till på loppisarna och hoppas du gör fina fynd!

Trevlig Pingsthelg!

Kram
'Loppe'

Unknown sa...

Vad kul det låter....hoppas ni hittar något fint! Kul när du visar bilder därifrån.
Kram Anna

Vintage sa...

Åh så underbart! Tack underbara du för all inspiration från härliga Honning og flora ( danmark) Ser fram emot att se mer Kramar Susanne

Helen sa...

Hej!
Vilka underbara bilder. Ni verkar ha det helt fantastiskt. Ha det fortsatt bra i Danmark.
Kram/Helen

Loppe sa...

Hej snälla Mia!
Tak for din kommentar hos mig...

Kram
Loppe

lottens vita och gröna sa...

heeeeeeeeej min vän, tänk jag misstänkte nog att ni två små söta kalvar skuttade där, fniss! guuuuuuuuuuuu nån gång ska jag dit!
må väl, varmkram lotten

Les Cotrions sa...

What an enchanting place! I 'd like to be there! So many gorgeous thinks and your photos are a beauty!
Happy Sunday!
Vale

Rose Garden Malevik sa...

ååååååå........varför köpte du inte med en "hem"......sådant får man inte missa :)
De e ju så.......jag gillar dina bilder och miljöer....men jag vill ha romantiska rosor i dom oxå :)
jaja....man kan ju kanske inte få allt........ :)
Håkan

Lisas torp sa...

Oj, så mycket fint jag ser på bilden där! Många saker jag skulle vilja ha! Jag kan tänka mej att ni var i ert esse!:-)
Krma
Lisa

Monica fra Koseleg sa...

Heldige deg! Å komme en tur til Honning og Flora er noe jeg også drømmer om! Gleder meg til å se flere bilder! De du har lagt ut er rene drømmen!

Sussi / Sussinghurst sa...

... og velkommen tilbage til Danmark til "Mit hjem er mit slot" på Frederiksberg i København 2. - 6. juni - det plejer at være næsten lige så godt som på Ledreborg, vi skulle nok kunne gøre lite fynd dér också ;-)

link: http://www.slotsudstillinger.dk/?gclid=CI6Lh5fg6KECFQYsDgod9EEvaQ

salige lavendel sa...

Det ser jo helt NYDELIG ut der!! Kan tenke meg du har hodet og hjertet fullt av inspirasjon etter å vært der. Flott blogg du har, takk for titten!

KarenB sa...

It looks like such a wonderful day! Can you tell me what is in the little newspaper cones in the bottom photo?