onsdag 20 maj 2009

Tack - Thanks

Jag är hemma igen från sjukhuset, trött och med gulsot, både stenar och gallblåsa kvar i magen , men ändå lättad... att det inte var nåt värre.
Läkarna diskuterade akut operation, men så ångrade de sig och ville planera in operationen någon dag senare i stället... ingen operation har blivit av ännu...för nu vill de att vi avvaktar. Det känns lite som jag har en tickande bomb i magen, och jag skall komma in igen så fort jag får ont igen, så vi får se vad som händer. Kanske håller det sig lugnt...

Jag har vilat i soffan hela dagen med en memoar som handlar om ett par som köpt en gammal fallfärdig oliv-gård i Provence, som de rustar upp. Författarinnan har en förkärlek till fallfärdiga hus... och ser bara den dolda skönheten under det som är förfallet. Det låter som jag och en av mina drömmar... Y

Igår hade Herr Blanka hämtat ett paket på Posten. Det var lovely-Anna som skickat denna fina kotavla till mig! Jag började gråta av lycka, och troligen även av den spänning som de senaste dagarna har inneburit. Tusen tack Anna!!! Y

Dottern hade plockat in en massa buketter till mig, hon älskar blommor och har placerat dem i provisoriska vaser och burkar lite varstans i huset.
Jag vill tacka er allihop för er underbara omtanke, era kommentarer, mail och sms har verkligen hjälp till att hålla modet uppe!!! Bamsekram till er!!!Y
Mia
-
PS Om ni också vill ha en ko-tavla vet jag att Anna har några ute på auktion på Tradera nu

53 kommentarer:

Les Cotrions sa...

I wish you to recover vey soon!!!! Your photo are just lovely and the flowers from you daughter very nice! You've a very sweet girl!
Warm greetings and take care!
Vale

Unknown sa...

Hej Mia!

Va skönt att vara hemma! Jag håller tummarna nu för att allt ska bli bra. Hoppas nu att du får vila och njuta, bli ompysslad av herr Blanka och barnen.

Va snäll hon är Anna som gett dig en kotavla!

Stor kram Pia

Hulda sa...

Men, oi, så skjønt! Herlige blomster. Jeg liker også så godt å ha noen få blomster i stettskåler og lignende. Fin effekt. Godt du er hjemme fra sykehuset, og at det gikk bra.

♥ Pia... sa...

Men käre nån då..vad du har råkat ut för då..inte kul ..och gul sen!!..stackare..men du är under uppsikt iallafall....sött av Ann att skicka en kotavla till dej..och såå fin sen..mmm..sköt om dej nu och låt barna Blanka och Herr Blanka ..sköta om dej riktigt nu..kram..PIA

Hem och Lycka sa...

Nä men duu, stackare! Hoppas att det löser sig nu, synd att du inte blev av med eländet utan kanske måste vänta på att få ont igen.

Krya på dig och ta hand om dig!

kram Mia

Vit som snö sa...

Åhh så skönt att det ändå inte var något farligt även om gallsmärtor o gulsot är illa nog! Jag har haft njurstensanfall och tror att de smärtorna är att jämföra. Ont!
Vad skönt att herr Blanka och dottern pysslar om dej o att du hittat den perfekta boken. Vad heter den? Ett år i Provence?
Sköt om dej!
Kram Cilla

Therese sa...

Krya på dej vännen!

sepiadreams sa...

Prayers for you and a quick recovery....Take it easy-you deserve it...Feel better soon...Love Tiina...

Annie sa...

Get well soon. I send healing hugs and hope the pain goes away. Have they tested you for other things like porphyria?

Kerstin sa...

Åh, stackars dig...men TUR! att det inte är något farligt! Även om det gör föööör ont!

Tänker på Dig!

Kramar! / Kerstin

Mitt hvite hus sa...

Godt at du er hjemme igjen... håper det ordner seg nå...
Det er godt med litt omsorg i en slik situasjon...å få en gave og nydelige blomster hjelper også på...
Slapp godt av nå ....
Varm klem Kerstin

Evas Bloppis sa...

Hoppas att allt löser sig så du kommer i gängorna igen . Söt kotavla ,har sett några på Tradera kanske hon är en av dem som säljer .Jättefin
Härlig tös du har som plockat blommor till sin mor

Kram Ewa

Anci sa...

Hej !
Oj, det låter inte bra det där :( Men det är ju ändå skönt att veta vad det är. Hoppas att du snart är helt på benen igen. Din familj verkar ta hand om dig :)

Bilderna är vackra !

Stor krya på dig-kram

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!

Va roligt att jag kunde göra dig glad med en lite n kotavla..Jag har lyckan att ha fått en massa kotavlor!

Tänker så på dig..)Har svarat på ditt mail!!)

Så fint det blev på din hylla..Kotavlorna skapar fin kontrast..

Jag sitter här vid datorn och är så förkyld..Har vart dålig sen i lör..men har kämpat på..först i lungorna och nu har det börjat i näsan.Ska jobba i kväll och i morgon..Ska ta mig en stor funderare om jag orkar..Ha nu det så bra..
Kram Anna

Majas mammelucker sa...

Hej Mia!
Ville bara titta in och ge dig en krya på dig kram och hoppas du blir bra ..ta hand om dig..
Kram Maria

Lilla Blå sa...

Skönt för dig att få vara hemma. Hoppas du mår bättre snart o kan komma ut i trädgården och sitta där med skit under naglarna pch bara mysa medans allt prunkar...

var rädd om dig

kramar @nette

Muffinsmidja sa...

Hallåj!
Det låter som att vila är medicinen för dej nu. Har precis letat efter kotavlor och hoppas kunna hitta nån.
Förstår om du blev rörd av att få en, det skulle jag med blivit.

Krya på dej ,kramis Åsa.

Ardisia sa...

Nu får du ta det lugnt med din bok & njuta av blommorna & dina kära människor! Hoppas du kryar på dig snart!

Kram Mia

n o r d i n g å r d e n sa...

Välkommen hem igen Mia!!

Va skönt att det inte var allvarligare än så, du får ta hand om dig nu, kanske du slipper op i af då...

Vilken fin gåva Anna sände dig, passar toppen hemma hos dig och vilka vackra bilder du tar!!

Krya på dig, vila och ha en lugn och skön helg!! Mari.

Våglyckan sa...

Hej!
Hoppas att du mår bättre snart. Ska inte klaga på min lilla febriga förkylning ser jag ;-O. Jättefina bilder du bjuder på. Kotavlan är underbar, kollade på tradera direkt men de verkar stiga lite för mkt för min plånbok just nu. Ska kolla med bönderna häromkring först tror jag ;-). Blommorna var jättesöta i skålen. Ha en bra helg och hoppas att operationen går bra!
kram från mig
/maria

Marina sa...

Oj oj oj! Gallstensanfall unnar min itne sin värsta fiende för fy vad ont det gör. Har sluppit op men får jag det en gång till så vet jag itne vad som händer.....
Jag hoppas verkligen du mår riktigt bra snart igen.
Skickar lite styrkekramar!

Anonym sa...

Hej Mia!

Skönt att va hemma. Hoppas du blir frisk snart!!!

Vackra bilder som alltid :)

Kramar Annelie

Fru Sirlig sa...

Lider verkligen med dig det är något så fruktansvärt obehagligt med gallont. Skönt att du får vara hemma igen, sjukhusmijön är inte så upplyftande. Hoppas att det lägger sig och att du kanske slipper operation. Sköt om dig och ha en riktigt skön helg med din familj.

Kram Heléne

speglingar sa...

Den bästa medicinen för dej nu är kanske att få vara hemma i lugn och ro. Hoppas du snart blir bra. Jag har kikat runt på din blogg och det som alltid lika fin och inspirerande. Härliga bilder från dina ute-miljöer.
Hälsningar Yvonne

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Mia!
Va jobbigt när man får olika besked hela tiden. Men det blir nog bra att avvakta. Det är oftast bättre att operera i ett lugnare skede. Hoppas att de förbenade stenarna håller sig på plats i blåsan och inte känner för att gå på vandring igen!!!
Sköt om dig och njut av att bli ompysslad! Vilka fina buketter din dotter har plockat in till dig! Själv hoppas jag på att bonden inte hade bränt upp alla kotavlor utan att jag kan få en...
Stora krya-på-dig-kramen från Maria

Lycka är ~ Onnea on sa...

Hoppas du snart mår bättre igen.
Fina bilder du tagit igen.
~Marita~

Vardagens guldkorn sa...

Å fy, vet precis hur ont det gör! Jag opererades akut en juldagsmorgon, inte bästa dagen direkt med huset fullt av inresta släktingar. Med facit i hand var det ändå det bästa! Jag mår tusen gånger bättre och kan äta precis vad jag vill i matväg. Så även om operation känns läskigt så är det bra, för du kommer att må så mycket bättre sen! Massa krya på dig kramar!
Linda

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så skönt Mia att höra från dig!
Hoppas du snart blir bra i magen! Vilken gullig tjej som skickat en kotavla till dig! Och dottern som plockat massor blommor, kan förstå att tårarna trillade!
Hoppas du får en lugn och skön helg och att magen är snäll mot dig!
Må så gott!
kramis vännen!
nina

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Vilken tur att du sluppit operationen, men jobbigt att veta att det kan bli värre igen. jag håller tummarna för att det ska gå åt rätt håll nu!

Vad gulligt av Anna att skicka en kotavla åt dig, de är ju så fina!

Vilka vackra blommor hon plockat åt dig, gulliga dotter!

Må bättre gumman!

Kram Anna

Anonym sa...

Stackars dig vännen!

Massor av krya på dig och hoppas du slipper ha ont innan operationen.

Beundransvärt att du orkar gör aett inläg.....

Kram Lena

Anonym sa...

Välkommen hem och hoppas du slipper op. Numera görs den på ett smidigt sätt i de flesta fall med titt-håls-teknik. Förr eller senare slutar det med en operation. Vet det av egen erfarenhet. Fortsätt att krya på dig håller både tummar och tår.

Kram Renate

Rummet för välbefinnande sa...

Hej Mia, åhhhh vad gott att höra från dig!
Ja, du har varit i mina tankar när jag själv luggit här och vilat. Jag förstår precis hur du känner dig och det är riktigt "mösigt" det här att vara sjuk.
Läs och njut nu så ska du se att du snart är på benen igen.

Var rädd om dig!
Kram Mia

MiaMaria sa...

Hej Mia!!

Hoppas att allt ordnar upp sig med magen för dig......usch inte alls roligt att få kramper i magen...aj,aj...krya på sig nu ordentligt!!!!!

HA´det så gott o vila!
MiaMaria

ColonialEast sa...

Hej Mia! Men oj vad du har gått igenom de senaste dagarna. Förstår att det varit jättenervöst och oroligt. Skönt att det inte var något riktigt allvarligt. Krya på dig snabbt och hoppas att ev. operation går riktigt bra. Kram!!!

Mamma C sa...

Så skönt att du är hemma igen, och nu får vi hoppas att allt blir bra. Du får vila och mysa och bara ta det lugnt.
Kram Mamma C

Inspiration i vitt sa...

Men gumman då huuu så hemska dygn du haft med så mycket smärtor i din mage, förstår att du varit orolig. Vilken tur att den oron nu släppt lite när du vet vad det är. Hoppas det ordnar sig för dig och att allt ont i magen flyr sin kos.
Sötis till dotter du har som placerar ut så fina blommor överallt i huset.
Kramar i massor/Ingela.

hagagården sa...

Hoppas du mår bättre snart,du har så mycke fint man kan kika på.
kram
ninni

Ullis/Leva på landet sa...

Skönt att du har fått komma hem. Hoppas verkligen för din del att det håller sig lugnt i magen ett tag. Så gulligt gjort att skicka en sådan tavla till dig.

Krya på dig!
Kram Ullis

Jessica sa...

hoppas du får en operation snart och att allt går bra ha en underbar helg och va rädd om dig kram jessica

Annas skattkammare sa...

Håller tummarna för att det blir bra snart! Med eller utan operation! Men vilken härlig överraskning du fick av Anna, så snäll hon är! Jättefin blev den där..
Krya på dig!
Kram /Anna

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Mia,

Men Å vad jag blir orolig nu när jag läser dina senaste inlägg... Hur mår du vännen?

Hoppas verkligen du blir frisk o kry snart!!!

Största kramen! Ta hand om dig ordentligt gumman ♥

Kram Jes

Evas Paradis sa...

Underbar liten dotter du har som vet hur man gör mamma glad!
Det är en fin egenskap hos en människa som inte visar sig i betyg och liknande bevis.
Hoppas du får din operation snart så du slipper allt ont i magen och all oro!
Kram Eva

Liten Bod sa...

Skönt att det inte var något värre! Trist att du är dålig dock. Hoppas det ordnar sig snart. Kram, Tina

FEDERICA sa...

Fabulous photos as usual!!
Have a wonderful weekend!
Smiles
Federica

Syster vit sa...

Fy vad trist att inte vara riktigt på banan, du är säkert som jag som har fler projekt på gång samtidigt...i huvudet. Krya på dej. Kram Liselott.

LOPPISLIV sa...

Nämen lilla goa Mia, stackars dig som är så dålig. Hoppas verkligen att det blir bättre snart. Usch mitt lilla öronont var ju en droppe i havet om man jämför. Sänder alla kryapådig kramar jag bara kan via cyberspace. Fin kotavla, hon är så rar vår lilla Anna. Vackra mårbacka du visar, jag har köpt några jag också men nu undrar jag om de verkligen är äkta mårbacka, de börjar bli alldeles för rosa till färgen, vill att de ska vara så där ljuvt ljusrosa. Ha nu en fin helg, jag håller tummarna och tänker på dig. Kraaaam Paula

Beas sa...

Åhhh..tur i oturen att det inte var något värre ändå. Hoppas att allt ordnar till sig av sig själv, utan operation.

Kram Bea

Lallis - liv och leverne sa...

Jag förstår att det känns skönt att det inte var värre men ändå måste det ju vara en pärs för dig.
Gullig dottern du har som gör så fint med blommor:)
kram Lallis

Tulipa sa...

Stort krya på dig!!!

Så fint av dottern att plocka in blommor att dekorera i huset med för att glädja dig! Det är kärlek!

Kram mariette

Vican sa...

Vilken fin blogg. Snyggt med alla bilder och så blev jag lite förtjust i din snygga header :)

Cecilia sa...

Krya på dig, jag är säker på att allt kommer att gå bra! Skönt att ha en omtänksam dotter och man när man har det svårt.

kram Cecilia

Sallys hus sa...

Nej men lilla gumman..........
Fy så otäckt!!
Det där lät inte bra...kan de inte bara ta bort den???
Så där kan du ju inte gå....o undra om den helt plötsligt ska börja göra ännu ondare....

Ååå...jag håller alla mna tummar för att det blir bra snart...;)

Sååå vackra bilder visar du trots sjukstugan...
Härligt med en liten dotter som vet att lilla mamma blir glad av blommor.....särskillt egenplockade.

Krya på dig nu vännen!
kram Katarina

butiksofie sa...

WOW...gorgeous pics... I love your blog a lot!
regards Anja