lördag 15 maj 2010

Vackert ogräs ~ Beautiful weeds

Idag när jag körde Amanda till mormor såg jag så fina blommor i diket, så på hemvägen stannade jag bilen och plockade med mig några hem. Det är väl ogräs, men jag tycker det är ganska vackert, hihi. Jag band en gammal spets runt några apoteksglas och sedan satte jag en kvist i varje glas.

Vad blomman heter har jag ingen aning om...

Vasen fick en plats på en gammal silverbricka på kistbordet i vardagsrummet. Tillsammans med ett par nävar med snäckskal blev det en somrig bordsdekoration.

På tal om somrig... Vi har haft riktig högsommarvärme i helgen +23 grader och sol. Amanda har sprungit barfota iklädd en sommarklänning och killarna har t-shirt och trekvartsbyxor. Härligt!
Herr Blanka har flitigt kämpat vidare i köket och jag har haft hand om markservicen :)
Ha en fortsatt fin Kristi Himmelsfärdshelg!
Kram
Mia
-Y
PS tack för alla fina kommentarer och mitt blomsterpyssel! Jag har inte lackat över blommorna, men det kan man ju göra om man vill att den skall vara lite mer hållbar.

45 kommentarer:

Home No.1 sa...

Hej så vackert! ha det fortsatt härligt...kram Annica.

liven sa...

Så skjønt du har laget det til her...nå ble jeg inspirert!!
Her hos oss kaller vi denne søte blomsten for engkarse !

Iva sa...

Dear Mia, glasses from the pharmacy is always handy for those small flowers. The sun a little envy you, for us it's raining for a week.
Have a nice rest Saturday
Iva

Helena, The Swenglish Home sa...

Jag ääälskar "ogräs" av den här sorten och så mycket fint finns att hitta vid vägkanten så här års..., det gäller ju bara att SE skönheten varhelst man går. Och si det gör ju Fru Blanka i allra högsta grad och vips så är ytterligare ett ljuvligt, somrigt stilleben på plats - härliga Mia!

Varma kramar,
Helena, The Swenglish Home

Erika sa...

Oh Mia, the tiny bottles are adorable! Such a beautiful decoration...
Have a wonderful weekend, well, what is still left of it... :))
Smiles,
Erika

Tulipa sa...

Hej Mia!

Hoppas allt är väl och att det blir lite trädgård trots vädret...(!)

Vilket vackert pyssel du gjort med de pressade blommorna...helt underbart fint!

Fortsatt trevlig helg!

Kram Mariette

Gammelbålsta sa...

Hej!
Vilket vackert "ogräs". Jättefint på brickan. Här har vi också haft kanonväder i dag. Synd att jag jobbade hela dagen. Ha det riktigt bra Kram Aydan

Millas hem sa...

Jaaa, himmel så vackra! Det är INTE ogräs iallafall!!=) Underbar färg! Satt själv i bilen och kollade in en vacker grind tidigare idag! Man är ju på gränsen till en trafikfara!=))

Kram Mia

Mys och hemtrevnad sa...

Vilket vackert ogräs. Det gjorde sig jättefint i ditt stilleben. Vad skönt väder ni haft. Här har det varit åska i luften så man fått huvudvärk kramis semlan

Unknown sa...

really pretty, even if they are weeds...i have a garden full of pretty blue flowers that my mum insists are weeds....

i love the cotton lace around the vases, so pretty...

enjoy the lovely weather & the rest of your weekend

sharon xx

Danuta sa...

Cudowne zdjęcia.

ANETTESHUS.COM sa...

Kjempe-vakkert!! Sååå koselig med de søte, små apotekerflaskene:)

Ha en underbar søndag, vennen:)

Klem klem
Anette:)

It's me sa...

Owww..how beautiful thes flower Mia !! i relly like them............and what a warm day !!!

Here it is cold yet !! but tommorrow they said it will be better!!

Hugs from Ria happy sunday.........

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ja, de blommorna är kanske lite ogräsaktiga för många...Jag brukade plocka dem som barn hos min morfar och satte dem i en jättesöt liten gräddsnipa som sedan fick följa med hem och nu är den hos mig sedan den dagen....
Här har vi också haft jättevarmt nu så min snödriva är borta, skönt!
Ha en bra söndag
Carin

Ullis/Leva på landet sa...

Spelar ingen roll om det är ogräs eller inte om blommorna är fina och det är ju dina. Vi har också njutit av värmen idag.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

gamla skolan sa...

Åh ! Så söta små blommor , jag har heller ingen aning , vad det är för sort och det spelar ju ingen roll om det är ogräs eller ej , för söta är dom ! Och dina bilder är som vanligt helt ljuvliga !! Kramar Susanne ♥

Lisas torp sa...

JÄttesöta är blommorna, men har heller ingen aning om vad det är.
Just nu så välkomnar vi nog alla blommor såhär i början av sommaren.

Vilket ljuvligt arrangemang du har gjort!
Ha en fin söndag!
Kram
Lisa

Mitt hvite hus sa...

Ja denne lille blomsten er det fullt av på gresset mitt nå.. den er utrilig vakker...

og du har tatt noen flotte bilder..

Änglahem sa...

Värme? Jotack, först igår em, sen em dök den ner hos oss...fast den var ju underbar när den väl dök upp...middag ute och sen en kvällspromenix med lillan...fick ju lite hopp om att det kanske blir en riktig vår även här.

Trädgårdsmässan...vad tyckte du om den? M å jag var där på fredagen, men jag blev lite besviken....i växt väg var det ju inget spännande....trodde att det skulle finnas lite udda växter. MEN! om man vore rik....de där dubbla trädgårdssofforna med tak å fotpall å litet bord att ha drickat på....*suucckkkk*.

Annars så rullar livet på här med uterumsbygge, ogräsjagning*fniss* och livet i övrigt(som är en helt annan historia). Hur har ni det? mer än värmeböljan då asså....:(, mår alla bra?:)

Kramar, Ulrika

Anonym sa...

Vilket vacker ogräs gillar färgen så somrig och romantisk!

Tänk så vackert ogräs är såg en sån vacker krans som Vita Raununkel gjort av just ogräs.

Vackert är ditt stilleben och så somrigt med de små snäckorna.

Högsommarvärme hade vi också igår.

Ha en fin söndag!

Kram Renate

Valloittava valkoinen sa...

So beautiful!

That flower looks so pretty!
Anu

Anonym sa...

Hej, igen!

Ett litet stavfel smög sig in "Vita Ranunkler" ska det va! Det bjuder jag på *skratt*!

Kram Renate

Hos Camilla sa...

Så enkelt, Så vakkert!
Camilla
www.brabo.no

Helen sa...

Hej!
Vilket vackert stilleben du har gjort med de små vaserna och blommorna. En fin bricka att titta på.
Kram/Helen

Fröken Piff sa...

Underbara bilder! Det är så fint när man ställer ihop fler små vaser sådär! Extra fint blev det med spetsbandet:)

Kram Charlotte

Anci sa...

Det är ju också så fint. Du kan verkligen det här med blommor och hur man vackrast visar dem.

Kram
Anci

.Malin sa...

Så himla fint och enkelt!

MARIA DEL CARMEN sa...

Bellos detalles de decoración!

Te felicito por tu blog.

Me hago tu seguidora y me gustaría estar en contacto .

Saludos from Spain (España)

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Mia!!

Lika fina bilder som vanligt! du har verkligen blivit en hejjare på att fota!!

Kul att det går framåt i köket!!

Ha en härlig söndag!!
Kramis Sanne

Marie sa...

Hej sötis!

Vilka vackra bilder, ser så somrigt ut! Så söta blommor, har dock ingen aning om vad de heter.

Såg ditt mail, ska fundera på det till imorgon, hihi. Nu är jag sååå trött, det frestar på att vara i Astrid Lindgrens värld. Men vi har haft det jättekul och igår var det ju värsta toppenvädret!

Vi hörs!
Kram Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Det var tame sjutton det vackraste ogräs jag någonsin dett!!! Och det ska vara du Mia att styla alltihopa, sååå snyggt!!! Tack för mail, ingen brådska, ha en bra ny vecka och visst är det härligt att sommaren har kommit, tom här hade vi +24c i skuggan i går!!!! Mari.

Mamma C sa...

Ogräs kan vara hur vackert som helst. Det blev jättevackert ditt arrangemange.
Kram mamma C

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Jag vet inte heller vad den heter, men söt var den!!!
Så fint du arrangerat med de små flaskorna!
Ha en bra dag!
Kram Agnetha

Annas skattkammare sa...

Så fin blomma! Minst lika fint som snittblommor om du frågar mig.. konstigt att en del blommor ses som ogräs.. =) Visst var det skönt i helgen! Jag har varit ute all tid jag inte jobbat eller sovit!
Kram /Anna

mysiga heestrand sa...

Det kan vara lika vackert med gräs och ogräs som dekoration. Det var så vackert som du gjort.
Kram Marita i Heestrand

LOPPISLIV sa...

Idag äntligen har vi solsken här nere också, knappt jag tror det är sant, vi har haft regn och rena höstvädret här hela helgen. Så vackert med dina blommor i glasflaskorna, ogräs eller inte, vackert var det ialla fall :-) Kram Paula

Tigris Predikantan sa...

Ogräs ... blommor är .. alltid blommor. Mycket fint!
:)

Made in Persbo...Carina sa...

Hej raring!

Vilket sött ogräs :) ...och så härligt det låter med ert sommarväder. Vi har haft regn och betydligt blygsammare temperaturer här.

Du undrade över hur jag fått så slät hud i den översta modellbilden...
Jag har faktiskt inte gjort någon särskild redigering alls av huden. Jag hade tur som fotade en så vacker och fotogenisk modell och sen kommer ljuset från himlen uppifrån och träffar ansiktet rakt ovanifrån eftersom hon ligger ner på marken. Det räckte för att det skulle bli så fint :)

Ha det riktigt gott!
Kram, Carina

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej!
Åh, så vackert stilleben! Nu har alla lökar börjat titta upp i min nya trädgård och jag tror faktiskt att jag ska gå ut och plocka in några och ställa på bortet för att få lite vår och sommarkänsla inne!
Lycka till med köksbygget-det skall bli kul att se resultatet!
Kramar från Maria

Anonym sa...

Mia Mia Mia, Idag är Du min stora glädjespridare. Fick min FANTASTISKA UNDERBART HÄRLIGA vinst på posten!!!

Förutom fyra Göteborgspass som varar i dagarna två, (hur generöst på skalan) har Du bifogat den vackraste och sinnligaste bild jag sett på länge. Oj så glad jag blev för Den lilla bonusen, Du kan inte ana!!!

Mia, jag kan inte mer än säga att jag är så glad så glad så glad och tacka så hjärtinnerligt mycket.

Jag lovar att Du skall få feedback på hur vinsten använts. Men, jag sparar den tills i sommar!!

LOTS OF LOVE

Agneta

purple area sa...

Åh, så fint, ibland är ogräset det bästa!

astrid sa...

Hi Mia,
the flowers are very pretty, but the idea to open the little book is very special. I like it.
Greetings from Germany.

Anonym sa...

Vad fint du arrangerat i de små flaskorna. Känner igen blomman. Det är en ängsbräsma. Oj, blommar de nu. Måste ut i hagen och kolla om de kommit upp hos mig också.
Kram Marita i Björkhagen

Hanna sa...

Ängsbräsma! Finns även i vitt. Finns ofta i gamla torpträdgårdar.

Anonym sa...

I needed some info and was searching on Google.co.uk for it. I visited each of the top five pages that came up but didn’t get any relevant result... I then luckily found your diamond forum in the dirt and thought to check it out. This is what I was after

Cheers guys at lillablanka.blogspot.com and keep the good effort up.

[color=#5588aa][URL=http://www.iron-science.co.uk/]Sports Supplements[/URL] [URL=http://www.iron-science.co.uk/]bodybuilding supplements[/URL] [URL=http://www.iron-science.co.uk/]Sports Nutrition[/URL] [URL=http://www.iron-science.co.uk/]bodybuilding[/URL] [/color]